Erhan Doruk 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 İşim gereği zaman zaman uçak kullanmak gerekiyor. Bazen de gecikmeler olabiliyor. Ancak yıllardır uzun bir gecikme ile karşılaşmıyordum. 3 ay önce Almanya"ya iş için gitmiştim. Dönüşte direk Ankara"ya uçuş olması sebebi ile Pegasus tercih etmiştim. Ancak saat 18:00 deki uçuş önce 21:00 e sonra 04:00 e sonra ise 10:00 a ertelendi. Havalimanında saat 20:30 a kadar bize herhangi bir dönüş yapılmadı. Bende bu boş zamanda haklarımızın ne olduğunu araştırdım ve tazminat hakettiğimizi gördüm. Zaten bizi akşam otele götürmek için gelen görevliler , haklarımızın yazılı olduğu kağıdı da verdiler. ( zorunluymuş) bunlar dışında uzun gecikmelerde size yiyecek, içecek ve süreye göre konaklama sunmak zorundalar. Yurtdışı uçuşlarında tazminat oranları şu şekilde Uçuş Uzunluğu Tazminat Miktarı Son Varış Noktasına Gecikme Aşağıdaki Koşullara Uyuyor İse Tazminat Tutarının % 50'si Verilir 1500km'yi geçmeyen seyahatler EUR 250 2 saatten az 1500-3500 km.arasındaki seyahatler EUR 400 3 saatten az 3500 km'den uzun seyahatler EUR 600 4 saatten az iç hat uçuşlarında ise 1500 kilometre (1500 km dahil) veya daha kısa uçuşlar için iki saati, 1500 ile 3500 (3500 km dahil) kilometre arası uçuşlar için üç saati, 3500 kilometreden daha uzun uçuşlar için dört saati, aşmayan alternatif bir uçuş ile son varış yerlerine güzergah değişikliği teklif edilebilmesi halinde, aşağıda belirtilen tutarlara göre % 50 tazminat bunlar dışında 100 Eur ödenir. Buraya kadar herşey güzel ancak bu parayı nasıl alacaksınız. Öncelikle havayolu şirketine başvurmanız ve bunu kayıt altına almanız lazım. zira pegasus bana dönüş yapmamıştı. Ancak ben attığım mailin ve telefon görüşmesinin ekran görüntüsünü almıştım. Kural şu , size 10 gün içinde dönüş yapmazlarsa sivil havacılık genel müdürlüğüne şikayet edebiliyorsunuz. Online başvuru linki aşağıda. http://web.shgm.gov.tr/tr/yolcular-icin/3889-index Benim şikayet sürecim 3 ay kadar sürdü ve dün tazminatın ödenmesi için banka bilgilerimin istendiği bir mail aldım. Siz siz olun haklarınızı koruyun ve olası gecikmelerde tazminatınızın peşine düşün 13 4 Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 Faydalı bilgi. Elinize sağlık. Mesela benim hiç birinden haberim yoktu. Rötar yaptı diye öyle bekleyip duruyoruz her defasında MAL gibi 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 Geçen sene eşim fransaya gitti 3 günlüğüne, indiklerinde bekle bekle valizler yok. Araştırınca anlaşıldı uçakta ağırlıktan ötürü yüklenmemiş valizler istanbulda kalmış. Mecburen giyecek alışverişi yaptılar. 250 euro’luk fişe karşılık 300 euro bedel ödedi THY. Valizler 2.gün otellerine ulaştırıldı.o zaman araştırmıştım bu hakları. 2 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 Pegasus valizimi kaybetti. 100 € ödedi. 6 gün sonra valiz bulundu kapıma kadar getirdiler. Tazminatı da geri almadılar Yorum bağlantısı
Cem Işık 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 Bir saat önce, Mert Gülkokan yazdı: Yabancı ülke firması olup valiz kaybeden firma var mı acaba ?Valizleri teslim ederken ağırlık yapan tartı mı bozukmuşta uçağa yüklenirken fark edilmiş ağır oldukları Bizimkilerden sonra Bülent ersoy binmiş uçağa 250 valizle. ? hayır önemli değil de haber verseler valizleri arkadan göndereceğiz deseler gene kabul:) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 1 saat önce, Cem Işık yazdı: Geçen sene eşim fransaya gitti 3 günlüğüne, indiklerinde bekle bekle valizler yok. Araştırınca anlaşıldı uçakta ağırlıktan ötürü yüklenmemiş valizler istanbulda kalmış. Mecburen giyecek alışverişi yaptılar. 250 euro’luk fişe karşılık 300 euro bedel ödedi THY. Valizler 2.gün otellerine ulaştırıldı.o zaman araştırmıştım bu hakları. Buna inanmam. 9/11 olaylarından sonra tüm yurt dışı uçuşlarda bagaj check-in'ini yapan yolcunun bagajı uçağa yüklenmek zorunda. Aynı şekilde sahipsiz bagaj tespit edilirse vay haline geri kalan yolcuların. İndirirlerken kaybetmişler belli ki. Sonra da ortaya çıkmış. O değil de, hanım ne üzülmüştür Paris'te yaptığı alışverişe 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 2 saat önce, Cem Işık yazdı: Geçen sene eşim fransaya gitti 3 günlüğüne, indiklerinde bekle bekle valizler yok. Araştırınca anlaşıldı uçakta ağırlıktan ötürü yüklenmemiş valizler istanbulda kalmış. Mecburen giyecek alışverişi yaptılar. 