İçeriğe Yönlendir

LTFT-STFT değerlerinin loglanması ve analizi


Ercan Balbay

Recommended Posts

Ercan Balbay
(düzenlendi)

Bir süredir aracımın OBDsinden elde ettiğim dataları nasıl analiz ederim diye düşünüyordum. Uygun bir yöntem buldum sanırım. Haftasonu aracıma sıfırdan kalibrasyon yaptım, rölanti ve yol ince ayarlarını yaptım. Malum sistemimiz BRC MY11, o sebeple detaylı bir map düzeltme kısmı bulunmuyor. Ayarlardan sonra aşağıdaki parametrelerin kaydını tuttum.

-RPM
-Motor sıcaklığı
-Open Loop/Closed Loop
-MAP(Manifold basıncı)
-LTFT
-STFT

Log tuttumuz güergah yaklaşık 45 dakikalık bir yol, İzmiri bilenler için Bornova-Üçkuyular arası. 1. Tur Bornovadan Üçkyulara 2. tur ise tam tersi istikamete tutulmuştur.

Verileri analiz ederken motor sıcaklığı 80 C üzerindeki ve Closed Loop olan(cutoff veya aşırı yük sebebiyle OL durumu gözardı edildi) veriler dikkate alınmıştır.

Toplam Trim değeri hesaplandı, yani LTFT+STFT yaptım ve bu değeri dikkate aldım.

Verileri dashcommand programı ile kayıt altına aldım ve csv dosyası olarak bilgisayar aktardım. CSV dosyasını excelde açtım, pivot analizi yaparak aşağıdaki tablolara ulaştım. Toplam trim değerlerinin ortalamalarını aldırdım pivotta.

Şimdi bakalım hangi devirde ve hangi map basıncında yakıt düzeltmelerimiz ne durumda. 

https://i.hizliresim.com/76bnjm.jpg

Birde conditional formattan 0 olan verileri yeşil, eksi ve artı maximum olan verileri kırmızı olacak şekilde ayarladım. Yani sıfırdan maksimuma giderken renkler yeşilden kırmızıya doğru dönüyor.

Biraz yorum yapalım.
-Öncelikle map değeri 30 ve altı direkt cutoff olarak düşünülebilir, o kısımda ayrıca bir düzeltme çalışacağım.
-map 30 ve üstü olan noktalarda +-5 i geçen çok fazla bir değer göremedim ancak üst devirlere çıkıldığında ki ilk turda 5000-5500 devir aralığında -13leri görüyoruz.

Kısaca toplam haritaya bakarsak ltft stft değerlerimizi oturtmuşuz çok hafif bir zenginlik söz konusu:) BRC programından bir %3 lük kısma yapsak harita daha da güzel olur kanaatindeyim.

Bu tabloyu birde ms/devir cinsinden hazırlayabilirsek hiç yolda ayar yapmaya gerek kalmaz, verileri loglar sonrasında bu tablolara göre ayar yapabiliriz.

Görüş, öneri,yorum varsa tartışabiliriz, yanlışım varsa düzeltin lütfen.

Keyifli sürüşler :)

tarihinde Ercan Balbay tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Fatih Emre

76bnjm.jpg

 

Burada 2 çizelge var. Biri LTFT diğeri STFT çizelgesi mi

 

 

Soldaki 1. tur sağdaki 2.tur . Kutuların içindekiler de LTFT değerleri mi ?

Yorum bağlantısı
Fatih Emre
(düzenlendi)

300-350 milibarın altında cut off'da -15,-12 gibi değerler var . Buranın 0 veya +3,+5 gibi olmasını beklerdim. Aynı yolu benzinde turlayıp benzin çizelgesini de çıkarırsanız lpg ecusunun farklı davrandığı noktaları daha iyi görürüz.  

tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Forumda hic bir konuda, bu denli "benim burda ne isim var" dememistim.[emoji23]
Size kolay gelsin

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ercan Balbay
76bnjm.jpg
 
Burada 2 çizelge var. Biri LTFT diğeri STFT çizelgesi mi
 
 
Soldaki 1. tur sağdaki 2.tur . Kutuların içindekiler de LTFT değerleri mi ?

