İçeriğe Yönlendir

Volvo’nun 1960 Model PV544 Serisine Tank Motoru Takviyesi!


Sefa Şerif

Recommended Posts

Sefa Şerif

Dünyanın belki de en ilginç otomobil değişimine şahit oluyoruz. Rus T55 Tank ile Volvo PV544'ün bedensel birleşmesini görüyoruz...

 

volvo-nun-1960-model-pv-544-serisin-tank

 

Bu zaman kadar arabalar üzerinde yapılan değişimleri, modifiyeleri ve bir takım geliştirme işlemlerini unutun! Volvo’nun 1944 yılında İkinci Dünya Savaşı sıralarında üretime aldığı iki kapılı modeli PV Serisine akla hayale gelmeyecek bir şey yapıldı. Yapılan projeye neden PV544 tercih edilmiş diye merak ediyorsanız; üretim tarihinden 3 yıl sonrasında gelen tepkilerin iyi yönde olması ve bunların haricinde yapısının inanılmaz derece sağlam olmasından kaynaklıdır.

 

Kazandığı itibar da tam olarak bundan dolayıdır. İşin aslı bunca yıldır Volvo’ya takılan “tank” lakabı şu an resmen tam yerini buldu. Şahid olduğumuz durum Rus Tankı T-55 ile Volvo PV544’ün tek beden ve tek ruhta birleşmesi.

 

Şekil itibariyle yapılan işlemlerin ne yönde olması gerektiği iyi kötü tahmin edilebiliyor.

 

volvo-nun-1960-model-pv-544-serisin-tank

 

Karşımıza ilk çıkan pozisyonla birlikte PV’nin uzayan şasi ile alıp başını gittiğini görüyoruz. Ayrıca epey bir söküm işlemine tabi tutulmuş.

 

Komple ön tarafı sökülerek tank motoruna yer açılmış.

 

volvo-nun-1960-model-pv-544-serisin-tank

 

Sökme işleminden sonra eklemeler yapılmış. Ekleme alt yapısında yapılarak şasi kısmı uzatılmış.

 

Ve PV544’ün şu anda uzunluğunun 20 metreye geldiği söyleniyor. Evet yanlış okumadınız “20” metre!

 

Dikkatleri bir de en başta takılı duran arazi lastikleri çekiyor.

 

volvo-nun-1960-model-pv-544-serisin-tank

 

Kaç inç belli değil ancak BF GoodRich lastiklerin baya bir büyük olduğunu söyleyebiliriz.

 

Gördüğümüz resim Tank & Volvo’nun parçalı hali.

 

volvo-nun-1960-model-pv-544-serisin-tank

 

Bittiği zaman nasıl bir şey ortaya çıkacak gerçekten merak ediyoruz. Yine yuvarlak farlı, çift kat duran kaputu ve o sevimli yuvarlak karoseri, tır kadar uzun bir gövde de yeniden hayat bulacak.

 

Geldik uzun şasisinden bile daha ilginç olan kısma!

 

volvo-nun-1960-model-pv-544-serisin-tank

 

En başta demiş olduğumuz Rus Tankının nerede devreye girdiğini anlatmaya geldi. Rus T-55’in paletlerini ve tonlarca ağırlığını çeken 12 silindirli, 38.8L’lik motoru PV544’e sığdırılmaya çalışılıyor. İşte gerçek mühendislik…

 

900 dolara aldığı kamyoneti binlerce dolar edecek hale getiren Rus genç kızın projesinden sonra ikinci “Rus Şokunu” bu arabayla yaşadık. Kim neyin hayalini kurarak böyle bir şey yaptı ilginç doğrusu. Bildiğimiz tek şey yapan kişinin çılgınlık seviyesi bizimkiler gibi değil. İleri seviye…

 

Kaynak: https://paratic.com/volvo-1960-pv544-seri-tank-motoru/

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak

20m nedir ya göz var nizam var. Olsa olsa 20 ft tir o, o da 6m ye tekabül eder. Ama değişik bir deneme oluş. Karoserin çizgilerini güzel tasarlarlarsa (kaput koyacaklarsa tabii) güzel olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Asker de tank şöförü idim dizel motor 1.5ton yakıt alıyordu maksimum 250km yol yapar diyorlardı . Bununla yolda gidilmez durması bi dert manevra başka dert . Acayip bi kafa ile yapmışlar sağlam içiyorlar belli oldu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...