İçeriğe Yönlendir

Jetta - Yakıt Ortalaması


Mustafa Dilbirliği

Recommended Posts

Mustafa Dilbirliği

Selamun Aleyküm arkadaşlar.

 

Örneğin, Aracımla Bursa’dan İstanbul’a gidiyorum, İstanbul’a 5 lt yakıt ortalaması ile giriyorum ama ne hikmetse trafiğe takıldıktan bir süre sonra yakıt ortalamam normalde artması gerekirken 4,8 litrelere falan düşüyor.

Sizce sorun ne olabilir?

Trafikte aracımda hissettiklerim;

1) Gaza küçük küçük bas çek esnasında aşırı tepki. Bildiğin teklermişçesine silkeliyor.

2) Kalkışlarda titreklik.

3) Hantallık

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sorunların sebebini ayrı tartışalım.
Bence yol bilgisayarını resetlemek falan gerek. Trafiğe girince düşmesi saçma.


Trafikte aracımda hissettiklerim;
1) Gaza küçük küçük bas çek esnasında aşırı tepki. Bildiğin teklermişçesine silkeliyor.
2) Kalkışlarda titreklik.
3) Hantallık


Aleyküm selam.
Otomatik mi.
Dizel mi ?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Sorunların sebebini ayrı tartışalım.
Bence yol bilgisayarını resetlemek falan gerek. Trafiğe girince düşmesi saçma.

Mehmet abi araca 3 defa yazılım atıldı Paşaoğlu Ecufast ve son olarak megachipste. Aslında bu sorunu ben sadece Egr iptali için Paşaoğlunun yazılımından sonra da farketmiştim, yani bu sorun zannedersem araçta ilk hantallığı hissettiğimde başlamıştı belki de.
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Sorunların sebebini ayrı tartışalım.
Bence yol bilgisayarını resetlemek falan gerek. Trafiğe girince düşmesi saçma.


Aleyküm selam.
Otomatik mi.
Dizel mi ?

Araç manuel ve dizel abi.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk marş nasıl. Duman var mı ?
Ne zamandır böyle. ?
Değişik yakıt aldınız mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
İlk marş nasıl. Duman var mı ?
Ne zamandır böyle. ?
Değişik yakıt aldınız mı ?

Biliyorsunuz sonunda enjektör bakımını düzgün bir yerde yaptırdık Ve yakıt muazzam bir şekilde düştü. Performans da iyice kendine geldi şükür.
Shellden alıyorum ama değişik istasyonlardan alınıyor 2-3 haftadır geziyor araba. Sorun aslında 1,5 yıldır var. Sorunu ararken arada enjekötleri bozdurduk pompacılara, yazılımcıların tezgahından geçip dpf Egr iptali vs derken mekanikçilerde de debriyaj Ve motor kulağı değiştik [emoji23][emoji23][emoji23]
Şuanda da rölantide nispeten daha sert çalışıyor araba vites kolunda direksiyonda pedallarda hissediyorum bunu. Pompacı da hissetti o da ya volant ya da motor kulağına bir baktır dedi ama zaten bakılmıştı onlara.
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
2 saat önce, Mustafa Dilbirliği yazdı:

 

Selamun Aleyküm arkadaşlar.

 

Örneğin, Aracımla Bursa’dan İstanbul’a gidiyorum, İstanbul’a 5 lt yakıt ortalaması ile giriyorum ama ne hikmetse trafiğe takıldıktan bir süre sonra yakıt ortalamam normalde artması gerekirken 4,8 litrelere falan düşüyor.

Sizce sorun ne olabilir?

Trafikte aracımda hissettiklerim;

1) Gaza küçük küçük bas çek esnasında aşırı tepki. Bildiğin teklermişçesine silkeliyor.

2) Kalkışlarda titreklik.

3) Hantallık

 

aracinizin yol bilgisayari ayar bolumu var ise km/L veya L/100 ayari var o kismi degistirmelisiniz...Yanlislikla ayari karismis olabilir... O ayardan kaynakli olarak deger yukselmesi gerekirken dusuyordur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Arabanın ecu çorba olmuş. Factory reset olabilir mi yetkili serviste

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Arabanın ecu çorba olmuş. Factory reset olabilir mi yetkili serviste

yok abi metrik ayarlarini bozmustur farketmeden ...Arac ne zamandir sizde ? hava filtresi yakit filtresi kontrol ettirdiniz mi?

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
aracinizin yol bilgisayari ayar bolumu var ise km/L veya L/100 ayari var o kismi degistirmelisiniz...Yanlislikla ayari karismis olabilir... O ayardan kaynakli olarak deger yukselmesi gerekirken dusuyordur...

Yok hocam o ayarlarda sıkıntı yok. Aracımın yakıt ortalaması gaza basınca yükseliyor uzun yolda :)
Arabanın ecu çorba olmuş. Factory reset olabilir mi yetkili serviste

Yazılım işiyle uğraşan bir arkadaşım eeprom kodlarının sıfırlanması gerekebileceğini söylemişti. Factory reset dediğinle aynı şey midir acaba abi?
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Valla sahsen ben direkt metrik birimlerinden suphelendim... fotograf var sa ekleyin lutfen... peki Duz rolantide hareket etmediginde mi artiyor deger? bahsettiginiz yukselme aninda arac litre/h a donuyor olabilir mi acaba? asil bugun benim kafam corba.. okudugumu anlamiyorum resmen ? 

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Valla sahsen ben direkt metrik birimlerinden suphelendim... fotograf var sa ekleyin lutfen... peki Duz rolantide hareket etmediginde mi artiyor deger? bahsettiginiz yukselme aninda arac litre/h a donuyor olabilir mi acaba? asil bugun benim kafam corba.. okudugumu anlamiyorum resmen [emoji26]

Hocam uzun yol ortalamasının ardından trafikte her türlü artması lazım ortalamanın. Sonuçta çok ağır gidip yüksek ivmeden dolayı fazla yakıt yakıyorsunuz ama ne hikmetse benim araba çok aşırı düşme olmasa da düşüyor.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yazılım işiyle uğraşan bir arkadaşım eeprom kodlarının sıfırlanması gerekebileceğini söylemişti. Factory reset dediğinle aynı şey midir acaba abi?
Fabrikanın yüklediği yazılım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Fabrikanın yüklediği yazılım

Paşaoğlunda Egr iptalinden önce aracımdan yedek alınan orjinal yazılımı geri yükletmiştim arabayı normale çevirmek için.
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği

Sonra emisyon güncellemesine soktum arabayı belki düzelir diye. Düzelmedi :) sonra ecufasta gittim, orasının yaptığı yazılım hatalı çıktı araç dpf iptaline rağmen rejenerasyona girdi. Oradan da emisyon güncellemeli orjinal haline çevirerek farkına varmadan kendimi megachipste buldum oysa ben arabayı mekanikçiye bırakmaya gitmiştim [emoji23] (mekanikçi yönlendirdi yazılımcıya) mekanik olarak, enjektörler 3 kez revizyona girdi. İlk iki hatalıydı yakıt fazlaydı 3.de düzeldi. Motor kulağının ikisi değişti(bas çeklerdeki aşırı tepkiden dolayı belki kopmuştur onlar da ) debriyaj değişti. Triger su pompası diğer kayışlar değişti. Araç 1000devre yakın çalıştığında çok az triger sesi var, belki biraz gevşetilebilir.

Aklıma sentenin bir diş kayması geliyor ama buna da bazı İYİ ustalar arıza yakar diyor bazı diğer İYİ ustalar da arıza yakmaz senin sente atıktır diyor...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mustafa, araçta hata varmı ekrana yansımayan? Bemin kangoo. Gaz pedalı potansitometre arızalı bir yıldır. Ekrana hata düşmüyor ama gaz tepkisi düzgün değil. %20 basıp gitmek istediğinde kendiliğinden hızlanıyor araç.

 

Örnek olsun diye yazdım. Ekrana düşmeyen hta arabanın kafayı da karıştıryor olabilir. En son Erdem ile akış metre deneyecektiniz. Ne oldu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Mustafa, araçta hata varmı ekrana yansımayan? Bemin kangoo. Gaz pedalı potansitometre arızalı bir yıldır. Ekrana hata düşmüyor ama gaz tepkisi düzgün değil. %20 basıp gitmek istediğinde kendiliğinden hızlanıyor araç.
 
Örnek olsun diye yazdım. Ekrana düşmeyen hta arabanın kafayı da karıştıryor olabilir. En son Erdem ile akış metre deneyecektiniz. Ne oldu?

Abi denedik. Hava akış metre arıza yaktı kabul etmedi. 2 ihtimalle kabul etmedi ya emisyon güncellemesinde takılan küçük bir parça var, biz onu takmadık diye ya da adaptasyon yapmadık diye(araştırdı erdem sağolsun, adaptasyon gerekiyormuş, hava akış metre değişince araç birkaç mil daha eski değerlere göre enjeksiyon yapmaya devam ediyormuş sonra arıza yakıyormuş) lakin, kendi mafımın değerleri çok anormalken Erdem’in mafını taktığımızda (oysa araç onu görmüyor) değerler normale daha yakın gürünüyordu. Sonra başka bir gün ben mafın fişini çektim araç yine yakıt ortalamasını düşürme eğilimine girdi. Kablo siparişi verdim gelince maf Üzerine biraz daha eğileceğim, maftan kaynaklı yakıt ayarının düzenli olmadığına inanıyorum Ve bu yüzden bas çeklerde aşırı tepkiyle karşılaşıyorum diye tahmin ediyorum.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Elektronik yakıt sistemli tüm araçların yapı taşı akışmetre ile başlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Elektronik yakıt sistemli tüm araçların yapı taşı akışmetre ile başlar.

Abi bunu sanayideki tamircilere anlatamıyoruz... Bu yüzden kablom gelsin verileri bir şekilde değerlendirmeye çalışacağım.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abi bunu sanayideki tamircilere anlatamıyoruz... Bu yüzden kablom gelsin verileri bir şekilde değerlendirmeye çalışacağım.
Sanayide usta yokki. Bitti o devir.
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Dilbirliği
Sanayide usta yokki. Bitti o devir.

İşte ben de bu yüzden bir proje geliştirdim;
Oto Clup Türkiye kurumsal adıyla oto tamir bakım arıza tesbit çözüm merkezi diye bir sektör oluşturmalı :)) Forumun Bilgi birikimi enerjisi teknolojiye ilgisi daha geniş kitlelere ulaşmalı...
Sanayide usta yokki. Bitti o devir.

Beni Bursa’nın en iyi Volkswagencisi diye yönlendirdikleri adam senin enjektör bozuk dedi ve o da Bursa’nın en iyi ikinci pompacısına yönlendirdi :))

Tabiki sonuç alamadık, tekrar o en iyi Volkswagen tamircisine gitseydim çözebilecek miydi... HAYIR
Belli ki Burada Serkan Karakocadan öğrendiğimiz bilgiyi o bizim meşhur usta bilmiyor...
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

tdi ler uzerine pek fazla bilgim yok ama genel olarak yazilimdan sonra yol bilgisayari gercek yakit degerlerinden cok farkli rakamlar cikariyor yakit olayi bence yazilim ile alakali 

titremeyi genelde motor takozlarindan yada volant arizasindan yapayor sizin akozlar yeni degismis 

gaza asiri tepki vermeside yazilimsal olabilir 

hantallik egr vanasini yazilimsal iptal ettirdikten sonra egr vanasini tamamen tikamadiysaniz(korlestirmediyseniz) vapabilir benim basimada gelmisti peugeot da isin zor kolay gelsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...