Caner İçmez 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Herkese Merhaba, 2009 model 1.6 TDCI 192.000 deki aracımda zaman zaman çekiş düşüklüğü, gaz yememe durumu yaşanıyordu. İstop edip tekrar çalıştırıldığında düzeliyordu. Arıza ışığı vermiyordu fakat IDS ile baktığımızda EGR stuck hatası veriyordu. Son dönemde çekiş problemini daha sıklıkla verdiği için yeni EGR maliyetinden dolayı EGR yi söktürüp temizlettim ve kalın sac plaka ile mekanik olarak körledik. Sonrasında yola çıktığımda araçta belli bir devirden sonra motorun arkasından hava / ıslık sesi geldiğini farkettim ve turbonun geç devreye girme durumu var. Islık sesi için ustamla görüştüğümde EGR körleme sonrasında normal olduğunu söyledi. Şu anda araçta EGR körleme kaynaklı arıza ışığı yanıyor. Mekanik körlemenin yanında yazılımsal olarak da körlemek gerekiyor mu? Güç kaybına neden olur mu? Turbonun geç devreye girmesi EGR mekanik körleme nedeniyle olabilir mi? Yoksa selenoid valf kaynaklı mıdır? Teşekkür ederim şimdiden. Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 Caner Bey ben soracaktım ki siz belirtmişsiniz. EGR iptali hem mekanik hem de yazılımsal olarak yapılıyor diye biliyorum. EGR iptali olan araçta arıza ışığı yanıyorsa yazılımsal iptal yapılmamıştır. Bu zaten size muayeneden de geçmemeniz olarak geri dönecektir. EGR ölçüm değeri OBD den başlanılarak beyni hiç çıkartmadan sıfır değerine sabitleniyor diye biliyorum. Bence muhakkak yaptırın. Yorum bağlantısı
Caner İçmez 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 Cem Bey teşekkür ederim. Öncelikle yazılımsal olarak iptal edeceğim. Değişime göre farklı yönlere bakacağız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 egr de yanlış bir anlatım oluyor, stuck yani sıkışmış ibe egr parçasının egzos borusu tarafını körleseniz de hata kodu da gitmez arıza da gitmez. sağam mekanikli egr körlenirse arıza kodu da vermez arıza da yaptırmaz. egr sıfır takılacak yani parça değişiecek sonra dilenirse körlenecek. egr körlenme sonrası ses değişimi olmaması lazım Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 bu motorda oksijen sensörü varsa yazılım iptali yapılmadan sadece körlemeyle iptal olurmu, rangerda denedim olmadı, sadece körleme bizim 1.4 lerde olur, çünki araç emisyona bakmaz diye biliyorum... Yorum bağlantısı
Caner İçmez 22 Ocak 2018 Yazar Paylaş 22 Ocak 2018 Ses konusu benim de kafama hiç yatmadı. Haftasonu yazılım iptali ile bir deneme yapacağız. Aynı sorun devam ederse yeni bir EGR alacağız artık. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 2 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: bu motorda oksijen sensörü varsa yazılım iptali yapılmadan sadece körlemeyle iptal olurmu, rangerda denedim olmadı, sadece körleme bizim 1.4 lerde olur, çünki araç emisyona bakmaz diye biliyorum... egzosda sensör olmayan enjeksiyon olur mu? ranger da ne olmadı? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 (düzenlendi) 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: egzosda sensör olmayan enjeksiyon olur mu? ranger da ne olmadı? ranger ın egzosta lambda sensör var, egr nin fişini çekince önce egr hatası verdi, bu sefer fişi taktım elle pozisyonunu sabitledim, gelen gaz miktarında azalma var dedi, sac parcası ile egr yi tıkadım gaz akışı yok , emisyon hatalı dedi, bu da olmadı, yazılım ve sac ile körlemek lazım... ranger da yazılımsal iptal yapılmadan egr iptal edilemiyor... sensör olmayan motora örnek, Fiesta 1.4 tdci de egzostta sensörü bırak bağlı kablo bile yok, emisyonu ölçemez bizim motor, dünyadan haberi bile olmaz ecu nun ,egr nin vakumu kes yeter, egr nin konumunu açık kapalı olduğunuda anlayamaz, hatta sök at gık demez, tek baktığı yer egr ye giden vakumu kontrol eden elektro valftir, onu kurcalama yeter, ne yani bilmiyormuydun bunu 22 Ocak 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 fiş çekip egr iptal edilir mi yahu egr yi tıkadıktan sonra 2 dak yalnız bırak beni motorla emisyonu falan göremez daha Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 (düzenlendi) 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: fiş çekip egr iptal edilir mi yahu egr yi tıkadıktan sonra 2 dak yalnız bırak beni motorla emisyonu falan göremez daha fiş çekmiyorsun işte, sadece vakum hortumunu çekiyorsun iş bitiyor, biz nasıl kapattık egr yi sanıyorsun sac yok yazılım iptali yok, basit bir hotumu çek ucunu tıka iş tamam.... 2 dakka motorla yalnızmı kalmak istiyorsun, naapcan motora 22 Ocak 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 53 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: naapcan motora bişi denicem Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ocak 2018 Paylaş 22 Ocak 2018 sevmedim ben bu işi, deneme tahtasımı bu kardeşim Yorum bağlantısı
Caner İçmez 5 Şubat 2018 Yazar Paylaş 5 Şubat 2018 (düzenlendi) Son durumda araçtaki EGR iptali için koyduğumuz sac parça söküldü, ses gitti. Yazılım ile de EGR iptali yapıldı, biraz da performans çalışıldı. Şu an için bir problem yok. 5 Şubat 2018 tarihinde Caner İçmez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Akyıldız 15 Temmuz 2020 Paylaş 15 Temmuz 2020 Evet katılıyorum Ali bey bendeki 2006 Fiesta nın da vakum hortumları karşılıklı tıkalı kar mı zarar mı bilemedim ama yıkadım ben...beygir artışı çok bariz yok sanki yada baskı balata azaldı ondan olabilir. Belki. Yorum bağlantısı
Recommended Posts