İçeriğe Yönlendir

Otomobil Dünyasına Birşeyler Oluyor


Onur Özbakan

Recommended Posts

Onur Özbakan
(düzenlendi)

Türkiye'nin en çok satan segment ve kasa tipi: C - Sedan

Bu segment ve kasa tipinin ikinci en çok satılan aracı konumuz.

Bir versiyonu var 80,000 TL, bir başka versiyonu var tüm opsiyonlarıyla 170,000 TL, ikisi de 1600 cc'den düşük motora sahip, yani öyle ÖTV uçuran dilim farkı da yok.

Otomotiv meraklısı bir "gerçek sürücü"nün öncelikle kıyaslıyacağı şasi, gövde tasarımı, süspansiyon aerodinamik özellikler aynı; yani bir detay bilgi eksiğim yoksa.

Ana güvenlik özelliklerinde ucuz olanın önemli bir farkı yok (ABS, ESP, ASR, EBD, bolca hava yastıkları mevcut) 

İki katından daha pahalı olanın donanımlar bir yana, performansının da ciddi biçimde daha yüksek olmasını bekleriz değil mi?

Yooo, bilakis ucuz olanın performansı daha iyi !!!! Evet , öyle !!!Tekrar ediyorum aynı marka model biri 80 öteki 170 bin TL, yarıdan da ucuz olan daha hızlı !!!

Eskiden biraz daha para verince daha güçlü daha hızlı arabalar alınırdı / satılırdı.

Beni tek derdi hız yapmak olanlardan sanmayın sakın, bilakis uzun zamandır sakin, düşük tüketim düşük emisyon odaklıyım.

Artık günümüzde araba mı sürüyoruz, bilgisayarlı eğlence merkezinde mi takılıyoruz belli değil. Bir sürücüye asıl keyif veren nedir? Hızlanma ucuz olan modelde daha iyi; yol tutuş, yol hakimiyeti, stabilite, frenaj, denge ikisinde de aynı, bunları etkiyecek özellikleri aynı. Peki ben 80 binin üstüne 90 bin daha neye veriyorum?

Sürücü arabası (Driver's Car) mefhumu tarih mi oldu? Aynı modelin 2 kattan daha pahalı olanı nasıl diğerinden daha yavaş olabilir? O kadar parayı veriyoruz ama artık aslında neye veriyoruz?

Hep beraber bunları tekrar düşünmesek mi? :)

(Megane Sedan Joy 1.6 16v 115 hp  VS  Megane Sedan Icon 1.5 dCi EDC 110 hp + opsiyonlar)

 

 

tarihinde Onur Özbakan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Marka imajı.
Malzeme kalitesi
Servis kalitesi.
Sorunsuzluk.
İkinci el değeri ve tercih edilebilirlik durumu.
Çevresel faktörler. Komşu arkadaş

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Eskiden donanım diye bir şey yoktu. Sürüş özellikleri ön plana çıkıyordu. Şimdi donanım diye envay çeşit seçenek var. 

En basiti eskiden bir modelde tüm stoplar veya farlar aynı tip olurdu. Şimdi halojen ve led stop aynı kasa aynı model araçta seçenek olarak sunuluyor. Far da halojen, xenon ve led seçenekler sunuluyor. 

Teknoloji geliştikçe seçenek arttı, fiyat politikaları değişti. 

 

Belirli bir kesim araçların eskiden olduğu için az donanım ile bir çok şeyin manuel olduğu sistemlerden hoşlanıyor. 

Diğer bazı kesimlerde daha teknolojik donanımlar istiyor. 

Ben diğer kesimdenim. O kadar para verdiğim araçda el freninin hala 1950 model araçtaki gibi mekanik olması hoşuma gitmiyor. Veya ekran teknolojileri bu kadar gelişmişken kadranda 2 tane ibreli milattan kalma kadran yerine tamamı lcd ekran olan kadranlar hoşuma gidiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Pazar algısı. Birinde az yakan dizel satıyorlar ama, öyle değil mi!

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence yanlış bi karşılaştırma olmuş. Tek etken arabanın şasesi aynı. Motor, şanzıman farklı. Bu durumda böyle bi fark olması normal.

Hal,megane'a 170bin verir miyim, asla. Ama çok iyi donanım seviyesi mevcut artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Özbakan

Farklar eskiden de vardı, ama arada böyle bir uçurum yoktu. %30-40 fazla para verince Vectra 1.8 S yerine Vectra 2.0i alınıyordu. 

Yapma @Sani Gerşon Megane Sedan ile Megan Sedan karşılaştırmasının nesi yanlış? Tek ortak şasi demişsin öyle mi? Kaporta ve süspansiyonda hangi farklar var? Konu zaten farklı motor ve şanzıman, peki sonucu ne? güç ve akselerasyon düşüşü! Mesela 1.6 dci energy twin-turbo 165 hp motor olsun pahalı olanda, eyvallah, onu anlatmaya çalışıyorum. olması normal kabul edilen "böyle bir fark" ile 1 değil 2 araç alınıyor. Artan parayla alınan 2. araç 4WD, motoru da 170 bin liralık araçla aynı!

%30-50-70 hadi %90 bile değil ki bu fark :) Yok, anlaşılamamışım...

Yani buna cevap bu iki araç arasında fark var olmamalı. Konu zaten araçlar arasındaki fark ve fiyatları arasındaki fark :) Artık parayı motora, şasiye, süspansiyona, gövde tasarımına, aerodinamiğe değil, elektroniğe, otomatik şanzımana, sürüş destek vb sistemlerine veriyor oluşumuz. Doğru ya da yanlıştır demiyorum. Bir durup düşünelim istedim fiyat listesini görüp, teknik özellikleri inceleyip, güçlü ve hızlı olanın yarı fiyattan da ucuz olan olduğunu görünce :) Bir de ben, ne olursa olsun, iki kattan fazla verdiğim aynı marka model arabadan kalkışta fark yer sonra da yakayamazsam zoruma gider. "ah ben de multimedyadan şunu izleyeyim, o sırada aracın önüne birşey çıkarsa otomatik fren yapar, bak ne güzel vitesi de kendi değiştirdi zaten" deyip içimi rahatlatamam. Forumları takip edecek kadar otomobil meraklısı olan herkesin de bu durum zoruna gider. Gitmez diyenlere inanmam :) 

"Otomobil" ile "hp" ve "0-100" hala birbirine yapışık, ayrılmaz kavramlar bence ;)

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Onur Özbakan

Bu arada, yazılanların hepsi doğru ama bende o fiyat farkının rasyonelleşmesi için gücün ve performansın da çok ciddi oranda yükselmesi şart, örnekleri de çok. mesela bir Polo GTI 180 hp örneği ile en ucuz Polo'nun (75 hp diyelim emin değilim) zamanındaki fiyat farkı gibi. mevcut durumdaki devasa fiyat farkını kabullenemiyorum. subjektif yorumum bu tabi :)

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tabii yürüyen aynı :) Anlatmak istediğim şuydu, iki aracı karşılaştırırken aynı motor farklı donanım olarak baksak anlarım. Ama farklı motor (gücü kaale almıyorum zira motor farklı) farklı şanzıman yapısı ile fiyat oynaması normal.

Ona bakarsak, Sandero'daki EasyR şanzıman yurtdışında 600eu farkla satılıyor. Burada ise 1000eu. Yani bazı farkların olması normal bence.

Tekrar söylüyorum, bence de 170binTL normal değil ama motordaki güç düşüyor diye fiyatın da düşmesini beklemek olmamalı derim. Sizin için aracın motor kuvveti önemliyken bir başkası için donanım daha önemli olabiliyor. Keza tüm üreticiler artık arabadan değil, donanımdan kazanıyor. 1000TL'lik Necvox'ları 2500TL'ye satıyorlar serviste, hatırlatırım :)

Yorum bağlantısı
Onur Özbakan
(düzenlendi)
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Marka imajı.
Malzeme kalitesi
Servis kalitesi.
Sorunsuzluk.
İkinci el değeri ve tercih edilebilirlik durumu.
Çevresel faktörler. Komşu arkadaş

 

Marka aynı :) 

Model aynı :) 

Malzeme: içte farklı, ama dışta çoğu aynı.

Servis: aynı

Sorunsuzluk: basit olan her zaman daha sorunsuzdur, bence ucuzdan yana.

İkinci el değeri: Bu durum değişebiliyor. Türkiye'de gördüğüm en çok değer kaybeden arabalardan biri Mondeo, o nedenle hep 2. el Mondeo almak istedim. Araç kötü mü? asla, bilakis süper. Donanımı? Üst segment, zaten yüksek. Ama bazen bu durum 2.el alıcı kitlesinin küçülme sebebi olabiliyor. Bu alan gri biraz ama genel olarak sıfırı daha çok satılan versiyonun ikinci el değeri değer kaybı daha az oluyor.

Çevresel faktörler: bu da ilginç bir konu. bizler gibi araba delisi olanlara hava atılabilir ama birçok göz için, ki belki de o gözler önemlidir, iki araç da "son model megane", o kadar. yani 170 bine malum alman üçlüsünden birinin en ucuz ve donanımsızına binmek daha iyi, bu gözlerle bakınca :D 

 

15 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Tabii yürüyen aynı :) Anlatmak istediğim şuydu, iki aracı karşılaştırırken aynı motor farklı donanım olarak baksak anlarım. Ama farklı motor (gücü kaale almıyorum zira motor farklı) farklı şanzıman yapısı ile fiyat oynaması normal.

Ona bakarsak, Sandero'daki EasyR şanzıman yurtdışında 600eu farkla satılıyor. Burada ise 1000eu. Yani bazı farkların olması normal bence.

Tekrar söylüyorum, bence de 170binTL normal değil ama motordaki güç düşüyor diye fiyatın da düşmesini beklemek olmamalı derim. Sizin için aracın motor kuvveti önemliyken bir başkası için donanım daha önemli olabiliyor. Keza tüm üreticiler artık arabadan değil, donanımdan kazanıyor. 1000TL'lik Necvox'ları 2500TL'ye satıyorlar serviste, hatırlatırım :)

 

tabi ki fiyat oynayacak, güç düşünce fiyat düşsün zaten demiyorum, o ancak aynı versiyon ve donanım içinde olur. fiyatlar 100 yıldır oynuyor özellikler değiştikçe ama bu "oynama" değil, 9.0 şiddetinde deprem bu :)

tarihinde Onur Özbakan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Rapid spaceback TSI 70 bin civarında, donanım zayıf ama fiyat performans iyi bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
14 dakika önce, Onur Özbakan yazdı:

 

Marka aynı :) 

Model aynı :) 

 

 

Daha genel düşünmüşüm ben :)

Aynı marka içinde aynı model araç için bu kadar fark fazla, bu kadar maliyet farkı imkansızdır.. 

Tamamen arz talep meselesi gibi görünüyor.. 

 

 

 

Ben şahsen dolu araba severim..

Bu güne kadar hep, modelin en dolusunu aldım.. Boş düğme istemem ben.. 

İkinci el alırım, paramın yettiği en üst donanımı alırım. 

Teknolojik olsun, her şeyi o yapsın :)

 

Mondeo görüşünüze katılıyorum, iyi ki, prim yapmıyor da alabiliyoruz.. Sıfır satarken de zaten o fiyatlardan kimseye satamıyorlar.. Rakamların sadece adı var.. 

Araç önce filo fiyatıyla filoya gidiyor, 3 yıl kalıyor.. Sonra % 60 düşük bedelle bize ulaşıyor.. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

ben olaya ülkedeki tüm araçların tümünün pahalı olduğunu düşündüğüm için pahalılık konusunda nasıl bir konu olursa olsun gözüm kapalı hak veriyorum :D adamlar bizim burda 60-70 bine almadığımız araçları yol kenarlarında terkedip çürümeye bırakıyor, 250 dolar, 1000 dolara satıyorlar :(  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Özbakan
(düzenlendi)

Foruma daha yatkın bir örnek olarak Ford'u da şimdi inceledim biraz, bu sefer segment ve model farkı da olsun karşılaştırmada,

Bir Focus'dan 20 bin lira daha ucuza, o Focus'dan 40 ps (%33) daha güçlü bir Mondeo alıp çıkmak mümkün bayiden, sıfır :) 

Sadece güce odaklanmayalım, genel konfor ve imaj olarak da hangi aracın daha üstün olduğu pek tartışılmaz (az tartışılır) :)

Teknoloji ve elektronik azken böyle durumlar ortaya çıkmıyordu.

Teknoloji ve elektronik bence aslolan'ı aştı, dikkat çekmek istediğim buydu kısaca :) 

 

tarihinde Onur Özbakan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 saat önce, Onur Özbakan yazdı:

ani 170 bine malum alman üçlüsünden birinin en ucuz ve donanımsızına binmek daha iyi,

İşte bende bunu sevmiyorum. Ben mesela donanım istiyorum. Aldığım duster parasına daha dolu megane da alabiliyordum zamanında ama, 4x4 istedim ve duster aldım.

Benim gözümde donanım, sizin gözünüzde güç ve imaj :)

 

Not: Yeni kasa mondeo'lar fena :wub:

Yorum bağlantısı
Onur Özbakan
(düzenlendi)
35 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Benim gözümde donanım, sizin gözünüzde güç ve imaj :)

 

Not: Yeni kasa mondeo'lar fena :wub:

 

Sizin gözünüz derken beni kastetmiyorsun herhalde, benim tercihim de ortada :)

Daha donanımlı arabayı tercih etmediğini, donanım istiyorum dedikten hemen sonra yazmışsın, kafam karıştı:) 

bana sorsan senin gözünde de mekanik var. 4x4'e donanım demeyelim yani bence.

Sürüş destek olarak da mesela hız sabitleyicisi olmadığını öğrendiğim D segment rekor satan Avrupadan ithal araçlar beni bir süre suskunlaştırıyor, bakışlarım sabitleniyor diyeyim :D müzik zaten dinleyebiliyorum, navigasyonu da cebimdeki cihaz varken mükerrer buluyorum.

Ama imaj konusunda realite de dediğim gibi. Mevzu bahis araçları liftte alttan görünce bir otomotiv meraklısı olarak etkilenilmiyor değil bu arada :)

tarihinde Onur Özbakan tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karşılaştırmayı çok severim ben de sık yaparım, ancak motorları aynı olanların opsiyon farklı versiyonlarını karşılaştırmak daha verimli olur bence. atmosferik benzinli ile (kalıp maliyetleri çok tan çıkmış üretimi sona gelmiş satılasın diye teşvikli) motor ile , dci/tdci fiyat karşılaştırması yanıltır.

 

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
47 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

İşte bende bunu sevmiyorum. Ben mesela donanım istiyorum. Aldığım duster parasına daha dolu megane da alabiliyordum zamanında ama, 4x4 istedim ve duster aldım.

Benim gözümde donanım, sizin gözünüzde güç ve imaj :)

 

Not: Yeni kasa mondeo'lar fena :wub:

 

13 dakika önce, Onur Özbakan yazdı:

 

Sizin gözünüz derken beni kastetmiyorsun herhalde, benim tercihim de ortada :)

Daha donanımlı arabayı tercih etmediğini, donanım istiyorum dedikten hemen sonra yazmışsın, kafam karıştı:) 

bana sorsan senin gözünde de mekanik var. 4x4'e donanım demeyelim yani bence.

