İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - JATCO Sorunlar Serisi (Kabin İçi Aşırı Titreşim ve Ses)


Fatih Öztürk

Recommended Posts

Sani Gerşon
7 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

Sen F16 ya nerede bindin, bilsem bindirmezdim seni, yürüyerek gel derdim.. :D

Dağlarda tepelerde "bak seni nerelere götüreceğim" deyip arabaya bindiriğin zamanları unuttun demek, hıh...

O kadar hava basıyordun, aşağı köy benim, yukarı köy dedemin, yan taraf ankara, üst taraf istanbul diye. İyi düşün :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
2 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı:

 

Evet sadece tanıştım dediğim usta o :) 

 

O zaman Ankara' ya bekliyoruz, krank kasnağının ve diğer parçaların fiyatlarını öğrenin ben size daha uygun rakama temin etmeye çalışırım.. 

1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Dağlarda tepelerde "bak seni nerelere götüreceğim" deyip arabaya bindiriğin zamanları unuttun demek, hıh...

O kadar hava basıyordun, aşağı köy benim, yukarı köy dedemin, yan taraf ankara, üst taraf istanbul diye. İyi düşün :)

 

Servet' in pikabı benim zannetmişsin ya.. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

İçeri gelen motor sesini kesmenin tek çaresi, ön göğüsün sökülüp motor havuzu ile ön göğüs arasındaki kaporta aksamının komple ses yalıtımı ile kaplanması gerekir. Buna artı olarak eğer yoksa motor havuzunun arkası (sileceklerin alt kısmı) keçe ile kaplanması lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
2 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

İçeri gelen motor sesini kesmenin tek çaresi, ön göğüsün sökülüp motor havuzu ile ön göğüs arasındaki kaporta aksamının komple ses yalıtımı ile kaplanması gerekir. Buna artı olarak eğer yoksa motor havuzunun arkası (sileceklerin alt kısmı) keçe ile kaplanması lazım.

Sanırım maliyetli bir işlem bu bahsettiğiniz. Hiç yaptıran duydunuz mu? Maliyetini biliyor musunuz? 

 

Bunun yanında bir de göğsün sökülmesi araba için kötü bir olay mıdır? Hasarlı muamelesi görür mü ki? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı:

Sanırım maliyetli bir işlem bu bahsettiğiniz. Hiç yaptıran duydunuz mu? Maliyetini biliyor musunuz? 

 

Bunun yanında bir de göğsün sökülmesi araba için kötü bir olay mıdır? Hasarlı muamelesi görür mü ki? 

Maliyeti malzemeden değil işçilikten kaynaklıdır. Göğüsün sökülmesi değer kaybına neden olmaz. Zaten anlaşılmaz da. Ancak aracın yaşı itibari ile plastik parçalar gevrediği için kırık vs çok olabilir. İyi bir işçilikle toplanması lazım. 

Motor havuzu kısmı için motorun indirilmiş olması gerekir. Genelde sadece yalıtım için bu kadar zahmete girilmez. 

Onun yerine başka bir sebeple sökülmüş ise yalıtım işi mutlaka değerlendirilmelidir. 

Örneğin motor yapılırken o fırsattan istifade yalıtım yapılabilir. Yada kalorifer radyatörü değişimi için ön göğüs sökülürse yine yalıtım ihmal edilmemelidir.

Motor havuzunun iç kısmında yalıtım yoksa Ford ayıp etmiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
6 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Maliyeti malzemeden değil işçilikten kaynaklıdır. Göğüsün sökülmesi değer kaybına neden olmaz. Zaten anlaşılmaz da. Ancak aracın yaşı itibari ile plastik parçalar gevrediği için kırık vs çok olabilir. İyi bir işçilikle toplanması lazım. 

Motor havuzu kısmı için motorun indirilmiş olması gerekir. Genelde sadece yalıtım için bu kadar zahmete girilmez. 

Onun yerine başka bir sebeple sökülmüş ise yalıtım işi mutlaka değerlendirilmelidir. 

Örneğin motor yapılırken o fırsattan istifade yalıtım yapılabilir. Yada kalorifer radyatörü değişimi için ön göğüs sökülürse yine yalıtım ihmal edilmemelidir.

Motor havuzunun iç kısmında yalıtım yoksa Ford ayıp etmiş. 

 

Turbo büyük ihtimalle değişecek benim. Ve de motor kulakları.. O sırada motorun baya bir kısmı yerinden oynar sanırım eğer uygun bir durum olursa yalıtımı da aradan çıkartırım. Tabi maliyeti abartı olmadığı sürece. Ben bi araştırayım şu yalıtım işini. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Servet' in pikabı benim zannetmişsin ya.. [emoji3]
Bişey mi dedin bilader
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:
3 saat önce, Serkan Toker yazdı:
 
Servet' in pikabı benim zannetmişsin ya.. emoji3.png

Bişey mi dedin bilader

 

Aaa sen burda mıydın, selam nbr ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İlker Yüksel

Hocam 2 yıl MK3 mondeo kullandım trim sesi konusunda üstüne araç tanımam hiç yoktu desem yeridir. Ancak vibrasyon ve gürültü konusunda baya zayıf bir araç. Öncelikle sesi yalıtımla kesemezsiniz.

 

Öncelik ön camın akustik olması gerekiyor ki kabine az gürültü gelsin bu imkansız.

Yan camların kalınlığı çok düşük mk3 lerde buda imkanız.

Vibrasyonu kesmek için çift kütle volan olmalı, hidrolik takozları olmalı ki bunlar bu araçta yok. Ayrıca şase rijid ve gürültü aktarmamalı. 

 

Yukarıdaki işlemler üretim aşamasında olacak meseleler ki sonradan müdahale edilemeyecek mevzular. O sebepten ya satacaksınız yada beklentinizi en aza indirceksiniz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Güner

Merhaba Fatih Bey,

 

Bahsettiğiniz titreşim (özellikle ön cam havalandırma ızgarası ve vites kolunun altındaki panel) bende de var idi. 5 -6 farklı ustaya gösterdim ve motor takozlarından şüpheleniyorum dedim, hepsi de takozların iyi durumda olduğunu bundan kaynaklanmayacağını söyledi, en sonunda takozu değiştirin eğer değişiklik olmazsa da sorumluluk benim deyip değiştirdim. Sorun çözüldü. Aklınızda bulunsun.

 

İyi günler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 23.03.2018 at 15:45, İlker Yüksel yazdı:

Öncelikle sesi yalıtımla kesemezsi

kaynağından kesilmez ise ses kesilmez doğrudur.

1. enjektör

2. kasnak

3. şarj dinamosu

dur kaynaklar. sesi kesmek isteyen çok da, maliyetsiz olmuyor bu işler. Bu yüzden de uygun parçaları getirten parçacı da yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Öztürk
On 03.04.2018 at 11:47, Selim Güner yazdı:

Merhaba Fatih Bey,

 

Bahsettiğiniz titreşim (özellikle ön cam havalandırma ızgarası ve vites kolunun altındaki panel) bende de var idi. 5 -6 farklı ustaya gösterdim ve motor takozlarından şüpheleniyorum dedim, hepsi de takozların iyi durumda olduğunu bundan kaynaklanmayacağını söyledi, en sonunda takozu değiştirin eğer değişiklik olmazsa da sorumluluk benim deyip değiştirdim. Sorun çözüldü. Aklınızda bulunsun.

 

İyi günler.

 

Merhaba, ben de tam olarak aynı durumu yaşadım. Takoz mu ki dedim iki ustaya, ikisi de takozlar iyi durumda dedi. Ama ben bu arabaya komple bir bakım yapmayı planladığım için takoz, kasnak Allah ne verdiyse dalacağım :D

On 23.03.2018 at 15:45, İlker Yüksel yazdı:

Hocam 2 yıl MK3 mondeo kullandım trim sesi konusunda üstüne araç tanımam hiç yoktu desem yeridir. Ancak vibrasyon ve gürültü konusunda baya zayıf bir araç. Öncelikle sesi yalıtımla kesemezsiniz.

 

Öncelik ön camın akustik olması gerekiyor ki kabine az gürültü gelsin bu imkansız.

Yan camların kalınlığı çok düşük mk3 lerde buda imkanız.

Vibrasyonu kesmek için çift kütle volan olmalı, hidrolik takozları olmalı ki bunlar bu araçta yok. Ayrıca şase rijid ve gürültü aktarmamalı. 

 

Yukarıdaki işlemler üretim aşamasında olacak meseleler ki sonradan müdahale edilemeyecek mevzular. O sebepten ya satacaksınız yada beklentinizi en aza indirceksiniz.

 

Valla hocam ben de asıl dikkatimi trim sesi titreşime yönlendirdim, motor gürültüsü için sanırım pek de yapılacak bir şey yok, ne yapalım ona da katlanacağız :) Sağolsun arkadaşlar çok değerli tavsiyelerde bulundular titreşim ve trim konusunda, umarım uygulama imkanı bulacağım. Sizin bahsettiğiniz önlemler ya da diğer bahsedilen önlemlerin bir çoğu oldukça maliyetli görünen önlemler, ne yazık ki pek uygulama şansım olmayacak..

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
On 03.04.2018 at 17:51, Çağlar Bayur yazdı:

kaynağından kesilmez ise ses kesilmez doğrudur.

1. enjektör

2. kasnak

3. şarj dinamosu

dur kaynaklar. sesi kesmek isteyen çok da, maliyetsiz olmuyor bu işler. Bu yüzden de uygun parçaları getirten parçacı da yok

 Çağlar Bey ben kapsamlı bir bakım içerisinde yukarıda bahsettiğiniz her üç kaynağı da öyle ya da böyle elden geçireceğim. Maliyetli bile olsa araç değiştirmekten daha maliyetli görünmemekte. Tabi bir plan dahilinde olacak. Ustanın bulunması, parçaların tedariği vs. gibi. Bakalım zamanı geldiğinde göreceğiz nasıl bir iş alıyoruz başımıza :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şarj dinamosu kasnağı asıl suçlu. 

Forumda konular vardı. Bir çoğumuz değiştirdik.  Muadil bir kasnak kullandık.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Şarj dinamosu kasnağı asıl suçlu. 

Forumda konular vardı. Bir çoğumuz değiştirdik.  Muadil bir kasnak kullandık.  

 

Neden muadil? Orijinal olanı kusurlu mu yoksa bulunamuyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
32 dakika önce, Fatih Öztürk yazdı:

 

Neden muadil? Orijinal olanı kusurlu mu yoksa bulunamuyor mu?

 

Orjinali sabit kasnak, kusurlu denir mi bilmiyorum ama.. kayışın yalpa yapmasına sebep oluyor ve bu da tüm motoru sarsıyor.. 

Biz, şu kasnağı takıyoruz... 

https://www.ebay.com/itm/110764616989?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Yurt dışından almaya gerek yok. Türkiye'de de ina marka var.. Ben Türkiye'den almıştım. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Mehmet abi'nin verdiği kasnağı takarsanız şarj dinamosunu traşlamak gerekiyor. Onun yerine cuk diye oturan başka bir kasnak var. Yerli üretimi 62 lira. INA üretimi olanı 200 lira mı ne.

 

Ben de takacağım ama vakit bulamadım.

 

http://www.edinamo.com/tr/ford-mondeo-iii-sedan-kombi-2.0-16v-tdci-td-tddi--u

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk
23 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Orjinali sabit kasnak, kusurlu denir mi bilmiyorum ama.. kayışın yalpa yapmasına sebep oluyor ve bu da tüm motoru sarsıyor.. 

Biz, şu kasnağı takıyoruz... 

https://www.ebay.com/itm/110764616989?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Yurt dışından almaya gerek yok. Türkiye'de de ina marka var.. Ben Türkiye'den almıştım. 

 

 

Mehmet bey tam anlayamadığım için soruyorum, bu kasnağın orijinal olanından farkı nedir? Gergili falan mı? Konya'da dizel araçlar için kasnak ürettiğini bildiğim bir firma var ama malı nasıl hiç bir fikrim yok.

 

21 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Mehmet abi'nin verdiği kasnağı takarsanız şarj dinamosunu traşlamak gerekiyor. Onun yerine cuk diye oturan başka bir kasnak var. Yerli üretimi 62 lira. INA üretimi olanı 200 lira mı ne.

 

Ben de takacağım ama vakit bulamadım.

 

http://www.edinamo.com/tr/ford-mondeo-iii-sedan-kombi-2.0-16v-tdci-td-tddi--u

 

Tavsiye için çok teşekkürler, hem kasnağın kendi ücreti hem de işçilikten kar etmiş olacağım :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Fatih Öztürk yazdı:

Tavsiye için çok teşekkürler, hem kasnağın kendi ücreti hem de işçilikten kar etmiş olacağım

uzun vadede kar olmauoyr. az sarsıntı daha sık değişim gerektiriyor ama değer. boyutları orijanlden farklı, ehil bir tamircide dğeişim gereketiriyor aksi halde dinamo zarar görüyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Tavsiye için çok teşekkürler, hem kasnağın kendi ücreti hem de işçilikten kar etmiş olacağım [emoji4]

Bu kasnak sabit değil, darbe emici var bunda.
Teknik adı tam ne bilmiyorum. Motor kulağı takozu gibi düşünün.
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ozan Coşkunserçe

Ön cam hava üfleme ızgarasının ses yapma sorunu bende de vardı. Kenarlarına karton sıkıştırarak sesi kestim. Kartonları önceden siyah keçeli kalem ile siyaha boyamayı unutmayın. Kenarlarınıda makas ile keserseniz kesinlikle belli de olmuyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
On 13.04.2018 at 13:56, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Mehmet abi'nin verdiği kasnağı takarsanız şarj dinamosunu traşlamak gerekiyor. Onun yerine cuk diye oturan başka bir kasnak var. Yerli üretimi 62 lira. INA üretimi olanı 200 lira mı ne.

 

Ben de takacağım ama vakit bulamadım.

 

http://www.edinamo.com/tr/ford-mondeo-iii-sedan-kombi-2.0-16v-tdci-td-tddi--u

 

Bu kasnağın eni geniş sanki ben alıp takmıştım dinamonun saca sürtmesine 3 mm falan kalmıştı. Ayrıca aralarda eski bmc kamyonlar gibi zzııııttt diye ses yapıyor, ilk başlarda tedirgin ediyor ama sonra alışıyorsunuz.. :) Sonraları çok nadiren ses yapmaya başlamıştı ama belki bana gelen öyleydi bilmiyorum. Ses sıkıntısı için krank kasnağı da değişirse çok fark ediyor. Bu dinamo kasnakları bilyalı, bir tarafa harekete izin veriyor diğer tarafa boşa dönüyor. Kontra rulman var içinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Fatih Öztürk
Ozan Coşkunserçe yazdı:

Ön cam hava üfleme ızgarasının ses yapma sorunu bende de vardı. Kenarlarına karton sıkıştırarak sesi kestim. Kartonları önceden siyah keçeli kalem ile siyaha boyamayı unutmayın. Kenarlarınıda makas ile keserseniz kesinlikle belli de olmuyor.

 

Bu sorunu dün itibariyle difüzörü yerinden çıkarıp etrafına şeffaf silikon basarak hallettim. Sonuç inanılmaz. Konu hakkında daha geniş bilgi vermem gerekirse, arabamı o bahsettiğim komple bakıma soktum. Detayları ayrıca anlatacağım. Trim sesi - özellikle yazın - çok büyük oranda kesildi ama kışın 2000 devirin altına indiğim anda cam difüzörü kulak tırmalamaya başlıyordu. Dün hazır vakit bulmuşken tornavida ile kanırtarak yerinden çıkardım. Üzerinde far sensörü olduğunu tahmin ettiğim bir sensör vardı, kablo ile bağlıydı. Yeri biraz zor olduğu için sökemedim sensörü ama o şekilde silikonu sürebildiğim kadar sürdüm. Dediğim gibi sonuç %100 başarı. Motor buz gibiyken bile tek bir titreşim yapmadı. Şimdiye kadar yapmadığıma hayıflandım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...