İçeriğe Yönlendir

Escort - Radyatör Değişimi (Resimli)


Coşku Mert

Recommended Posts

Coşku Mert
(düzenlendi)

Bu hafta sonu da ömrünü doldurmuş radyatörü değiştirdim. Aracım klimalı olduğu için klimasızlara göre biraz daha uğraştırıcı. Özellikle geri toplarken klima radyatörü işi biraz zorlaştırıyor. Yine de toplam 2,5 saat gibi bir sürede işlemi tamamlayabildim. Tabi sökmüşken etrafındaki parçaları da detaylı temizledim. 

 

Gerekli malzemeler. 7-10-13mm lokma anahtar, Cırcır ve Uzatma kolu, Düz tornavida, Pense

 

Öncelikle aracımızın altına girebileceğimiz kadar yüksek bir kaldırıma çıkıp kendimize alan açıyoruz. Radyatörün tahliye vanasını açıp tüm soğutma sıvısını boşaltıyoruz.

 

Fan motoru üstünde yer alan kalorifer borusunun iki adet 10 luk somunlarını söküyoruz.

 

y0Aq0L.jpg

 

fan motoru soketini ve araç klimalı ise fan rezistansının soketlerini çıkarıyoruz

 

oOYVVm.jpg

 

radyatör bağlantı sacının sağ ve solda yer alan iki tane 10 luk vidasını söküyoruz. araç klimalıysa klima tüpünün solda yer alan 2 vidasını da söküyoruz

 

kO16MD.jpg

 

bağlantı sacını dışarı aldık. şimdi radyatör ve fan motoru kendini aşağı doğru salmış olacak. bu halde iken radyatör üstünde yer alan 3 adet su hortumunu çıkartıyoruz.

 

gO46b5.jpg

 

dikkatlice aşağı çekip radyatörü fanla birlikte dışarı alıyoruz. araç klimalı ie sökerken klima radyatörüne dikkat edin.

 

PlYD2O.jpg

 

fanı radyatör üstündeki iki tane 10 luk somunu sökerek çıkarıyoruz. yeni radyatörümüze takıyoruz.

 

Z9A3R3.jpg

 

söktüğümüz gibi hortum bağlantılarını ve 4 tane destek ayağını yerine oturtuyoruz. klimalı olanlar için klimia radyatörünü de yerine oturtup işlemleri geri sarıyoruz.

 

PlYDd6.jpg

 

 

şu an sistemi yalnızca su ile doldurdum. kaçak kontrolü bitince antifizle dolduracağım.

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ellerinize sağlık. Kaçak kontrolü antifreeze ile daha doğru yapılır zira kaçak yerde antifreeze'in rengini görebilirsiniz. Aksi halde su buharlaşır ve göremezsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert



teşekkürler

Maşallah elinize sağlık. 


teşekkür ederim. kacak kontrolünü ilk etapta su seviyesini takip ederek yapicam. çünkü oncesinde tek kaçak yapan yer radyatördü. azalma olursa söktüğüm 3 tane hortum girişini kontrol edip o şekilde antifriz doldurmayı düşünüyorum


Ellerinize sağlık. Kaçak kontrolü antifreeze ile daha doğru yapılır zira kaçak yerde antifreeze'in rengini görebilirsiniz. Aksi halde su buharlaşır ve göremezsiniz.


Yorum bağlantısı
Ercan Pamukcu

eline sağlık güzel çalışma olmuş...

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

sağol Ercan

 

13 dakika önce, Ercan Pamukcu yazdı:

eline sağlık güzel çalışma olmuş...

 

 

 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

öyle gerçekten deşarj olma yöntemim :)

güzel temiz calısma zevkli işler.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Erhan Er

Merhaba konuyu hortlattığımın farkındayım kusura bakmayın :) söktüğünüzde fan rezistansını gördünüz mü acaba? Yeri tam nerededir

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

klimalı fan motoru 2 tiptir. eski tipse kalem şeklinde fan motorunun üst çerçevesinde, yeni tipse kare şeklinde fan motorunun alt köşesinde yer alır 

 

 

Erhan Er yazdı:

Merhaba konuyu hortlattığımın farkındayım kusura bakmayın :) söktüğünüzde fan rezistansını gördünüz mü acaba? Yeri tam nerededir

 

Yorum bağlantısı
Erhan Er

Çok teşekkür ederim. Tam olarak sizinkinden, baktım baktım bulamadım bir türlü. 1. Kademe fan çalışmıyor direk 2 açıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...