İçeriğe Yönlendir

Opel Vectra 2.0 CD 96 Sensör Arızaları


İsmail Sert

Recommended Posts

İsmail Sert
(düzenlendi)

Merhabalar. Opel vectra 96 model 2.0 cd aracımda sıkıntılar mevcut. Bilgisayara bağlandığında krank devir sensörü arızası ve hava akışmetre arızası olduğu çıktı. Aracın sıkıntısı tüpteyken stop ediyor kalkışlarda ya da dururken hızlanmada bazen sıkıntı oluyor bazen olmuyor benzinde yaşamadım bu sıkıntıları ama benzinde de verimli değil gibi araç.

 

30 litre tüple 250 km yol yaptım uzun yol kırıkkaleden kayseriye geldim çok yaktı. Krank sensörütle oksijen sensörünü değiştirmem gerektiğini ikisi bir değişmezse verimli olmayacağını söylediler.

 

hava akışmetresini 150liraya değiştirdim yan sanayi taktım. Soracağım soru şu abilerim sizce devir sensörlerini gm marka mı almalıyım orjinal olmazsa yine sorun çıkarabilir mi? Bilgisyarda sadece krank sensörü arızası yazıyor oksijen sensörünüde yinede değiştirmeli miyim? Yan sanayi malzemelerde önerebileceğiniz marka var mı orjinale yakın olur hemen bozulmaz diyebileceğiniz bi marka.şimdiden teşekkürler.

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Krank sensörü stop etmeye sebep olur ancak benzin ve lpg ayrımı yapmaz.. Performansa etkisi olacağını sanmıyorum. Tüketime etkisi olmaz. Sorunluysa stop eder. 

Oksijen sensörü verimli çalışma için önemli bir parçadır.. 

Bence önce oksijen sensörünü değiştirin. 

Orjinali uygun ise. iyidir tabi ki, orjinal kullanmaya çalışın.. 

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Mehmet abi teşekkür ederim yorumun için. Yeni aklıma geldi abi birde gaza bastığımı geç algılıyor araç ben gaza basıyorum 1 saniye sonra devir artıyor bunun sebebide mi aynı arızalardır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olabilir. .genelde sensör arızaları sebep oluyor buna. Maf sensörünü değiştikten sonra da aynı mı ?

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Evet abi yine aynı ama araba biraz daha rahat gidiyor sanki ya da psikolojik olarak bana öyle geldi bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Oksijen sensörü periyodik olarak değişmesi gereke bir parça zaten.. Onu da değiştir bakalım.. 

 

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Tamam abi çok teşekkür ederim sonuçları inşallah bi kaç güne yazarım

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
(düzenlendi)

Maf sensörü-hava akışmetre araç rölantide çalışırken fişini çektiniz ve araç tepkisinde değişiklik olmadı ise arızalıdır. Yan sanayi takmanın faydası olacak mı bilmiyorum. O araç için orijinal parça bulabilir misiniz bilmiyorum.

 

Krank sensörü hakkındaki düşüncem benzin lpg ye göre hatayı daha kolay telafi eder ama yinede sıkıntı yaratabilir. Oksijen sensörü de arızalı olursa araç zengin karışımda çalışır ve gerekli istenen performansta alınamaz. Oksijen sensörü Bosch marka falan bulunur diye tahmin ediyorum.

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Sert
On 20.12.2017 at 10:35, Metin Akbal yazdı:

Maf sensörü-hava akışmetre araç rölantide çalışırken fişini çektiniz ve araç tepkisinde değişiklik olmadı ise arızalıdır. Yan sanayi takmanın faydası olacak mı bilmiyorum. O araç için orijinal parça bulabilir misiniz bilmiyorum.

 

Krank sensörü hakkındaki düşüncem benzin lpg ye göre hatayı daha kolay telafi eder ama yinede sıkıntı yaratabilir. Oksijen sensörü de arızalı olursa araç zengin karışımda çalışır ve gerekli istenen performansta alınamaz. Oksijen sensörü Bosch marka falan bulunur diye tahmin ediyorum.

 

Yorum için teşekkür ederim abi. Dün kayseriden vana geldim. Dur kalklardaki stop etme ve zor çalışma dışında bi sıkıntı yaşamadım 915 km yol yaptım 110 litre tüp yaktım içinde yaklaşık 10 litre daha tüp vardı. Dört farklı yerden tüp aldım araç son 200 kmde aşırı tekleme yaptı güçten düştü gazı hiç yemedi ara ara benzine alarak o 200 kmyi bitirdim. Tüpte yaptığı sıkıntıyı benzinde hiç yapmadı aksine rampalarda benzindeyken 4-5. Vitesleri gördüm sürekli. 

 

Bu durumda krank sensörü haricinde tüp sisteminde de bir arıza olabileceğini düşündüm. Halen sanayiye gitmedim ve şu an hangi sensörleri değiştireceğime emin değilim. Cihaza bağlandığında sadece krank devir sensörü arızası veriyor ama internette bununla beraber ekzantrik devir sensörününde değiştirilmesi gerektiği hatta oksijen sensörününde değiştirilmesi gerektiği yazıyor. Cihazda çıkmamasına rağmen bunlarıda değiştirmeli miyim? Şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinde sorun yaşamıyorsan krank sensörünü değiştirme.
Sadece oksijen sensörlerini değiştir.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Mehmet abi bilgisayara bağlandığında çıkmasına rağmen mi bunu yapayım. Birde bazen benzinde de stop ediyor abi ama tüpteki kadar sık yaşamıyorum o problemi. Benzinde bir iki kez oluyorsa tüpte 7-8 kez yaşıyorum bunu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi bilgisayara bağlandığında çıkmasına rağmen mi bunu yapayım. Birde bazen benzinde de stop ediyor abi ama tüpteki kadar sık yaşamıyorum o problemi. Benzinde bir iki kez oluyorsa tüpte 7-8 kez yaşıyorum bunu

Son yolculuk beyanına göre yapmıştım o yorumu.
Hata kodunu silin. Sorunluysa tekrar oluşacaktır.
Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Tamam abi dediğin şekilde deniycem. Bu araç bu mesafede kaç litrelerde yakıt tüketmeliydi abi sizce 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tamam abi dediğin şekilde deniycem. Bu araç bu mesafede kaç litrelerde yakıt tüketmeliydi abi sizce 

Tarzın önemli. 100 -110 gittiysen çok yakmış. En fazla 8-9 litreyle gidebilmeliydi.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Yorum için teşekkür ederim abi. Dün kayseriden vana geldim. Dur kalklardaki stop etme ve zor çalışma dışında bi sıkıntı yaşamadım 915 km yol yaptım 110 litre tüp yaktım içinde yaklaşık 10 litre daha tüp vardı. Dört farklı yerden tüp aldım araç son 200 kmde aşırı tekleme yaptı güçten düştü gazı hiç yemedi ara ara benzine alarak o 200 kmyi bitirdim. Tüpte yaptığı sıkıntıyı benzinde hiç yapmadı aksine rampalarda benzindeyken 4-5. Vitesleri gördüm sürekli. 
 
Bu durumda krank sensörü haricinde tüp sisteminde de bir arıza olabileceğini düşündüm. Halen sanayiye gitmedim ve şu an hangi sensörleri değiştireceğime emin değilim. Cihaza bağlandığında sadece krank devir sensörü arızası veriyor ama internette bununla beraber ekzantrik devir sensörününde değiştirilmesi gerektiği hatta oksijen sensörününde değiştirilmesi gerektiği yazıyor. Cihazda çıkmamasına rağmen bunlarıda değiştirmeli miyim? Şimdiden teşekkürler
Lpg sistemindeki hatalarada baktirin. Isi sensoru vs.
Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Abilerim krank sensörünü gm marka 150 tlye sipariş ettim geldi değiştirdim. Bilgisyara bağladı usta arıza kodlarını sildi. Silinmesine rağmen arıza lambası sönmedi. Arabada bi fark hissetmedim. 

 

Tüp için gittiğimde sistemimin 10 yıllık olduğunu bunun yazılımının olmadığını söylediler. Dolayısıyla bilgisayara bağlayıp ayar falan yapılmadı. Tüpe geçtiğinde soğukken stop etmesini sordum. Boğaz kelebeğinin sökülüp temizlenmesiyle çözülebileceğini söylediler. Yeni sistemin kaça takılabilceğinide sordum 600-700 arası bi fiyat çıkardılar. Ama sistemde bi sıkıntı yoktur boğaz kelebeğini temizletin geçer o sıkıntı dedi atikerdeki usta. 

 

Krank sensöründen sonra tekrar cihaza bağlandığında oksijen sensörü ve hava akışmetrede arızalı görünüyordu. Akışmetreyi yeni değiştirdim bu arada. Sanırım Mehmet abinin dediğini yapıp oksijen sensörünüde orjinaliyle değiştiricem. 

