İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - Geç Çalışma


Erdinç Tepeköylü

Recommended Posts

Erdinç Tepeköylü

Arkadaşlar öncelikle merhabalar;

Bir sorum olacaktı 

2008 2.0 tdci mondeom var. Sabahları ilk çalışmada biraz geç çalışıyor çalıştıktan sonra 10-15 sn.kadar motor tekliyor bu neden kaynaklanıyor olabilir?

 

1. Enjektör pompa'da birşey çıkmadı 

2. Kızdırma bujileri değişti 

3. Akü yeni alındı 

Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Soguk havayla ilgisi olabilir mi?

Yazın da aynı mı?

Benim cmax aracım da 2 sn kadar gec calısıyor simdi. Yazın boyle bir sey yoktu.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
28 dakika önce, Erdinç Tepeköylü yazdı:

Arkadaşlar öncelikle merhabalar;

Bir sorum olacaktı 

2008 2.0 tdci mondeom var. Sabahları ilk çalışmada biraz geç çalışıyor çalıştıktan sonra 10-15 sn.kadar motor tekliyor bu neden kaynaklanıyor olabilir?

 

1. Enjektör pompa'da birşey çıkmadı 

2. Kızdırma bujileri değişti 

3. Akü yeni alındı 

Şarja bakıldı mı? Akü neden yenilendi mesela, akü yenilenirken şarj ölçüldü mü?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdinç Tepeköylü
32 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Şarja bakıldı mı? Akü neden yenilendi mesela, akü yenilenirken şarj ölçüldü mü?

Evet sarj ölçüldü marşa basıldığında 9.5 woltlara kadar düşüyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

9.5 volt ile çalışması mucize. Marş motoru arızalı olup yüksek akım çekiyor olabilir. Akü yeni veya sağlam ise marş akımı ölçülmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdinç Tepeköylü
27 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

9.5 volt ile çalışması mucize. Marş motoru arızalı olup yüksek akım çekiyor olabilir. Akü yeni veya sağlam ise marş akımı ölçülmeli.

Marş akımıyla ilgili bir problem yok baktırdım 

Yorum bağlantısı
Erdinç Tepeköylü
16 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

Taktırdığınız akü kaç Amper ?

 

70 amper'di sanırım çünkü mondeolara her akü olmuyor 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

9,5 un çok düşük olduğu söylenmiş. Buna yoğunlaşmanız gerek bence. Çalışırken kaç volt. Teklemenin sebebi o belki. Yetersiz şarj?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Takılan aküyü bir gün şarj ettirin sıfır akülerde böyle bir problem olabiliyor. 9,5 hakikaten düşük. Benim 5 yıllık aküde çalışmadan önce 14 v çalıştırdıktan sonra 12 volt oluyordu ya da tam tersi.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Marş akımıyla ilgili bir problem yok baktırdım 
70 amper aküyü 9.5 volta indirmek için en az 400 amper lazım. Kamyon marşı bile o kadar çekmiyor günümüz teknolojisinde

Akü arızalı yada düzgün şarj olmadı bitti

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdinç Tepeköylü

Arkadaşlar benim sorunum aküyle veya woltla değil motor soğukken geç çalışıyor programsal olarak düşünüyorum en son çare ford servisine götürüp arıza tespit yaptıracağım 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

9.5 volta iniyor ise yineliyorum, marş motoru, motor yağı ve Akü. Başka birşey yok

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

9.5 volta iniyor ise yineliyorum, marş motoru, motor yağı ve Akü. Başka birşey yok

Bir yaşıma daha girdim ama sanırım benim sorunun çözümünü bulmak üzereyim :D 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Katran kıvamında yağ soğuk havada motoru neredeyse kilitler, bırak çalışmayı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdinç Tepeköylü
5 saat önce, Önder Özcan yazdı:

9,5 un çok düşük olduğu söylenmiş. Buna yoğunlaşmanız gerek bence. Çalışırken kaç volt. Teklemenin sebebi o belki. Yetersiz şarj?

Akü bitik olduğu için sıfır akü alıp taktım eski akü 9.5 wolta düşüyordu ama sorunum yine aynı şekilde devam ediyor 

Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Arkadaşlar öncelikle merhabalar;
Bir sorum olacaktı 
2008 2.0 tdci mondeom var. Sabahları ilk çalışmada biraz geç çalışıyor çalıştıktan sonra 10-15 sn.kadar motor tekliyor bu neden kaynaklanıyor olabilir?
 
1. Enjektör pompa'da birşey çıkmadı 
2. Kızdırma bujileri değişti 
3. Akü yeni alındı 

Hocam enjektör sistemindeki sorunu her pompacı anlayamayabiliyor, birinin çok bozuk dediğine diğeri çok normal diyebiliyor, aracınızdaki enjektör markası ne?
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1. Enjektör pompa'da birşey çıkmadı 
2. Kızdırma bujileri değişti 
3. Akü yeni alındı 


Bence hala enjektör.


Konuyu mondeo bölümüne taşıyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yaşar Yüce

Geç çalışma sorunu sabahları yada stop ettikten 7-8 saat sonra oluyorsa yakıt hattıyla alakalı olabilir. Mazot geri kaçıyordur. Marşa basıp mazot tekrar enjektörlere gelene kadar marş yapmak gerekiyordur. Buda geç çalışmaya sebep oluyordur. Bu durumun sebebi mazot filtresinden yada yakıt hattında hava almadan kaynaklanıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kontağı birkaç kez aç kapa yapıp deneyebilirsiniz. Kızdırma bujilerinin yeni değişmesi çalıştıkları anlamına gelmez maalesef.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mücahit Karagül
On 19.01.2018 at 11:47, Erdinç Tepeköylü yazdı:

Arkadaşlar öncelikle merhabalar;

Bir sorum olacaktı 

2008 2.0 tdci mondeom var. Sabahları ilk çalışmada biraz geç çalışıyor çalıştıktan sonra 10-15 sn.kadar motor tekliyor bu neden kaynaklanıyor olabilir?

 

1. Enjektör pompa'da birşey çıkmadı 

2. Kızdırma bujileri değişti 

3. Akü yeni alındı 

Benzer sorun benim 2008 2.0 tdci mondeo aracımda da yaşadım ilk marşta geç alıyodu daha sonra 2.marşta almaya başladı derken 5-6 marş basar oldum ve neticede akü bitti :) takviye yapıyordum şarj ettikten sonra akü tek marşta boşalıyordu akü öldüğü için değiştirdim sorun devam etti mazot pompasının üzerindeki basınç müşürlerini değişince sorun ortadan kalktı.

Aracı sabah ilk çalıştırmada ve akşam iş yerinden ayrılırken yaklaşık 10 saat bekledikten sonraki ilk çalıştırmamda bu sorunu yaşıyordum kısa süreli stop edip marş basmalarda sorun olmuyordu.

Soğuk hava diyenler oluyor bunun için ama ben aracımı tanıyorum ve her gün marş basıyorum 1.5 metre karın altında yada -8 derecede bile tek marşta canavar gibi çalışıyordu bu sorunu yaşamadan önce

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Benzer sorun benim 2008 2.0 tdci mondeo aracımda da yaşadım ilk marşta geç alıyodu daha sonra 2.marşta almaya başladı derken 5-6 marş basar oldum ve neticede akü bitti [emoji4] takviye yapıyordum şarj ettikten sonra akü tek marşta boşalıyordu akü öldüğü için değiştirdim sorun devam etti mazot pompasının üzerindeki basınç müşürlerini değişince sorun ortadan kalktı


Dizelde ilk bakılacak yer ısıtma bujisi ve enjektörler.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...