İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Buji, Buji kablosu ve Üst Kapak Contası Değişimi Hk.


Ugur Kahveci

Recommended Posts

Ugur Kahveci
(düzenlendi)

Herkese iyi forumlar, 98 model 1.25 fiesta flairimde bujiler üstü kapak contasından sızan yağ ile yağlanmış, buji lokması siparişi verdim, bujileri değiştirmek istiyorum ama forumda farklı bilgiler mevcut, motorcraft ayfs22C yazan da var, aysfs22FM diyen de, araçta tüp yok. ben de emin olamadım, bir de üst kapak contasını kendim değiştirmek istiyorum, üst kapağın vidalarını söküp eski contayı çıkarıp temizleyip yeni contayı takacağım ve conta ezilmeyecek şekilde sıkacağım, basit gibi geliyor. Ancak bu contanın orjinalini bulamadım, çeşitli sitelerde yan sanati 40-50tl civarı var, daha önce bu parçaları değiştiren varsa yardımcı olabilir mi?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
(düzenlendi)

Uygun torkla sıkabilecek misiniz,kapakta yamukluk,çatlak vs varsa tespit edebilecek misiniz  ? 

tarihinde Tahir İlter tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci

hocam cevabın için sağol, yamukluk çatlak gözle bakıcam, uygun tork derken de elle sıkıcam artık. İşin parasında falan da değilim ama ustaların keyfinden bıktım, adamı arıyorum şunu şunu değiştirelim diyorum, "ne gerek var diyor",  km de 86 kuruş yakan arabaya "normaldir o sıkıntı yok" diyor, tenezzül etmiyor kimse, tenezzül edip baksa da adam akıllı bakmıyor. Belki araba eski diye bilemiyorum ama ben de kendim yapmaya başladım, çok da anlamam ama butonla açılan bagaj kapağı, led bagaj lambası, cam su pompası değişimi, kalorifer musluğu değişimi, polen hava filtresi değişimi gibi ufak tefek ıvır zıvırları yapabiliyorum. 

 

buji ve kablosu değişimi sıkıntı değil ama conta için elle sıksam da olmaz diyorsunuz sanırım?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Tork anahtarı ile uygun torklarda sıkılmalı diye biliyorum. Ufak tefeklik bir iş değil. Hoş sanayide ki çoğu ustada el kararı sıkıyor ama en azından bir yatkınlık var. Sizin zarar verip daha büyük masraflar açmanız daha olası

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci

Anladım hocam, kurcalamamak daha iyi, gidip ustaların nazını çekicem biraz sanırım.  Sadece buji ve belki buji kablosunu değiştiririm, forumda okudum buji hakkında ama tam da emin değilim farklı tavsiyeler var, buji konusunda tavsiyesi olan var mı? motocraft aysf22c veta 22FM, 22CB falan? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

üst (külbütör kapak contası) değişmi basittir. olacak en kötüsü yine yağ sızdırmasıdır o kadar. conta zaten markaların ürüettiği bir şey değil. buludğunuz alın takın. 1.25 motor için yedek parçacının tavsiye ettiği bujiyi alın kodu ezberimde yok

Yorum bağlantısı
Alp Kaya

bende eski aracımın focus 1,6 dizel külbütör kapak contasını değiştirtmiştim ustaya.1 yıl geçmeden tekrar yağ kaçırmaya başladı.yenisini aldım kendim değiştirdim.bi daha kaçırmadı.eski ustam kapağın contasına ilaç sürmüş sürdüğü yerler  sıkınca kalınlık yapmış.zaten contası var ne diye  ilaç sürersin...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kenan Kantarcı
22 saat önce, Ugur Kahveci yazdı:

Herkese iyi forumlar, 98 model 1.25 fiesta flairimde bujiler üstü kapak contasından sızan yağ ile yağlanmış, buji lokması siparişi verdim, bujileri değiştirmek istiyorum ama forumda farklı bilgiler mevcut, motorcraft ayfs22C yazan da var, aysfs22FM diyen de, araçta tüp yok. ben de emin olamadım, bir de üst kapak contasını kendim değiştirmek istiyorum, üst kapağın vidalarını söküp eski contayı çıkarıp temizleyip yeni contayı takacağım ve conta ezilmeyecek şekilde sıkacağım, basit gibi geliyor. Ancak bu contanın orjinalini bulamadım, çeşitli sitelerde yan sanati 40-50tl civarı var, daha önce bu parçaları değiştiren varsa yardımcı olabilir mi?

