İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Şarj Problemi


Mustafa Kenar

Recommended Posts

Mustafa Kenar

Merhaba arkadaşlar Sarj dinamosu orjinal ile değiştirdim sorunum şu araba 15 volt sarj yapıyor akıllı sarj sistemi dinamosu na diyorki akü boş surekli sarj et sarj dinamosu surekli voltaj yükseltiyor buda rolantide motoru yoruyor sarj dinamosu cok ısınıyor sarj dinamosunu üzerine deki 3 koblolu soketi çıkardığım da aku uzerindeki kutup baslarindan multi metre ile olctugumde 14 volta kadar düştü sorunum nedir arkadaşlar beyindeki 162 nolu direnclerden bahsetmiş bunlara fark li ohm larda direnç takilmasindan kaynaklimi aku ışığı yanmiyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Eminim arti test menüsüne girdiğimde araba çalışırken b19.7 volt yazıyor motor calismazken b16.5 volt yazıyor sorun beyinden olabilirmi sarj dinamosunun üzerindeki soketi çıkarınca sarj normale dönüyor 14.2 olmasi gereken ama takınca 15 volt çıkıyor motoru zorluyor sarj dinamosu ısınıyor orjinal eski sarj dinamosu ayni ısınıyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Ecu beyni oyle okuyor sıkıntı burda ışte multi metre ile akü kutup başlarından olcuyorum 15 volt olmasi gereken bu degil 14.2 volt akıllı sarj sistemi sıkıntı var bunh beyin de problem var nasil çözebilirim birde 162 nolu takilan direncler farkli ohm dan yanlış takılmış olabilirmi zamanında sarj dinamosu yüzünden problem yapmış tamir sonucu boyle bisey yaşanıyor olabilirmi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sanmam. Ölçü aleti ile araç verisi uyuşmuyorsa Bir beyinci baksın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Ben yaptırmadım ama araç aldığım kişi yaptirdiysa bilmiyorum sıfır beyin veya uyumlu çıkma beyin bulabilirmiyiz veya tamiri mumkunmu

Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Konyadayim yarin beyin tamiri yapan urgan kardeşler bi sorayım bakalım ne diyecekler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bununla ilgili forumda çok güzel bir konu vardı. Bir diyot değişimi ile beyin doğru voltajı ölçebiliyordu. Onu bulmanızı öneririm forumdan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar

Focus 1 lerde şarj kac volt olmasi gerekli biri diyor 15 volt biridiyor 14.2 gecmemesi lazım fabrika çıkışı kac bunun 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Focus 1 lerde şarj kac volt olmasi gerekli biri diyor 15 volt biridiyor 14.2 gecmemesi lazım fabrika çıkışı kac bunun 

Benzinli focusta 13,8 falandı diye hatırlıyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Bekir Çatlı

merhaba,

focusta çıldırtan bi sorun ile karşı karşıyayım. daha öncesine göre çok iyi ama rolantide çalışırken akşam farları açtığımda üzerine 4 lüleri yakıyorum. arabada 4lü ile senkron bi şekilde hafif bir motorda dalga oluşuyor. lpg demi acaba diye baktım benzindede oluşuyor aynı dalga. elektrik aksanı komple elden geçmişti.akü ve şarj dinamosu değişmişti. elektriksel hiçbir sorun yok.anlayamadım. yorum üretebilecek abiler varmı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
18 saat önce, Bekir Çatlı yazdı:

merhaba,

focusta çıldırtan bi sorun ile karşı karşıyayım. daha öncesine göre çok iyi ama rolantide çalışırken akşam farları açtığımda üzerine 4 lüleri yakıyorum. arabada 4lü ile senkron bi şekilde hafif bir motorda dalga oluşuyor. lpg demi acaba diye baktım benzindede oluşuyor aynı dalga. elektrik aksanı komple elden geçmişti.akü ve şarj dinamosu değişmişti. elektriksel hiçbir sorun yok.anlayamadım. yorum üretebilecek abiler varmı?

 

İki ihtimal... 

1- Şarj yetersiz. 

2- Rolanti düzensiz. 

 

Şarjı bi kontrol ettirin. 