Sol taraf birinci tur sağ taraf ikinci tur, kutuların iöindeki değerler ltft + stft toplam trim değerleri [emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
300-350 milibarın altında cut off'da -15,-12 gibi değerler var . Buranın 0 veya +3,+5 gibi olmasını beklerdim. Aynı yolu benzinde turlayıp benzin çizelgesini de çıkarırsanız lpg ecusunun farklı davrandığı noktaları daha iyi görürüz.  


1. Tahminim regülatör basıncından kaynaklanıyor, cutoff a girince reg basıncı artıyor rölantiye ilk dönüşte fazla lpg püskürtüyor.

2. Tahminim lpg enjektörleri benzin enjektörleri kadar hızlı cutoff moduna girip kapatamıyor

Haftasonu detaylı bakacağım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Fatih Emre
(düzenlendi)

Regülatörün ayarlıydı zaten (1100mb civarına) (videolarını seyrettim), 1200mb gücünde değil mi? Regülatörde sorun yok.

   BRC programında RPM bölümünde TonMinCutoff  isimli bir ayar olacak, oradaki değeri ne yaptın veya sistem varsayılan olarak kaç mili saniye ayarlamış?

tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ercan Balbay
31 dakika önce, Fatih Emre yazdı:

Regülatörün ayarlıydı zaten (1100mb civarına) (videolarını seyrettim), 1200mb gücünde değil mi? Regülatörde sorun yok.

   BRC programında RPM bölümünde TonMinCutoff  isimli bir ayar olacak, oradaki değeri ne yaptın veya sistem varsayılan olarak kaç mili saniye ayarlamış?

 

 

Hocam o üniteye daha gelmedik :)

 

Şaka bir yana biraz uğraşmak gerekiyor, söylediğiniz yeri hatırlayamadım ama return to idle kısmında zenginleşitme fakirleştirme yapılabiliyordu sanırım oralara da bakacağım. Hedef haftasonu :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Paylasiminiz icin tesekkurler. Haritaya nasil mudahale ediyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Ercan Balbay
Paylasiminiz icin tesekkurler. Haritaya nasil mudahale ediyorsunuz?

Harita lpg programından düzenleniyor [emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Harita lpg programından düzenleniyor [emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Onu biliyorum ustad. Bununla alakali gorsel olursa daha aciklayici olur diye dusunuyorum.
Yorum bağlantısı
Ercan Balbay
Onu biliyorum ustad. Bununla alakali gorsel olursa daha aciklayici olur diye dusunuyorum.


Benim kitte çok detaylı bir map sayfası bulunmuyor maalesef o sebeple detaylı göstereyorum. Brc ayarlarını görmek isterseniz farklı bir başlık açmıştım orada videolar var :))

İzmirde gönüllü brc hariç kiti olan varsa hem ayar yaparız hemde görsellerini hazırlarız :) atiker zavoli lovato gibi kitlerde müdahele etmek daha kolay.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal


Benim kitte çok detaylı bir map sayfası bulunmuyor maalesef o sebeple detaylı göstereyorum. Brc ayarlarını görmek isterseniz farklı bir başlık açmıştım orada videolar var [emoji4])

İzmirde gönüllü brc hariç kiti olan varsa hem ayar yaparız hemde görsellerini hazırlarız [emoji4] atiker zavoli lovato gibi kitlerde müdahele etmek daha kolay.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Basligi kacirmisim afedersiniz. Atiker kablom vardi kurcaliyordum. Brc ugrasmaya vaktim olmadi birdr arac Astra J riski goze alamadim supap probleminden dolayi.
Yorum bağlantısı
Ercan Balbay
Basligi kacirmisim afedersiniz. Atiker kablom vardi kurcaliyordum. Brc ugrasmaya vaktim olmadi birdr arac Astra J riski goze alamadim supap probleminden dolayi.


Asıl BRC ile korkmadan ayarları yapabilirsiniz. Supapların yanması bozulması için çok kötü ayarlaması lazım artı kötü bir enjektör olması gerekir. BRC enjektörlün son derece hızlıdır(keihn, hana,dymco sınıfında) o sebeple supapların problemi yaşamayız zor ihtimal:) plug drive programı da son derece hassas ve başarılı ayar yapıyor. Yukarıdaki haritayı oluşturmam toplamda 10-15 dakika almıştır.

Euro5 ve sonrası motorlarda supapların yanmasının temel sebebi yavaş enjektörlerin(selenoid diye tabir edilen) üst devirlerde ve yük durumunda yakıtı yetiştirememesi ve aracın fakirde kalması.


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi


Teşekkürler Ercan bey.
Bu imzayı da kapatırsak güzel olacak.
Bilmiyorsanız.
Duyurularda, sık yapılan hatalar başlığında tarif etmiştim.
Yorum bağlantısı
Ercan Balbay
(düzenlendi)
22 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 


Teşekkürler Ercan bey.
Bu imzayı da kapatırsak güzel olacak.
Bilmiyorsanız.
Duyurularda, sık yapılan hatalar başlığında tarif etmiştim.

 

Gölge gibi ensemdesin @Mehmet Ozyurek:) İzmire yolunuz düşerse beklerim beraber bir çay içelim, sohbet edelim :)

tarihinde Ercan Balbay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Gölge gibi ensemdesin [mention=23]Mehmet Ozyurek[/mention][emoji4] İzmire yolunuz düşerse beklerim beraber bir çay içelim, sohbet edelim [emoji4]


Sizi kazanmaya çalışıyorum. :)
Memnuniyetle inşallah. Teklifiniz için teşekkürler.
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Salih Özen
Ercan Balbay yazdı:

Bir süredir aracımın OBDsinden elde ettiğim dataları nasıl analiz ederim diye düşünüyordum. Uygun bir yöntem buldum sanırım. Haftasonu aracıma sıfırdan kalibrasyon yaptım, rölanti ve yol ince ayarlarını yaptım. Malum sistemimiz BRC MY11, o sebeple detaylı bir map düzeltme kısmı bulunmuyor. Ayarlardan sonra aşağıdaki parametrelerin kaydını tuttum.

-RPM
-Motor sıcaklığı
-Open Loop/Closed Loop
-MAP(Manifold basıncı)
-LTFT
-STFT

Log tuttumuz güergah yaklaşık 45 dakikalık bir yol, İzmiri bilenler için Bornova-Üçkuyular arası. 1. Tur Bornovadan Üçkyulara 2. tur ise tam tersi istikamete tutulmuştur.

Verileri analiz ederken motor sıcaklığı 80 C üzerindeki ve Closed Loop olan(cutoff veya aşırı yük sebebiyle OL durumu gözardı edildi) veriler dikkate alınmıştır.

Toplam Trim değeri hesaplandı, yani LTFT+STFT yaptım ve bu değeri dikkate aldım.

Verileri dashcommand programı ile kayıt altına aldım ve csv dosyası olarak bilgisayar aktardım. CSV dosyasını excelde açtım, pivot analizi yaparak aşağıdaki tablolara ulaştım. Toplam trim değerlerinin ortalamalarını aldırdım pivotta.

Şimdi bakalım hangi devirde ve hangi map basıncında yakıt düzeltmelerimiz ne durumda. 

https://i.hizliresim.com/76bnjm.jpg

Birde conditional formattan 0 olan verileri yeşil, eksi ve artı maximum olan verileri kırmızı olacak şekilde ayarladım. Yani sıfırdan maksimuma giderken renkler yeşilden kırmızıya doğru dönüyor.

Biraz yorum yapalım.
-Öncelikle map değeri 30 ve altı direkt cutoff olarak düşünülebilir, o kısımda ayrıca bir düzeltme çalışacağım.
-map 30 ve üstü olan noktalarda +-5 i geçen çok fazla bir değer göremedim ancak üst devirlere çıkıldığında ki ilk turda 5000-5500 devir aralığında -13leri görüyoruz.

Kısaca toplam haritaya bakarsak ltft stft değerlerimizi oturtmuşuz çok hafif bir zenginlik söz konusuhttp://www.mscsi.net/destek/styles/default/xenforo/clear.png BRC programından bir %3 lük kısma yapsak harita daha da güzel olur kanaatindeyim.

Bu tabloyu birde ms/devir cinsinden hazırlayabilirsek hiç yolda ayar yapmaya gerek kalmaz, verileri loglar sonrasında bu tablolara göre ayar yapabiliriz.

Görüş, öneri,yorum varsa tartışabiliriz, yanlışım varsa düzeltin lütfen.

Keyifli sürüşler http://www.mscsi.net/destek/styles/default/xenforo/clear.png

Hocam exceli paylaşma gibi bir şansınız var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...