250 euro’luk fişe karşılık 300 euro bedel ödedi THY. Valizler 2.gün otellerine ulaştırıldı.o zaman araştırmıştım bu hakları. Ya bir sağlık gereci veya hayati öneme sahip eşyalar olsaydı valizlerde? Haber vermeden yüklememe haklarının olmaması gerek bence 1 Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 3 saat önce, Mert Gülkokan yazdı: Yabancı ülke firması olup valiz kaybeden firma var mı acaba ?Valizleri teslim ederken ağırlık yapan tartı mı bozukmuşta uçağa yüklenirken fark edilmiş ağır oldukları Her yıl 5.000.000 civarı valiz kayboluyor dünya hava taşımacılığında. Turizmci olarak bizim en çok denk geldiğimiz firma ise Luftansa ( Almanya Havayolları avrupanın en büyüğü) Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 United Airlines kırdığı gitar ve bu olaydaki tutumu. http://sentium.com/a-public-relations-disaster-how-saving-1200-cost-united-airlines-10772839-negative-views-on-youtube/ 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 15 temmuz nedeniyle 8 bn liramı yedi united airlines. 1 1 Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 Pegasus tan 6 Aralık'ta 22 Aralık için 129 liraya son 2 biletten birini aldım. Bugün baktım 30 lira ucuzlamış. Birde o sinirle aradım müşteri hizmetlerini dakikası 1.5 TL'den fatura ettiler görüşmeyi bana. Yok efendim şöyle böyle .. Meğerse Mert Yeldan kardeşimize vermişler bizden aldıklarını:)) Cidden bu Havayolu şirketlerinin ciddi bir ozelestiriye ihtiyacı var. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 12 Aralık 2017 Paylaş 12 Aralık 2017 5 saat önce, Cavit Çırakoğlu yazdı: Pegasus tan 6 Aralık'ta 22 Aralık için 129 liraya son 2 biletten birini aldım. Bugün baktım 30 lira ucuzlamış. Birde o sinirle aradım müşteri hizmetlerini dakikası 1.5 TL'den fatura ettiler görüşmeyi bana. Yok efendim şöyle böyle .. Meğerse Mert Yeldan kardeşimize vermişler bizden aldıklarını:)) Cidden bu Havayolu şirketlerinin ciddi bir ozelestiriye ihtiyacı var. Herşey paralı pegasus'ta. Aramak, rezervasyon yapmak, koltuk seçmek, az birşey valizin kg sini geçmek, uçuşta su içmek, yemek yemek. THY de en azından bunlar beleş. Uçuş sırasında en azından peynir ekmek, çay kahve, su, ıslak mendil veriyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 (düzenlendi) 3 saat önce, Serkan Aktay yazdı: Herşey paralı pegasus'ta. Aramak, rezervasyon yapmak, koltuk seçmek, az birşey valizin kg sini geçmek, uçuşta su içmek, yemek yemek. THY de en azından bunlar beleş. Uçuş sırasında en azından peynir ekmek, çay kahve, su, ıslak mendil veriyorlar. Pegasus konsept olarak boyle. Maliyet dusurmek icin her seyi parali yapmislar. Ayrica ucuz bilet sunuyorlar. Diger yandan kisa ucuslarda pek sorun olmuyor. Bagaj yoksa da para odenmiyor. Ben memnunum aslinda bu durumdan. Ama en azindan cay kahve top kek standart olabilirdi. Gerci bu durumda zaten bir kac kisiye sattiklari yemegi hic satamazlardi. Ama hic olmazsa su bedava olmali... Gecenlerde tek beles verdikleri sey islak mendil oldu, sasirdim... 13 Aralık 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Gecen sene Barcelona ya pegasus la gittim. Uçakta fenalastim, tansiyonum dustu, ter basti falan. Yanimdaki yolcu ilk yardim uzmaniymis Allah tan, hemen ilk mudaheleyi yapti bana. Hostesler panik icinde. Ayran getirin diye bagirdigini hatırlıyorum yolcunun. Sonra gozum karardi zaten. Kendime geldigimde tuzlu yogurt yiyordum. Ayran bile yoktu uçakta.Şükür tuzla yogurdun parasini istemediler Yorum bağlantısı
İsa Acar 13 Aralık 2017 Paylaş 13 Aralık 2017 Bu arada, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (SHGM) yayınladığı SHY-İPC yönetmeliğine istinaden, "Güvenlik kontrol noktalarında uyarılmasına rağmen taranmaya, elle aranmaya mukavemet gösterilmesi, güvenlik personelinin işini yapmasına engel olunması (2.000 TL.)" gibi bir cezai işlem uygulaması var, dip not olarak bunun bilgisini de vereyim. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 15 Aralık 2017 Paylaş 15 Aralık 2017 Şuan Esenboğadayım. İptal edilen uçuşlar var. İnşallah bana da denk gelmez ama iptalde bir hakkımız oluyor mu acaba?İç hatlarda uçak bana halen çok mantıklı gelmiyor. Raylı sistemleri hızlılarıyla genişletmek gerekiyor diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 15 Aralık 2017 Yazar Paylaş 15 Aralık 2017 3 saat önce, Murat Sürücü yazdı: Şuan Esenboğadayım. İptal edilen uçuşlar var. İnşallah bana da denk gelmez ama iptalde bir hakkımız oluyor mu acaba? İç hatlarda uçak bana halen çok mantıklı gelmiyor. Raylı sistemleri hızlılarıyla genişletmek gerekiyor diye düşünüyorum 2 saatten fazla erteleme varsa 100 eur hakkınız olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 15 Aralık 2017 Paylaş 15 Aralık 2017 2 saatten fazla erteleme varsa 100 eur hakkınız olabilir. Erteleme değil de iptal edilenler oldu. Çok şükür bana denk gelmedi de yolculuğumu yapabildim Yorum bağlantısı
Recommended Posts