İrfan Aşcıoğlu 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 (düzenlendi) Arkadaşlar aracımda sebebini tam olarak anlayamadığımız sorunlar mevcuttu. Çekişten düşme. 6 ayda bir buji değiştirme gerekliliği. En son buji 1 ay sürmüştü. Sonra 6 senede 3 kez radyatör üst hortumunun patlaması, 3 kez de genleşme kabının çatlaması. En son da aracın artık çalışmaması. Ama her ne hikmetse 4 nolu silindirin bujisi değiştirince çalışıyor olması. Eskiyen bujilerin üzerindede pek bi kurum bulunmuyordu. (Yağ yakma yok gibiydi.) Aracı geçtiğimiz pazartesi (1 Ocak) günü gözümüzü karartarak ustayla beraber silindir kapağının açılmasına karar verdik. Yalnız ustan önceden uyarmıştı. Silindir kapağını açtığımızda alt bloğun yüzü bozuk çıkabilir bu durumda da komple motor indirmek zorunda kalabiliriz diye. Velhasılı bismillah dedik başladık. Silindir kapağını açtığımızda contanın yanık değil patlak olduğunu gördük. (Patlak ?) Patlak demek contanın bir parçasının parçalanması demekmiş. 1. ve 2. silindirin arasında kalan conta en inceldiği yerden 1,5 cm kalınlığında parçalanmış. Yani o ara kısım açık ve 1. ve 2. silindir arasında hava alışverişi olmuş. Buda alt bloğun üzerinden yemeye başlamış. Yani anlayacağınız alt kısımda sıkıntı vardı. 4. silindirin içine su aldığını gördük. Bu arada alt bloğa bakarken sibopları unuttuk. Bide baktık ki 1. ve 2. silindir sibopları yanmış durumda. Uzun lafın kısası komple motor rektefiye başlattık. 5000TL civarı bi meblağ gözden çıkarmıştım. Ustam eğer Volan ve baskı balatada değişmesi gerekirse daha da masraf çıkabileceğini söylemişti. 2000TL civarı. Öyle de oldu. Volan çok bozuk çıktı. Baskı balata da iyi durumda değildi. Yüzü yanıktı. Aracın motoru şu an toplanmaya başlandı. Değişen parçalar neler derseniz şu an hepsini bilmiyorum. Yarın uğrayacağım sanayiye. Detaylı parça fiyatlarını falan alabilirsem yazarım. İki resim koyuyorum motorun halini göstermek için. Daha da olursa yüklemeye çalışacağım. 5 Ocak 2018 tarihinde İrfan Aşcıoğlu tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 Çok geçmiş olsun. Sanırım motor sağlam bi hararet görmüş zamanında. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 Çok garip ama oluşana göre sonuçlar da mantıklı. Geçmiş olsun bakalım. Güzel olacak inşallah. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 baskı balata ve volant 2 tiptir. bu kardeş parçalar iki ayrı tipte biribine uyar, bir takımı pahalı bir takımı ne hikmetse ucuzdur. ikisi de aracınıza uyar, üstünlüğü de yoktur.. değişimde ucuz olan takımı temin edip takın derim. hazır açılmışken, emme manifold klapleri de değişin, egr de el altına gelmişken, pahalı değilse değişin, pahalı ise körleyin. rektifiyeci ehil ise, emm manifold girşini polish yaptırın, çekiş iyi artar. 3 Yorum bağlantısı
Kemal Mert 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 Geçmiş olsun. İnşallah tertemiz alırsınız.Bu arada araç kaç km de ve kaç zamandır lpg kullanıyorsunuz? Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 5 Ocak 2018 Yazar Paylaş 5 Ocak 2018 10 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Çok geçmiş olsun. Sanırım motor sağlam bi hararet görmüş zamanında. Daha önce motor açılmış.(Ben almadan önce) Alt blokla hiç uğraşılmamış. Ustanın söylediğine göre orijinal taşlama izleri duruyor dedi. Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 Geçmiş olsun aynı şekilde fiestada blogum çatlamıştı. Sebebi ise 6 ay önce aracın hortum patlatıp anlık hararet görmesine bağlamıştık. 1 Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 5 Ocak 2018 Yazar Paylaş 5 Ocak 2018 (düzenlendi) 5 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: baskı balata ve volant 2 tiptir. bu kardeş parçalar iki ayrı tipte biribine uyar, bir takımı pahalı bir takımı ne hikmetse ucuzdur. ikisi de aracınıza uyar, üstünlüğü de yoktur.. değişimde ucuz olan takımı temin edip takın derim. hazır açılmışken, emme manifold klapleri de değişin, egr de el altına gelmişken, pahalı değilse değişin, pahalı ise körleyin. rektifiyeci ehil ise, emm manifold girşini polish yaptırın, çekiş iyi artar. Abi yarın bi gidip yerinde inceleyeceğim. Bilmiyorum hangi bi tip volan olduğunu. Klaperler benim elimde vardı zamanında almıştım. Onlar yenileniyor tabiki. Egr işini bi söyleyeyim yarın. Bu polish olayı nedir abi biraz açar mısın? Usta ehil birisi. Yoksa emmi tavsiye etmezdi herhalde 5 Ocak 2018 tarihinde İrfan Aşcıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 5 Ocak 2018 Yazar Paylaş 5 Ocak 2018 6 dakika önce, Kemal Mert yazdı: Geçmiş olsun. İnşallah tertemiz alırsınız. Bu arada araç kaç km de ve kaç zamandır lpg kullanıyorsunuz? 250.000 km de aracım. 100.000 km dir araç bende. Ben hep LPG de bindim ve benden önce ne kadar binildi bilmiyorum. Anlaşılan bi 150.000 devirmiş gibi. (Aldığımda LPG takılalı 4 yıl olmuştu) Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 Rektefiye kelimesini duyunca sonunda stroker yapılmalı diye bir fikir geliyor aklıma 2.2lt den 3.0 a çıkmak hiçte fena olmaz benim için. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 7 dakika önce, İrfan Aşcıoğlu yazdı: Bu polish olayı üst kapaktaki emme havasının girdiği deliğin biraz taşlanması, oval uçlu taş ile, ehil biri yoksa elletmeyin amannnn kapak elden gider. Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 5 Ocak 2018 Yazar Paylaş 5 Ocak 2018 2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: amannnn kapak elden gider. Emminin dediği gibi çalışan aksam kurcalanmamalı bence Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 baskı balata ve volant 2 tiptir. bu kardeş parçalar iki ayrı tipte biribine uyar, bir takımı pahalı bir takımı ne hikmetse ucuzdur. ikisi de aracınıza uyar, üstünlüğü de yoktur.. değişimde ucuz olan takımı temin edip takın derim. hazır açılmışken, emme manifold klapleri de değişin, egr de el altına gelmişken, pahalı değilse değişin, pahalı ise körleyin. rektifiyeci ehil ise, emm manifold girşini polish yaptırın, çekiş iyi artar. Bu tip pratik ve ekonomik bilgiler focus icinde varsa kabulumuzdur. :-) 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 2 dakika önce, A. Yıldırım Yıldız yazdı: Bu tip pratik ve ekonomik bilgiler focus icinde varsa kabulumuzdur. :-) focus motoru farklı, onda daha masraflı parça değişimi gerekiyor. mk3 teki 2.0 a üflesen beygir gelir... 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 Adam harbi motor yapmış. Patlamış çatlamış hâlâ çalışıyor. Yeni nesiller su biraz kireçli olsa off bujim ağrıyor diyip çalışmıyor 7 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 Yoksa emmi tavsiye etmezdi herhalde Kimde araba. [emoji15] Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 DevaArayım yarın Erdal’ı. Sen sürekli Kayseri’de misin artık. Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 5 Ocak 2018 Yazar Paylaş 5 Ocak 2018 Arayım yarın Erdal’ı. Sen sürekli Kayseri’de misin artık. Evet abi. Burdayım artikSenin tavsiye ettigini söyledim zaten Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 geçmiş olsun, basit bir co2 testiyle anında sebebi anlardınız, tabii bilmek lazım, bu testi ara ara yapın, contada en ufak sorun varsa anında anlarsınız. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 geçmiş olsun, basit bir co2 testiyle anında sebebi anlardınız, tabii bilmek lazım, bu testi ara ara yapın, contada en ufak sorun varsa anında anlarsınız.Aynen aklıma gelmişti. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 42 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Adam harbi motor yapmış. Patlamış çatlamış hâlâ çalışıyor. Yeni nesiller su biraz kireçli olsa off bujim ağrıyor diyip çalışmıyor mazdada gördün üstümüzden atladı Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Ocak 2018 Paylaş 5 Ocak 2018 mazdada gördün üstümüzden atladıO motor bu motor mu? Yuhh Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 6 Ocak 2018 Yazar Paylaş 6 Ocak 2018 Bu da contanın hali Bu sabah uğradım sanayiye. Motor toplanmış. Bağlantılar yapılmış. Motor çalistirilmaya hazırdı. Velhasıl çalıştı. Ufak bi alıp verme var motorda onunla uğraşıyordu usta. Bakalim pazartesiye teslim edecek gibi. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts