Mustafa GÜREL 8 Aralık 2017 Paylaş 8 Aralık 2017 (düzenlendi) Aracım 2009 TDCI 90 beygir Focus. Aracı 6 yıldır kullanıyorum ve bakımları hep zamanında yaptırdım. Yakıtı ise hep opetten alıyorum. Aracın stop etme sorunu 1 senedir devam ediyor. Önce ışıklarda ve dönerken yavaşladığımda ara ara stop etmeye başladı. Daha sonra onu ara ara teklemelerin başlaması takip etti. Yüksek devirde kullanınca sıklık azalsada sorun daha da artmaya başladı. Ankara da gittiğim usta katalizatör dolmuş dedi ve katalizatörü boşalttı. Aracın sorunu başta azalsa da zamanla eski haline tekrar dönmeye başladı. Başka bir usta sorunun çözümü Bosch marka yakıt filtresi ve hava filtresi diyerek değiştirdi. Sorun devam edince aynı usta EGR valfini eterde bekleterek temizledi. Bütün bunlardan sonra aracın yükselen yakıt tüketimi düştü ama sorun ara ara yine devam etti. En son Triger ve V Kayışı değişti ve 2000 km boyunca herhangi bir arıza yaşamadım aracımda. Şimdi ise aracı çalıştırıyorum ve 15 sn.'ye yüksek devirde bekliyorum ama yine 1 dk içinde stop ediyor. Tekrar çalışması için bir süre beklemem gerekiyor ama çalıştığında yine stop ediyor. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye ve yardım etmelerini rica ediyorum. Şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ediyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. 23 Aralık 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 Motoru çalıştırmadan,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın.Gaz pedalını kökleyin marşa basın ve çalıştırmayı deneyin.Gönülsüz çalışma ve sık sık tekleme benzin pompasından yapabileceği gibi Mehmet abinin dediği gibi enjektörlerden de yapabilir.Benzin pompası sağlam gibi görünsede yeterli basıncı üretemediği için yeterli yakıtı enjektörlere veremiyor olabilir.Pompayı söküp bir su kabının içine kayup elektrik verdiğinizde nekadar su fışkırttığını görebilirsiniz.Buda pompanın yeterli basıncı üretip üretmediğinde gözlemleme açısından faydalı olabilir.Bozuk pompa bozuk enjektör davranışları gösterebilir. 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 bence pompadan. enjektörlerin hepsi birden bozulmazki. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 3 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı: Motoru çalıştırmadan,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın.Gaz pedalını kökleyin marşa basın ve çalıştırmayı deneyin.Gönülsüz çalışma ve sık sık tekleme benzin pompasından yapabileceği gibi Mehmet abinin dediği gibi enjektörlerden de yapabilir.Benzin pompası sağlam gibi görünsede yeterli basıncı üretemediği için yeterli yakıtı enjektörlere veremiyor olabilir.Pompayı söküp bir su kabının içine kayup elektrik verdiğinizde nekadar su fışkırttığını görebilirsiniz.Buda pompanın yeterli basıncı üretip üretmediğinde gözlemleme açısından faydalı olabilir.Bozuk pompa bozuk enjektör davranışları gösterebilir. Araç dizelmiş Fatih.. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 Benim düşüncem, EGR bozulmuş. Beyin EGR'nin açık kapalı bilgisini alamadığı için motoru stop ediyor. EGR valfi değişecek. 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 2 saat önce, Ayhan Şentürk yazdı: Benim düşüncem, EGR bozulmuş. Beyin EGR'nin açık kapalı bilgisini alamadığı için motoru stop ediyor. EGR valfi değişecek. Egr hemen lamba yakıyor arızalı olsa. Açılsa kapansa yada komut yollayamasa 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2017 Paylaş 9 Aralık 2017 (düzenlendi) krank sensörüne baktırın ehil bir ford motorunu tanıyana 9 Aralık 2017 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
İlkay Eken 10 Aralık 2017 Paylaş 10 Aralık 2017 krank sensörüne baktırın ehil bir ford motorunu tanıyanaIste aradığım yorum aynı soruna benzer bende yaşadım acayip tekleme oluyor du hele araç sollamaya çalışınca tehlikeli oluyor Krank sensörünün etrafı yağ bağlamis resmen gittim benzinlikte oraya taxyikli su ile yağı temizlettim sorun düzeldi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa GÜREL 11 Aralık 2017 Yazar Paylaş 11 Aralık 2017 Yolda giderken arabadan düşük şiddetli pat diye bir ses geldi ve aracın gazla bağlantısı kesildi. Devir düşene kadar çalışmaya devam etti ve stop ettikten sonra tekrar çalışmadı. Daha sonra çekiciyle sanayide pompacıya gittim. Pompa basıncını kontrol etti ve normal olduğunu söyledi. Arıza kodu: P0698 Sensör Referans Gerilim C Devresi Düşük. EGR yi çıkarınca çalıştı, takınca stop etti. Nihayetinde orjinali olmadığı için yan sanayi Maralli marka EGR valfi aldım ve taktık. Şuanda normal çalışıyor fakat usta enjektörlerin EGR yi doldurduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Enjektörle ilgili herhangi bir işlem yaptırmadım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Aralık 2017 Paylaş 11 Aralık 2017 Enjektör EGR'yi nasıl dolduruyormuş? EGR'den egzoz gazı geçer sadece? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa GÜREL 11 Aralık 2017 Yazar Paylaş 11 Aralık 2017 52 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Enjektör EGR'yi nasıl dolduruyormuş? EGR'den egzoz gazı geçer sadece? Ben pek anlamıyorum ama daha 3 ay oldu EGR temizliği deyince o da sorunun kaynağı enjektör dedi. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 11 Aralık 2017 Paylaş 11 Aralık 2017 Egr temiz ve şu anda arıza vermiyor ise iptal ettirin Yorum bağlantısı
Serkan Özer 30 Aralık 2017 Paylaş 30 Aralık 2017 Aynı sorundan arkadaşım da olmuştu egr değişecek denildi bende arkadaşa söledim temizlenir bence diye deniyelim dedim, söktük parçayı benzinle güzelce temizledik yuvayıda temizledik tekrar taktık 1 senedi arıza vermiyor. Senin eski parça orjinalse onu temizleyip tekrar dene derim orjinal parça kadar verimli çalışmaz yan sanayi parçalar Yorum bağlantısı
Mustafa GÜREL 23 Ocak 2019 Yazar Paylaş 23 Ocak 2019 Yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ederim. Sorunum 1 sene önce çözüldü. Enjektörlerden birinin memesi değişti ve EGR valfi orjinali ile değişti. Son 1 senedir sorunsuz kullanıyorum. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts