Osman Ünal2 19 Aralık 2017 Paylaş 19 Aralık 2017 Arkadaşlar merhabalar geçtiğimiz günlerde Focus 2.5 aracıma AFR ayarı yaptırdım.Sizlere uygulama hakkında ki izlenimlerimi aktarmak isterim. Öncelikle aracımızın egsoz ucuna AFR cihazı montajı yapılıyor ve LPG'nin Ecusuna PC aracılığıyla bağlanılıyor. Araç neredeyse her devir bandında izlenerek ona göre AFR ayarı yapılıyor.Ayar 40 dakika kadar sürdü trafikte ve otobanda araç yaklaşık 40 Km seyir halinde izlendi ona göre müdahalede bulunuldu. Benim aracıma AFR yaptırmamdaki amaç yakıt tüketimini düşürmekti.Bu arada ayarda aracımın fakir karışımda çalıştığını da öğrendim. Bu subaplar için tehlikeli bir durum sanırım bunu söylememe gerek yok ama AFR yaptırmak demek az yakacak anlamına da gelmiyor.Araç yakması gerekeni yakacak ne fazla ne eksik:) İlk izlenimlerime göre araç atikleşti ve gaz pedalına daha az basar oldum.İnşallah tüketim değerlerini de buraya kısa zaman içerisinde ekleyeceğim. Not: AFR ayarını İstanbul'da bilindik bir dönüşüm merkezinde yaptırdım reklam olur diye adını yazmadım. 150 TL karşılığında bu ayarı yaptılar bilginiz olsun. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 Bildiğim kadarı ile AFR ayarı egzoz ağzına takılan aparatla yapılmaz ya da yapılan ayara ayar demek doğru olmaz. Direk kat delinip ayar yapıldıktan sonra kapatılır. Egzoz ağzına takılan aparatla yapılsaydı, oksijen sensörü de direk çıkışa takılırdı. Ayarların en sağlıklı okunabileceği bölüm katalizördür. Dönüşüm yaptığınız yeri de tahmin ediyorum. Benim düşüncem lpg de yağlamalı sistem ne kadar gerekli ise bu ayarda o kadar gereklidir. Açıkcası bunun güzel bir pazarlama taktiği olduğunu düşünüyorum. Kişisel düşüncemdir eleştiri değildir. 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 (düzenlendi) Yani özetle olayı süsleyip vitrin olarak kullanarak teknik verilerle müşterilerin kendini iyi hissetmesini sağlamak olduğunu düşünüyorum. Doktora gittiğimizde doktorun Latin terimler kullandığında çok bilgili, halk diliyle konuştuğunda ise birşeyden haberi olmadığını düşünmemiz gibi. Aslında o bayi düşündüğüm bayi ise böyle işlerle kendini göstermesine gerek yok zaten çok bilinen bir bayi. 20 Aralık 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 böyle ayar sadece karbüratörlü araçlarda yapılıyor. afr ayarı aracın oksijen sensörü sökülüp ya da paralel çekilip değerler izlenerek yapılır.Bu yapıla da Aslında kötü değil ama hassas değil.İkincisi eğer aracınız da obd li kit yolda aft ayarı da çöp.çünkü afr ayarı yapılırkenki hava sıcaklığı rakım yakıt kalitesi vs bir çok etkenin aynı olması lazım yaptığın ayarın optimum olması için.obd bir kit bu değişimleri lehine düzenler ve aracın hep en iyi durumda çalışır 2 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 Oksijen sensorunun yerine takilmiyor muydu bu cihaz? Egzos ucu bana biraz tuhaf geldi açikçasi. Afr ayari ile open loop' a mudahele ediliyor bildigim kadariyla yani tam gaz yapildiginda ortaya cikan veriye gore lpg ayarlari yapiliyor. Normal kullanimda yani closed loop'ta ise zaten mevcut arayuz uzerinden ve obd destegiyle stft ve ltft' ye bakilarak ayar yapiliyor. Zaten bu kisimda ayarlar duzgun ise motora da uzun vadede zararin onune gecilmis oluyor. Motora zarar veren asil nokta open loop' a girildiginde meydana geliyor cunku closed loop'a gore yapilan ayar devre disi kaliyor. Bu noktada afr ile yapilacak ayar bunun onune gececektir diye dusunuyorum. Yani ayar yapilirken sadece closed loop'a gore degil open loop'a gore de afr ile ayar yapilirsa ayar tam olur. Bunlardan biri eksik olursa ayar da eksik demektir. 2 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 Oksijen sensorunun yerine takilmiyor muydu bu cihaz? Egzos ucu bana biraz tuhaf geldi açikçasi. Afr ayari ile open loop' a mudahele ediliyor bildigim kadariyla yani tam gaz yapildiginda ortaya cikan veriye gore lpg ayarlari yapiliyor. Normal kullanimda yani closed loop'ta ise zaten mevcut arayuz uzerinden ve obd destegiyle stft ve ltft' ye bakilarak ayar yapiliyor. Zaten bu kisimda ayarlar duzgun ise motora da uzun vadede zararin onune gecilmis oluyor. Motora zarar veren asil nokta open loop' a girildiginde meydana geliyor cunku closed loop'a gore yapilan ayar devre disi kaliyor. Bu noktada afr ile yapilacak ayar bunun onune gececektir diye dusunuyorum. Yani ayar yapilirken sadece closed loop'a gore degil open loop'a gore de afr ile ayar yapilirsa ayar tam olur. Bunlardan biri eksik olursa ayar da eksik demektir. bu arada open loop bölgesini harita satırı open looptan önceki satır ile aynı olmadı bile fakir karışımı önlüyor.afr ile ayar aslında çok çok elzem değil. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 Ne kadar dolu mesajlar yazılmış.. Tebrikler arkadaşlar.. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 Bu ayar için 150 TL fazla. Egsoza aparat bağlanmadan da araç yolda iken farklı sürüş karakterlerine göre yol ayarı yapılsa olur. Atiker için kendim yapmıştım zamanında. Obd elm ile araca baglanip LPG kablosu ile de LPG beynine bağlanıp tüm devir ve sürüş koşullarında yüklü yüksüz LPG ye düzeltme verilebilir. Hatta ben önce benzin ile aynı güzergahta grafik çıkartıp LPG de de aynı grafik yakalamaya çalışmıştım. Güzelde olmuştu. Ki Atiker gibi LPG enjektöru tirt bı kit de 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 20 Aralık 2017 Yazar Paylaş 20 Aralık 2017 Mevcut sensörün closeloop'u okuduğunu openloop'da ise verilerin AFR cihazı ile alındığını biliyorum.Bana göre AFR ciddi manada önemli bir ayar ancak ne kadar doğru uygulandığı tabiki tartışılır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 güzel bir pazarlama yapmış kim yapmışsa başarılı. afr değerine bakarak lpg enjektörlerinin püskürtme miktar ayarı dese iyi olurdu Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 Yakında uçacağız, maaşallah herkes bilgili, ne güzel 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık 2017 Paylaş 20 Aralık 2017 2 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: Yakında uçacağız, maaşallah herkes bilgili, ne güzel Düzgün usta bulamayan herkes kendinin ustası olmuş.. Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 27 Aralık 2017 Yazar Paylaş 27 Aralık 2017 (düzenlendi) Arkadaşlar eskiden 34 litre gazla şehiriçi 220 km giderken şuan ayar sonrası ilk depoyla 270 km'de ve halen bitmedi... 