Bünyamin Dedeoğlu 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 Merhaba bugün kendi aracım ve arkadaşımın aracını torque pro obd elm327 ile tarattim, fakat tuhaf bir durum gördüm , benim aracımın MAF sensörunden herhangi bir değer gelmiyor , fakat arkadaşın arabada değer okuyorum, arkadaşın arabasında prins marka lpg var 2010 avensis , bende BRC LPG var 2012 elentra , acaba neden böyle bir fikri olan var mı ? Bu arada tüm bunları yapmamın sebebi kendi aracimin LPG de sabahları geç marş alması ( bu geç marş alma sorunu çözüldü sayılır sebeb akü fakat akü voltajı değil amperi ) dediler Hyundai servisten bakalim aküyu değiştircem sağlam ama değiştircem Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 Benzinde kullanırken çekiş düşüklüğü varmı? Araç devirlenirken tıkanma yapıyor mu? arıza kaydı varmı beyinde? Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu 7 Şubat 2018 Yazar Paylaş 7 Şubat 2018 Hayır bunların hiç birisi yok Yorum bağlantısı
Metin Akbal 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 Araba da maf sensörü var mı? Benim Bora aracımda maf sensörü yoktu 2 adet oksijen sensörü vardı mesela. 1 Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu 7 Şubat 2018 Yazar Paylaş 7 Şubat 2018 Vala bilmiyorum varmı acaba hocam Yorum bağlantısı
Metin Akbal 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 46 dakika önce, Bünyamin Dedeoğlu yazdı: Vala bilmiyorum varmı acaba hocam Hava filtresine giden hortuma bakın bir sensör kablo fiş soket görüyorsanız vardır diye tahmin ediyorum. Eski aracımda hava filtresi kutu içi idi o yüzden maf sensörü yoktu. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 14 saat önce, Bünyamin Dedeoğlu yazdı: Merhaba bugün kendi aracım ve arkadaşımın aracını torque pro obd elm327 ile tarattim, Konuyu Elentra bölümüne taşıdım.. Konularını buraya aç Bünyamin. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 sürücü tarafında lokasyonu map sensör olarak geçmekte. her enjeksiyonlu motor hava girişini ölçer. torqpro vb. ile bazı değerler görülemeyebilir o ayrı konu. marşta bezinle çalışır zaten ve o an mafa mapa bakmaz verir yakıtı çalışsın diye. 2 Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 Benim Avensis te sabahları geç çalışıyor. Gün içinde 5-6 saatte beklesem de problemsiz tek marşta alıyor. Anahtarsız çalışma var. Soğukla alakalı olabilir mi? Gerçi buralar çok soğuk değil ama. Sebep ne ola ki? Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 Mehmet bey Akü daha 4 aylık. Gündüz stop ettikten 5-6 saat sonra çalıştırırsam sorun yok. Gece 12 de eve gel. Sabah 8 de marşa bas. Hemen almıyor. Herhangi bir sensör den yapar mı? Temizleme yoluna gitsem. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 Yapar ısı sensörleri sebep olabilir geç çalışmaya. Ama sen yine de. Sabah marştan önce aküyü bi ölç bakalım. 1 Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu 7 Şubat 2018 Yazar Paylaş 7 Şubat 2018 Akü yeni olabir fakat kaç amperlik akü ona bakmak lazım bu bir , ikincisi Mehmet abinin dediği gibi sıcaklık sensörü de yapar , tüm bunları bulmak için , önce 2 gün benzinde kullan arabayı bak bakalım yine geç çalışma yapacak mı ? Yapmazsa o zaman LPG ye yönel , LPG de ilk yonelecegin nokta ise akü kaç amperlik 60 ise 72 amper yapılacak , yine mi olmadı o zaman LPG regülatörunun elden geçmesi lazım , ben 1 haftadır bu mesele üzerine çalışıyorum :-) Siralamayi yazıyorum 1.Benzinde çalıştır 2 gün dene bak böylece hem benzin pompası ihtimalini elemis olursun hemde sıcaklık sensörü olayını ve LPG ye yonelirsin, bu arada benzin depo yarım depo üzeri olsun 2. Baktın benzinde sorun yok LPG dir kesin artık 3.Akün yeni fakat 60 amperlik , LPG işin içine girince yetmiyor o halde 72 amper takılacak 4.Halen devam ediyorsa LPG regülatörü Umarım yardımcı olmuştur 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 8 Şubat 2018 Paylaş 8 Şubat 2018 Lpg varsa regulator diyaframi patlamistir. Ustalar genelde degisir. Tamir takimi alip tamir eden hic gormedim. 2 Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 8 Şubat 2018 Paylaş 8 Şubat 2018 18 saat önce, Bünyamin Dedeoğlu yazdı: Akü yeni olabir fakat kaç amperlik akü ona bakmak lazım bu bir , ikincisi Mehmet abinin dediği gibi sıcaklık sensörü de yapar , tüm bunları bulmak için , önce 2 gün benzinde kullan arabayı bak bakalım yine geç çalışma yapacak mı ? Yapmazsa o zaman LPG ye yönel , LPG de ilk yonelecegin nokta ise akü kaç amperlik 60 ise 72 amper yapılacak , yine mi olmadı o zaman LPG regülatörunun elden geçmesi lazım , ben 1 haftadır bu mesele üzerine çalışıyorum :-) Siralamayi yazıyorum 1.Benzinde çalıştır 2 gün dene bak böylece hem benzin pompası ihtimalini elemis olursun hemde sıcaklık