 

Merhabalar

Bir süre önce ben de külbütör kapak contasını değiştirtmiştim. Elring marka orijinali demişlerdi 60 liraya almıştım 1 buçuk sene önce falan, 30 tl ye de bir marka vardı ama içime sinmemişti. Ustam eski contayı temizledi ve kapaktaki oluklara dikkat ederek yeni contayı takmak için biraz zaman harcamıştı. Sıvı conta sürülmedi zaten conta kaliteli ve yumuşaktı tam oturdu yerine. Sadece 4 adet sökülen siyah musluk contasına benzeyen şeyler vardı somunların altındaki, onların orijinalini bulamadık yan sanayisi de çok uyduruktu (gerçekten musluk contası gibiydi). Arabadan çıkanların içinde demir bir yüzük vardı ve baskıyı dengelediğini düşünüyorum. Sözün özü somunların da kenarlarından yağ kaçırması vardı orijinal parçayı bulamadığımız için sıvı conta sürerek kapattık. Hala sorunsuz bir şekilde sızıntı olmadan çalışıyor.

 

Buji konusu da gerçekten karışık, orijinal parça kullanmaya özen gösteriyorum. Daha önce motorcraft ayfs22C kullanmıştım bir aksaklık yaşamadım. Şu an da FOMOCO var üzerinde. Bir fark göremedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci

Cevaplarınız için çok teşekkürler, buji için motorcraft aysf22c kullanacağım, buji kablolarını şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum, kapak contası için de torklu lokma yok bende ama elle sıkarım artık. Belki bu tarz bakımları yapıp  86krş/km yakmasını engellemeye çalışacağım, olmazsa lpg şart sanırım, herkese çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Metin Çilo

Üst kapak contası için ya servisten orijinal alın ve ya ERLİNG diye bir marka var Alman malı onu kullanın.

Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci
7 saat önce, Metin Çilo yazdı:

Üst kapak contası için ya servisten orijinal alın ve ya ERLİNG diye bir marka var Alman malı onu kullanın.

https://www.aloparca.com/yedek-parca/ELRİNG/Subap-Kapak-Conta/761030/80029632   bunun siparişini verdim hocam. sağolun.  geriye buji kaldı ama forumda çok karışık bilgiler var, eski kodlar yeni kodlar platinium iridyum falan. ayfs22c almayı düşünüyorum. inşallah doğrusu budur. 

Yorum bağlantısı
Erkan Ergan

Hocam benzinde kullaniyordum ben de. 60-75 kurus arasi yakiyordu. Dikkat ederek 50 kurusa anca dusurebildim. Sonunda canima tak edip lpg taktirdim. 85 liraya depoyu doldurdum 180 km yol gittim hala yarim depo lpg vardi yakit yariyariya dustu. 

Diger konular hakkinda bilgim yok malesdf

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Buji ve hava filtresini değiştirin ve lpg taktırın. Çok fazla yakıyormuş. Neresiyle yakıyor bu motor bunu. Hayret.

Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci
8 saat önce, Erkan Ergan yazdı:

Hocam benzinde kullaniyordum ben de. 60-75 kurus arasi yakiyordu. Dikkat ederek 50 kurusa anca dusurebildim. Sonunda canima tak edip lpg taktirdim. 85 liraya depoyu doldurdum 180 km yol gittim hala yarim depo lpg vardi yakit yariyariya dustu. 

Diger konular hakkinda bilgim yok malesdf

 

7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Buji ve hava filtresini değiştirin ve lpg taktırın. Çok fazla yakıyormuş. Neresiyle yakıyor bu motor bunu. Hayret.

hava filtresi yeni değişti sayılır, söküp baktım temizdi gayet, bujileri değiştiricem, bir iki yeri temizlicem maf sensör vs, sonra bir daha ölçüm yapıcam yine 86 kuruş civarıysa lpg taktırıcam artık son çare.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hava filtresinin temiz görünmesi yetmez. 5 bin km den fazla olduysa değiştirin.
Maf sensörüne dokunmadan 30 santim uzaktan balata spreyi sıkarak temizleyin.
Buji mutlaka değişin.

Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci
10 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Hava filtresinin temiz görünmesi yetmez. 5 bin km den fazla olduysa değiştirin.
Maf sensörüne dokunmadan 30 santim uzaktan balata spreyi sıkarak temizleyin.
Buji mutlaka değişin.

Hocam buji fomoco ayfs22cb aldım, henüz değiştirmedim üst kapak contası siparişim vardı onu bekliyorum, hava filtresi 2 bin km oldu yaklaşık.  maf sensörü gibi parçalar için yağsız kontak spreyi var bende onu kullanıyorum. maf sensörünü ilk temizlemek için açtığımda sensördeki küçük parçanın üzerinde tozlar birikmiş yapışmıştı, spreyi sıkıp bekleyip kulak temizleme çubuğuyla dikkatlice temizlemiştim, hatta araçta kronikleşen vites geçişlerinde devir yükselmesi, rölantide titreme durumları maf sensörünü ve rölanti valfini/sensorünü temizleyince oldukça azaldı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Maf sensörüne dokunmasanız iyi edersiniz.
Kontakt sprey bu durumda balata spreyi kadar başarılı olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci

balata spreyi kontak spreyine göre daha aşındırıcı gibi hissediyorum, hani balataları yoğun kir olabilecek yerleri temizliyor ama kontak spreyi elektrik kontaklarını falan işte sanki faza kir olmayan yerler gibi ama dediğim gibi teknik bilgim olduğundan değil :)))