27 Aralık 2017 tarihinde Osman Ünal2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akan Belen 28 Aralık 2017 Paylaş 28 Aralık 2017 Bu ayar için 150 TL fazla. Egsoza aparat bağlanmadan da araç yolda iken farklı sürüş karakterlerine göre yol ayarı yapılsa olur. Atiker için kendim yapmıştım zamanında. Obd elm ile araca baglanip LPG kablosu ile de LPG beynine bağlanıp tüm devir ve sürüş koşullarında yüklü yüksüz LPG ye düzeltme verilebilir. Hatta ben önce benzin ile aynı güzergahta grafik çıkartıp LPG de de aynı grafik yakalamaya çalışmıştım. Güzelde olmuştu. Ki Atiker gibi LPG enjektöru tirt bı kit deAtiker gold taktırmayi düşünürken enjektöre tirt demeyeydin iyiydi[emoji23] Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Aralık 2017 Paylaş 28 Aralık 2017 Atiker gold taktırmayi düşünürken enjektöre tirt demeyeydin iyiydi[emoji23]Bendeki fast modeli idi. Bobinden bozma gold çok evvelden gördüm biraz daha enjektör gibiydi 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Arkadaşlar eskiden 34 litre gazla şehiriçi 220 km giderken şuan ayar sonrası ilk depoyla 270 km'de ve halen bitmedi...Benim Astra bile o kadar icmiyor ustad sizin araba bayagi kafayi bulmus. AFR ayarini bilmem de sizin arabada ayar sikintisi filtre sikintisi vs birisi oldugu kesin. 34 litre hangi trafik olursa olsun 250 km yi gecmeli. 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 bu arada bir bot bırakalım. bi abimden öğrendiğim bilgi.bir çok araçta afr sensörü aslında var yani geniş bant oksijen sensörü bu sensör değerine open loopta bakılarak ayar yapılıyor. öyle 150 lira verip ayat yapmaya lüzum yok yani. 1.o2 sensör 0m5v arası değer okunuyorsa aracınız da afr ayarını obd okuyucu herhangi bir cihaz ile kendiniz open loop benzin voltaj değerini kopya ederek yapabilirsiniz.boşa para vermeyin istedim Mevcut sensörün closeloop'u okuduğunu openloop'da ise verilerin AFR cihazı ile alındığını biliyorum.Bana göre AFR ciddi manada önemli bir ayar ancak ne kadar doğru uygulandığı tabiki tartışılır. open loop ta da aracın 02 sensörleri değer üretir lakin ecu dikkate almaz. yeni araçların çoğunda afr sensörü zaten vardır Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 29 Aralık 2017 Yazar Paylaş 29 Aralık 2017 54 dakika önce, Tahir Ak yazdı: bu arada bir bot bırakalım. bi abimden öğrendiğim bilgi. bir çok araçta afr sensörü aslında var yani geniş bant oksijen sensörü bu sensör değerine open loopta bakılarak ayar yapılıyor. öyle 150 lira verip ayat yapmaya lüzum yok yani. 1.o2 sensör 0m5v arası değer okunuyorsa aracınız da afr ayarını obd okuyucu herhangi bir cihaz ile kendiniz open loop benzin voltaj değerini kopya ederek yapabilirsiniz. boşa para vermeyin istedim open loop ta da aracın 02 sensörleri değer üretir lakin ecu dikkate almaz. yeni araçların çoğunda afr sensörü zaten vardır Bu ayarı yapmak için Brc Sequent32'nin programı ve tecrübe lazım 3 saat önce, Metin Akbal yazdı: On 27.12.2017 at 16:52, Osman Ünal2 yazdı: Arkadaşlar eskiden 34 litre gazla şehiriçi 220 km giderken şuan ayar sonrası ilk depoyla 270 km'de ve halen bitmedi... Benim Astra bile o kadar icmiyor ustad sizin araba bayagi kafayi bulmus. AFR ayarini bilmem de sizin arabada ayar sikintisi filtre sikintisi vs birisi oldugu kesin. 34 litre hangi trafik olursa olsun 250 km yi gecmeli. Kullanılan mesafe 3 km toplam gidiş geliş şehirdışında aynı litre gazla 400 km yapıyor araç Yorum bağlantısı
Metin Akbal 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Kullanılan mesafe 3 km toplam gidiş geliş şehirdışında aynı litre gazla 400 km yapıyor araçKis aylarinda 1.5 km de lpg ye geciyorsa iyi o zaman. Havalarin sogumasini falanda dikkate alalim. Daha cok benzin tuketiyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts