İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Işıklarda Stop Etme Sorunu


İsmail Özkan

Recommended Posts

İsmail Özkan
(düzenlendi)

Öncelikle merhaba arkadaşlar bu foruma yeni üye oldum.2000 model ford focus ghia sahibiyim aracımı çok seviyorum bazı problemler var ve sizlerden bilgi sahibi olmak istiyorum aracım çok sesli çalışıyor ve ışıklarda stop etme sorunu var bu sorun lpg ve benzinde farketmiyo sürekli ani devir düşüşleri ve stop ediyor neden kaynaklana bilir sizden yardım istiyorum araçtan ve sanayiden fazla bilgim olmadığı için ustalara fazla güvenmiyorum çünkü önceki aracımda şurası böyle burası boyle çok para harcadım ama nafile bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler...

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fort değil İsmail bey. Ford.
Hoşgeldiniz.


Tapatalk imzamızı kapatalım lütfen

  • Beğen 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Kelebek temizliği, egr valfi, hava akışmetre, motor kompresyon, v.b. herşeyden olabilir, İnşallah bu araçlardan anlayan bir ustaya denkgelirsiniz, yoksa onu değiştirelim bunu değiştirelim derken bir araba parası gidiyor.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
11 saat önce, Tahir İlter yazdı:

krank pozisyon sensöründen muhtemelen. 

 

Klasik ve kronik rölanti sorunu bu.. Bence krank sensörü değil. 

 

Ne yazıkki, onlarca sebebi olabilir.. 

Rolanti valfi, bozuk ateşleme, subaplar, karter havalandırma hortumu, bozuk lpg kalibrasyonu, Forumdaki rolnati ile ilgili konular okunacak, liste çıkarılacak ve şüpheli yerler tek tek elenecek.. 

 

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
13 saat önce, İsmail Özkan yazdı:

Öncelikle merhaba arkadaşlar bu foruma yeni üye oldum.2000 model fort focus ghia sahibiyim aracımı çok seviyorum bazı problemler var ve sizlerden bilgi sahibi olmak istiyorum aracım çok sesli çalışıyor ve ışıklarda stop etme sorunu var bu sorun lpg ve benzinde farketmiyo sürekli ani devir düşüşleri ve stop ediyor neden kaynaklana bilir sizden yardım istiyorum araçtan ve sanayiden fazla bilgim olmadığı için ustalara fazla güvenmiyorum çünkü önceki aracımda şurası böyle burası boyle çok para harcadım ama nafile bilgilendirirseniz sevinirim tsklr

 

2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Klasik ve kronik rölanti sorunu bu.. Bence krank sensörü değil. 

 

Ne yazıkki, onlarca sebebi olabilir.. 

Rolanti valfi, bozuk ateşleme, subaplar, karter havalandırma hortumu, bozuk lpg kalibrasyonu, Forumdaki rolnati ile ilgili konular okunacak, liste çıkarılacak ve şüpheli yerler tek tek elenecek.. 

 

Bu kısımın olması krank şüphesi uyandırdı bende ama denildiği gibi bir çok etken var.Ucuzdan pahalıya denenecek artık... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Rasim Bolat

     Herkese iyi günler 2001 focus aracımda triger değişimi sonrası  benzinde ve lpgde stop etme sorunu yaşadım başka bir ustaya kontrol ettirdiğimde 3 diş sente atlamış usta düzelttiğini söyledi.  daha sonra ara ara stop etmeye devam etti. kompresyon testi yaptırdım 14 14 14 14 çıktı. subap aralığı kontrol edilginden 1 piston egzoz subap aralığı 0,22 ikinci subap aralığı 0,25 çıktı. Motor ustası  subapların sıktığını söyledi subapların arada bulunan ince pulu freze ile inceltti.  

Ama stop etmeye devam etti. gaz kelebeği temizlindi, rölanti valfi temizlendi, kartel havalandırma hortumu, kartel havalandırma supabı değişti. bujiler değişti. 1.5 yıl önce bobin ve kabloları değişti. 

         Lpg ayarları defalarca yapıldı en son lpg regülatörü değişti. 2 önce akü kutup başı söküldü. benzinde  gezmeye başladım ama sabah park ederken vitesi boşa alınca stop ediyor. Rölantide titreme yok sarsıntı yok ama stop ediyor nere kaldı bilmiyorum artık. 

      Ne yapmamı önerirsiniz.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

başka bir ustaya gidilecek ,ilk akla gelenlerin tümüne baktırılmış, atlanan bir yer olabilir.

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat
Çağlar Bayur yazdı:

başka bir ustaya gidilecek ,ilk akla gelenlerin tümüne baktırılmış, atlanan bir yer olabilir.

çağlar bey zaman ayırıp yorup yaptığınız için öncelikle teşekkürler. 3 diş sente atlaması subaplara zarar verme ihtimali nedir. 140 çıkıyor ölçümde triger değişimine kadar aracımda en ufak sıkıntı yoktu. şuan sadece stop ediyor rolantide en ufak oynama yok sarsıntı yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o motorda zarar vermez, bir işlem sonrası başlamasına odaklanmak gerek, motora el girince zayıf bir yer varsa orası hasar görmüş olabilir, yani tesisat kablosunda bir soyulma/kısa devre, bir vakum hortumunda kaçak başlaması gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rasim Bolat
Çağlar Bayur yazdı:

o motorda zarar vermez, bir işlem sonrası başlamasına odaklanmak gerek, motora el girince zayıf bir yer varsa orası hasar görmüş olabilir, yani tesisat kablosunda bir soyulma/kısa devre, bir vakum hortumunda kaçak başlaması gibi.

teşekkürler rolanti valfi, maf, boğaz kelebeğine bakayım... 

Yorum bağlantısı
Fatih Kalkan

Rasim bey, aynı hikayeyi ben de yaşadım, direksiyon muşuru (direksiyonu çevirince rolantiyi ayarlayan) cikartilinca stop etme durumu olmuyor, ama bu seferde vites geçişlerinde devir yüksekte kalıyor, yavaş normale dönüyor.

Baska bir ustaya, diğer ustanın yaptıklarını kontrol edecek, değişen trigeri kontrol edecekler, benim aracım için subaplarda problem olabileceği düşünülüyor.

Triger kayışlar normal ise subaplara contaya bakacaklar...

 

Direksiyon muşuru cikartilinca rolantide çalışmasına hayran kaldım, ama muşur takilinca seside değişiyor, dalgalanmada oluyor.

Muşur takmadan da kullanmak istemiyorum açıkçası, sonuçta o muşuru oraya takan adam, bir amaç için takmıştır, onu takmadan daha büyük ariza açmasından korkuyorum.

Yorum bağlantısı
Yunus Güzel
Rasim Bolat yazdı:

     Herkese iyi günler 2001 focus aracımda triger değişimi sonrası  benzinde ve lpgde stop etme sorunu yaşadım başka bir ustaya kontrol ettirdiğimde 3 diş sente atlamış usta düzelttiğini söyledi.  daha sonra ara ara stop etmeye devam etti. kompresyon testi yaptırdım 14 14 14 14 çıktı. subap aralığı kontrol edilginden 1 piston egzoz subap aralığı 0,22 ikinci subap aralığı 0,25 çıktı. Motor ustası  subapların sıktığını söyledi subapların arada bulunan ince pulu freze ile inceltti.  

Ama stop etmeye devam etti. gaz kelebeği temizlindi, rölanti valfi temizlendi, kartel havalandırma hortumu, kartel havalandırma supabı değişti. bujiler değişti. 1.5 yıl önce bobin ve kabloları değişti. 

         Lpg ayarları defalarca yapıldı en son lpg regülatörü değişti. 2 önce akü kutup başı söküldü. benzinde  gezmeye başladım ama sabah park ederken vitesi boşa alınca stop ediyor. Rölantide titreme yok sarsıntı yok ama stop ediyor nere kaldı bilmiyorum artık. 

      Ne yapmamı önerirsiniz.....

Rasim bey öncelikle geçmiş olsun fordların escort focus gibi kronik sorunu bu fakat işin üstadı olmayan ustalar sürekli bahaneler üretip sağı solu temizletirler parça değiştirirler. Size tek önerim hava akış metrenizi kontrol etmeniz. Bi temizleyin el vurmadan wd 40 ile  daha sonra soketini kontrol edin kırık falan varmı. Yine düzelmez ise bilgisayara bağlattırın büyük ihtimal hava akış sensör arızası alacaksınız. Hava akış metreyi çıkma ORJİNAL olmak kaydı ile değiştirin sorunlarınızın hepsi düzelecektir.

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

Aracın egzantrik mil sensörü ve krank  sensörü değiştirilince stop etme sorunu düzeldi . Ama durmaya yakın devir saati 300'e kadar düşüp tekrar toparlıyor. Yan sanayi rolanti valfi ile Delphi hava akış metre nasıl iş görür mü yan sanayi kullanımda sıkıntı çıkarır mı.

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat
Yunus Güzel yazdı:

Rasim bey öncelikle geçmiş olsun fordların escort focus gibi kronik sorunu bu fakat işin üstadı olmayan ustalar sürekli bahaneler üretip sağı solu temizletirler parça değiştirirler. Size tek önerim hava akış metrenizi kontrol etmeniz. Bi temizleyin el vurmadan wd 40 ile  daha sonra soketini kontrol edin kırık falan varmı. Yine düzelmez ise bilgisayara bağlattırın büyük ihtimal hava akış sensör arızası alacaksınız. Hava akış metreyi çıkma ORJİNAL olmak kaydı ile değiştirin sorunlarınızın hepsi düzelecektir.

Araç boğaz kelebeği kapandıktan sonra rolonti aşağıya doğru düşüp topluyor seyir halinde rolantide sıkıntı yok. normal rölantide  çalışmada sıkıntı yok. bilgisayarda hata kodu da çıkmıyor. Potansiyometrenin soketini çıkarttığımda motorda dağişim olmadı. gaz tepkisi normal  sarsıntı yok tekleme yok sadece park ederken gazdan ayağımı çekiyorum frene basınca'da yapıyor frene basmadan 'da rolanti devri 300 kadar düşüp topluyor. lpgde kesin yapıyor bir süre benzinde kullanıp deneyeceğim. aynı sorun devam ederse rolanti valfi ve potansiometre  ölçümünü yapmak istiyorum ama nasıl yapılacak onuda bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

Bugün benzinde gezdiğimde hafif rolanti düştü. Tekrardan gaz ayarı yaptırdım 2 km sonra LPG'de 2 defa stop etti. Motor ustası ile potansiyometrenin soketini söktüm gaza basıyorum hiçbir şey değişmiyor. Rolanti valfinin soketini sökerken stop etti. Potansiyometrenin orjinali yok boğaz kelebeği ile beraber satılıyor. Tek satılan Delphi ve topran marka var Delphi almak istiyorum ama daha önce Delphi kullanan var mı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...