İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - Termostatı 72'lik Olsa..


Sedat Demircan

Recommended Posts

Sedat Demircan

Arkadaslar lpg yi 212 bindeki aracıam kendim geçen ay taktırdım obdli akl kit takıldı,zevkle biniyorum çok şükür...Neyse bugün lpg ile geçen 1 ay sonrası ince ayarı için bosch car servise girdim . Ince ayar yapıldı arıza kodu için pc ye baglattim. Hava akış metre arızası verdi zaten veriyordu elm327 cihazı ile de biliyordum .Ustam temizledi taktı ama arizayi Hala veriyordu dediki hiç elletme aracının gaz ayarını gayet iyi yapabildik sorun olsa gaz ayarını yapamazdık yakıt da tüketim olarak gayet makul ve cekisi de iyi (2.viteste 90 km hız yapınca ; hocam aracın çok iyi demişti ) yani arıza kodu verse bile kalsın bence dedi ,Siz ne dersiniz?. Ayrıca termostat olarak 88 lik takayım mi ustam Şuan üstünde 72 lik var dedim . Eğer kalorifer ısınıyor ise hiç gerek yok dedi motor için 70 derece isi gayet iyi yeter dedi ???Sizce orjinali 88 lik olan zetec 2.0 motorun termostatı 72 lik olarak kullanmaya devam etsem eksileri artıları neler olabilir? Önceki sahibi 2012 de conta yakmış ve faturalı aracın reektefiye belgeleri var,acaba o zaman korktu da önlem olarak 72 lik mi taktı ki?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

72 lik olanın üstünde fomoco yazıyor mu?

bir araba X viteste 90 yapıyor diye iyi denen bir test yöntemi yoktur, ayrıca maf zaten 3000d/d üstünde okumaz devre dışıdır, yani mafı çekiçle parçalasak aynı viteste 90 zaten yapar.

bunların ıdşında sorun yoksa ellemeyin sağını solunu, çalşıyorsa düzgünse

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Diyelim aracin orjinalinde 72 lik termostat takili. Hararet gostergesinin orta cizgisinde 75 falan mi yaziyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
9 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

Diyelim aracin orjinalinde 72 lik termostat takili. Hararet gostergesinin orta cizgisinde 75 falan mi yaziyor?

 

9 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

Hayır bende cihaz var onunla görüyorum sıcaklığı

11 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

72 lik olanın üstünde fomoco yazıyor mu?

bir araba X viteste 90 yapıyor diye iyi denen bir test yöntemi yoktur, ayrıca maf zaten 3000d/d üstünde okumaz devre dışıdır, yani mafı çekiçle parçalasak aynı viteste 90 zaten yapar.

bunların ıdşında sorun yoksa ellemeyin sağını solunu, çalşıyorsa düzgünse

Anladım . Başka hiç bi sorunu yok ,usta da o yüzden dedi galiba elleme diye . Ama sıkıntı olsaydı ayar tutmazdi da demişti . Sokmedik termistati Çağlar abi ama elm cihazindan ısıyı yakup ediyorum 40 km de gitsem hiç 70 ı geçmiyor isisi ve gösterge en minimuma yakın düzeyde kalıyor hep .belli ki 72 lik takılı ,Beni asıl düşündüren şey orj 88 lik olduğunu bildiğim için benim araç bi durumda motora zarar verir mi veya çok mu fazla yakıtı etkisi olur yani 65 derece isi motor için ideal denmez mi

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Ustalar benim araç için antalya bölgesinde termostada gerek yok diye termostatını sökmüşlerdi :) Uzun yolda hiç ısınmaz şehir içinde ise kavrulurdu.Çağlar abiye katılıyorum.Bir düzen tutmuşsa kurcalamayın.

 

Seri imalata sadık kalanlardanım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
4 saat önce, Sedat Demircan yazdı:

40 km de gitsem hiç 70 ı geçmiyor

bu kötü bir durum. motorun çalışma rejim sıcaklığı 88-100 arası tasarlandığı için, hem fazla yakar hem de nispeten çabuk aşınır. diğer taraftan tüm lpg ayarları şu anki düşük ama hatalı sıcaklıpğa göre yapıldığından , düzgün sıcaklıkta yeniden ayar vb. yapılacak.

65-75 C ler motor için buz gibi bir durum.

hararet ibresi göstegede nerede duruyor? NORMAL yazısında N de mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
58 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

bu kötü bir durum. motorun çalışma rejim sıcaklığı 88-100 arası tasarlandığı için, hem fazla yakar hem de nispeten çabuk aşınır. diğer taraftan tüm lpg ayarları şu anki düşük ama hatalı sıcaklıpğa göre yapıldığından , düzgün sıcaklıkta yeniden ayar vb. yapılacak.

65-75 C ler motor için buz gibi bir durum.

hararet ibresi göstegede nerede duruyor? NORMAL yazısında N de mi?

Normal yazısında o harfinde duruyor uzun yolda abi.yani Tam yerine oturunca.

Anladım dediğinizi

Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
On 24.12.2017 at 18:55, Çağlar Bayur yazdı:

sıcaklık 72 den yükseğe çıkmalı o zaman?

neden abi o harfi sıcaklık olarak kaç dereceye tekabül ediyor ki?

On 24.12.2017 at 20:16, Mehmet Ozyurek yazdı:

Araç kaç model.. ?

97 model glx mondeo

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hasan Öksüz

Selamlar benim aracımdada aynı sorun var motor hiç ısınmıyor dolayısıyla kalorifer'de ısıtmıyor.Normal yazan ısı göstergesinin N  harfinde kalıyor O  harfine bile geçmiyor.

    Extra olarak şu soguk havalarda egzozdan cok buhar cıkıyor.Bu konuda nasıl bir yol takip etmem gerekir.Termostatmı değişecek kaçlık takılacak marka ne olacak? 

Şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
2 saat önce, Hasan Öksüz yazdı:

Selamlar benim aracımdada aynı sorun var motor hiç ısınmıyor dolayısıyla kalorifer'de ısıtmıyor.Normal yazan ısı göstergesinin N  harfinde kalıyor O  harfine bile geçmiyor.

    Extra olarak şu soguk havalarda egzozdan cok buhar cıkıyor.Bu konuda nasıl bir yol takip etmem gerekir.Termostatmı değişecek kaçlık takılacak marka ne olacak? 

Şimdiden teşekkürler...

Orjinal motorcraft 88/102 termostat alıp taktırın. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 saat önce, Hasan Öksüz yazdı:

Selamlar benim aracımdada aynı sorun var motor hiç ısınmıyor dolayısıyla kalorifer'de ısıtmıyor.Normal yazan ısı göstergesinin N  harfinde kalıyor O  harfine bile geçmiyor.

    Extra olarak şu soguk havalarda egzozdan cok buhar cıkıyor.Bu konuda nasıl bir yol takip etmem gerekir.Termostatmı değişecek kaçlık takılacak marka ne olacak? 

Şimdiden teşekkürler...

Muhtemelen termostatınız sökülmüş.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Bayram

Aynı sorunu ben de yaşamıştım, 60 derecelik takmışlar orijinali ile değişince düzeldi :good1:

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...