Emrah Uludağ

Hasar Dosyası Kapandıktan Sonra Ortaya Çıkan Şikayet

Recommended Posts

Emrah Uludağ
Oluşturuldu: (düzenlendi)

Herkese merhabalar.

2 ay kadar önce caddede giderken sağ ön teker+çamurluk kısmından darbe aldı aracım, tutanak tuttuk. Hafif bir kazaydı, araç yürüyordu ama direksiyonu düz tuttuğumda sola  gidiyordu. O  halde servise gösterdim, parça siparişi yapıldı, 3 hafta bekledik parçalar geldi ama amortisörün bilyası gelmemiş usta onu da istedi bir üç hafta daha bekledik sonunda arabayı servise verdik. 4 günde çamurluk boyandı, amortisör ve bir kaç parça değişti arabayı teslim aldım. Aldığımda önce direksiyonu test ettim, düz tutunca düz gidiyor sorun yok, teşekkür ettim çıktım. Yaklaşık 1 ay önce.

Ne olduysa geçen hafta oldu, arabayı aldığımdan beri ilk kez uzun yola çıktım ve direksiyonun sola dönüşlerden sonra ben müdahale etmeden tam olarak eski yerine gelmediğini farkettim. Sağa dönüşlerde viraj çıkışı direksiyonu bırakınca dümdüz oluyor ama sola döndükten sonra çeyrek tur kalıyor. Şehir içinde farketmemiştim ama uzun yolda özellikle tatlı viraj dediğimiz uzun dönüşlerden sonra direksiyonu bırakırsın yerine oturur, bu her defasında müdahale istiyor. Bir de şu var, yoldaki küçük bozukluklar ya da hız kesici beyaz şeritlerden geçerken aracı boşa alıp  direksiyonu bırakırsam her darbede ufak ufak sola dönüyor. Yani araba sola dönmeye pek hevesli.

Neyse ben bu şikayetle servise gittim o da anlaşmalı Rot ustasına yönlendirdi gittim, cihaza bağlandı kontroller yapıldı altına girip parçaları kontrol etti bir sorun kırık yamuk bir parça bulamadı. Bunda benlik bir şey yok direksiyon motoru ya da mafsalla ilgili bir sorun ama çok belirgin değil, yeni amortisör ya da bilya yüzünden olabilir arabayı biraz daha kullan, yaz lastikleri takılsın sonra emin olursun dedi. Ben de servise geri döndüm onlar da Rotçu ile konuşmuş bana hocan sen çok hassassın bir şey yok o arabada zamanla oturur ama istersen kendi ustana da götür bi göster dediler. Ben de gittim fordextra'ya anlattım sorunu, direksiyon sökülecek direksiyoncu bakacak mafsal ve motora bakılacak masraf 4 5 bin'i bulabilir dedi. Ben de tekrar servisi aradım durumu anlattım, bana eksperle görüşmemiz gerek dosyayı yeniden açma teklifi yapması ve kabul edilmesi lazım dediler. Yarın gidip göstereceğiz, şansımız nedir?

tarihinde Emrah Uludağ tarafından düzenlendi
imla.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Arıza değil de, kazada oluşmuş bir hasarsa, dosya yeniden açılır, ödeme yapılır.. 

Servisin beyanı önemlidir bunda.. Servis, evet kazada olmuş, gözümüzden kaçmış demesi yeterli. 

 

  • Beğen 4

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yurt

Bu arızanın yapmış olduğunuz kaza sonucunda oluştuğu tespit edilirse, sigorta tarafından karşılanır. Yeniden dosya açtırmak yerine önce servis ve eksperle bir görüşün genel kaanate göre dosyada revizyon talebi yapılabilir. Ancak siz sağ taraftan hasar almışsınız aracınızın direksiyon pompası ve diğer ekipmanları sol tarafta değil mi? Ayırca sağ taraftan hasar aldığınızda lastiğiniz değişti mi? Demek istediğim sorunun direksiyondan önce lastik ve amortisörde aramaya çalışmanız. Bozuk lastik ve eğik amortisör aracı aksi istikamete itebilir. 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Emrah Uludağ
47 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Arıza değil de, kazada oluşmuş bir hasarsa, dosya yeniden açılır, ödeme yapılır.. 

Servisin beyanı önemlidir bunda.. Servis, evet kazada olmuş, gözümüzden kaçmış demesi yeterli. 

 

Teşekkür ederim bilgilendirme için. Yarın servise gideceğim tekrar, inşallah pinpirikli muamelesi yapmazlar. Herkes istiyor ki müşteri her şeye tamam desin parasını ödesin çıksın gitsin dükkandan. Beni anlamayacaklar diye korkuyorum açıkçası. 

39 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

Bu arızanın yapmış olduğunuz kaza sonucunda oluştuğu tespit edilirse, sigorta tarafından karşılanır. Yeniden dosya açtırmak yerine önce servis ve eksperle bir görüşün genel kaanate göre dosyada revizyon talebi yapılabilir. Ancak siz sağ taraftan hasar almışsınız aracınızın direksiyon pompası ve diğer ekipmanları sol tarafta değil mi? Ayırca sağ taraftan hasar aldığınızda lastiğiniz değişti mi? Demek istediğim sorunun direksiyondan önce lastik ve amortisörde aramaya çalışmanız. Bozuk lastik ve eğik amortisör aracı aksi istikamete itebilir. 

Sağ amortisör ve bilyası bir de bir şey askısı değişti o bölgede lastik değişmedi diye biliyorum. Sorun sadece lastik olsa ve bunun tespiti yapılsa gidip kendim değiştireceğim, gidip dert anlatmaktan yoruldum ama direksiyon sistemi girerse işin içine masraf çok artıyor.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yurt
Sağ amortisör ve bilyası bir de bir şey askısı değişti o bölgede lastik değişmedi diye biliyorum. Sorun sadece lastik olsa ve bunun tespiti yapılsa gidip kendim değiştireceğim, gidip dert anlatmaktan yoruldum ama direksiyon sistemi girerse işin içine masraf çok artıyor.
Direksiyon aksamı solda, hasar sağdan alındı yanlışsam beni düzeltin. Hasar kaynaklı bir sorun olacağına pek ihtimal vermiyorum. Tabiki benim ki sadece bir varsayım. Ancak amortisör ve lastik kaynaklı olabilir. İmkan varsa lastikleri rotasyon yaparak bir test sürüşü yapın. Direksiyon son çözüm noktanız olsun.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Amortisör kaynaklı olma ihtimali yüksek.. Eğilmiş olabilir.. Kutu sökülmeden önce sağ amortisör sökülmeli.. 

 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Arıza değil de, kazada oluşmuş bir hasarsa, dosya yeniden açılır, ödeme yapılır.. 

Servisin beyanı önemlidir bunda.. Servis, evet kazada olmuş, gözümüzden kaçmış demesi yeterli. 

 

+1

 

Bana verdiğin bilgi le 3 hafta sonra ön darbe bariyeri yenilendi ve onarımı yapan servis ihtar aldı.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Evet senin kazada yaşamıştık bu durumu demi.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Emrah Uludağ
6 saat önce, Servet Aydın yazdı:

+1

 

Bana verdiğin bilgi le 3 hafta sonra ön darbe bariyeri yenilendi ve onarımı yapan servis ihtar aldı.

Şimdi anlaşıldı servisin niye beni salladığı ve sanki sorun yokmuş da ben fazla pinpirikliymişim havası estirdikleri. Yine kabul etmezlerse, bunda bir sorun yok ya da var ama kazayla alakalı değil derlerse itiraz edebileceğim bir yer var mı ki? 

7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Amortisör kaynaklı olma ihtimali yüksek.. Eğilmiş olabilir.. Kutu sökülmeden önce sağ amortisör sökülmeli.. 

 

Abi sağ amortisör bilyasıyla beraber değişti, rot ustası da arabanın altına tekrar girip yamuk kırık bir şey yok her şey fabrika ayarında dedi.

 

7 saat önce, Mahmut Yurt yazdı:
12 saat önce, Emrah Uludağ yazdı:
Sağ amortisör ve bilyası bir de bir şey askısı değişti o bölgede lastik değişmedi diye biliyorum. Sorun sadece lastik olsa ve bunun tespiti yapılsa gidip kendim değiştireceğim, gidip dert anlatmaktan yoruldum ama direksiyon sistemi girerse işin içine masraf çok artıyor.

Direksiyon aksamı solda, hasar sağdan alındı yanlışsam beni düzeltin. Hasar kaynaklı bir sorun olacağına pek ihtimal vermiyorum. Tabiki benim ki sadece bir varsayım. Ancak amortisör ve lastik kaynaklı olabilir. İmkan varsa lastikleri rotasyon yaparak bir test sürüşü yapın. Direksiyon son çözüm noktanız olsun.

