İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - JATCO Sorunlar Serisi (Kabin İçi Aşırı Titreşim ve Ses)


Fatih Öztürk

Recommended Posts

Fatih Öztürk

Merhaba arkadaşlar,

 

Bir senedir kullanmakta olduğum mondeo'mdan genel anlamda memnun kaldım. Arabamın bazı sorunları olmakla beraber bu zamana kadar beni ciddi şekilde hiç üzmedi. Değiştirmeye kalksam alacağım araçlar bütçemi gereksiz zorlayacak. Planım arabama güzel bir bakım yapıp uzun bir süre kullanmak. Sonuçta geniş, konforlu ve atak bir araba. 330 nm torkun tadı çok başka. Hal böyle olunca sorunlar hakkında teker teker hareket planı oluşturmaya karar verdim. Tabi bu planların oluşmasında forumdaki deneyimli kullanıcıların değerli tavsiyeleri hayati öneme sahip.

 

En acil ve beni en rahatsız eden sorundan başlamak istiyorum: Titreşim ve ses. ben bu arabayı almadan önce başka bir dizel mondeoya hiç binmedim ama biraz gürültülü olduğunu duymuştum. Yine de gözümü kararttım ve aldım. Ama bir yıllık sürede araba özellikle düşük devirde bildiğiniz audi 80 ambiyansı yaşatmaya başladı. Özellikle ön cam hava difüzörü ve yağmur sensörü kapağının yaptığı gürültü katlanılır gibi değil. Hadi ben neyse, arabama misafir aldığımda yerin dibine giriyorum, o derece. Parçaların resmi aşağıda. Geçen ay bir servise götürdüm, ustalardan birisi bindi ve bir tur attık. Yorumu şu oldu. "her iki parça da vidalı değil geçmeli, yani değiştirsek bile aynı sorunu yaşarsınız. Arabanızın titreşimi de normal, buna yapacak pek bir şey yok. Gürültü evet biraz fazla, normalde bir parça var, bakımda falan yerine düzgün takılmadığında içeriye gürültü alıyor, baktım sizin o da sağlam"..! Peki dedim motor kulaklarını değiştirsek azalmaz mı titreşim? Azalır biraz ama çok da fark beklemeyin dedi. Şaşırdım kaldım, moralim çok bozuldu. 

 

Forumda iki yıl önce benzer bir konu açılmış, orada asıl problem gürültü imiş ve fren pedalının altındaki bir keçenin yanlış takılması ya da hiç olmaması gürültü sebebi imiş. Sanırım ustanın bana söylediği parça oydu, ki yerindeymiş. Ama benim bu titreşimle bu arabaya binmem imkansız, mutlaka bir çözümünü bulmak durumundayım. Motor kulaklarını değiştirmek, gergi kasnaklarını değiştirmek, ne bileyim, bu soruna yapılacak bir şey yok mudur?

 

Titreşim yapan parçalar:

azpG3Q.jpg

lOpW1r.jpg

 

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Vibrasyon sensörü kontrol edildi mi Fatih Bey?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk

Bahsettiğiniz parçayı ilk defa duyuyorum. Usta da hiç bahsetmedi. Nedir, nerededir ve ne işe yarar?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yakıtı nasıl? Hani belki enjektör, kızdırma bujileri falan sorunludur da, bu titreşime sebep oluyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ben alternatör kasnağı ve arkasından krank kasnağını değiştirerek belirgin şekilde azaltmıştım sesini..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yakıtı nasıl? Hani belki enjektör, kızdırma bujileri falan sorunludur da, bu titreşime sebep oluyordur.

yakıtı fulleme/100 km yöntemiyle hiç ölçmedim. Arabayı benden önceki sahibinden aldığımda ortalama tüketim 12 lt gösteriyordu. Oha dedim, ama kullandıkça, bir kaç kere de uzun yol yapınca yazın 7 lt'ye kadar düştü ortalama. Şu anda 8,2 lt falan diyor yol bilgisayarı. Bence normal. Ki ben arabayı sonuna kadar sıkıştırırım. Hatta bir dönem işe gidip gelirken her gün 180-200 yaptırırdım arabaya, o durumda bile hiç 8,5 lt nin üzerini görmedi ortalama (insan nasıl 12 lt ortalama yaktırır o çok garibime gidiyor)

5 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

Ben alternatör kasnağı ve arkasından krank kasnağını değiştirerek belirgin şekilde azaltmıştım sesini..