sensörü olayını ve LPG ye yonelirsin, bu arada benzin depo yarım depo üzeri olsun 2. Baktın benzinde sorun yok LPG dir kesin artık 3.Akün yeni fakat 60 amperlik , LPG işin içine girince yetmiyor o halde 72 amper takılacak 4.Halen devam ediyorsa LPG regülatörü Umarım yardımcı olmuştur Aracı benzinle sürekli kullanmak için, aracın içindeki Lpg anahtarından benzine almak ve 2 gün böyle kullanmak mı? Yoksa motor bölümünde bir yerlerden(Tabi böyle bir seçenek var mıdır bilmiyorum) LPG sistemini komple bypass etmek mi? Hangisini tercih etmeli? Malümunuz üzere araç sabahları benzinle çalışıyor. Bu durumda LPG aracın ilk çalışmasına nasıl etki ediyor? LPG belli bir süre sonunda devreye girmiyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Şubat 2018 Paylaş 8 Şubat 2018 Tesisat sorunları haricinde sistemi sökmek gerekmez.. Anahtardan kapatmak yeter.. 1 Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu 8 Şubat 2018 Yazar Paylaş 8 Şubat 2018 (düzenlendi) Hocam sen arabayı akşam benzinde kullan , öyle stop et, sabah benzide çalıştır bu şekilde 2 gün kullan 8 Şubat 2018 tarihinde Bünyamin Dedeoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 8 Şubat 2018 Paylaş 8 Şubat 2018 14 saat önce, Metin Akbal yazdı: Lpg varsa regulator diyaframi patlamistir. Ustalar genelde degisir. Tamir takimi alip tamir eden hic gormedim. Metin bey; Bahsettiğiniz olay sanıyorum ki alttaki youtube linkinde anlatılan olay. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 8 Şubat 2018 Paylaş 8 Şubat 2018 Metin bey; Bahsettiğiniz olay sanıyorum ki alttaki youtube linkinde anlatılan olay. Aynen dogrudur. 1 Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 11 Şubat 2018 Paylaş 11 Şubat 2018 On 08.02.2018 at 07:38, Metin Akbal yazdı: Lpg varsa regulator diyaframi patlamistir. Ustalar genelde degisir. Tamir takimi alip tamir eden hic gormedim. On 08.02.2018 at 23:05, Metin Akbal yazdı: On 08.02.2018 at 22:39, Bülent Tarakçı yazdı: Metin bey; Bahsettiğiniz olay sanıyorum ki alttaki youtube linkinde anlatılan olay. Aynen dogrudur. Metin bey; Bilgi için çok teşekkür ediyorum. Arızanın aynen yazdığınız gibi olduğu kanaatine vardım. Çünkü aracımı 2 akşam, buharlaştırıcıda takılı olan emme hortumunu çekerek bıraktım. Sabahları bana mısın demeden tek marşta çalıştı.Sonra hortumu yerine takarak yoluma devam ettim. Gün içinde zaten problem yok. Demek ki manifolda çok az miktarda gaz kaçırıyor. Şimdi Lpg diyaframını değiştireceğim. Akıbetini yine buraya yazacağım. Yanlız belirtmek isterim. Lpg ustası, aracı bahsettiğim hortum boşta yani yerine takılı olmadan kullanabileceğimi ve az miktar fazla yakma dışında problem olmayacağını söylemişti. Böyle kullanınca evet belirli bir süre araç düzgün çalışıyor. Ama belli bir süre sonunda ş.içinde 15-20 km hızda iken viraj dönmeye çalışırken stop etti. Ve arıza lambası ve VSC ışıklarının hepsini yaktı. Normalde böyle bir şey olmuyordu. Hortumu tekrar yerine takıp, Toyotacı bir usta arkadaşıma arızaları sildirmek durumunda kaldım. Arıza tespiti için yerinden çekilecek emme hortumu resimdeki en önde yer alan hortumdur. 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Şubat 2018 Paylaş 11 Şubat 2018 Metin bey; Bilgi için çok teşekkür ediyorum. Arızanın aynen yazdığınız gibi olduğu kanaatine vardım. Çünkü aracımı 2 akşam, buharlaştırıcıda takılı olan emme hortumunu çekerek bıraktım. Sabahları bana mısın demeden tek marşta çalıştı.Sonra hortumu yerine takarak yoluma devam ettim. Gün içinde zaten problem yok. Demek ki manifolda çok az miktarda gaz kaçırıyor. Şimdi Lpg diyaframını değiştireceğim. Akıbetini yine buraya yazacağım. Yanlız belirtmek isterim. Lpg ustası, aracı bahsettiğim hortum boşta yani yerine takılı olmadan kullanabileceğimi ve az miktar fazla yakma dışında problem olmayacağını söylemişti. Böyle kullanınca evet belirli bir süre araç düzgün çalışıyor. Ama belli bir süre sonunda ş.içinde 15-20 km hızda iken viraj dönmeye çalışırken stop etti. Ve arıza lambası ve VSC ışıklarının hepsini yaktı. Normalde böyle bir şey olmuyordu. Hortumu tekrar yerine takıp, Toyotacı bir usta arkadaşıma arızaları sildirmek durumunda kaldım. Arıza tespiti için yerinden çekilecek emme hortumu resimdeki en önde yer alan hortumdur. Gecmis olsun. Insallah regulator degisimi olmadan tamir takimi ile hallolur. Yoksa hem daha maliyetli olacak hemde proje durumu olacak. Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 11 Şubat 2018 Paylaş 11 Şubat 2018 Firmayla konuştum 100 TL ye iş tamamdır. Ama Ordu da yaptırmaya kalksam. Çakallar ellerini ovuşturuyor. Diyaframı 500 TL ye değiştirenler mi dersiniz, Komple regülatöre 750 isteyen mi dersin. Neler var neler. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts