İçeriğe Yönlendir

Focus 1.6 Ecoboost H.K


Alptuğ Özcan

Recommended Posts

Alptuğ Özcan

Herkese merhaba,

1.6 Ecoboost motorlar hakkında bilgi almak istiyorum forumda kullanan veya motor hakkında bilgi sahibi olan varsa. Aracımı değiştirmeyi düşünüyorum benim aklımda 1.6 dizel bir araç almak var fakat çevremdekiler, aile dostları dizelin bakım masraflarından ve dizel ile benzin fiyatlarının arasındaki farkın neredeyse kapanmasından dolayı benzinli araç almamı söylüyor. Bende hali hazırda atmosferik benzinli bir araç kullanmanin zorluğunu(kullanım hassasiyetinden bahsediyorum, az yaksın diye gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanmaktan sıkıldığım icin) bildiğim için pek sıcak bakmıyorum. LPG li araç da düşünmüyorum. Tek seçenek de turbo benzinli araçlar kalıyor. Bu sebeple Ecoboost motorları araştırmaya başladım. 1.0 düşünmedim 1.6 düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla bu motorun üretimi durmuş. İnternetten ilanlarda 2011 ve 2013 modellerinin olduğunu görüyorum. 

Kısacası bu motorlu araç alınır mi?

Yakit tüketimi konusunda dizel ile kıyaslayabilir miyiz?

Cevaplar icin şimdiden teşekkürler 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yakıt tüketimi mevcut aracınızla aynıdır. bazı sorunları yaşayanlar var tabi ama yaşamayanlar çok daha fazla. Çok güçlüdür.  Size önerimiz bütçeye göre dizel bir araç. olmaz ise vag grubu tsi.

Yorum bağlantısı
Zafer Ak
54 dakika önce, Alptuğ Özcan yazdı:

1.6 dizel bir araç almak var fakat çevremdekiler, aile dostları dizelin bakım masraflarından ve dizel ile benzin fiyatlarının arasındaki farkın neredeyse kapanmasından dolayı benzinli araç almamı söylüyor.

 

Şehir efsanesi yani böyle bişi yok, www.ford.com.tr den fiyat karşılaştırmasını yapın. Üç aşağı beş yukarı hemen hemen hepsinin aynı olduğunu göreceksiniz.

 

57 dakika önce, Alptuğ Özcan yazdı:

Bende hali hazırda atmosferik benzinli bir araç kullanmanin zorluğunu(kullanım hassasiyetinden bahsediyorum, az yaksın diye gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanmaktan sıkıldığım icin) bildiğim için pek sıcak bakmıyorum. LPG li araç da düşünmüyorum. Tek seçenek de turbo benzinli araçlar kalıyor. Bu sebeple Ecoboost motorları araştırmaya başladım. 1.0 düşünmedim 1.6 düşünüyorum.

 

Temiz bakılmış kullanılmış 1.6 ecoboost alınır neden alınmasın ? Hem de şimdiki aracınızla yakıt konusunda aynı verileri göreceksiniz desem ? Ayrıca gıdıklamaya müsait makine pedala bastığınızda cevabını hemen veriyor ( çuf çuf sesi ayrı keyif verici :) )

1.0 de alabilirsiniz çekinceleriniz olmasın. 1.0 ecoboost atmosferik 2.0 den daha iyi iş çıkardığı aşikar.

Dizel makine konusuna girmeyecem zaten, alabiliyorsanız gözünüz kapalı alabilirsiniz.

Tavsiye olarak benim önceliğim şöyle olurdu 1.5 tdci 1.6 tdci 1.0 veya 1.6 ecoboost

Dip not ford dan şaşmayın :) 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
56 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Yakıt tüketimi mevcut aracınızla aynıdır. bazı sorunları yaşayanlar var tabi ama yaşamayanlar çok daha fazla. Çok güçlüdür.  Size önerimiz bütçeye göre dizel bir araç. olmaz ise vag grubu tsi.

Mevcut aracımın az yazmadığını düşünüyorum o yüzden dizel araca geçmek istiyorum aslında. Eğer sakın kullanımda 6-7 litre yakacaksa tercih edebilirim diye düşünüyorum yoksa 9-10 yakacaksa zaten bi anlamı Yok benim icin. Genel olarak sakin kullanırım aracı o yüzden yakıt tüketim verilerim dusuk olur. 

Tabi pedalın altında gücün olduğunu bildiğim zaman bu yakıt ortalamasına ne kadar yansır suan kestiremiyorum 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
20 dakika önce, Zafer Ak yazdı:

Şehir efsanesi yani böyle bişi yok, www.ford.com.tr den fiyat karşılaştırmasını yapın. Üç aşağı beş yukarı hemen hemen hepsinin aynı olduğunu göreceksiniz.

 

Temiz bakılmış kullanılmış 1.6 ecoboost alınır neden alınmasın ? Hem de şimdiki aracınızla yakıt konusunda aynı verileri göreceksiniz desem ? Ayrıca gıdıklamaya müsait makine pedala bastığınızda cevabını hemen veriyor ( çuf çuf sesi ayrı keyif verici :) )

1.0 de alabilirsiniz çekinceleriniz olmasın. 1.0 ecoboost atmosferik 2.0 den daha iyi iş çıkardığı aşikar.

Dizel makine konusuna girmeyecem zaten, alabiliyorsanız gözünüz kapalı alabilirsiniz.

Tavsiye olarak benim önceliğim şöyle olurdu 1.5 tdci 1.6 tdci 1.0 veya 1.6 ecoboost

Dip not ford dan şaşmayın :) 

Dizel olarak düşündüğüm 2 seçenek var 1.6 TDCİ F3 kasa focus birde 2011-2012 dusuk km’li d2 Volvo S40

simdi işin içine turbo benzin girince seçenekler arasına Ecoboost girdi iste. Motorun üretiminin durması uzun vadede ikinci el 1.6 EB motorlu focuslari nasıl bilemiyorum. Bildiğim kadarıyla F3,5 focuslarda Ecoboost motor seçeneğiyle yok. 

Gönül aslında 1.5 TDCİ otomatik focus almak ister fakat trend x olanlar bile bütçemi aşıyor ki almışken en az style almak isterim. 

@Mehmet Göktürk

TSİ gurubundan Leon düşünebilirim tasarımını seviyorum

Yorum bağlantısı
Zafer Ak
2 dakika önce, Alptuğ Özcan yazdı:

 F3,5 focuslarda Ecoboost motor seçeneğiyle yok. 

 

1.6 eb yok 1.0 eb var

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yine konu yılda yapılan kmye geliyor. Çok yol yapan dizel almalı, az yapan için turbo benzinli mantıklı. 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
31 dakika önce, Zafer Ak yazdı:

1.6 eb yok 1.0 eb var

Düşünülebilir bu seçenek tabi test etmek lazım on yargılarımı kirmam icin 

30 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Yine konu yılda yapılan kmye geliyor. Çok yol yapan dizel almalı, az yapan için turbo benzinli mantıklı. 

İşim gereği haftaici aracı zorunlu olmadıkça aracı kullanmıyorum. Genelde haftasonları kullanıyorum veya fırsat buldukça gezmeye çalışıyorum . Birde yılda 2-3 defa memlekete gidip geliyorum 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1.0 tsi, 1.2 tsi,, 1.0 ecoboost mutlu eder . 1.6 ecoboost daha da mutlu eder o zaman. 

Yorum bağlantısı
Zafer Ak
6 dakika önce, Alptuğ Özcan yazdı:

Düşünülebilir bu seçenek tabi test etmek lazım on yargılarımı kirmam icin 

İşim gereği haftaici aracı zorunlu olmadıkça aracı kullanmıyorum. Genelde haftasonları kullanıyorum veya fırsat buldukça gezmeye çalışıyorum . Birde yılda 2-3 defa memlekete gidip geliyorum 

Ön yargılarını kır yapıştır 1.0 mk3 mca.

Ama orta halli pist arabası gücüne sabip bişi istiyorum diyosan 1.6 eb. Prof. egzoz sistemi ile taçlandırırsan tadından doyum olmaz.

Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen
(düzenlendi)

Eboost bakımının dizelden hiç de aşağı kalır yanı yok. 1.0 fiestanın 2 yıl önce 15000 bakımına 720 lira istemişlerdi. Pazarlıkla 600 lü rakamlara yaptırmıştım. Bu yıl peugeot 2008 ehdinin 15000 bakımını 470 liraya yaptırdım. İlerleyen km bakımlarında ne olur bilmiyorum

tarihinde Çiğdem Kaya Bilgiç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
8 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

1.0 tsi, 1.2 tsi,, 1.0 ecoboost mutlu eder . 1.6 ecoboost daha da mutlu eder o zaman. 

Bana da 1.6 EB daha çok mutlu eder gibi geliyor

5 dakika önce, Zafer Ak yazdı:

Ön yargılarını kır yapıştır 1.0 mk3 mca.

Ama orta halli pist arabası gücüne sabip bişi istiyorum diyosan 1.6 eb. Prof. egzoz sistemi ile taçlandırırsan tadından doyum olmaz.

Şimdi gözüme çarpan bir örnek :

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-2015-yeni-ford-focus-hatasiz-garantili-519738094/detay

Yorum bağlantısı
Zafer Ak
8 dakika önce, Alptuğ Özcan yazdı:

Bana da 1.6 EB daha çok mutlu eder gibi geliyor

Şimdi gözüme çarpan bir örnek :

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-2015-yeni-ford-focus-hatasiz-garantili-519738094/detay

Olabilir, hemde manuel. Motor karoseri götürürmü rampada vs. bayılır falan filan bunları düşünme. Görevini hakkıyla yapıyor.

