İçeriğe Yönlendir

Mondeo I - Rolantide Bozukluk ve Stop Etme


Tufan Kırış

Recommended Posts

Tufan Kırış

Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım yeni aldığım 1996 model mk1 mondeo 2.0 ghia aracımda zaman zaman rolantide alıp verme stop etme meydana geliyor. Fakat araç soğukken hiçbir sıkıntı yok ısındığı zaman sadece araç durduğunda yapıyor rolantide ki sıkıntıyı . 20 km hız ile gitsen en ufak sıkıntı yok . ayrıca sabah soğukken 1500 d/dk da hareket edince de 2000 d/dak ya yükseliyor taki ısınana kadar. Şu ana kadar  boğaz kelebeği temizlendi maf sensörü temizlendi değişip baktık fakat yine aynı . Rolanti motorunun yerini bulamadım bilen arkadaşların yardım ve tavsiyesini bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
3 saat önce, Tufan Kırış yazdı:

Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım yeni aldığım 1996 model mk1 mondeo 2.0 ghia aracımda zaman zaman rolantide alıp verme stop etme meydana geliyor. Fakat araç soğukken hiçbir sıkıntı yok ısındığı zaman sadece araç durduğunda yapıyor rolantide ki sıkıntıyı . 20 km hız ile gitsen en ufak sıkıntı yok . ayrıca sabah soğukken 1500 d/dk da hareket edince de 2000 d/dak ya yükseliyor taki ısınana kadar. Şu ana kadar  boğaz kelebeği temizlendi maf sensörü temizlendi değişip baktık fakat yine aynı . Rolanti motorunun yerini bulamadım bilen arkadaşların yardım ve tavsiyesini bekliyorum.

Rolanti motorundan yapmaz diye düşünüyorum.Rolanti motorunda sıkıntı olsa zaten aracın çalışmasına mani olur.Marşa bastınız araç çalıştı.Gaz verip pedaldan ayağınızı çektiğinizde toparlayamayayıp stop ediyormu?

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
(düzenlendi)

araç soğukken hiçbir problem yok sıcakken yapıyor gaz verip çektiğim de alıp veriyor sonra stop

tarihinde Tufan Kırış tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
Bir saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Rolanti motorundan yapmaz diye düşünüyorum.Rolanti motorunda sıkıntı olsa zaten aracın çalışmasına mani olur.Marşa bastınız araç çalıştı.Gaz verip pedaldan ayağınızı çektiğinizde toparlayamayayıp stop ediyormu?

araç soğukken hiçbir problem yok sıcakken yapıyor gaz verip çektiğim de alıp veriyor sonra stop

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Karter havalandırma hortumlarına bakın, ısınınca büzüşüyor olabilir. Ondan değilse bile hepsini değiştirin, uygun yapına hortumlardan yapabiliyorlar. 

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
44 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Karter havalandırma hortumlarına bakın, ısınınca büzüşüyor olabilir. Ondan değilse bile hepsini değiştirin, uygun yapına hortumlardan yapabiliyorlar. 

abi ona da baktık ama bir sıkıntı görünmüyor soğuklarda 2000 d/dak da çalışması çok canımı sıkıyor açıkçası sabah hareket edince gaz vermeden gidiyor araç rolanti motorundan şüphe duyuyorum sanki ısınınca hava yakıt karışımını sağlayamıyor araç ama yerini bulamadım 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
11 dakika önce, Tufan Kırış yazdı:

abi ona da baktık ama bir sıkıntı görünmüyor soğuklarda 2000 d/dak da çalışması çok canımı sıkıyor açıkçası sabah hareket edince gaz vermeden gidiyor araç rolanti motorundan şüphe duyuyorum sanki ısınınca hava yakıt karışımını sağlayamıyor araç ama yerini bulamadım 

Rolanti valfi şu resimdekine benziyor,emme manifoldunun oralara bakın göreceksiniz.

vJ1Vmv.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
Bir saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Rolanti valfi şu resimdekine benziyor,emme manifoldunun oralara bakın göreceksiniz.

 

Boğaz kelebeğinin alt kısımlarına doğru baktım ama göremedim acaba alt taraftamı kalıyor tarif edebilirseniz en azından doğru yerde aramış olurum üstten baktığımda göremiyorum 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Mondeodan anlayan birsürü arkadaş var onlar mesajı gördüğünde nokta atışı tarif edeceklerdir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
26 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Mondeodan anlayan birsürü arkadaş var onlar mesajı gördüğünde nokta atışı tarif edeceklerdir.

 

Yok buna nokta atışı çıkmaz.. 

Rölanti malesef bir çok sebeple bozulabiliyor.. 

Söyleyebileceklerim.. Subaplar muhtemelen sağlam, Rolanti valfi muhtemelen sağlam. 

Boğaz kelebeği şüpheli, karter havalandırma hortumları şüpheli, westinghause bağlantıları ve subapları şüpheli. Hız sensörüne kadar gider bu iş. Kolaydan zora her şeye bakılmalı. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
54 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yok buna nokta atışı çıkmaz.. 

Rölanti malesef bir çok sebeple bozulabiliyor.. 

Söyleyebileceklerim.. Subaplar muhtemelen sağlam, Rolanti valfi muhtemelen sağlam. 

Boğaz kelebeği şüpheli, karter havalandırma hortumları şüpheli, westinghause bağlantıları ve subapları şüpheli. Hız sensörüne kadar gider bu iş. Kolaydan zora her şeye bakılmalı. 

 

Bizde bir sonuca varamadık henüz araç giderken herhangi bir dalgalanma veya devir artışı olmuyor dediğim gibi sadece ısındığı zaman alıp vermeyle beraber stop ediyor ve araç soğukken 2000 d/dak da çalışıyor. Boğaz kelebeği sıkıntılı olsa daimi yapar diye düşünüyorum sıcak soğuk ayırdımı yapmamalı

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Tam stop edeceği sırada gaz verdiğinizde sağlıklı gaz yiyor mu ?

 

Hafif tekleme yapıyor sonra Normal seyrine giriyor abi 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arıza tespit cihazına da bağlanmaz bu şimdi.
Sensörler ve soketlerine de bakılmalı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Arıza tespit cihazına da bağlanmaz bu şimdi.
Sensörler ve soketlerine de bakılmalı.

Eski toyotolarda mors alfabesiyle arıza tespiti yapardilar :p değişik mı test modu vardı . Şaka şaka obd1 vardır onlarda da, iş ki o cihazı kullanan yer usta bulunacak. 

 

Sıkıntı rölanti ise sensör kablosunu ölçmek lazım kopukluk vs var mı diye

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Rolanti motoru emme manifoldu, yani gaz kelebeğinin altına denk geliyor. Yan durur ve ulaşıp sökmek biraz zordur. Ayrıca sorun için araç dengesiz hava alıyor bence. Kelebeğin üstündeki siyah kutuyu sökün ve kelebeğin arkasına giren 3 adet hortum var, onları kontrol edin yerinden çıkmış olabilirler. Ayrıca emme manifoldunun altında kalın bir hava hortumu daha var, onu da kontrol edin. Rolanti motorunun hemen altına denk gelir. Soğukken otomatik cikle devrede olduğu için pizisyon sensörü haliyle kelebeği açık tutuyor ve stop etmesini engelliyor. Isınınca otomatik cikle devreden çıkıyor ve bütün iş rolanti motoruna kalıyor. Rolanti motoru dengesiz hava akışına karşı etkisiz kalır ve rolantiyi ayarlayamaz. Tabi eğer kaçak yani dengesiz hava girişi yoksa rolanti motoruna yoğunlaşın. Onu ve gaz kelebeğini temizleyin, maf sensörünü temizleyin aracın havayla ilgili kısımları aldığı havayı doğru algılasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
On 23.12.2017 at 22:59, Derviş Dursun yazdı:

Rolanti motoru emme manifoldu, yani gaz kelebeğinin altına denk geliyor. Yan durur ve ulaşıp sökmek biraz zordur. Ayrıca sorun için araç dengesiz hava alıyor bence. Kelebeğin üstündeki siyah kutuyu sökün ve kelebeğin arkasına giren 3 adet hortum var, onları kontrol edin yerinden çıkmış olabilirler. Ayrıca emme manifoldunun altında kalın bir hava hortumu daha var, onu da kontrol edin. Rolanti motorunun hemen altına denk gelir. Soğukken otomatik cikle devrede olduğu için pizisyon sensörü haliyle kelebeği açık tutuyor ve stop etmesini engelliyor. Isınınca otomatik cikle devreden çıkıyor ve bütün iş rolanti motoruna kalıyor. Rolanti motoru dengesiz hava akışına karşı etkisiz kalır ve rolantiyi ayarlayamaz. Tabi eğer kaçak yani dengesiz hava girişi yoksa rolanti motoruna yoğunlaşın. Onu ve gaz kelebeğini temizleyin, maf sensörünü temizleyin aracın havayla ilgili kısımları aldığı havayı doğru algılasın.

 Dikkate alıcam hafta içi elim çok değmiyor işten dolayı ama cumartesi günü boğaz kelebeğini söktürüp tekrar temizllettim ama nafile rolanti motorunu söktüremedim ustaya sök diyorum ama yok diyor o sağlamdır sökmeye gerek yok diye inatlaşıyor benle maf sensörünü değiştirdim denemedim sorun düzelmedi eskisini temizleyip tekrar taktık ama kalın hortuma bir bakayım dediğiniz mantıklı geldi düzensiz hava akışı var bana kalırsa da 

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
On 23.12.2017 at 21:05, Mehmet Ozyurek yazdı:

Arıza tespit cihazına da bağlanmaz bu şimdi.
Sensörler ve soketlerine de bakılmalı.

Bilgisayara neden bağlanmasın ? Araçta arıza paneli var fakat bir arıza uyarısı görünmüyor

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Obd2 1.5 versiyonlu cihazla arıza tespiti ve genel Sensör verilerine ulaşmak mümkün. Kendi 98 model aracımda kullanıyorum. Ama 96 ve öncesine uyar mı bilemem

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
26 dakika önce, Tufan Kırış yazdı:

Bilgisayara neden bağlanmasın ? Araçta arıza paneli var fakat bir arıza uyarısı görünmüyor

 

Buna bağlanacak sensörlere modüllere tam ulaşacak cihaz yok artık. 

IDS bağlanmıyor galiba. 

Sadece arıza kodu görülür.. 

Yorum bağlantısı
Tufan Kırış
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Buna bağlanacak sensörlere modüllere tam ulaşacak cihaz yok artık. 

IDS bağlanmıyor galiba. 

Sadece arıza kodu görülür.. 

hafta içi arıza tespitine bağlatıp sonuca göre rolanti motorunun temizliğini yaptırıp denicem sonuç alamazsam değişime gidicem şuan dokunmadığım en büyük suçlu o gözümde forumdaki cevaplara bakarak tek sonunun o olduğu geliyor aklıma

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...