İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 1.5TDCI Hareret Düşmesi


Burak Güler2

Recommended Posts

Burak Güler2

Merhabalar. Bugün Ankaralılar bilir hava soğuktu ve rotam üzerinde -5 ila 0 derece arasındaydı. Yolların durumu etkisiyle aracı epeyce sakin kullandım diyebilirim. Ve Konya yolu Gölbaşına inerken ki rampada hareretim 3. çizgiye düştü. Hatta Gölbaşı girişindeki ışıkta beklerken 2. ye kadar düştü  fakat önümdeki diğer yokuşun da etkisiyle okula vardığımda tekrar 3 teydi. Bu arada güzergahım toplamda 25km kadar ve rampaya gelene kadar 4. çizgi olmuştu zaten hareret. Geçen yıl garantisi varken bu durumda şikayetçi olmuştum ve hatırladığım kadarı ile termostatı veya termostatla ilgili bi parçası değişmişti. Fakat gördüğüm kadarıyla bi değişiklik yok. Sizce bu durum normal midir 1.5 tdci için? Yoksa hala bir sorun var mı?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Termostadın yine gitmiş gibi kardeş, her tür havada rampa çıkarken yada inerken hararet göstergesi hiç oynamaz, oynuyorsa sorun vardır.

 

hep durduğu noktayı ezberle, zamanla o noktanın milim altına doğru inmeye başlarsa termostad özelliğini kaybetmiş erken açıyor demektir, motorun tam ısınmaz güç kaybı ve yakıt artışı görürsün...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
1 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Termostadın yine gitmiş gibi kardeş, her tür havada rampa çıkarken yada inerken hararet göstergesi hiç oynamaz, oynuyorsa sorun vardır.

 

hep durduğu noktayı ezberle, zamanla o noktanın milim altına doğru inmeye başlarsa termostad özelliğini kaybetmiş erken açıyor demektir, motorun tam ısınmaz güç kaybı ve yakıt artışı görürsün...

 

en son hangi her türlü hava şartlarında fiestanı kullandın ? :D Ankara' nın şu anki soğuklarında arkadaşın dediği rampaları inerken soğumayacak araç yok.. ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
2 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

en son hangi her türlü hava şartlarında fiestanı kullandın ? :D Ankara' nın şu anki soğuklarında arkadaşın dediği rampaları inerken soğumayacak araç yok.. ;)

Termostadın bozuk kardeş :tongue:  Ankara da 8 sene kalmışlığım var, soğuğunu bilirim, o eski soğuklarda yok, ayrıca -40 ı da bilirim, Kars la falan karıştırdın sanırım Ankarayı sen :tongue:

motorun tam ısınmadıysa olur, ısındıysa olmaz, arkadaşın dediği yerleride bilirim, normalde farkedilmez, çok az düşme olur oda uzun süre rampa inersen ve havada çok soğuksa, öyle -10 da falan zor düşer ısı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Güler2

Bana da bu durum yakıt artışı yaparmış gibi geliyor mantıken. Bi de araç ışıkta falan beklerken ısınmıyo bazen resmen yokuş iniş sonraları :D Ama şunu anlayamadım kimisi bu durumun motorun verimli olmasından dolayı normal olabileceğini söylerken kimisi de anormal diyor sizler gibi :D Bana normal geliyor fakat şu noktada takılıyorum. Bu mühendisler neden bu araca aktif ızgara vs. gibi bir önlem almamış :D 

Yorum bağlantısı
Burak Güler2
55 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

tam 90na gelmeden o ara koloriferi actıysanız düşmesi normal.

 

Kaloriferim hep açık benim. Otomatikte bırakıyorum klima kapalı şekilde. Motor ısınınca kendi vermeye başlıyor ısıyı zamanla :) Bi de bu rampaya gelene kadar 10 15 km lik normal bi rota vardı hatta daha çok tırmanmalı. Yani illaki 4. seviye olan orta seviyeye gelmiştir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
43 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Termostadın bozuk kardeş :tongue:  Ankara da 8 sene kalmışlığım var, soğuğunu bilirim, o eski soğuklarda yok, ayrıca -40 ı da bilirim, Kars la falan karıştırdın sanırım Ankarayı sen :tongue:

motorun tam ısınmadıysa olur, ısındıysa olmaz, arkadaşın dediği yerleride bilirim, normalde farkedilmez, çok az düşme olur oda uzun süre rampa inersen ve havada çok soğuksa, öyle -10 da falan zor düşer ısı...

