Mehmet Okan 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 arkadaşlar merhaba. geçtiğimiz günlerde Kıbrıs'ta sağ direksiyon MINI Cooper 1.6 araç aldım. aracın sol (yolcu) tarafında su birikmesi var. paspasın üstü yüzüyor. neden olabileceği hakkında fikriniz var mı? dün uzun süredir boş olan silecek haznesine su doldurdum. acaba o delik de içeri sızmış olabilir mi? suyu elime sürdüm, yağlı değil ama biraz yağ/metal kokusu var. yardımcı olursanız sevinirim. şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 ya kolorifer peteği patlamıstır yada arac yağmurdan su alıyordur. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Yağmur yağdı mı? Aracın soğutma suyu tam mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Okan 29 Aralık 2017 Yazar Paylaş 29 Aralık 2017 yağmur yağmadı. soğutma suyunu ya da kalorifer petek suyunu nasıl kontrol edebilirim? @Sani Gerşon @Okay Kaygusuz Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Soğutma suyu için motor bölümünde soğutma haznesi olması gerekiyor. Bunun gibi görebilmeniz gerekir. Bu kapta MAX MIN yazar. Sıvı ikisinin arasında, mümkünse MAX a yakın durmalıdır. Yorum bağlantısı
Mehmet Okan 29 Aralık 2017 Yazar Paylaş 29 Aralık 2017 çok teşekkür ederim. bir kontrol edip o mu değil mi bakmalıyım. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Su da metal kokusu varsa soğutma suyudur. Muhtemelen araç antifrizsiz kullanılıyordur. Muhtemel kaçak da kalorifer peteğindendir. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Klima çalışırken oluyorsa tıkanık klima tahliye borusundan kaynaklanıyor olabilir. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Pejolarda benzer bir durum var. Kalorifer borularının o ringlerinden kaçırıyordu. Araç için kronik bir durum varsa önce ona bakmak lazım. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 29 Aralık 2017 Paylaş 29 Aralık 2017 Eğer dediğim gibiyse nasıl yapılacağını çok güzel anlatmış bir site buldum. Kolay gelsin. https://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI_R56/118-WATER-Heater_Core_Replacement/118-WATER-Heater_Core_Replacement.htm 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Okan 30 Aralık 2017 Yazar Paylaş 30 Aralık 2017 dün akşam aracı 10 kmlik bir yol için sürdüm. yolun yarısında havalandırma deliklerinden yoğun buhar çıkışı oldu. önce korktum, sonra bir şey olmaz diyip devam ettim. bir arada su sızıntısı kesildi ama bir süre sonra ani hararet artışı oldu. panikleyip motoru kapattım. su bittiği için olmuştur diye düşünüp motot soğuyunca markete sürdüm. kapıtu açtığımda hem motor suyunun, hemn üstündeki suyun (muhtemelen devir daim suyu) hem de radyatörün buz gibi olduğunu gördüm. su koyup geri döndüm. yolda bir kez daha hararet yaptı. tekrar bekleyip devam ettim. paspataki suya bakınca sıcak olduğunu gördüm. dediklerinize bakılırsa petekten sızdığını düşünüyorum. sizce sebebi nedir? @Emre Şimşek @Saim Ulaş Yılmaz @Mustafa Arıkan @Sani Gerşon Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Aralık 2017 Paylaş 30 Aralık 2017 Kalorifer peteğini değiştireceksiniz. Ve bu halde sakın kullanmayın. Her hararet silindir kapağının yamulmasına sebep olur. Acil servise çektirin. Yorum bağlantısı
Mehmet Okan 30 Aralık 2017 Yazar Paylaş 30 Aralık 2017 23 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Kalorifer peteğini değiştireceksiniz. Ve bu halde sakın kullanmayın. Her hararet silindir kapağının yamulmasına sebep olur. Acil servise çektirin. teşekkür ederim. umarım bir sıkıntı büyümeden çözebilirim Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 30 Aralık 2017 Paylaş 30 Aralık 2017 17 saat önce, Emre Şimşek yazdı: Eğer dediğim gibiyse nasıl yapılacağını çok güzel anlatmış bir site buldum. Kolay gelsin. https://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI_R56/118-WATER-Heater_Core_Replacement/118-WATER-Heater_Core_Replacement.htm 35 dakika önce, Mehmet Okan yazdı: dün akşam aracı 10 kmlik bir yol için sürdüm. yolun yarısında havalandırma deliklerinden yoğun buhar çıkışı oldu. önce korktum, sonra bir şey olmaz diyip devam ettim. bir arada su sızıntısı kesildi ama bir süre sonra ani hararet artışı oldu. panikleyip motoru kapattım. su bittiği için olmuştur diye düşünüp motot soğuyunca markete sürdüm. kapıtu açtığımda hem motor suyunun, hemn üstündeki suyun (muhtemelen devir daim suyu) hem de radyatörün buz gibi olduğunu gördüm. su koyup geri döndüm. yolda bir kez daha hararet yaptı. tekrar bekleyip devam ettim. paspataki suya bakınca sıcak olduğunu gördüm. dediklerinize bakılırsa petekten sızdığını düşünüyorum. sizce sebebi nedir? @Emre Şimşek @Saim Ulaş Yılmaz @Mustafa Arıkan @Sani Gerşon Çözümü zaten attım o zaman. Yorum bağlantısı
Mehmet Okan 2 Şubat 2018 Yazar Paylaş 2 Şubat 2018 *Güncel* Arkadaşlar ben arızayı tamir ettirdim. Aynı durumu yaşayanlar olabilir diye anlatıyorum: Önce sol tarafta bulunan kalorifer peteğini değiştirdim, sanırım paslandığı için delinmişti. Ben tamir ettirdim zannederken tekrar yolda kaldım. Hararet tavan yaptı. Aracı BMW tamircisine götürdüm. Bilgisayara bağladılar. Bilgisayar radyotörfanlarından ilkinşn çalışmadığını söyledi. Bu araçta iki tane varmış: ilki her daim çalışan, ikincisi de hararet yapınca çalışan. İlki bozuk olduğundan sadece hararet yapan çalışırmış ki bu da bir işe yaramaz. İlk fanı da tamir ettirince hararet problemi çözüldü. Herkese iyi yolculuklar dilerim. 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts