İçeriğe Yönlendir

Elantra - MAF Sensörü Hakkında


Bünyamin Dedeoğlu

Recommended Posts

Bünyamin Dedeoğlu

Merhaba bugün kendi aracım ve arkadaşımın aracını torque pro obd elm327 ile tarattim, fakat tuhaf bir durum gördüm , benim aracımın MAF sensörunden herhangi bir değer gelmiyor , fakat arkadaşın arabada değer okuyorum, arkadaşın arabasında prins marka lpg var 2010 avensis , bende BRC LPG var 2012 elentra , acaba neden böyle bir fikri olan var mı ? Bu arada tüm bunları yapmamın sebebi kendi aracimin LPG de sabahları geç marş alması ( bu geç marş alma sorunu çözüldü sayılır sebeb akü fakat akü voltajı değil amperi ) dediler Hyundai servisten bakalim aküyu değiştircem sağlam ama değiştircem 

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Benzinde kullanırken çekiş düşüklüğü varmı? Araç devirlenirken tıkanma yapıyor mu? arıza kaydı varmı beyinde? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Araba da maf sensörü var mı? Benim Bora aracımda maf sensörü yoktu 2 adet oksijen sensörü vardı mesela.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
46 dakika önce, Bünyamin Dedeoğlu yazdı:

Vala bilmiyorum varmı acaba hocam 

 

Hava filtresine giden hortuma bakın bir sensör kablo fiş soket görüyorsanız vardır diye tahmin ediyorum. Eski aracımda hava filtresi kutu içi idi o yüzden maf sensörü yoktu.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
14 saat önce, Bünyamin Dedeoğlu yazdı:

Merhaba bugün kendi aracım ve arkadaşımın aracını torque pro obd elm327 ile tarattim,

 

Konuyu Elentra bölümüne taşıdım.. Konularını buraya aç Bünyamin. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

?qa=blob&qa_blobid=15647140860967433672

sürücü tarafında lokasyonu map sensör olarak geçmekte. her enjeksiyonlu motor hava girişini ölçer. torqpro vb. ile bazı değerler görülemeyebilir o ayrı konu. marşta bezinle çalışır zaten ve o an mafa mapa bakmaz verir yakıtı çalışsın diye.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Benim Avensis te sabahları geç çalışıyor. Gün içinde 5-6 saatte beklesem de problemsiz tek marşta alıyor. Anahtarsız çalışma var. Soğukla alakalı olabilir mi? Gerçi buralar çok soğuk değil ama. Sebep ne ola ki?

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Mehmet bey Akü daha 4 aylık. Gündüz stop ettikten 5-6 saat sonra çalıştırırsam sorun yok. Gece 12 de eve gel. Sabah 8 de marşa bas. Hemen almıyor. Herhangi bir sensör den yapar mı? Temizleme yoluna gitsem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yapar ısı sensörleri sebep olabilir geç çalışmaya.
Ama sen yine de. Sabah marştan önce aküyü bi ölç bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu

Akü yeni olabir fakat kaç amperlik akü ona bakmak lazım bu bir , ikincisi Mehmet abinin dediği gibi sıcaklık sensörü de yapar , tüm bunları bulmak için , önce 2 gün benzinde kullan arabayı bak bakalım yine geç çalışma yapacak mı ? Yapmazsa o zaman LPG ye yönel , LPG de ilk yonelecegin nokta ise akü kaç amperlik 60 ise 72 amper yapılacak  , yine mi olmadı o zaman LPG regülatörunun elden geçmesi lazım , ben 1 haftadır bu mesele üzerine çalışıyorum :-) 

Siralamayi yazıyorum 

1.Benzinde çalıştır 2 gün dene bak böylece hem benzin pompası ihtimalini elemis olursun hemde sıcaklık sensörü olayını ve LPG ye yonelirsin, bu arada benzin depo yarım depo üzeri olsun 

2. Baktın benzinde sorun yok  LPG dir kesin artık 

3.Akün yeni fakat 60 amperlik , LPG işin içine girince yetmiyor o halde 72 amper takılacak

4.Halen devam ediyorsa LPG regülatörü

Umarım yardımcı olmuştur 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Lpg varsa regulator diyaframi patlamistir. Ustalar genelde degisir. Tamir takimi alip tamir eden hic gormedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
18 saat önce, Bünyamin Dedeoğlu yazdı:

Akü yeni olabir fakat kaç amperlik akü ona bakmak lazım bu bir , ikincisi Mehmet abinin dediği gibi sıcaklık sensörü de yapar , tüm bunları bulmak için , önce 2 gün benzinde kullan arabayı bak bakalım yine geç çalışma yapacak mı ? Yapmazsa o zaman LPG ye yönel , LPG de ilk yonelecegin nokta ise akü kaç amperlik 60 ise 72 amper yapılacak  , yine mi olmadı o zaman LPG regülatörunun elden geçmesi lazım , ben 1 haftadır bu mesele üzerine çalışıyorum :-) 

Siralamayi yazıyorum 

1.Benzinde çalıştır 2 gün dene bak böylece hem benzin pompası ihtimalini elemis olursun hemde sıcaklık sensörü olayını ve LPG ye yonelirsin, bu arada benzin depo yarım depo üzeri olsun 

2. Baktın benzinde sorun yok  LPG dir kesin artık 

3.Akün yeni fakat 60 amperlik , LPG işin içine girince yetmiyor o halde 72 amper takılacak

4.Halen devam ediyorsa LPG regülatörü

Umarım yardımcı olmuştur 

 

 

Aracı benzinle sürekli kullanmak için, aracın içindeki Lpg anahtarından benzine almak ve 2 gün böyle kullanmak mı? Yoksa motor bölümünde bir yerlerden(Tabi böyle bir seçenek var mıdır bilmiyorum) LPG sistemini komple bypass etmek mi? Hangisini tercih etmeli?