 

bu arada buji ve üst kapak contasını değiştirttim. torklu sıkma muhabbeti var diye ustaya değiştirttim ama kendim de değiştirebilir mişim, usta lokmayla öylece sıktı. araçla uyumlu diye alışveriş sitesinden 60tlye aldığım elring marka orjinal conta uyumsuz çıktı, motoru da sökmüştük, Allahtan yan sanayi uyumlu birtane bulabildik burada 25tlye onu taktık ama çok dandikti hatta çekiçle contaya vura vura oturttu usta yerine :)) 

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay
On 25.02.2018 at 22:20, Ugur Kahveci yazdı:

balata spreyi kontak spreyine göre daha aşındırıcı gibi hissediyorum, hani balataları yoğun kir olabilecek yerleri temizliyor ama kontak spreyi elektrik kontaklarını falan işte sanki faza kir olmayan yerler gibi ama dediğim gibi teknik bilgim olduğundan değil :)))

 

bu arada buji ve üst kapak contasını değiştirttim. torklu sıkma muhabbeti var diye ustaya değiştirttim ama kendim de değiştirebilir mişim, usta lokmayla öylece sıktı. araçla uyumlu diye alışveriş sitesinden 60tlye aldığım elring marka orjinal conta uyumsuz çıktı, motoru da sökmüştük, Allahtan yan sanayi uyumlu birtane bulabildik burada 25tlye onu taktık ama çok dandikti hatta çekiçle contaya vura vura oturttu usta yerine :)) 

 

 

Motor rektefiyesi en son ne zaman yapıldı. Pistonlar aşındıysa fazla yakar. Yağ yakma kara duman yağda eksilme varsa motor rektefiyesi yaptırın 150-200 bin daha sürersiniz. 

Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci

çözüm oldu hocam, şuan yağ kaçağı yok.

Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci

aracı ilk sahibi 45 binde almış belgelerde yazılı idi, o zamana kadar serviste bakım yapılmış zaten, sonraki sahibinden ben 85 binde aldım, alırken plaka değiştirmeden önceki TRAMER smsinde muayene yılları ve km bilgileri vardı, doğru orantılı arttığından kmsi orjinal diye düşünüyorum, analog kmlerde sıkıntı tabi bu işler bilmiyorum ama motor üflemesi vs gayet düzgün demişti ustam. aracı aldığım kişi bayan bir öğretmen ve ev ile okul arasında çok düzgün bir yolda yaklaşık 1-2 km git gel yapmış. sadece debriyaj baskı balata değiştirmiştim. araçta herhangi bir yağ eksiltme yok, siyah duman da yok. bujilere sızan yağ da gözle görülür bir eksiltme yapmamış.

Aracı hep 2-3 viteslerde kullanıyorum, yüksek devirlere çıkmadığım için boğaz kelebeği kurum bağlayabilirmiş. Sizce boğaz kelebeğini temizlemem gerekir mi? 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ugur Kahveci
(düzenlendi)

 Boğaz kelebeğini söktüm,

çok aşırı kurum yoktu ama balata spreyiyle ve bezle defalarca temizledim, bu kadar temizledi. Öncesi ve sonrası, geriye buji kabloları kaldı ama araca uygun bulamıyorum. uygun dedikleri hep uyumsuz çıkıyor.

38647008e88122c9925ca6fb4ec8941d.jpg       973e05dd9d4dc0493dac6d85b9d86371.jpg

 

tarihinde Ugur Kahveci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ugur Kahveci

Arkadaşlar iyi forumlar, aracıma uygun buji kablosu bulamıyorum. yardımcı olabilecek var mı? hem buradaki mağazadan hem de internetten sipariş verdim aldım. ikisinde de "kesinlikle orjinali bu, hep bunu satıyoruz, birebir uyumlu vs vs" söylemler olmasına rağmen ikisi de uyumsuz çıktı, boyları uzun. Bir de iade ederken durduk yere kargo parası veriyorum. bendeki orjinallerinde Motorcraft 097203 4F7 HE yazıyor. Yardımcı olabilecek var mı? 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Arkadaşlar iyi forumlar, aracıma uygun buji kablosu bulamıyorum. yardımcı olabilecek var mı? hem buradaki mağazadan hem de internetten sipariş verdim aldım. ikisinde de "kesinlikle orjinali bu, hep bunu satıyoruz, birebir uyumlu vs vs" söylemler olmasına rağmen ikisi de uyumsuz çıktı, boyları uzun. Bir de iade ederken durduk yere kargo parası veriyorum. bendeki orjinallerinde Motorcraft 097203 4F7 HE yazıyor. Yardımcı olabilecek var mı? 
 
Bosch servislere baktınız mı?
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...