Lastik rotasyonunu gitmeden önce deneyeceğim. Küçük bir ihtimal çünkü araba yerinde sabitken bile sağa hafif dokununca geri geliyor ama sola hafif dokununca az bir açı kalıyor. 

Bir de şu var kazadan sonra arabanın direksiyonu düz tutunca sola gidiyordu ve ben parça beklediğimiz 6 hafta boyunca direksiyonu düz yolda hep çeyrek tur sağa çevirerek kullandım. Yani bu zaten direksiyon hasar almış olabilir demek değil mi?

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yurt
Lastik rotasyonunu gitmeden önce deneyeceğim. Küçük bir ihtimal çünkü araba yerinde sabitken bile sağa hafif dokununca geri geliyor ama sola hafif dokununca az bir açı kalıyor. 
Bir de şu var kazadan sonra arabanın direksiyonu düz tutunca sola gidiyordu ve ben parça beklediğimiz 6 hafta boyunca direksiyonu düz yolda hep çeyrek tur sağa çevirerek kullandım. Yani bu zaten direksiyon hasar almış olabilir demek değil mi?
Hasarınızın oluş şeklini tam anlamı ile bilmiyorum, sadece yorum yapıyorum, darbenin tamamı sağdan alınmış, direksiyon aksamına zarar vermesi olası, ancak direksiyondan önce amortisör ve lastiğe yoğunlaşın. Ayrıca aracın camber, caster ve toe açılarına rot balanscı baktı mı?

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Emrah Uludağ
3 saat önce, Mahmut Yurt yazdı:
7 saat önce, Emrah Uludağ yazdı:
Lastik rotasyonunu gitmeden önce deneyeceğim. Küçük bir ihtimal çünkü araba yerinde sabitken bile sağa hafif dokununca geri geliyor ama sola hafif dokununca az bir açı kalıyor. 
Bir de şu var kazadan sonra arabanın direksiyonu düz tutunca sola gidiyordu ve ben parça beklediğimiz 6 hafta boyunca direksiyonu düz yolda hep çeyrek tur sağa çevirerek kullandım. Yani bu zaten direksiyon hasar almış olabilir demek değil mi?

Hasarınızın oluş şeklini tam anlamı ile bilmiyorum, sadece yorum yapıyorum, darbenin tamamı sağdan alınmış, direksiyon aksamına zarar vermesi olası, ancak direksiyondan önce amortisör ve lastiğe yoğunlaşın. Ayrıca aracın camber, caster ve toe açılarına rot balanscı baktı mı?

Caddede normal hızda giderken sağdan bi Transporter çıktı vurdu. Hız çok düşüktü ama ilk temas yeri tam olarak sağ ön lastiğin biraz önü ve çamurluk. Ve durana kadar oluşan yaklaşık yarım metrelik bir sürtme. Dediğim gibi amortisör ve bilyası değişti, rot balansçıda jantlara bir şeyler takıp bilgisayar karşısında bir şeyler yaptılar sanırım o açıları kontrol etti.  

Birazdan gidip konuşacağım bakalım ne olacak.

 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Emrah Uludağ

Arabayı götürdüm nihayet. Sağolsunlar çok ilgilendiler, sanırım biraz günahlarını almışım. Arabayı tekrardan rot balansçıya götürdük son bir kontrolden sonra direksiyoncuya gidelim dedik. Rot kontrolü tekrar yapıldı, balans lastik basınçları ve görsel kontroller tekrar yapıldı, ustanın yorumu, sağ amortisör yeni olduğu için şasiye bağlantı noktasındaki toplamayı sağlayan yayın daha sert olması sebep oluyor olabilir şeklinde oldu. Zaten direksiyoncu da açmadan bilemeyiz ama bana kutuda bir sorun yok gibi geldi dedi. Son olarak servis sahibi rot ustasının yorumuna dayanarak bana arabayı Mart ortasına kadar kullanmaya devam et sorun devam ederse getir, yaylarına baktıralım dedi. Sadece benim arabayla 2 saat kadar ilgilendiler testler kontroller yaptılar içim rahat şu an. 

Cevaplarınız ve yorumlarınız  için çok teşekkür ederim, kaygıma ortak oldunuz.

Saygılarımla...

  • Beğen 5

İletiyi paylaş


Mesajın linki