 

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Mustafa Kenar
(düzenlendi)

bekir bey çözümü kolay motor kaput altındaki sigorta kutusunda akü test için 10 amperlik bir sigorta var onu sökün gösterge panelinden akü ışığı yakacaktır ama olması gereken 14 volt şarj üretmeye başlıyor farları kaloriferi açınca dalgalanma kesin olarak yok olur deneyin isterseniz ben 3 aydır böyle biniyorum bir kere dalgalanmadı.BLVdJv.jpg

tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı
On 17.05.2018 at 15:49, Mustafa Kenar yazdı:

bekir bey çözümü kolay motor kaput altındaki sigorta kutusunda akü test için 10 amperlik bir sigorta var onu sökün gösterge panelinden akü ışığı yakacaktır ama olması gereken 14 volt şarj üretmeye başlıyor farları kaloriferi açınca dalgalanma kesin olarak yok olur deneyin isterseniz ben 3 aydır böyle biniyorum bir kere dalgalanmadı.BLVdJv.jpg

Mustafa bey benim o yerde 10 amper değil 1 amperlik sigorta var. Ve sigortayı söktüm değişen birşey olmadı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bekir bey çözümü kolay motor kaput altındaki sigorta kutusunda akü test için 10 amperlik bir sigorta var onu sökün gösterge panelinden akü ışığı yakacaktır ama olması gereken 14 volt şarj üretmeye başlıyor farları kaloriferi açınca dalgalanma kesin olarak yok olur deneyin isterseniz ben 3 aydır böyle biniyorum bir kere dalgalanmadı.BLVdJv.jpg

Bu sigorta varken ne yapıyordu ?
Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar
On 19.05.2018 at 23:42, Mehmet Ozyurek yazdı:


Bu sigorta varken ne yapıyordu ?

mehmet bey bu sigorta akıllı şarj sisteminin sigortası bu takılı olunca motor beyne giden yani ecu giden voltaj gösteriyor akü sürekli boş muş gibi haraket yaptırıyor bu sürekli şarj dinamosu doldur komutu gönderiyor bu şarj dinamosunu yoruyor motoru yükte tutuyor farları fanları açınca dalgalanma başlıyor bu sistem düzgün çalışmadığından yapıyor ben her şeyi denedim denemediğim şey kalmadı bu yöntemle kurtuldum gayet stabil düzgün çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Ertan Şen

Merhaba

Bugün trafikteyken akü ışığı yandı. Işığın lambalarda dururken yandığını ve seyir halindeyken söndüğünü fark ettim. Neyse ki park alanına yaklaşmıştım, stop ettim kaputu açıp tekrar çalıştırdım, bir süre sonra ışık yandı. Işık yanar yanmaz motor sesinde anlık bir değişiklik oldu. Sebebi ne olabilir. Akü yeni değişti. bağlantılarla ilgili olabilir mi? Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 dakika önce, Ertan Şen yazdı:

Merhaba

Bugün trafikteyken akü ışığı yandı. Işığın lambalarda dururken yandığını ve seyir halindeyken söndüğünü fark ettim. Neyse ki park alanına yaklaşmıştım, stop ettim kaputu açıp tekrar çalıştırdım, bir süre sonra ışık yandı. Işık yanar yanmaz motor sesinde anlık bir değişiklik oldu. Sebebi ne olabilir. Akü yeni değişti. bağlantılarla ilgili olabilir mi? Teşekkürler

Dinamonuz şarj etmiyor muhtemelen. Voltmetre ile ölçüm yapılırsa hemen anlaşılır. Bir süre sonra akünüz bitecek, işinizi çabuk tutun derim ;)

Yorum bağlantısı
Ertan Şen
2 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Dinamonuz şarj etmiyor muhtemelen. Voltmetre ile ölçüm yapılırsa hemen anlaşılır. Bir süre sonra akünüz bitecek, işinizi çabuk tutun derim ;)

Sanıyorum akünün yeni olması servise kadar idare etmemi sağlayacak. Farlar da güçsüz yanıyordu çalışma esnasında, demek ki uyarı veriyormuş. Sağolun

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Şimdi, Ertan Şen yazdı:

Sanıyorum akünün yeni olması servise kadar idare etmemi sağlayacak. Farlar da güçsüz yanıyordu çalışma esnasında, demek ki uyarı veriyormuş. Sağolun

Farları kapatın ışık yandığında. Bir sonraki marşa enerji kalsın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...