Sürüş destek olarak da mesela hız sabitleyicisi olmadığını öğrendiğim D segment rekor satan Avrupadan ithal araçlar beni bir süre suskunlaştırıyor, bakışlarım sabitleniyor diyeyim :D müzik zaten dinleyebiliyorum, navigasyonu da cebimdeki cihaz varken mükerrer buluyorum.

Ama imaj konusunda realite de dediğim gibi. Mevzu bahis araçları liftte alttan görünce bir otomotiv meraklısı olarak etkilenilmiyor değil bu arada :)

Tam bir IT vs Mühendis karşılaştırması olmuş :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
21 dakika önce, Onur Özbakan yazdı:

Daha donanımlı arabayı tercih etmediğini, donanım istiyorum dedikten hemen sonra yazmışsın, kafam karıştı

Demek istediğim şuydu orada, daha donanımlı bir megane alabilirdim ama 4x4 değildi. 4x4 megane yapsa Renault, üstüne ekler, onu alırdım gibi :)

60bin'e aldığım en donanımlı 4x4 dizel araçtı benim duster zamanında.

 

Misal, 4x4 superb'ler var şimdi. Çok fena çoook :)

Yorum bağlantısı
Onur Özbakan
1 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Misal, 4x4 superb'ler var şimdi. Çok fena çoook :)

 

Öyle lafla degil de direkt 4x4 olarak adlandırmasını seviyorum Skoda'nın. Arazi için biraz alçak gibi geldi Superb ama parasına en acimayacagim özellik 4x4 :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

katılıyorum, dolu olsun diye ( sıfır için diyorum) 6 bin navigasyon farkı, 10 bin led farkı gibi fiyatlar araya uçurum oluşturuyor, şahsen led e 10 bin vereceğime halojen ile gezerim:=) ama benim de vermek isteyip de vermeyeceğim ücret farklılıkları olur; ısıtma soğutma nappa deri koltuk, ısıtmalı direksiyon gibi, hediye ederlerse sevinirim:=)
bu fiyat farklılıklarında  motor güç artık daha az bir kesime hitap ediyor,  insanlar rahata ulaştıkça daha rahatı istiyor, konfor odaklı oldu, herşey otomatik olsun,  geleceğimiz noktada o; oto pilot mod a alayım ben keyfime bakayım, faceydi, instagramdı gezeyim tarzında, insanoğlu rahata çok çabuk alışıyor ve düşkün gerçi biz fakirlerin anlayamacağı şey sanırım bunlar, örn: maybach bentley özelikleri ve paraları, biz o paralara kaç daire alıp kiraya veririz, arsa alıp yatırım yaparız, inek tavuk alıp sülalecek ömür boyu yeriz diye düşünürüz :=)

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu

Teknoloji ve elektronik bence aslolan'ı aştı, dikkat çekmek istediğim buydu kısaca [emoji4] 
Aslolan ucuzladı. Teknoloji hep pahalı zaten.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Gavurda bunlar pek yok aslında. İnsanlar manuel alıp duruyor yine. Bize gelmiyor bile.

 

Biraz para bulunca cozutan bizim gibi kültürü oturmamış ülkeler. Telefona arabaya gereksiz giyim kuşama çok para vermeye meyilliyiz. Ama yatırım yapmayız çevreye bakmayız. Geleceği düşünmeyiz. Ağustos böceği.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kesinlikle, hocam işin özeti bu.

Polo 75 PS yeter diyen çok almanda, biz en üst donanımı almaya çalışıyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
4 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

İşte bende bunu sevmiyorum. Ben mesela donanım istiyorum. Aldığım duster parasına daha dolu megane da alabiliyordum zamanında ama, 4x4 istedim ve duster aldım.

Benim gözümde donanım, sizin gözünüzde güç ve imaj :)

 

Not: Yeni kasa mondeo'lar fena :wub:

Peki ya güvenlik nolacak? Güvenlik mi yoksa donanım mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

9 liraya aldığım peynir 21 lira olmuş ne olsun daha.

Güvenliği yetersiz aracın satışı yasak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...