 

Arabanın önünden ve altından aldığı soğuk hava ile motoru soğur, hele rampa iniyor ve cut-of durumunda isen yanma da yok haydi haydi soğur. Ankara da 8 sene önce kış çok yumuşak geçti, sana öyle gelmiştir.. :D

34 dakika önce, Burak Güler2 yazdı:

Bana da bu durum yakıt artışı yaparmış gibi geliyor mantıken. Bi de araç ışıkta falan beklerken ısınmıyo bazen resmen yokuş iniş sonraları :D Ama şunu anlayamadım kimisi bu durumun motorun verimli olmasından dolayı normal olabileceğini söylerken kimisi de anormal diyor sizler gibi :D Bana normal geliyor fakat şu noktada takılıyorum. Bu mühendisler neden bu araca aktif ızgara vs. gibi bir önlem almamış :D 

 

Arabanın önündeki ızgaraya gazete kağıdı koyun hemen ısınır ama bu seferde soğutma işi zora girer. Misal sabah ayaz oldu öğlen güneş çıktı hava ısındı, ilk rampada hararet ardından sübap ayarı falan iş açarsınız başınıza.. ;)

Yorum bağlantısı
Burak Güler2
2 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Arabanın önünden ve altından aldığı soğuk hava ile motoru soğur, hele rampa iniyor ve cut-of durumunda isen yanma da yok haydi haydi soğur. Ankara da 8 sene önce kış çok yumuşak geçti, sana öyle gelmiştir.. :D

 

Arabanın önündeki ızgaraya gazete kağıdı koyun hemen ısınır ama bu seferde soğutma işi zora girer. Misal sabah ayaz oldu öğlen güneş çıktı hava ısındı, ilk rampada hararet ardından sübap ayarı falan iş açarsınız başınıza.. ;)

Abi gazete kağıdı ??  benim takildigim zaten 2013 yilinda gazete kagidina muhtaç mı bırakıyor simdi bu ford mühendisleri ? o zaman bu durumda sorun yok diye algılıyorum :)?

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Bana da Termostat arızalı gibi geldi. Araç ne olursa olsun, motor tam ısındıysa sıcaklık düşmez. Düşerse Termostat açık kalıyor demektir. Açık Termostat aracın ısınmasını da olumsuz etkiler. Benim araçta aynı dert vardı. Dijital olarak da anlık ölçümlerine baktım, rampa aşağı inerken 45 derecelere kadar düşüyordu. Bugün siparişim geldi ve vakit kaybetmeden değiştirdim. Şimdi de maşallah dipcik gibi. Anlık sıcaklık en yüksek 88 en düşük 84 derece. Umarım yükselen yakıt değerim de düşer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Önceki sene bende kırmızı ışıkta beklerken bile düşüyordu, şimdi 82 altına inmiyor çıktıktan sonra. Termostat değişti benim de.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

normal sizin ki bide söyle deneyin koloriferi kapatın 90na geldikten sonra deneyin eger inerse termostat bozuktur.

sizin kullanım tarzı hararet 90na gelmeden varmak istediginiz yere geliyorsunuz. bide sürekli acık bırakmayın koloriferi heleki ilk marsta vede kısın bu sartlarda akünüzü yersiniz.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Bence hiçbir sorun yok, bahsettiğiniz yoldaki inişin hem eğimi fazla hemde oldukça uzun, aracın bu hızda ve sıfırın altında bir sıcaklıkta cut-of yapması ve kaloriferin açık olması nedeni ile motor sıcaklığı düşecektir. Bu sizin aracınıza haiz bir durum olmamakla birlikte aynı şartlarda o rampadan o sıcaklıkta iniş yapan bütün araçlar için geçerlidir. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
15 saat önce, Burak Güler2 yazdı:

Abi gazete kağıdı ??  benim takildigim zaten 2013 yilinda gazete kagidina muhtaç mı bırakıyor simdi bu ford mühendisleri ? o zaman bu durumda sorun yok diye algılıyorum :)?