 

Şimdilik durum bu araçta tekrar yaptırdığım bi şey olursa aynı sıkıntı denk gelenler olurda faydalanır diye yazmaya devam ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 21.12.2017 at 20:35, Mehmet Ozyurek yazdı:

Benzinde sorun yaşamıyorsan krank sensörünü değiştirme.
 

 

Demiştim... :rolleyes:

Bıyık da var ama.. :D

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Mehmet abi burda bilgi yok. Her şey karambole abi. Keşke burda bi tane senden olsa :D. Abi senin söylediğin yapıcam oksijen sensörü mü değiştireyim sadece sence başka bi şey yapayım mı araca.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Adım adım. Kolaydan zora, ucuzdan pahalıya.
Ekranda arıza kodu görüyorsun. Önce soketleri ve tesisatı kontrol edin. Sağlam ve temiz görünüyorsa oksijen sensörünü değiştirmelisin. Zaten periyodik değişmesi uygun görülen bir parça.

Önce arıza kodlarından kurtulmalısın.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İsmail Sert

Selamlar. Özellikle Mehmet abi ve bütün çözmeye çalışan üye abilerime teşekkür ederim ilgilerinden dolayı. 

Bu gün yine sanayiye gittim malum arızalardan dolayı. Yine kosaca özetliyeyim. Aracım eğer soğuksa ısınana kadar yerinden hareket etmiyor bire takıp kalkacağımda çatırtılar geliyor ve stop ediyor. Derece 80in altına gelene kadar yürütemiyorum arabamı. Sanayide usta motoru çalışırken biraz inceledi ve boğaz kelebeğinin çevresinden bir yerden egzoz dumanı geldiğini fark ettik. Arızanın ve cihaza bağlandığında çıkan sıkıntıların buna bağlı olabileceğini söyledi pazartesi sabahtan götürücem ve söküp bakacak nerede kaçak olabileceğini. Araçta kaçak olduğunu düşünüyor kusma var motorda dedi bu şekilde söyledi bana. 

 

-bir diğer konu bu gün fark ettim rölantide arabayı bekletiyorken sıcaklığın ilk kez 90a kadar geldiğini gördüm daha önce hiç 90a gelmedi bir aylık süreçte. 80i bile geçmedi hiç. Sonra fan açıkdı 80e indi bu modelde bu şekilde mi oluyor yoksa termostat arızası gibi bir sıkıntım olabilir mi teşekkür ederim.

 

-son olarak motor suyunun önünde çamurluğun dibinde bi çeşit yuvarlak siyah bir motor var. Tüp beyni gibi bi görüntüsü var. Onun soketi çıkıktı ben taktım ne olduğunu anlamaya çalışmak için. Araç sıcakken tepkisi olmadı. Soğukken aracı çalıştırdığımda yüksek sesle çalışmaya başladı arabanın motorundan daha sesli çalıştı araç patlayacak sanıp kaçacaktım neredeyse :) hemen soketi söktüm bi dahada incelemedim.ustaya sordum oda motorun hava almasını sağlayacak bir çeşit regülatör sonradan yapmışlar orjinalinde yok. Bu araçta hararet problemi olabilir dedi. Bende yine bu konuda sizlerden bilgi almak istedim. Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama yardım ederseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Ayrıca bu gün 7-8 kez seyir halinde vites değiştirirken ya da boltayken ama rölantide beklerken değil araç stop etti gerçekten çok moral bozucu :( 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Usta bi baksın bakalım.. Bir yerden başlansın İsmail Bey.. 

 

Sağlıklı bir benzinli motor, rolantide harareti yükselir, hatta fan açar. Bence bu normal bir durum.. 

 

Keşke o sonradan takılmış denen parçanın resmini çekseydiniz.. Yarın çekin de bakalım neredeymiş neymiş ?

 

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Tamam Mehmet abi yarın çekip göndereceğim. Yardımların içinde çok sağol abi :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Bu gün yine sanayiye gittim. Ustam iyi olduğunu söylediği bi opel servisine götürdü beni benden iyi anlar onlar bi baktıralım dedi. Arızaları dinleyip cihaza bağladı. Devir sensörü krank sensörü hız sensörü vs bi kaç arıza gösterdi sildi düzelmedi. Aracın arızaları soğukken oluyo ben buna birde soğukken bakmak istiyorum akşam bırak yarın sabah bakıcam buna dedi. Başka yere gitsen zaten hepsini değiştirirler problemde çözülmez sabret yarın çözeriz dedi. 

 

Sonuçları yazıcam benzer arızaları olan arkadaşlar içinde inşallah çözüm olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...