İçeriğe Yönlendir

BELL ADD 2B İLE Katalitik Temizliği


Ertan Çabuk

Recommended Posts

Ertan Çabuk

Aslında katalitik deniyor ancak araştırdığınızda motorun içini dışını temizliyor gibi bir his uyandırdı. 

Gelelim uygulamanın nasıl yapılacağına.

Videosu nu sona ekliyorum.

Katkı 200ml tüpte ve kendi hortumu ile geliyor. Bu hortum ile tüpü hava filtresi girişinden (Ancak kesinlikle maf sensörü sonrasından ) bağlıyorsunuz sisteme. En uygun yer kelebek girişi ancak benim araçta maf kelebek üzerinde olduğundan, kelebeğin hemen çıkışındaki lpg vakum hortumunu söküp bağladım.

Dikkat edilecek başka bir nokta da aracın motorunun sıcak olması.

Bağlantıyı yaptıktan sonra araç rölantide çalışırken peryodik olarak tüpü sıkmaya başlıyoruz. Sürekli sıkmıyoruz ancak. Basıp bırakıyoruz. Bir kaç saniye sonra tekrar basıp bırakıyoruz..

Yaklaşık 10 15 basmada tüp bitiyor zaten. Uygulamanın yarısını bu şekilde yapıyoruz. Yarısını da aracın devrini 2000 civarına çıkarıp ( ben gaz teli ile yaptım) o şekilde yapıyoruz.

Tüp bittikten sonra bağlantıyı söküp açtığımız yerleri kapatıyoruz ve mümkünse yüksek devirde kullanıyoruz ki hemen etki etsin. 

Ya da aragazı vererek uyulamayadevam ediyoruz.

Bu işlem esnasında araçtan yoğun beyaz duman atımı, ateşleme sistem arızası gibi arızalar görülebilir. ( Ben de arıza lambası yaktı ancak daha sonra sildim ve sıkıntı çıkarmadı)

Beyaz duman kesilene kadar uygulamaya devam. 

Beyaz duman kesildikten sonra aracı stop edebilirsiniz. 

100-150 km sonra etkilerini hissedeceğimiz söyleniyor. Bakalım ne derece etkili olacak.

Ancak bunu kullanan tanıdıkların olması ve bize önermesi nedeniyle faydalı olacaktır diye düşünüyorum.

İşte uygulamanın videosu

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Abi neden bu uygulamaya ihtiyaç hissettin 

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
13 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Abi neden bu uygulamaya ihtiyaç hissettin 

Araç 160 binde. Acaba diye düşündüm sonra temizlik imandandır diyerek giriştim işe ?

Servet bu araç ile 200 üstünü gördüğünü söyledi ben hiç denemedim ama 180 üstüne çıkamadım düzde. Gerçi basmaya da korkmuyor değilim ama yine de varsa bir pislik temizlesin diye düşündüm. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
41 dakika önce, Ertan Çabuk yazdı:

Araç 160 binde. Acaba diye düşündüm sonra temizlik imandandır diyerek giriştim işe ?

Servet bu araç ile 200 üstünü gördüğünü söyledi ben hiç denemedim ama 180 üstüne çıkamadım düzde. Gerçi basmaya da korkmuyor değilim ama yine de varsa bir pislik temizlesin diye düşündüm. 

 

180'de limitör yokmuydu zaten, uzak boşluğundan sallamış olabilir o hız için. 

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
37 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Carbon clean yaptırdın mı peki abi?

İşlevi aynı sani. Bu elde yapılanı...

26 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Gözlemlerini paylaş bakalım.. merak ettim.. 

Ben de merak ettim.  Paylaşacağım. Ancak 100 km yi değirmen lazım önce..

 

10 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

180'de limitör yokmuydu zaten, uzak boşluğundan sallamış olabilir o hız için. 

Aman duymasın ?

Ben 120 yi geçmiyorum artık. Bunda da bir defa denedim o kadar. 

Yolculuğun ne kadar keyifli olduğunu yavaş gidince anladım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
30 dakika önce, Ertan Çabuk yazdı:

İşlevi aynı sani. Bu elde yapılanı...

işlevi farklı içeriği farklı, tüpü sıkıp işlem bittiken sonra sıcak motor soğumadan 100 km yaptın mı? ni,speten yüksek devirde

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
4 saat önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

180'de limitör yokmuydu zaten, uzak boşluğundan sallamış olabilir o hız için. 

Safranbolu dönüşü, ortada bi audi, sağda  cupra ile Çağar solda ben, 2xxkm civarı hızlarda adamı biraz üzdük

Servis güncelleme ile veya tavan ekranı değişimi ile hızı sınırlıyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

adamı biraz üzdük

emekliler vardır okuyan kalbe inmesin

5 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

2xxkm

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

biri 200 mü dedi, yeri geldi yazayım şu limitör olmasa fena olacakta ondan şeyettiydim, bügün Isparta_Antalya Isparataya yakın şarjlı bir doyota C-HR ile kapıştık biraz...

 

%2 den fazla eğimli rampaya sardıkmı dikiz aynamda kaybolup gidiyor, %6 olan bir yerlerde imkan olsa tur bindirecem garibe, bumudur pilli c-hr, hikayeymiş bu doyotanın hibriti yahu 

hemde 180 kaaatmış hadi be oradan...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Sendeki araç neydi

bil bakalım neyy, tabiki Ranger, 10 lt. yakanından :), gırtlak doldurdum, 100 km sonra 10 lt koydum, hala gluk gluk ediyordu depo, doymamış kerata :D

 

gençten biriydi, Ispartaya girdik, Sav denen bir yer var sanırım, solda Darıderesi 1 barajı, 2 si bizim zaten :) onun hizasında, baktım hala abanıyor hırs yaptı, bıraktım hemen, iş açacak başına, boş yolda tamamda şehir içinde ı ıhh, hız yok kardeş.

 

şimdi baktım, 122 hp 160 torkmuş galiba bu chr top speed 170, haaa normalmiş o zaman, anca düzde geçer kısa bir süre,sonra yine duman,  oda 180 de hız kesiciye giriyor ranger,  peşinden ayrılmam, ama kapattımmı limitörü 220, biraz mesafe lazım ama gidiyor, hele yenileri hiç sorma, istemiyorum binmek...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

3.2 bambaşka dünya ama crh peşine viraja gireyim deme

3.2 ezer,  anormaller,  o yüzden istemiyorumya, tutamam falan kendimi...

 

haa çok geç virajmı dedin, çoktan girdim :)  C-HR şoförü pardon Pilotu olacak, şoför yetmez, (yeni 3.2 ranger hem daha iyi hemde esp var, virajdada ezer her türlü emin ol, chr önce geyik testinde geçsin ranger ıda görelim, bir göz at istersen) iyi değilse şansı yok,  ben fren yapmam genelde, gaz-direksiyon ile dönerim, arkadan itiş araç biliyorsun, yoksa Ranger la hızlı gidip viraj yapar normal araba gibi sürerim diyen acemiysen yazık olur, pikapta panikleyip gazı fazla keser helede frene basarsan bittin..... gaza basmazsan zaten dönemezsin,  bu araç hem çok güçlü hemde arkayı kolayca kontrol edebiliyorum, millet arka atar hemen der, benimde hoşuma gider, yoksa dönmez bu alet yahu :)

 

 dediğim gibi, chr yi süren iyi sürecek, peşimden gelecekse korkmayacak, o zaman geçer zor ama olabilir....

 

Not: Asla pikapla hız yapmayın, düzde hadide viraj varsa aman; bana bakmayın, alışık olmak deneyim vs. olacakki bir yere kadar, yoksa pikap helede boş ise ve huyunu bilmiyorsanız anında takla atar, bir kaçarsa arka çok ama çok zordur toplamak, aman diyim... yolda denemeyiniz, pikaplarıda kışkırtmayın helede Ford ise, normal araçların şansı olmaz...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Peşinden gelen sen gibi yakıtı düşünmesin üstünden atlar geçer ciğerim :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Peşinden gelen sen gibi yakıtı düşünmesin üstünden atlar geçer ciğerim :)

hahah zor be kardeş, peşimden gelene göre değişir tabii, ama chr, senin jeep mesela, bunların şansı olmaz :D boşunamı yanıyor o yakıt :tongue:

180 le gidiyoruz, pek düşünmedi yakıtı bence, yakıtı değilde şarjı düşündü sanırım, gerçi çoktaaan bitmiştir o şarj...

 

şunla gel geç beni mesela, hemmen frene basarım buyur derim :)

cupra_ateca_005.jpg

cupra_ateca_003.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

budurrrrr

cupra yı okudun tabeeee :D

 

Ateca Çipura

 2.0 tsi

300 hp

380 tork

 

iyi gider be: :)

 

Cupra artık kendi markasıyla satılacakmış.

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Dynoda Şahan 260 görür

şekil güzel, gerçekte 230 falan, zaten gelirken korkar yol verirsin, yoksa zaten tependen atlar yada atar kenara :D:tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Bu ürünü daha yeni kullandım ve memnun kaldım diyebilirim hatta tavsiye ediyorum ancak kesinlikle 50.000km periyot ile tüm TURBO dizel araçlara uygulanmalı bence. Yalnız nacizane önerim zira distribütörde aynı şeyi öneriyor, beyaz duman kesilmesi ile hemen araca binip yüksek devirde vites sabit 10-15 km bağıra bağıra gidilerek EGT sıcaklığını yükseltip temizlemeye yarar sağlanmalı.

 

Kastım şu 3500d/dk gaza sabit oturup orta şerit 90-100km/h ile gitmek yaklaşık 15km.

Rejenerasyon bi nevi.

 

bide abartıp ben şunu yapicam 2 tüp alip birini rölantide, diğerini 2000d/dk uygulayip denemek istiyorum ama firsat olmadi, bu islemden kisa sure sonra emmeyi kelebegi sokup bi guzel temizledim  3 avuc iki eli dolduracak kadar kurum cikti egr açıkken yazilimdan sonra kurumu gorunce yazilimdan kapattirdim. Herkese tavsiye ederim, dpf yoksa egr'leri kapatin, motoru koruyun :good1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Çağlar abi dediğin gibi 100km yapmadım ama 10 dk 1500 -2500 devirde kullandım.

Henüz iki gün oldu ama sanki pek bi atikleşti ??

16 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

işlevi farklı içeriği farklı, tüpü sıkıp işlem bittiken sonra sıcak motor soğumadan 100 km yaptın mı? ni,speten yüksek devirde

Peki farkı ne abi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...