İçeriğe Yönlendir

Triger değişimi


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama
(düzenlendi)

2004 1.6 tdci c max aracin için.

1- 300 bin kmye dayanmamiz ve triger setinin ne zaman degismis oldugunu bilmeyisimden dolayi triger setini ve devir daimi ....

2- Kabutun altinda civciv varmış gibi gelen seslerden dolayi v kayışını sökerek yaptigim kontroller sonucu bozuk oldugunu anladigim gergi bilyasini...

3- motorun sürekli 60 derece sicaklikta sabit gorunmesinden dolayi once hararet musuru kontrolum sonra termostat kontrolum sonucu acik kaldigini anladigim termostatini.....

4- sol farimin patlamasindan dolayi ve takili olan amlpullerimin oncesinde de yetersiz okdugunu dusunerekten gecis yaomayi dusundugum osram marka h7 night breaker unlimited farlari...

5- emme manifold dip baglantilarindan tasan yag sizintilarindan dolayi bitik oldugunu dusundugum emme manifold o ringlerini...

Online olarak tamamini yan sanayi veya cin mali olmayan urunlerden alarak bagajima koymus bulunmaktayim.

 

4. Arizam haric digerleri kis boyunca basima bela idi yalniz havalar soguktu ve ugrasmaya usenmistim simdi havalar isindi zefkle ve sevkle ise koyulacagin musait zamanimi beklemekteyim.

 Elimden geldigince resim video paylasacam.

Tavsiye ve onerilere acigim.

tarihinde Erdem Hakkı Bağama tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Meşakatli bir olay yok ama emme sökülmüşken derinlemesine temizliği çok önemli. 300bin km için içinden çıkanları görünce şok olacaksınız :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
1 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Meşakatli bir olay yok ama emme sökülmüşken derinlemesine temizliği çok önemli. 300bin km için içinden çıkanları görünce şok olacaksınız :)

Katiliyorum o da aklimda :) cok da merak ediyorum icini

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
7 dakika önce, Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Katiliyorum o da aklimda :) cok da merak ediyorum icini

Sobaya atsanız yanmaz, o derece :D

 

008-volkswagen-jetta-tdi-intake-manifold

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Ata

Allah kolaylik versin yakinda bende triger baski balata fren hidrolik yagi yag pompa mili kapi kilit mekanigi temizligi tavan kaplamasindegisimini yapacagim insaallah.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
(düzenlendi)

Arkadaslar dun havanin guzel olmasini firsat bilip ise koyuldum.

Once termostati degistirdim daha sonra emme manifoldu o ringlerini degiseyim dedim ve üstten ise koyuldum mazot geri donusleri ve enjektor elektrik kablolarini sokup kenara ayirmak kolay oldu yalniz is enjektor rekorlarini sokmeye gelince herseyimin icerisinde oldugunu sandigim alet cantamda 14 acik agiz anahtar bulamadim ayarli kucuk ingiliz vardi onunla hallettim tabi bunun icin kulbitor kapagini once sokmek zorunda kaldim :) ( ayarli ingilizin kafasi somona erismedi) enjektor rekorlarini soktum ama manifoldu almak icin rekorlarin arkaya gitmesi gerekiyordu diger uclarini da arkadan sokmek cok zordu ben de rekorlarin dordunude egrilterek geri yasladim baska yol bulamadim manifoldu tutan vidalari ve intercoolerden gelen boruyu manifolddan sokunce manifoldu disari aldim...bundan sonrasi zulumdu boyle bir kurum olamazdi hasirlikliydim ama.buladar zor temizlenecegini dusunmemistim ne ustupu kaldi ne balata spreyi ne tiner...heryanim kurum oldu tektim ve fotograflama yapamadim yapabildiklerimi asagida paylasacam.manifoldu temizledim ama manifols sonrasi motor icine giden.hattin da.manifold icinden farki yoktu oralari fazla kurcalamadim. Sonra herseyi yerine taktim artik aksam olmustu devirdaim triger ve v kayis gergisini baska bir gune biraktim marsa bastim calismadi hava yapmistir dedim turbo emisten biraz balata spreyi koklattim ise yaramadi mecbur enjektorlerden hava alacaktim gittim bi 14 acik agiz anahtar aldim 4 enjektoru de gevsettim marsa basacak bi musluman buldum o.marsa bastikca.ben mazot gelen enjektoeun somonunu siktim sonrasinda calisti deneme surusu yaptim hararetim onceden hep sifirdaydi artik ibre ortaya gelio sabitliyor aracin gidisi degisti daha atik oldu bu atiklik psikolojik mi yoksa manifold temizliginden mi yoksa motor suyunu hep 50 60 derece arasi olcen beyinin 90 derece olcmeye baslayinca sistem kendine mi geldi onu bilmiyorum.

tarihinde Erdem Hakkı Bağama tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

G9Aoz7.jpg

nO6LEg.jpg

yanlis hatirlamiyorsam delphi marka eski termostatm iki yonde surekli.acik halde kalmis ve su sicakligim surekli 60 derece idi.

nO6Ljg.jpg

XP1L9R.jpg

yeni termostat yan sanayi urun (sadece buburunu yan sanayi aldim 90 lira orjinal delphi 300 civariydi)

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

gO0ZWR.jpg

G9Aoy2.jpg 

termostat monte edecegim yuzeyi once spatulayla kazidim sonra su zimparasiyla bi guzel temisledim

0E6mE8.jpg

bu da montaj sonrasi resmi dort kosesinde dort vida var.. Termostat sokerken bagli hortunlar toplam 4 adet iki arkada iki once arkadakilerden solda olanin userinde beyaz segman var segman benimkinde kirden siyahlanmisti ve bulamadim epey ugrasmistim segmana basinca hortum cikar sagda olani tutan kelepceyi penseyle sikarak hortumu ciksriyoruz ön taraftakilerden soldaki zaten bildigimiz sikmali kelepce yildiz tornavidayla cikar sagdaki ince hortuma yan taraftan olastik bir segman giriyor onu cikarinca o da cikar.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

kOzn9D.jpg

PlWP75.jpg

bu iki resimde.belki farkedilmiyor ama kulbitor kapagi acip icine bakinca egzantrik uzerinde tabaka ve tortular gordum pislik yapismis gibi yag sanki camur olmus iserine bulasmis kalmis gibi bu 300 bin km de olan bir disel arac icin normal mi bilmiyorum ama carbon clean isini arastirmaya baslamama sebep oldu..

bBXJ9Z.jpg 

bu da son fotografim bu andan itibaren elim yuzum gozum hep kurum oldu ve kendi derdime dusup fotograflamayi biraktim :)

Devirdaim , triger ve v kayis gergi rulmani degisimi icin bana cesaret veren video :)

https://youtu.be/8Ng-B8YjZiM

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...