İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - Bazı Problemlerim Var


Efe Özer

Recommended Posts

Efe Özer

Merhaba,

Fiestadan sonra 2012 mondeo mk4 1.6 tdcı selective araç aldım.3 farklı problemim var.Bu aracı kullananlar bana yardımcı olursa sevinirim.

 

1)Geçenlerde 5 dk araba çalışmıyorken arabanın içinde kısık sesle müzik dinledim.Başka hiçbir şey çalışmıyordu.(koltuk ısıtmayı vs kesinlikle açmadım) Önce akü zayıf uyarsı verdi 2 dk sonra teyp hiç açılmamak üzere kapandı.On-off dümesine bassamda kesinlikle açılmadı.Arabayı çalıştırınca teyp 5 sn sonra tekrar açıldı.Normalde arabayı stop edince akü zayıflamasın diye teyp kendi kapanıyor biliyorum ama tekrar on-off düğmesine basınca 1 saat süre ile tekrar çalışıyordu.Ama akü zayıf uyarısı verince tekrar çalışmıyor.Bide ilginçtir uyarıya rağmen araba tık marş sorunsuz tekrar çalışıyor.Araba çalışırken hiçbir sorun yok ne teyp kapanıyor nede akü zayıf uyarısı veriyor.Bende aracın eski sahibini aradım 1 sene önce mutlu 80 amper akü ile değiştirmiş orjinal aküyü.Bendede ara sıra oluyordu kışın dedi.Sorun şu ki akü zayıf uyarsını verince arabanın aküsünün voltajına bakıyorum 12.20 voltun altına düşmüyor.Akü gayet sağlam gözüküyor.Sorun arabada mı yoksa aküdemi anlamadım bir türlü.Sizce ne olabilir?

 

2)Araba çalıştığı esnadada araç voltajı 15.0 ile 15.4 volt arasında sürekli değişiyor bu yüksek değil mi sizce?Şuana kadar kullandıgım araçlar fiestada dahil araç çalışırken sabit 14 volt civarında gösterirdi.Araba neden aküyü bu kadar yüksek voltajla şarj ediyor ?

 

3)Sony müzik sistemi sorunsuz bütün fonksiyonlarıyla çalışıyor ama bass tonları kesinlikle yok.Bas ayarını sonuna kadar açsamda nerdeyse ses hiç değişmiyor.Fiestadada aynı teybi kullanıyordum (kare tip olanından) bangır bangır bas veriyordu bas ayarı sıfır iken.Acaba bu mk4 mondeolarda bagajda bas sesler için özel subwoofer varda patlak olabilir mi sizce?Kapıdaki hoparlorler sadece mid tonları veriyor twitterlarda tiz veriyor.Bide göğsün ortasındaki hoparlörde müzikdeki konuşma seslerini veriyor.Sizin araçlardada durum böyle mi?Yada sorun mu var?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Senin de değişik bi bas sorunun varmış :)
Etis.forddan bak bakalım özel bir ses sistemi mi var araçta.

Akü bence sağlıklı marş yapabilmek için korumaya alınıyor.
Şarjda 15’in üstü bana yüksek geldi. 12,2 de düşük.




Tapatalk imzamızı kapatalım lütfen

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

1- akü korumaya alıyor kendini

2-üzerinde 80 amperlik akü ve şarj dinamosu 120-180 amper normal bir durum 

3-teybin sekronize ayarlarını kontrol edin ekolayzer mode şarı  kapalı olabilir fazla bas istiyorsanz pop seçeneğini seçin ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Teybin kapanması normal. Belli bir şarj voltajının altına düşünce tüm elektrik aksamını kapatıyor. Ama bu değer koruma amaçlı hiç bir zaman aracın çalışma voltajının altına düşmüyor o yüzden sorunsuz çalışması da normal bence.

Bas olayına bişey diyemedim. Emminin dediği gibi özel bir ses sistemi var mı bakmak lazım ama bildiğim kadarı ile yok selectivelerde.

Özellikle gaza basma esnasında 15 değeri olabiliyor. 15 in üzeri biraz fazla ama yine de olabildiğini biliyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Düzce iyi bir elektrik ustam var onun ifadesi Ford marka araçlar şarj voltajı diğer araçlardan biraz fazla bu sebeple osram ampülleri ömrü daha kısa oluyor. Ekstra taktığım lastik basınç sensörünün ekranında 2012 akim ayında fabrikada takılmış olan akümün voltajı 14 V gözüküyor. sizin aracın aküsü yeni olduğundan yüksek olabilir yada şarj dinamosu ile ilgili bir sorun olabilir.

Yorum bağlantısı
Efe Özer
14 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Senin de değişik bi bas sorunun varmış :)
Etis.forddan bak bakalım özel bir ses sistemi mi var araçta.

Akü bence sağlıklı marş yapabilmek için korumaya alınıyor.
Şarjda 15’in üstü bana yüksek geldi. 12,2 de düşük.




Tapatalk imzamızı kapatalım lütfen

Abi ford etis artık herhangi bir donanım bilgisi vermiyor.Sadece marka model ve motor hacmi gozukuyor.

Yorum bağlantısı
Efe Özer
(düzenlendi)
5 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

1- akü korumaya alıyor kendini

2-üzerinde 80 amperlik akü ve şarj dinamosu 120-180 amper normal bir durum 

3-teybin sekronize ayarlarını kontrol edin ekolayzer mode şarı  kapalı olabilir fazla bas istiyorsanz pop seçeneğini seçin ...

Ben anlamadım.Akümü kendi korumaya alıyor araba mı aküyü korumaya alıyor?Hadi bir şekilde ikisinden biri korumaya alıyor diyelim ve akününde 1 yıllık oldugunu dusunursek akü zayıf uyarısının nedeni ne olabilir?Nereye odaklanmalıyım?Aküye mi arabaya mı?

Bide bu senkronize ayarlarını nerden bulabilirim?Teybi çok kurcaladım göremedim malesef.

Teşekkürler 

4 saat önce, Cem Dilmen yazdı:

Teybin kapanması normal. Belli bir şarj voltajının altına düşünce tüm elektrik aksamını kapatıyor. Ama bu değer koruma amaçlı hiç bir zaman aracın çalışma voltajının altına düşmüyor o yüzden sorunsuz çalışması da normal bence.

Bas olayına bişey diyemedim. Emminin dediği gibi özel bir ses sistemi var mı bakmak lazım ama bildiğim kadarı ile yok selectivelerde.

Özellikle gaza basma esnasında 15 değeri olabiliyor. 15 in üzeri biraz fazla ama yine de olabildiğini biliyorum...

Anladıgım kadarıyla aküyle ilgili bir sorun var.Teşekkürler.

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Efe Özer
40 dakika önce, Metin Uzunoğlu yazdı:

Düzce iyi bir elektrik ustam var onun ifadesi Ford marka araçlar şarj voltajı diğer araçlardan biraz fazla bu sebeple osram ampülleri ömrü daha kısa oluyor. Ekstra taktığım lastik basınç sensörünün ekranında 2012 akim ayında fabrikada takılmış olan akümün voltajı 14 V gözüküyor. sizin aracın aküsü yeni olduğundan yüksek olabilir yada şarj dinamosu ile ilgili bir sorun olabilir.

Akü iyi yada kötü, araç çalışırken şarj dinamosunun verdiği voltajın değişmeyeceğini düşünüyorum.Sizde 14 bende 15 küsur gosteriyor.O zaman şarj dinamosuna baktırmakta fayda var.Bide sizin arac selective paket ve sony müzik sistemine sahip mi?Bas tonları konusunda sizin aracta mı benimki gibi zayıf merak ettim.

Teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Soğuklarda akünün bu durumu yapması normal.Selectivelerin ses sistemi çok güzeldir.Baslar falan 10 numara gelir bi yerinde birşeyler kapalı olabilir bence biraz daha kurcalayın teybi.Çalışırken 14,50v  falan bende gördüm onda bi sıkıntı olacağını sanmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Efe Özer
3 saat önce, Ferhat Yavuz yazdı:

Soğuklarda akünün bu durumu yapması normal.Selectivelerin ses sistemi çok güzeldir.Baslar falan 10 numara gelir bi yerinde birşeyler kapalı olabilir bence biraz daha kurcalayın teybi.Çalışırken 14,50v  falan bende gördüm onda bi sıkıntı olacağını sanmıyorum.

Ekolayzır ayarı voice modundaymış kapatınca bas sorunumuz düzeldi şükür.

Araç çalışmazken akü voltajı 12.20 volt ve yarım kontakta 11.70 lere düşüyor.Fan ,müzik sistemi ve koltuk ısıtıcılar kapalı olmasına ragmen.Aynı testi fiestada yaptım.Üzerinde 5 yıllık akü var.Araç çalışmazken 12.35 volt yarım kontakta fan ve müzik sistemi çalışırken 12.10 volta düşüyor.Sanıyorum bizim aküde sorun var.Garantiside var ama eski sahibi erzurumdayken almış.Mutlunun bayisine soracam aldıgın yere gotur cevabını alırsam hapı yuttuk demektir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi ford etis artık herhangi bir donanım bilgisi vermiyor.Sadece marka model ve motor hacmi gozukuyor.

Üye olunca veriyor.
Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Üye olunca veriyor.

Bunu bilmiyordum.

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz
20 saat önce, Efe Özer yazdı:

Ekolayzır ayarı voice modundaymış kapatınca bas sorunumuz düzeldi şükür.

Araç çalışmazken akü voltajı 12.20 volt ve yarım kontakta 11.70 lere düşüyor.Fan ,müzik sistemi ve koltuk ısıtıcılar kapalı olmasına ragmen.Aynı testi fiestada yaptım.Üzerinde 5 yıllık akü var.Araç çalışmazken 12.35 volt yarım kontakta fan ve müzik sistemi çalışırken 12.10 volta düşüyor.Sanıyorum bizim aküde sorun var.Garantiside var ama eski sahibi erzurumdayken almış.Mutlunun bayisine soracam aldıgın yere gotur cevabını alırsam hapı yuttuk demektir.

Aküde sıkıntı olabilir fabrika çıkışı suyu falan eksik olabilir bi mutlu satan yere gösterin.Aklım hala mk4 de 1,6 ecobost hakkında 3-5 iyi yorum alsam alıcam direk ama memnun kullanıcılar içerisinde motor arızası görmeyen çok az insan var.Ayrıca 1,5 ecobost çıkarmasıda tuzu biberi oldu demekki harbiden sıkıntılı motor.Dizel araç sevmiyorum o yüzden tdcı bana çok uzak

Yorum bağlantısı
Efe Özer
1 saat önce, Ferhat Yavuz yazdı:

Aküde sıkıntı olabilir fabrika çıkışı suyu falan eksik olabilir bi mutlu satan yere gösterin.Aklım hala mk4 de 1,6 ecobost hakkında 3-5 iyi yorum alsam alıcam direk ama memnun kullanıcılar içerisinde motor arızası görmeyen çok az insan var.Ayrıca 1,5 ecobost çıkarmasıda tuzu biberi oldu demekki harbiden sıkıntılı motor.Dizel araç sevmiyorum o yüzden tdcı bana çok uzak

Akü tam bakımsız akü gidip bir bayiye soracam bakalım ne diyecekler.Ecoboost larda sıkıntı varsa atmosferik 1.6 da görmüştüm kataloglarda ama oda hiç yürümez.Edindiğim izlenime göre en çok piyasada bulunan mk4 ker 2.0 tdcı lar.Otomatik oldugu için heralde.Dizelde size uzaksa passat bakacaksınız artık 1.4 tsı.

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Çevremde audi ve passat dsg mağduru arkadaşlar var o yüzden wolksvagen audi skoda seat otomatiğine bulaşmam.1.6 125 hp olanı kullandım performans isteyenlere biraz kötü gelebilir ama bence gidişi ve çekişi gayet tatminkar.düz yolda 140-150 km hızlara çok rahat ulaşıyor sadece rampalarda biraz yavaşlıyor ağırlıktan dolayı.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Eray Yiğit

Aracı servise götür aküden derlerse orjinal aküyle değiştir. En azından arkasında dururlar değişimin. Tekrar yaparsa senin sorunun değil servis çözseydi yani. biraz daha böyle giderse araç çalışmamaya yada geç çalışmaya başlar. geç çalışmalar marş dinamosuna ayrıca volanta zarar veriyor ona dikkat et. selectiveler ağzına kadar dolu olduğu için akü ihtiyacıda çok fazla. yanlış hatırlamıyorsam akü 80 amper.bende orjinaliyle değiştirmiştim. fiyatıda 530 gibiydi sanırım. sonyi bilmiyorum.bende pioneer var gayet memnunum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...