İçeriğe Yönlendir

Focus I - Şarj Dinamosu ve Akü


Ali Ünal

Recommended Posts

Ali Ünal

cuma günü arkadaşım kocaeli den ankara ya gelirken otobanda yolda kaldı. dediğine göre önce bütün göstergeler sıfıra inmiş cruse control ışığı falan yanmış gösterge de( cruse control yok bu arada araçta). bu şekilde biraz daha gittikten sonra araba hareket halinde iken stop etmiş. mecbur sağa çekip çekici beklemek zorunda kalmış. araba 2005 model mk1 kasa focus ghia. akşam ankara şaşmaz sanayi de aracın yanına gittiğimde dörtlü ler falan yanıyor ama çok hızlı, arabanın içinde kontağı açınca fan çalışıyor kapanmıyor, dörtlüler kapanmıyor. araba tam olarak beyni karışmış moddaydı. akü lambası yandı mı giderken diye sordum ama dediğine göre yanmamış yada o farketmedi.  bizim araçlarda akü yeterli elektrik sağlayamazsa beyin kendi kurallarını uygulamaya başlıyor bunu biliyordum ama canlı şahit olunca insan bi şaşırıyor haliyle.

 

sonuç olarak sabah usta geldi araca baktık başka akü taktık marş bastı araç çalıştı ama bi süre sonra yine stop etti. şarj dinamosunun kömürleri değişti, akü olarak da Banner (Starting Bull 560 09) marka 60 Ah 480 A akü takıldı araba şimdi eskisinden daha performanslı daha atik oldu. bi şarj dinamosu ve akü değişimi bu kadar etkiler mi bilmiyorum ama bu arıza yı yapmadan önce araç bi gün beklenen performansı verirken ertesi gün aynı yolda gaza bastığım halde gitmemek için direniyordu, şimdi bu sorundan eser kalmadı araç sürmek çok zevkli hale geldi. 

 

arıza öncesinde gece yolculuklarında farların pır pır etmesinden dolayı ustamla konuşmuştuk akü ve şarj dinamosunu ama ne zaman yolda bırakırsa o zaman değiştiririz demişti usta biraz zahmetli oldu ama buna da şükür demek lazım...

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Voltaj düşerse ateşleme de kötüleşir.. 

Geçmiş olsun.. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Ali Ünal yazdı:

şarj dinamosunun kömürleri değişti,

şarjı kontrol ettirin, 15 volt ların üstüne çıkıyorsa şarj dinamosunu sıfırı ile değiştirin.

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
15 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Voltaj düşerse ateşleme de kötüleşir.. 

Geçmiş olsun.. 

 

Teşekkür ederim. 

 

15 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

şarjı kontrol ettirin, 15 volt ların üstüne çıkıyorsa şarj dinamosunu sıfırı ile değiştirin.

Kömür değiştiren usta kontrol ettiğinde 13.6 gibi bir değer hatırlıyorum ama şaşmaza gidince tekrar kontrol ettiririm. Teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Ali Ünal

bu arada ne kadar alakalı bir durum bilemedim ama şarj dinamosu ve akü değiştikten 30 km sonra falan lpg kaynaklı olduğunu düşündüğüm motor arıza lambasını söndürdü araba ve 1000 km oldu şu an hala yanmadı. lpg sistemi ramses marka.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 dakika önce, Ali Ünal yazdı:

bu arada ne kadar alakalı bir durum bilemedim ama şarj dinamosu ve akü değiştikten 30 km sonra falan lpg kaynaklı olduğunu düşündüğüm motor arıza lambasını söndürdü araba ve 1000 km oldu şu an hala yanmadı. lpg sistemi ramses marka.

 

Şarj bir çok şeyi etkiliyor.. Yeterli ateşlemeyi yapamıyordu belki de.. 

Bana mantıklı geldi.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...