İçeriğe Yönlendir

Focus I - Oksijen Sensörleri Arızalı Olabilir mi?


Recep Yilmaz

Recommended Posts

Recep Yilmaz

5GbWND.png

 

Arkadaşlar yeni üye oldum merhaba. Yukarıdaki resimde oksijen sensörlerinin grafiğini koydum. Bank 2 deki sensör arızalı ola bilirmi. Araç 2001 focus otomatik. Resmi yorumlarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

Servet bey 1ve 2 ci siradiki sürekli hareket halinde diğer leri sabit duruyor 

Arstirmama göre benim arabada 2 tane sensor var sensörler de bir ısı birde oksijen sensoru var o yuzden 4 tane grafik var. Tahminim katalizör den sonraki nde sorun var.

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Servet bey 1ve 2 ci siradiki sürekli hareket halinde diğer leri sabit duruyor 
Arstirmama göre benim arabada 2 tane sensor var sensörler de bir ısı birde oksijen sensoru var o yuzden 4 tane grafik var. Tahminim katalizör den sonraki nde sorun var.
Motor arıza ışığı yanıyor mu?
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
(düzenlendi)

P 0171 ve p 0420 hataları alıyorum . Bu arada kat iptali var .

 

V3mknP.png

tarihinde Recep Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Grafikte iki scalayı bir ve ikinci sensör olarak yorumlamıştım. Şimdi anlaşıldı. İkinci sensör hiçbir yaşam belirtisi vermiyor. Kat iptali nedeniyle birinci sensör ile aynı grafik vermesi, ve emisyon hatası olması vermesi gerekiyor

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

Hatalar yukarıdaki gibi. Bu noktaya gelmem aslında sft ve lft nin yüksek olmasıydı. Araçta ustaların çözemediği çekiş problemi ve motorda titreme var. Titremeyi oksijen sensörü yapabiliyormuş. Ustaya bilgisayara bağla da bakalım dedim bana maf ı gösterdi normal dedi :) Yaklaşık 2 - 3 ay dır. obd ile aracı kontrol ediyorum internet ten bakıyorum ne ne işe yarar bakıyorum öğrenmeye çalışıyorum bir noktaya geldim kendimce. Ama bunu ben değilde ustalarımız yapsa keşke. Yarın sabah uğrayacağım sensör için. Sensörden sonra lpg ye geçicem kabloları programı hazır :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. çok güzel grafikler hegolara böyle bakılmalı hep, arıza kodu yetmez

2. araç kaç km de?

3. lpg li ise kaç km dir lpg li?

4. triger kayışı ne zaman değişti?

sonra 2 soru daha gelecek sonra fikir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
(düzenlendi)

Servet bey birde p0171 hatası genelde hava alma hatası olarak gösteriliyor. Bunun testini sigara pro ile yapan var propan gazı ile yapan var yada balata spreyi. Balat spreyini denedim acemice ama çalışmada bir fark olmadı motorda. Bunun kesin bir çözümü testi var mı ? Motor rolantisi normal onda hiç bir sıkıntı yok.

çağlar bey,

Dün 300.000 km devirdi.

Aldığımda 180.000 de idi lpg vardı üstünde.

Aldığımda yeni değişti denildi triger için. O arada bi kere değiştirdim ama tam tarihini hatırlamıyorum malesef.

Ama diş atmış ola bilir diye daha yeni ustaya açtırdım trigeri değişmesi gerek demedi bana. Onun yalancısıyım :)

tarihinde Recep Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

2001 focus larda 2 adet oksijen sensoru bulunur. 1.sensor gaz pedali komutlarina gore degisken voltaj degerleri uretirken 2.sensor sadece +1 -1 olarak deger verir. Yetkili serviste bunun sebebini sordugumda 2.sensorun gorevinin  yalnizca katalitik konvertorun yerinde olup olmadigini kontrol demislerdi. Bu kadar uzun km ler lpg ile kullanilan bir aracta ( sahsi kanaatimdir) 1.sensorun ve katalitik konvertorun arizalanmamis olmasi mucize dir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

3 ve 4 grafik bank 2 sanırım focus da bank2 yok bank 1 egsozdaki  tek katalizör. Araçta tek katalizör var.

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

2000 den önce "s" olanlarda tek 2000. Den sonra olanlarda "se" çift sensor varmış. Diye bir bilgiye ulaştım ve kendi ustamda 2 tane var dedi .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. hego yakıtın ne kadarının yandığını yanmadığna bakar, sizde fakir karışım bilgisi geliyor, tek sebebi olmaz. 2. hego kat sağlıına bakıyor ki o sizde zaten yok. p0420 kat olmadığı için her zaman orada duracak yapacak bir şey yok, yapılması gereken de yok.

lft/sft demişsiniz yazı içinde, lpg de kullanım bu değerleri yanıltıyor,

1. aracın model yılı nedir?