 

Masraf ne tutmuştu? pahalı parçalar mıdır?

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
Bahsettiğiniz parçayı ilk defa duyuyorum. Usta da hiç bahsetmedi. Nedir, nerededir ve ne işe yarar?
Bazı araçların titreşimli çalışmasında bu sensör kontrol ediliyordu. Ben birkaç kez videosunu izledim. Bizim araçlarda da vardır diye düşünüyorum. Araştırmak lazım bence.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
5 dakika önce, Kemal Mert yazdı:
21 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı:
Bahsettiğiniz parçayı ilk defa duyuyorum. Usta da hiç bahsetmedi. Nedir, nerededir ve ne işe yarar?

Bazı araçların titreşimli çalışmasında bu sensör kontrol ediliyordu. Ben birkaç kez videosunu izledim. Bizim araçlarda da vardır diye düşünüyorum. Araştırmak lazım bence.

Dediğim gibi herhangi bir arabada böyle bir sensör olduğunda haberim bile yoktu. Bizim araçlarda olup olmadığını ve tam olarak ne işe yaradığını bilen varsa umarım aydınlatır bizi.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
26 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı:

yakıtı fulleme/100 km yöntemiyle hiç ölçmedim. Arabayı benden önceki sahibinden aldığımda ortalama tüketim 12 lt gösteriyordu. Oha dedim, ama kullandıkça, bir kaç kere de uzun yol yapınca yazın 7 lt'ye kadar düştü ortalama. Şu anda 8,2 lt falan diyor yol bilgisayarı. Bence normal. Ki ben arabayı sonuna kadar sıkıştırırım. Hatta bir dönem işe gidip gelirken her gün 180-200 yaptırırdım arabaya, o durumda bile hiç 8,5 lt nin üzerini görmedi ortalama (insan nasıl 12 lt ortalama yaktırır o çok garibime gidiyor)

 

 

Alternatör kasnağı nispeten ucuz ama krank kasnağı pahalı. Komple değişirse 1.000 lirayı bulur belki geçer bile. Alternatör kasnağının sökülmesi de kolay değil. Eğer değiştirirseniz hepsini bir değiştirin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
7 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

 

Alternatör kasnağı nispeten ucuz ama krank kasnağı pahalı. Komple değişirse 1.000 lirayı bulur belki geçer bile. Alternatör kasnağının sökülmesi de kolay değil. Eğer değiştirirseniz hepsini bir değiştirin..

El değmişken zaten bırakmak olmaz. Bu arada arabam 199.000'de, yani ağır bir bakıma zaten girecek. Turbo, enjektör, kasnaklar vs. ...

Bu arada motor takozlarından kimse bahsetmiyor. Ben eski arabamda (benzinli mercedes) bu takozları değiştirdiğimde çok büyük fark yaşamıştım. Kaldı ki bu araba dizel, ustanın dediği gibi etkili olmaz mı takozları değiştirmek?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Öncelikle adım adım gitmenizi tavsiye ederim. Bahsettiğiniz parçalar bende de ses yapıyor. Hatta soğuk havalarda ben arabayı çalıştırdığımda otomatik masaj fonksiyonu devreye giriyor :biggrin:. Kapı trimlerinden bile ses geliyor benim titreşim sebebiyle. Arabanın sesini dışardan duyanlar bu motor niye böyle çalışıyor diyor :)

 

Ben önce sesleri yoketmek adına nerde titreşen bir parça varsa alt kısmına çok ince bir keçe yapıştırıyorum. Böylece titrese bile ses yapmıyor.