Malümunuz üzere araç sabahları benzinle çalışıyor. Bu durumda LPG aracın ilk çalışmasına nasıl etki ediyor? LPG belli bir süre sonunda devreye girmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tesisat sorunları haricinde sistemi sökmek gerekmez.. Anahtardan kapatmak yeter.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu
(düzenlendi)

Hocam sen arabayı akşam benzinde kullan , öyle stop et, sabah benzide çalıştır bu şekilde 2 gün kullan

tarihinde Bünyamin Dedeoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
14 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Lpg varsa regulator diyaframi patlamistir. Ustalar genelde degisir. Tamir takimi alip tamir eden hic gormedim.

 

Metin bey;

Bahsettiğiniz olay sanıyorum ki alttaki youtube linkinde anlatılan olay. 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Metin bey;
Bahsettiğiniz olay sanıyorum ki alttaki youtube linkinde anlatılan olay. 
 
Aynen dogrudur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
On 08.02.2018 at 07:38, Metin Akbal yazdı:

Lpg varsa regulator diyaframi patlamistir. Ustalar genelde degisir. Tamir takimi alip tamir eden hic gormedim.

 

On 08.02.2018 at 23:05, Metin Akbal yazdı:
On 08.02.2018 at 22:39, Bülent Tarakçı yazdı:
 
Metin bey;
Bahsettiğiniz olay sanıyorum ki alttaki youtube linkinde anlatılan olay. 
 

Aynen dogrudur.

 

Metin bey;

Bilgi için çok teşekkür ediyorum. Arızanın aynen yazdığınız gibi olduğu kanaatine vardım. Çünkü aracımı 2 akşam, buharlaştırıcıda takılı olan emme hortumunu çekerek bıraktım. Sabahları bana mısın demeden tek marşta çalıştı.Sonra hortumu yerine takarak yoluma devam ettim. Gün içinde zaten problem yok. Demek ki manifolda çok az miktarda gaz kaçırıyor. Şimdi Lpg diyaframını değiştireceğim. Akıbetini yine buraya yazacağım. 

Yanlız belirtmek isterim. Lpg ustası, aracı bahsettiğim hortum boşta yani yerine takılı olmadan kullanabileceğimi ve az miktar fazla yakma dışında problem olmayacağını söylemişti. Böyle kullanınca evet belirli bir süre araç düzgün çalışıyor. Ama belli bir süre sonunda ş.içinde 15-20 km hızda iken viraj dönmeye çalışırken stop etti. Ve arıza lambası ve VSC ışıklarının hepsini yaktı. Normalde böyle bir şey olmuyordu. Hortumu tekrar yerine takıp, Toyotacı bir usta arkadaşıma arızaları  sildirmek durumunda kaldım. Arıza tespiti için yerinden çekilecek emme hortumu resimdeki en önde yer alan hortumdur. 

W70yVL.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Metin bey;
Bilgi için çok teşekkür ediyorum. Arızanın aynen yazdığınız gibi olduğu kanaatine vardım. Çünkü aracımı 2 akşam, buharlaştırıcıda takılı olan emme hortumunu çekerek bıraktım. Sabahları bana mısın demeden tek marşta çalıştı.Sonra hortumu yerine takarak yoluma devam ettim. Gün içinde zaten problem yok. Demek ki manifolda çok az miktarda gaz kaçırıyor. Şimdi Lpg diyaframını değiştireceğim. Akıbetini yine buraya yazacağım. 
Yanlız belirtmek isterim. Lpg ustası, aracı bahsettiğim hortum boşta yani yerine takılı olmadan kullanabileceğimi ve az miktar fazla yakma dışında problem olmayacağını söylemişti. Böyle kullanınca evet belirli bir süre araç düzgün çalışıyor. Ama belli bir süre sonunda ş.içinde 15-20 km hızda iken viraj dönmeye çalışırken stop etti. Ve arıza lambası ve VSC ışıklarının hepsini yaktı. Normalde böyle bir şey olmuyordu. Hortumu tekrar yerine takıp, Toyotacı bir usta arkadaşıma arızaları  sildirmek durumunda kaldım. Arıza tespiti için yerinden çekilecek emme hortumu resimdeki en önde yer alan hortumdur. 
W70yVL.jpg
 
Gecmis olsun. Insallah regulator degisimi olmadan tamir takimi ile hallolur. Yoksa hem daha maliyetli olacak hemde proje durumu olacak.
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Firmayla konuştum 100 TL ye iş tamamdır. Ama Ordu da yaptırmaya kalksam. Çakallar ellerini ovuşturuyor. Diyaframı 500 TL ye değiştirenler mi dersiniz, Komple regülatöre 750 isteyen mi dersin. Neler var neler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...