İçeriğe Yönlendir

Son 15 Yıl Yıllara Göre Marka Pazar Payları


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Abdussamed Acar

Son 15 Yıl Otomobil ve Hafif Ticari olmak üzere yıllara göre marka pazar payları;

 

XP2Ol0.png

 

Md9qRk.png

 

9mvkbo.png

 

Liste başı markalar grafik olarak;

 

QV1byv.png

 

qG97yB.png

 

gOjmbZ.png

Ben yapamadım, moderatör arkadaşlar bu post'u ilk mesaja alırlarsa sevinirim...

 

Yorum bağlantısı
Gürkan Başbağcı

Millet ucuzluk ve yakıta bakmış hep, kalite kokmuyor

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Opel ve peugeot pazar payını küçültmüş, volkswagen büyütmüş, hyundai ise 2009 yılın %11 pazar payına ulaşmış ( Taksicilere yoğunlaşmış) bunun haricinde 15 yılda ekstrem bir pazar payı değişikliği yok hep aynı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kia nın çok yükseleceğini düşünüyordum, atak yapamadı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bu böyle olmaz. bunun grafiğini bir gernç çizdirebilir mi aynı eksenler üzerinde her marka ayrı renk çizgi. lejand da olacak. yatay eksen yıllar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Elim değdiğinde yaparım hocam. Aslında binek ve hafif ticari şeklinde dataları ayrı ayrı derledim onlarıda yapıcaktım ama konuyu açarken üşendim :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Süper grafikler. 

Sucukta imalatında olduğu kadar grafikte de çok başarılı olduğunu gördük kardeşim. :) 

 

Son 15 yıla, Dacia ve VW imzasını atmış. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Son yıl

Vw ciler Reno'ya, Opel'ciler Fiat'a kaymış.. :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
12 dakika önce, Abdussamed Acar yazdı:

Son postumu ilk post yapabilen biri olursa iyi olur...

 

Hallettim :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Doğuş Oto vw grup markalarını da dikkate alınca (Audi, Skoda, Seat) şüphesiz sağlam büyüyen başarısı en dikkat çekici grup. Bana kalırsa bu başarıda ürün gamının zenginliğinin yanı sıra satış sonrasındaki başarılarının payı oldukça büyük.

Dacia’ daki istikrarı dikkate alınca Renault grubu da totalde çok büyük fire vermemiş. Ama yinede fiyat odaklı liderliğe oynayan renault markasının diğer markalarında fiyat kozunu oynamasıyla fire verdiği açık. Galiba satılanların %70 den fazlası clio ve fluence dir. Vw ile ortak pörtföy barındırması oek mümkün değil zira vw de satışların segmentlere dağılımı oldukça dengeli.

Ford’da durum hiç parlak değil. Hafif ticarideki açık ara pazar konumu sayesinde yıpranmadan durabiliyor. Yoksa otomobil deki durum içler acısı. Focus modeli de olmasa markanın hali bitik.


Sonuç; 15 yıldan eski otomobilleri tedavülden kaldırmaya kalksak otomobil grubunda piyasada bariz çoğunlukta Vw ve Renault marka araçlar görürüz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bu arada Doğuş grubu (Audi, Bentley, Porsche, Vw, Seat, Skoda...) bu yılki pazar kaybına bütün grup markalarının tepe yöneticilerinin neredeyse tamamının pozisyonunu değiştirerek tepki verdi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...