 

Gelelim titreşim mevzusuna. Titremenin sebebi %99 alternatör kasnak kısmı. Bir arkadaşım yaptırdı ve arabayı şu an tanıyamadığını söylüyor.

 

Değişecek parçalar ve yaklaşık fiyatları;

 

1. Kayış - 50 TL

2. Alternatör gergisi, yan sanayi 100 TL orjinal 400 tl

3. 2 adet rulman var biri kanallı biri kanalsız. Sırasıyla 100 ve 60 TL

4. Krank Kasnağı - Orjinal 400-500 TL civarı. Dayco marka da olabilir. o da 350 tl civarı fiyatı var.

 

Gel gelelim asıl başka bir parça daha var. Birçok mondeo'da olmayan sağ davlumbazın bir ek parçası var. Bu krank kasnağı sesini azaltan ve orayı koruyan bir parça. Parça kodu;

1S71 6P013 KA

 

6827be2s-960.jpg

 

 

Ben henüz bu işlemi yaptırmadım çünkü ben bu işe girersem şarj dinamosu kasnağını da değiştireceğim. O yüzden hepsini birden tek seferde çıkabilecek bi usta ve bütçe gerçekleştiğinde yaptıracağım.

 

Gelelim Takozlara;

Takozları usta kontrolle anlayabilir ama genel kabinde sürekli bir titreşim varsa sağ motor takozu değişmesi gerekebilir. FEBI marka 300-350 TL olması lazım fiyatı.

Şanzıman alt takozu var. O da vites geçişlerinde ileri geri hareketlerde vuruntu yapar. Fiyatı 100 TL civarı.

Bir de şanzıman üst takozu var ama ona bişey olacağını sanmıyorum fiyatı da 200 TL civarı olması lazım.

 

Tüm bunları yaptırdıktan sonra aracın titreşimleri büyük ölçüde azalır. Sıfırlanmaz ama çok azalır.

 

Ancak gürültüsü çok azalmaz. Onun için ayrı ses yalıtım operasyonları yapmak gerekir ki onu da yazın yapacağım inşallah.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Mk3 kasanın motoru oldukça sesli ve titreşimli ancak devrini bulduğunda o kadar titreşimli ve gürültülü çalışan bir motoru yok. Ben kendi MK3 mondeo aracımda hiç trim sesi problemi yaşamadım, iç trim aksamı MK42de göre daha kaliteli. Sizin asıl sorununuz trim sesi mi, motor sesi mi? Mesela  MK4 kasade ise sıcaklığa göre trim sesi alıyorsunuz. Hava 0 - 10  derece arasında ise her yer  zangır zangır, Hava 10- 30 derece arasında ise ise çıt ses yok,Hava 30 ve üzerinde ise çıt çıt diye ufak trim sesi geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
10 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Öncelikle adım adım gitmenizi tavsiye ederim. Bahsettiğiniz parçalar bende de ses yapıyor. Hatta soğuk havalarda ben arabayı çalıştırdığımda otomatik masaj fonksiyonu devreye giriyor :biggrin:. Kapı trimlerinden bile ses geliyor benim titreşim sebebiyle. Arabanın sesini dışardan duyanlar bu motor niye böyle çalışıyor diyor :)

 

Ben önce sesleri yoketmek adına nerde titreşen bir parça varsa alt kısmına çok ince bir keçe yapıştırıyorum. Böylece titrese bile ses yapmıyor.

 

Gelelim titreşim mevzusuna. Titremenin sebebi %99 alternatör kasnak kısmı. Bir arkadaşım yaptırdı ve arabayı şu an tanıyamadığını söylüyor.

 

Değişecek parçalar ve yaklaşık fiyatları;

 

1. Kayış - 50 TL

2. Alternatör gergisi, yan sanayi 100 TL orjinal 400 tl

3. 2 adet rulman var biri kanallı biri kanalsız. Sırasıyla 100 ve 60 TL

4. Krank Kasnağı - Orjinal 400-500 TL civarı. Dayco marka da olabilir. o da 350 tl civarı fiyatı var.

 

Gel gelelim asıl başka bir parça daha var. Birçok mondeo'da olmayan sağ davlumbazın bir ek parçası var. Bu krank kasnağı sesini azaltan ve orayı koruyan bir parça. Parça kodu;

1S71 6P013 KA

 

6827be2s-960.jpg

 

 

Ben henüz bu işlemi yaptırmadım çünkü ben bu işe girersem şarj dinamosu kasnağını da değiştireceğim. O yüzden hepsini birden tek seferde çıkabilecek bi usta ve bütçe gerçekleştiğinde yaptıracağım.

