İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - TDCI Stop Etme


Mustafa GÜREL

Recommended Posts

Mustafa GÜREL
(düzenlendi)

Aracım 2009 TDCI 90 beygir Focus. Aracı 6 yıldır kullanıyorum ve bakımları hep zamanında yaptırdım. Yakıtı ise hep opetten alıyorum. Aracın stop etme sorunu 1 senedir devam ediyor. Önce ışıklarda ve dönerken yavaşladığımda ara ara stop etmeye başladı. Daha sonra onu ara ara teklemelerin başlaması takip etti. Yüksek devirde kullanınca sıklık azalsada sorun daha da artmaya başladı. Ankara da gittiğim usta katalizatör dolmuş dedi ve katalizatörü boşalttı. Aracın sorunu başta azalsa da  zamanla eski haline tekrar dönmeye başladı. Başka bir usta sorunun çözümü Bosch marka yakıt filtresi ve hava filtresi diyerek değiştirdi. Sorun devam edince aynı usta EGR valfini  eterde bekleterek temizledi. Bütün bunlardan sonra aracın yükselen yakıt tüketimi düştü ama sorun ara ara yine devam etti. En son Triger ve V Kayışı değişti ve 2000 km boyunca herhangi bir arıza yaşamadım aracımda. Şimdi ise aracı çalıştırıyorum ve 15 sn.'ye yüksek devirde bekliyorum ama yine 1 dk içinde stop ediyor. Tekrar çalışması için bir süre beklemem gerekiyor ama çalıştığında yine stop ediyor.  

Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan tavsiye ve yardım etmelerini rica ediyorum.  Şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Herkese  kazasız belasız sürüşler dilerim.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Motoru çalıştırmadan,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın.Gaz pedalını kökleyin marşa basın ve çalıştırmayı deneyin.Gönülsüz çalışma ve sık sık tekleme benzin pompasından yapabileceği gibi Mehmet abinin dediği gibi enjektörlerden de yapabilir.Benzin pompası sağlam gibi görünsede yeterli basıncı üretemediği için yeterli yakıtı enjektörlere veremiyor olabilir.Pompayı söküp bir su kabının içine kayup elektrik verdiğinizde nekadar su fışkırttığını görebilirsiniz.Buda pompanın yeterli basıncı üretip üretmediğinde gözlemleme açısından faydalı olabilir.Bozuk pompa bozuk enjektör davranışları gösterebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Motoru çalıştırmadan,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın,marşı açın kapatın.Gaz pedalını kökleyin marşa basın ve çalıştırmayı deneyin.Gönülsüz çalışma ve sık sık tekleme benzin pompasından yapabileceği gibi Mehmet abinin dediği gibi enjektörlerden de yapabilir.Benzin pompası sağlam gibi görünsede yeterli basıncı üretemediği için yeterli yakıtı enjektörlere veremiyor olabilir.Pompayı söküp bir su kabının içine kayup elektrik verdiğinizde nekadar su fışkırttığını görebilirsiniz.Buda pompanın yeterli basıncı üretip üretmediğinde gözlemleme açısından faydalı olabilir.Bozuk pompa bozuk enjektör davranışları gösterebilir.

 

Araç dizelmiş Fatih.. 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Benim düşüncem, EGR bozulmuş. Beyin EGR'nin  açık kapalı bilgisini alamadığı için motoru stop ediyor. EGR  valfi değişecek.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
2 saat önce, Ayhan Şentürk yazdı:

Benim düşüncem, EGR bozulmuş. Beyin EGR'nin  açık kapalı bilgisini alamadığı için motoru stop ediyor. EGR  valfi değişecek.

Egr hemen lamba yakıyor arızalı olsa. Açılsa kapansa yada komut yollayamasa 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

krank sensörüne baktırın ehil bir ford motorunu tanıyana

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Eken
krank sensörüne baktırın ehil bir ford motorunu tanıyana



Iste aradığım yorum aynı soruna benzer bende yaşadım acayip tekleme oluyor du hele araç sollamaya çalışınca tehlikeli oluyor Krank sensörünün etrafı yağ bağlamis resmen gittim benzinlikte oraya taxyikli su ile yağı temizlettim sorun düzeldi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa GÜREL

Yolda giderken arabadan düşük şiddetli pat diye bir ses geldi ve aracın gazla bağlantısı kesildi. Devir düşene kadar çalışmaya devam etti ve stop ettikten sonra tekrar çalışmadı. Daha sonra çekiciyle sanayide pompacıya gittim. Pompa basıncını kontrol etti ve normal olduğunu söyledi. Arıza kodu: P0698 Sensör Referans Gerilim C Devresi Düşük. EGR yi çıkarınca çalıştı, takınca stop etti. Nihayetinde orjinali olmadığı için yan sanayi Maralli marka EGR valfi aldım ve taktık. Şuanda normal çalışıyor fakat usta enjektörlerin EGR yi doldurduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Enjektörle ilgili herhangi bir işlem yaptırmadım. 

Yorum bağlantısı
Mustafa GÜREL
52 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Enjektör EGR'yi nasıl dolduruyormuş? EGR'den egzoz gazı geçer sadece?

Ben pek anlamıyorum ama daha 3 ay oldu EGR temizliği deyince o da sorunun kaynağı enjektör dedi. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Özer

Aynı sorundan arkadaşım da olmuştu egr değişecek denildi bende arkadaşa söledim temizlenir bence diye deniyelim dedim, söktük parçayı benzinle güzelce temizledik yuvayıda temizledik tekrar taktık 1 senedi arıza vermiyor. Senin eski parça orjinalse onu temizleyip tekrar dene derim orjinal parça kadar verimli çalışmaz yan sanayi parçalar

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mustafa GÜREL

Yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ederim. Sorunum 1 sene önce çözüldü. Enjektörlerden birinin memesi değişti ve EGR valfi orjinali ile değişti. Son 1 senedir sorunsuz kullanıyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...