2. hiç komrpesyon ölçüldü mü?

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
2 saat önce, Mustafa Erkan yazdı:

2001 focus larda 2 adet oksijen sensoru bulunur. 1.sensor gaz pedali komutlarina gore degisken voltaj degerleri uretirken 2.sensor sadece +1 -1 olarak deger verir. Yetkili serviste bunun sebebini sordugumda 2.sensorun gorevinin  yalnizca katalitik konvertorun yerinde olup olmadigini kontrol demislerdi. Bu kadar uzun km ler lpg ile kullanilan bir aracta ( sahsi kanaatimdir) 1.sensorun ve katalitik konvertorun arizalanmamis olmasi mucize dir.

Evet sensorler değişmedi ikinciyi yarin değiştirecegim katında içi dağılalı çok oldu boşaltirdim içini .

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya

Bu değerlere bakarak arızalı olduğunu söyleyebilir miyiz?bende 191000 km olan arıza kodu vermeyen oksijen sensorlerini değiştirme arefesindeyim.sensor siparişini Çin'den verdim bile.

Aceba tam doğru çalışan sensorun grafiği nasıl aceba?

Buda benim konum: http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/293632-focus-ii-lambda-sensörü-ve-katalizör/?tab=comments#comment-3236724

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

1. hego yakıtın ne kadarının yandığını yanmadığna bakar, sizde fakir karışım bilgisi geliyor, tek sebebi olmaz. 2. hego kat sağlıına bakıyor ki o sizde zaten yok. p0420 kat olmadığı için her zaman orada duracak yapacak bir şey yok, yapılması gereken de yok.

lft/sft demişsiniz yazı içinde, lpg de kullanım bu değerleri yanıltıyor,

1. aracın model yılı nedir?

2. hiç komrpesyon ölçüldü mü?

Çağlar bey işim gereği saatlerce ustanın başında duramiyorum malesef bırakıyorum arabayı artık şansa ne yaparlarsa :( bosch car a bıraktım ne problem varsa bakin diye 550 tl ücret aldılar takılan hiç bir parça yok ! Birde ustalara utana sıkıla maf i temizleyin diyoruz valla. Lpg ciler ayrı bir dert her gittiğimde 20 tl alıyorlar herşey süper diyor :) 2001 model otomatik 

Bir saat önce, Ersin Özkaya yazdı:

Bu değerlere bakarak arızalı olduğunu söyleyebilir miyiz?bende 191000 km olan arıza kodu vermeyen oksijen sensorlerini değiştirme arefesindeyim.sensor siparişini Çin'den verdim bile.

Aceba tam doğru çalışan sensorun grafiği nasıl aceba?

Buda benim konum: http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/293632-focus-ii-lambda-sensörü-ve-katalizör/?tab=comments#comment-3236724

Ersin bey grafik rölantide inişli çıkışlı olması lazım kalp grafiği gibi . Ama yolda yada gaza bastığınızda değerler değişiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kompresyon testi çok basit ve kısa sürede yapılır, çoğu sadık müşteirye ücretsiz bile yapılır. onu ölçütürün subap sıhhati anlaşılsın, 1 tam depo benzinde kullanın, sadece benzinde hiç lpg ye geçmeyin, sonrasında çalışma düzeni değişti mi bakın.

önce bunlar ıyapın boşa para harcamayın

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
14 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

kompresyon testi çok basit ve kısa sürede yapılır, çoğu sadık müşteirye ücretsiz bile yapılır. onu ölçütürün subap sıhhati anlaşılsın, 1 tam depo benzinde kullanın, sadece benzinde hiç lpg ye geçmeyin, sonrasında çalışma düzeni değişti mi bakın.

önce bunlar ıyapın boşa para harcamayın

Onuda araştırdım çağlar bey, eğer aküyü söküp takarsak belli bir süre bütün mapler ve hatalar siliniyor ecu dan. Amacım : Benzinde aracı asıl performansına getirmek. Dtc ve map leri temizleyip gaz ayarı yapmak kablo ve programını aldım. Gaz ayarınıda sft lft ye göre yapmak rolanti ve yolda iken. 

Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
2 saat önce, Recep Yilmaz yazdı:

Çağlar bey işim gereği saatlerce ustanın başında duramiyorum malesef bırakıyorum arabayı artık şansa ne yaparlarsa :( bosch car a bıraktım ne problem varsa bakin diye 550 tl ücret aldılar takılan hiç bir parça yok ! Birde ustalara utana sıkıla maf i temizleyin diyoruz valla. Lpg ciler ayrı bir dert her gittiğimde 20 tl alıyorlar herşey süper diyor :) 2001 model otomatik 

Ersin bey grafik rölantide inişli çıkışlı olması lazım kalp grafiği gibi . Ama yolda yada gaza bastığınızda değerler değişiyor.

Ronaltide inip çıkması lazım.fakat araç yüke binince yani yokuş çıkıp dip gaz yaptığınızda sensör düz bir seyir izlemeli mi?eger izlemeyip dalgalaniyorsa okuma hatası yapıyor diyebilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Aynı araç aynı hataları alıyordum. LPG ayarları düzeltilince sorun çözüldü,

Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
15 dakika önce, Ersin Özkaya yazdı:

Ronaltide inip çıkması lazım.fakat araç yüke binince yani yokuş çıkıp dip gaz yaptığınızda sensör düz bir seyir izlemeli mi?eger izlemeyip dalgalaniyorsa okuma hatası yapıyor diyebilir miyiz?

Evet aynen anlatığınız gibi gaza bastığınızda yada gazdan ayağınızı çektiniz de grafik düzleşiyor bir süre. Artı olarak ta o düzleşme durumunda sft tavan yapıyor yani bende öyle. Benim düşüncem bu sensörler çok ağır şartlarda çalışıyorlar çok sıcak ve kurum içinde ucundaki delikler dolabilir zamanla ve verileri daha az göstere bilir. Temizlik olarakta ultra sonik bir makine var o aklıma yattı youtube da var. Gaza bastığınızda 1 lere doğru sabitlene biliyor bıraktığınızda altlarda sabitleniyor. Ama daha sonra rutine dönüyor.

21 dakika önce, Enver Çatak yazdı:

Aynı araç aynı hataları alıyordum. LPG ayarları düzeltilince sorun çözüldü,

Yarın ustamla görüşücem bakalım ne diycek bazıları o sensörün çokta işe yaramadığını söylüyor lpg de. Çünkü enjeksiyon zaten kapanıyor lpg de iken. 

Yorum bağlantısı
Enver Çatak
(düzenlendi)

En son fazla yakmaya başlayınca bu sensörü porçözde beklettikten sonra zımpara ile tortularını dikkatlice aldım. 

LPG hortumlarında kaçak tespit ettim. Kaçak nedeniyle p0420 hata kodunu alıyordum. Şu an yakıt düzeldi gibi.

LPG haritasıni doğru ayarlayacak ustayı bulmak zor. Tavsiyem kablo alıp kendiniz yapın.

O2 sensörü araştırmalarıma göre LPG'de de işe yarıyor. Bir kere ayar yaparken, bir de hava yakıt karışımında havayı ayarlıyor sanırım.

 

tarihinde Enver Çatak tarafından düzenlendi
İlave
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz
(düzenlendi)
14 dakika önce, Enver Çatak yazdı:

En son fazla yakmaya başlayınca bu sensörü porçözde beklettikten sonra zımpara ile tortularını dikkatlice aldım. 

LPG hortumlarında kaçak tespit ettim. Kaçak nedeniyle p0420 hata kodunu alıyordum. Şu an yakıt düzeldi gibi.

LPG haritasıni doğru ayarlayacak ustayı bulmak zor. Tavsiyem kablo alıp kendiniz yapın.

O2 sensörü araştırmalarıma göre LPG'de de işe yarıyor. Bir kere ayar yaparken, bir de hava yakıt karışımında havayı ayarlıyor sanırım.

 

aldım zaten kabloyu programı :) sft ve lft ye göre yapacağım ayarları. Ama benzinde çekiş problemi var ustalar yok gayet iyi diyorlar ama bence bunu kullanan daha iyi bilir.

tarihinde Recep Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Yilmaz

jQZLdJ.png

 

Bugün akşam yol testim. Bu değerler lpg de ve rolnati halinde iken. Yolda yük altında +-%10 ları geçmeyen sft lft değerleri alıyorum. Rolantide değerler berbat. :(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 saat önce, Recep Yilmaz yazdı:

bütün mapler ve hatalar siliniyor ecu dan.

silinmez. konu ile ilgililer

24 dakika önce, Recep Yilmaz yazdı:

sft ve lft ye göre yapacağım ayarları.

bunlar kullanım tarzına göre sürekli değişir, bu datalara göre kim nasıl ayar yapacak?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...