 

Gelelim Takozlara;

Takozları usta kontrolle anlayabilir ama genel kabinde sürekli bir titreşim varsa sağ motor takozu değişmesi gerekebilir. FEBI marka 300-350 TL olması lazım fiyatı.

Şanzıman alt takozu var. O da vites geçişlerinde ileri geri hareketlerde vuruntu yapar. Fiyatı 100 TL civarı.

Bir de şanzıman üst takozu var ama ona bişey olacağını sanmıyorum fiyatı da 200 TL civarı olması lazım.

 

Tüm bunları yaptırdıktan sonra aracın titreşimleri büyük ölçüde azalır. Sıfırlanmaz ama çok azalır.

 

Ancak gürültüsü çok azalmaz. Onun için ayrı ses yalıtım operasyonları yapmak gerekir ki onu da yazın yapacağım inşallah.

 

 

 

 

 

Harun bey, çok teşekkür ederim geniş bilgi için. Bahsettiğiniz kasnakların hepsini elden geçireceğim sanırım. İlginçtir ki aynı usta kasnak ve gergilerin değişmesine de gerek yok - değişse de o kadar fark yaratmaz dedi. Anlamıyorum ya adam hayattan bezmişti, ya da paraya ihtiyacı yoktu.

 

Davlumbazı da ihmal etmem. Benimkinde muhtemelen yok o parça. Takoz da değişir. Ama şanzıman takozuna hiç gerek olduğunu düşünmüyorum zira vites değişimlerinde hiç bir vuruntu ya da titreşim yok. Bu durumda hesap şöyle çıkıyor:

 

Kayış - 50 TL

Alternatör gergisi orjinal 400 tl

rulman kanallı 100 tl

Krank Kasnağı Dyco 350 tl

1S71 6P013 KA  - bakalım fiyatı ne çıkacak

sağ motor takozu FEBI marka 300-350 TL

ve çağımızın sorunu işçilik ücreti - hiç tahmin edemiyorum

TOPLAM: 1.250 TL + Davlumbaz + İşçilik...

 

Peki Harun Bey ses yalıtım operasyonları nelerdir? Sese yapılabilecek şeyler var mı gerçekten?

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
(düzenlendi)

havalandırma kanalı ve ön camdaki sensörün çözümü basit musait olunca yazıcam bir ara:)

çok rahatsız oluyorsanız komple tavan taban bagaj kapı içleri bitüself+firex ses yalıtımı yapabilirsiniz ...

tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

BEnce ses trim sesi ise o parça ordan sökülecek ve ince bir çift tarafılı bant ile oraya güzelce yapıştırılacak.Aradaki boşluk dolduğu için trim sesi büyük ihtimalle artık gelmez.Aynı şekilde yukarıdaki sensörün olduğu kapakta sökülüp bant ile yerine montaj yapılır ise trim sesi büyük ihtimalle kesilir.

Ben bu şekilde insignia aracımdaki trim sesleirni kendim kesmiştim %100 başarı oranı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
16 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

Mk3 kasanın motoru oldukça sesli ve titreşimli ancak devrini bulduğunda o kadar titreşimli ve gürültülü çalışan bir motoru yok. Ben kendi MK3 mondeo aracımda hiç trim sesi problemi yaşamadım, iç trim aksamı MK42de göre daha kaliteli. Sizin asıl sorununuz trim sesi mi, motor sesi mi? Mesela  MK4 kasade ise sıcaklığa göre trim sesi alıyorsunuz. Hava 0 - 10  derece arasında ise her yer  zangır zangır, Hava 10- 30 derece arasında ise ise çıt ses yok,Hava 30 ve üzerinde ise çıt çıt diye ufak trim sesi geliyor. 

 

Trim sesini çok dert etmiyorum, biraz var. Araba 2000 devri geçip turboya girdiğinde titreşimler baya azalıyor zaten. Ama sıfırlanmıyor. mesela uzun yolda gayet sakin 110 km hızla 2200 devir civarı geliyorum. Arabanın gürültüsü minimumda ama yağmur sensörü kapağı sürekli bir tırıldama yapıyor. Kapağı sağa sola hareket ettiriyorsunuz (birazcık oynuyor yerinden) ses kesiliyor ama on saniye sonra tekrar başlıyor.

 

Bendeki sorun genel yüksek bir motor ses seviyesi ve düşük devirlerde iç aksamda ses yapan titreşim. Tabi motor soğukken ses de titreşim de çok daha şiddetli ama motor ve hava sıcaklığı ideal koşullarda olduğunda da yok olmuyor bu sorunlar. Ben sıfıra insin demiyorum, araba emsalleri içinde gürültüsüyle nam salmış bir araba zaten de, dediğim gibi benimkinin eski audilere ya da golflere binmekten pek bir farkı yok şu anda. 2007 model bir arabada can sıkan bir durum. 

1 dakika önce, Ahmet Türedi yazdı:

BEnce ses trim sesi ise o parça ordan sökülecek ve ince bir çift tarafılı bant ile oraya güzelce yapıştırılacak.Aradaki boşluk dolduğu için trim sesi büyük ihtimalle artık gelmez.Aynı şekilde yukarıdaki sensörün olduğu kapakta sökülüp bant ile yerine montaj yapılır ise trim sesi büyük ihtimalle kesilir.

Ben bu şekilde insignia aracımdaki trim sesleirni kendim kesmiştim %100 başarı oranı var.

 

İnsignia'da trim sesi mi oluyormuş???  :D ben benim arabadaki sesi hiç yadırgamayım o zaman :). Benzer bir çözümü ben de düşündüm, çift taraflı bant değil ama şeffaf ve ince bir silikonla hallolur diye düşündüm. Ki büyük ihtimalle de uygulayacağım ama bu sanki biraz geçici çözüm, yani hastalığı değil de semptomları tedavi etmek gibi. 

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
9 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

havalandırma kanalı ve ön camdaki sensörün çözümü basit musait olunca yazıcam bir ara:)

çok rahatsız oluyorsanız komple tavan taban bagaj kapı içleri bitüself+firex ses yalıtımı yapabilirsiniz ...

 

Serkan Bey bahsettiğiniz yalıtım motor sesine deva mıdır? sanki daha çok yol ve dış mekan sesini yalıtmak için gibi geldi. Ama önden gelen motor gürültüsüne de faydası varsa kesinlikle değerlendiririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bwnim arabada çift egzos vardı ve motor sesi gayet güzel geliyordu araç içine. Binenler hatırlar forumdan..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
2 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

Bwnim arabada çift egzos vardı ve motor sesi gayet güzel geliyordu araç içine. Binenler hatırlar forumdan..

 

Abi eminim güzeldir, perkins motorlu dodge gibi değildir... :D Gel gör ki benimki ona doğru gidiyor..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
12 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

motor sesi gayet güzel geliyordu

Bayağı motor kucakta geziyorduk, lütfen yani :p

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ses yalıtım operasyonu olarak;

 

Bagaj içlerine, çamurluk davlumbazlarına ve çamurluk içlerine, kapı panellerinin içlerine bitüself ve akustik ses yalıtım süngerleri kullanmak yol sesini azaltacaktır.

 

Ancak motor gürültüsünün azalacağını sanmıyorum ona yapacak bir şey yok. 90-120 arasında zaten pek motor sesi olmaz benzinli gibi gider. Herşey 120 den sonra başlar :biggrin:

 

Rulmanlara kanallı ve kanalsız demiştim orayı yanlış anlamışsınız. 2 tane rulman var ikisi de değişiyor sanırım biri kanallı diğeri kanalsız.

