İçeriğe Yönlendir

Servis Aracımın Sunroof'unu Bozdu


Ayhan Göksu

Recommended Posts

Ayhan Göksu

Sevgili forum üyeleri,

 

Sizinle başıma gelen bir olayı paylaşmak isterim.
Aracımı 25 Kasım'da kasko eksperinin yönlendirdiği anlaşmalı boyasız göçük onarım servisine teslim ettim. Dün aracı almaya gittiğimde sunroof mekanizmasının çalışmadığını farkettim, yukarı doğru kalkıyor fakat geriye doğru hiç kımıldamıyor. Boyasız göçük düzeltme esnasında araç döşemesi sökülür ve içten düzeltme için uzun bir şiş sürülür, yüksek bir ihtimalle sunroof'u da söktüler ve tekrar takerken ayarsız taktılar. Sunroof'u açıp daha sonra da kapatamadılar doğal olarak ve mekanizmayı zorlayıp kırdılar. Hatta sunroof düğmesini bile öyle zorlamışlar ki şu anda geriye basma tarafı hiç çalışmıyor, düğmenin üst kısmını kaldırıp switch içerisinden bastırınca anca algılıyor. Çarşamba akşamı saat de ilerlediği için aracımı alamadan öylece serviste bıraktım, servis yetkilisi, arkadaşlar yarın bi baksınlar dedi. Bugün aradığımda ise parçanın daha önce güya tamir gördüğünü ve aracı bi sunroof'çuya götürsem daha iyi olacağını söyledi. 

 

Konuyu ekspere aktardım, tamirat sırasında söküp takarken bazen daha önce tamir görmüş parçalar daha kolay kırılabiliyor suçu direkt servise yüklemek olmaz falan dedi, fakat ben yine de gidip durumu inceleyeceğim dedi, şu anda oradan gelecek olan haberi bekleme durumundayım. Daha önce başına benzer bir olay gelmiş birisi var mıdır. Sonuç olarak bu araç 2 yıldır bende ve o sunroof üzerinde camın yükü ile her gün açılıp kapanıyordu ve hiç ama hiçbir problemi yoktu, ve ben aracımı dolu hasarını tamir için vermişken bana daha çok zarar verip aracımın sunroof mekanizmasını bozuyorlar, kırıyorlar. 

 

Mesela benim aracımın marş motoru daha önce tamir görmüş aracınız tamir sırasında da marş motoru servis tarafından yandı diyelim, yaa arkadaşım senin aracının marş motoru daha önce tamir görmüş bizim problemimiz değil deme gibi bir lüksleri var mı. Sonuçta bu sunroof çalışır durumda idi, daha önce tamir görmesi onarılmış yani çalışan bir durumda olduğunu gösterir, şu anda da çalışan bir şekilde o sunroof'u geri istiyorum. Madem onarılmış parçalar için bu şekilde bir uygulama var o halde ikinci el araçlara hiç kasko yapmasınlar değil mi?

 

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Daha önce tamir görüp görmemesi, sizin probleminiz değil, önemli olan nokta, siz aracı verdiğinizde sanroof çalışıyordu, şimdi çalışmıyor, tamir görmüş yada görmemiş servis çalışması sırasında parça kırılması varsa, bu hatayı servisin telafi etmesi gerekli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yetkili Mercedes Benz servisinden takas için araci götürdüm. Ekspertiz yapacaktılar kendileri için. Araç bı geldi orta kol dayamagi yerinden çıkmış. Dedim böyle mi aldınız. Biz eklemedir arabaya kimse binmedi diyor. Oysa ruhsatı arayacam diye haldur huldur yerinden sökmuş nasıl abandi ise. Sonra tamam biz halledelim dedi. Bende bakacam dedim yok içeri alamayiz diyor. Neyse 15 dk geçti baktım ses yok . Arkaya bı dolandim çırak kolcagi takacam diye üstünde tepiniyor. Böyle mi takacaksiniz dedim sonra kendim taktım önlerinde.

 

İş bilmeyen adamlara yetkili servis diye alıyorlar iş yaptırıyorlar. Sonra sivayinca cirkefe yatıp zaten şöyle idi zaten böyleydi bize gelince diyorlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Sonradan takma kolçağım servisten aldığımda kırıktı, bilgi verdim, orijinal kolçağı bizde yok sen hangisini istiyorsan ondan sipariş edelim dedi :) 

Kırılan kolçağın aynısından istedim gelen kolçak eskisinden daha iyi çıktı. 

Umarım sizin problemde çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Herşeyden bir ders çıkıyor. Demek ki arabayı verirken herşeyin çalıştığını gösterip alırken de denemek lazım. İşiniz zor. Biz böyle aldık derse yapacak çok bir şey olmayacak gibi görünüyor. Yada orman kuralları devreye girecek. Geçmiş olsun. Umarım hallolur.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

ülkede işini düzgünce yapan sınırlı sayıda insanlar, ustalar var.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Onların bir hatası sonucu bozulmuş olabilir. Ama bozulacağı vardı ve aynı zamana denk gelmiş de olabilir. Sökülüp incelenmeden ne olduğu belli olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Daha önce işlem gören parça kendini belli eder. İspatı edilir ise tüketiciye onarım bedeli yansıtılır, olası kontrol sonrası hasar gördü ise işlem yapılır ve müşteriye söylenmez. Sonradan her sorunda, zaten siz bozdunuz denir. Sıkıntılı durum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Göksu

Neyse ki eksper konuya el attı, gitti inceledi, daha önceki sahibinde tamir görmüş o yüzden parça biraz zayıflamış ama tabi ki bu sizin suçunuz değil sonuçta siz bunu çalışır şekilde servise teslim ettiniz çalışır olarak da geri almanız gerekir dedi ve aracı sunroof'çuya yönlendirdi, ertesi sabah adamlar yapmıştı teslim aldım.

Bunu da bu şekilde atlattık.

 

Forum üyeleri özellikle bu yıl 27 Temmuz dolu mağdurları arkadaşlar, aracını boyasız göçük düzeltmeye verecekler ise bu işlemden sonra tavan döşemesi veya kapı trimlerinin yerlerine tekrar düzgün oturtulduğundan emin olsun, özellikle sunroof'u olanlar çok dikkat etsin derim ;) 

Yalnız boyasız göçük düzeltme hakikaten başarılı bir işlem, kapı direklerindeki göçükleri dahi düzeltmişler, dolu izlerinden eser kalmamış.Sadece parçaları söküp takarken dikkat etmiyorlar.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...