 

Fordun mühendisleri o arabayı Avustralya çöllerine de yolluyor Rusyanın bozkır steplerine de.. ;) Bir de böyle düşün.. :D

 

Ali Cihangiroğlu bey, sizin Fiesta kaç km. oldu sorması ayıp, hayır benim fiesta 170 binde yuvadan uçtu da kim fazla tecrübe etmiş anlayalım dedim.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bence hiçbir sorun yok, bahsettiğiniz yoldaki inişin hem eğimi fazla hemde oldukça uzun, aracın bu hızda ve sıfırın altında bir sıcaklıkta cut-of yapması ve kaloriferin açık olması nedeni ile motor sıcaklığı düşecektir. Bu sizin aracınıza haiz bir durum olmamakla birlikte aynı şartlarda o rampadan o sıcaklıkta iniş yapan bütün araçlar için geçerlidir. 
Doğru tespit.

Yeni nesil bir çok araç motor hava girişlerinde olan panjurları elektrik kontrollü yapıyor.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
7 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Fordun mühendisleri o arabayı Avustralya çöllerine de yolluyor Rusyanın bozkır steplerine de.. ;) Bir de böyle düşün.. :D

 

Ali Cihangiroğlu bey, sizin Fiesta kaç km. oldu sorması ayıp, hayır benim fiesta 170 binde yuvadan uçtu da kim fazla tecrübe etmiş anlayalım dedim.. :D

183 binde kardiş, uygunmudur tecrübe için, genel toplamda ne sen sor ne ben söyliyim, tır şoförü gibiyim vallahi :)

 

neyse, uzun inişler ve bu inişlerde cut-off olursa, azıcıcık iner, ama dediğin bariz iniş için Ankaranın soğuğu kesmez beni kardiş :tongue:

 

Not: yeni nesiller buldukları her fırsatta yakıtı kesip tasarruf yapacağım diye tonla şey yapıyor hatta silindirin 1 ini 2 sini bile devre dışı bırakıyor, elbette öne elektrikli panjur koyacaklar, donar o motor yoksa, bizimkilerse üşümez, hep sıcacık, ohh ne güzel :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gölbaşı tarafına inişte cutoff'ta inildiyse, hararetin düşmesi normal, çünkü uzun ve dik bir rampa.. 

Ancak ışıkta beklerken düşmeye devam etmemeliydi. Bu sebeple bence de bozuk.. 

 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erkan Işık
On 26.12.2017 at 19:38, Ali Cihangiroğlu yazdı:

183 binde kardiş, uygunmudur tecrübe için, genel toplamda ne sen sor ne ben söyliyim, tır şoförü gibiyim vallahi :)

 

neyse, uzun inişler ve bu inişlerde cut-off olursa, azıcıcık iner, ama dediğin bariz iniş için Ankaranın soğuğu kesmez beni kardiş :tongue:

 

Not: yeni nesiller buldukları her fırsatta yakıtı kesip tasarruf yapacağım diye tonla şey yapıyor hatta silindirin 1 ini 2 sini bile devre dışı bırakıyor, elbette öne elektrikli panjur koyacaklar, donar o motor yoksa, bizimkilerse üşümez, hep sıcacık, ohh ne güzel :)

ali bey slm kızıma ögrensın kullansın , benim arabama sünmesin diye bir fiesta aldım şaseleri vs temiz ama ön arka tampon sökülmüş altında motor koruma keçcesi kopmuş bir iki eksigi olan 116  bınde 1.5 tdci bir fiesta aldım malum siteye bakmakdan orayı burayı aramakdan begendıgım aracı alamamak veya kafamdaki aracı bulamamakdan kına gelmış bir sekılde eksıklerı görmezden geldım ve aldım yagını suyunu filtreleri  trıgeri dahıl herseyıne kadar kontrol ederek yapdırdım şükür aracda sıkıntı yok fakat eksıklerı kafama takılmaya basladı motor koruma keçesi aldım bunu su almasın dıye pütürle boyadım altını takdım dün kafama keçenin önü ile tampon altı ara takıldı onuda beyaz pleksi kesıp kapadım altdan camur yagmur gıremez ama hararet vs sıkıntı olurmu , diger aracımda altı heryer kapalı sadece yavru kedı gırebılck bir boşluk var :)) orjınal sekılde kapalı ondan cesaret alarak fiestayı kapadım nelere dıkkat etmek gerekır saygılarımla 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...