 

 

G002170408.jpg

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
32 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı:

 

Abi eminim güzeldir, perkins motorlu dodge gibi değildir... :D Gel gör ki benimki ona doğru gidiyor..

 

Valla krank kasnağı değişti araba da değişti. Vites değişiminde hissedilen sallantı bile kesilmişti. Gerçi parçacıda kredi kartının slipini göründe benim de nefesim kesilmişti ama zannetmem alakası yoktur.. :) 

25 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bayağı motor kucakta geziyorduk, lütfen yani :p

 

Sen F16 ya nerede bindin, bilsem bindirmezdim seni, yürüyerek gel derdim.. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
11 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ses yalıtım operasyonu olarak;

 

Bagaj içlerine, çamurluk davlumbazlarına ve çamurluk içlerine, kapı panellerinin içlerine bitüself ve akustik ses yalıtım süngerleri kullanmak yol sesini azaltacaktır.

 

Ancak motor gürültüsünün azalacağını sanmıyorum ona yapacak bir şey yok. 90-120 arasında zaten pek motor sesi olmaz benzinli gibi gider. Herşey 120 den sonra başlar :biggrin:

 

Rulmanlara kanallı ve kanalsız demiştim orayı yanlış anlamışsınız. 2 tane rulman var ikisi de değişiyor sanırım biri kanallı diğeri kanalsız.

 

 

G002170408.jpg

 

 

 

 

O zaman 60 TL daha ekliyoruz adisyona :) Daha bir de usta bulma meselesi var. Konya'da 4 servisle muhatap oldum, ikisinden memnun kalmadım, birisi yukarıda bahsettiğim usta, adam senin arabaya yapacak pek bir şey yok minvalinde bir şeyler demişti. Diğeriyle sadece tanıştım, iyi mi kötü mü, yeterince profesyonel ve donanımlı mı hiç bilmiyorum. Sonuçta bizim burada ustaların çoğu bütün arabalara tofaş tamir etmekle aynı bakar. Ki bu sadece  titreşim konuları, daha bunun turbosu, enjektörü falan da var. Bakalım, belki Ankara veya çok daha başka bir şehirden usta bakmam gerekecek :( 

 

Bahsettiğiniz yalıtım hakkında ben de sizin gibi düşünüyorum. Benim derdime pek derman olmaz gibi. Titreşimi bir halletsem ses o kadar da üzmeyecek beni. Akşama titreşimi gösteren bir video da eklemeyi düşünüyorum. Göğüse bir bozuk para koyacağım bakalım nasıl olacak :) 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Şimdi, Fatih Öztürk yazdı:

 

O zaman 60 TL daha ekliyoruz adisyona :) Daha bir de usta bulma meselesi var. Konya'da 4 servisle muhatap oldum, ikisinden memnun kalmadım, birisi yukarıda bahsettiğim usta, adam senin arabaya yapacak pek bir şey yok minvalinde bir şeyler demişti. Diğeriyle sadece tanıştım, iyi mi kötü mü, yeterince profesyonel ve donanımlı mı hiç bilmiyorum. Sonuçta bizim burada ustaların çoğu bütün arabalara tofaş tamir etmekle aynı bakar. Ki bu sadece  titreşim konuları, daha bunun turbosu, enjektörü falan da var. Bakalım, belki Ankara veya çok daha başka bir şehirden usta bakmam gerekecek :( 

 

Bahsettiğiniz yalıtım hakkında ben de sizin gibi düşünüyorum. Benim derdime pek derman olmaz gibi. Titreşimi bir halletsem ses o kadar da üzmeyecek beni. Akşama titreşimi gösteren bir video da eklemeyi düşünüyorum. Göğüse bir bozuk para koyacağım bakalım nasıl olacak :) 

 

HasFord Hasan usta ile tanıştınız mı ?

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
3 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

 

HasFord Hasan usta ile tanıştınız mı ?

 

Evet sadece tanıştım dediğim usta o :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...