MTV avantajı da cabası.

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Bu 1.0 motorların test araçları bayilerde var midir acaba hala

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Küçük motor turbo benzinli kullanan biri olarak 1.0 eb alırım hiç affetmem , CC küçük gibi algılanıyor ama 1.6 atmosferiklerden daha performanslilar , ara hizlanmalar falan tatmin edici

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

 

9 saat önce, Tuna İşgören yazdı:

Küçük motor turbo benzinli kullanan biri olarak 1.0 eb alırım hiç affetmem , CC küçük gibi algılanıyor ama 1.6 atmosferiklerden daha performanslilar , ara hizlanmalar falan tatmin edici

Seçenekler arasına aldım bakalım 1.0 ve 1.6 Ecoboost motoru araştırmaya devam. 

Ecoboost araçlar donanım olarak da baya zengin gördüğüm kadarıyla 

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Turbo benzinde gaz pedalına daha dikkat etmek gerekiyor. Ne kadar basılırsa o kadar yakıyor çünkü.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
1 saat önce, Murat Atagenç yazdı:

Turbo benzinde gaz pedalına daha dikkat etmek gerekiyor. Ne kadar basılırsa o kadar yakıyor çünkü.

 

Basinca araba yürüyor yaktığına acımıyorsun bide basınca gitmeyip üzerine bir o kadar yakan araba olunca mutsuzluk yaratıyor açıkcası 

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
1 dakika önce, Tuna İşgören yazdı:

 

Basinca araba yürüyor yaktığına acımıyorsun bide basınca gitmeyip üzerine bir o kadar yakan araba olunca mutsuzluk yaratıyor açıkcası 

1.2,1.4 arabalar 10lt üzerinde göstermeye başlayınca da bir anlamı yok benim için. O tüketimi göze aldıysam 2.0 alırım, :) haram beygire gerenk yok 

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören
1.2,1.4 arabalar 10lt üzerinde göstermeye başlayınca da bir anlamı yok benim için. O tüketimi göze aldıysam 2.0 alırım, [emoji4] haram beygire gerenk yok 


1.4 dediğiniz motor 150Hp güç 250nm tork üretiyor çokta yabana atilacak bir güç olmasa gerek :) 2.0 tsi mesela 310 hp ye kadar fabrika çıkışlı güç elde ediyor hocam :)
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
1 dakika önce, Tuna İşgören yazdı:

 


1.4 dediğiniz motor 150Hp güç 250nm tork üretiyor çokta yabana atilacak bir güç olmasa gerek :) 2.0 tsi mesela 310 hp ye kadar fabrika çıkışlı güç elde ediyor hocam :)

 

Herşey beygir değil ki :)

M52 desem, 6 silindir senfonisiyle arkadan itiş keyfi :rolleyes:

Bu işler zevk ve tercih meselesi ama konunun özü "turbo-benzin az yakıyor" değil "turbo-benzin çok dikkatli kullanılırsa az yakıyor".

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Atmosferik benzin , turbo dizel ve turbo benzinli motorları kullandım misal 1.2 75hp cliom kullandığım aynı güzergahta 10 litre tüketiyordu sehiricinde suandaki tsi 1.2 motorlu aracim 7.5-8 arasi gidip geliyor, uzun yolda clio ile 88km hizi geçemiyordum ki az yaksın 120 ile gidersem 6.8-7 litre tüketiyordu şuanda tsi ile aynı sürat ile 5,5 geçmiyor:) yani işin özünde artik turbo takviyesi 6 ileri vites orani ile dusuk devir yüksek hız yapmaya başladık tıpkı turbo dizel gibi , ara hızlanmalar tam istediğim gibi yani şimdi bu aracim 9 litred yaksa gözüme batmıyor çünkü isteğime cevap verebiliyor ama atmosferik 1.2 motor ? Dert sahibi yaptı beni :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Efsaneler ölmüyor malesef. Bu sebeple bu söylemleri de öldüremeyeceğiz.
Yılların benzinli ve manuel deneyiminden sonra
Uzun süredir dizel ve otomatik kullanıyorum.

Dizel ve otomatik. Benzinli ve manuele oranla bakım yönünden daha ekonomik.

Ben bıkmıştım buji buji kablosu be bobin değişmekten. Benzin pompası cabası. Lpg li ise subaplar beklenen ölüm.
Debriyaj bittiyse. Çoğu zaman baskı balata ve volandan gelir sesi. Debriyaj bilyası ve üst merkezden damlayan yağlar sürpriz hediye.

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
On 26.03.2018 at 10:22, Murat Atagenç yazdı:

Turbo benzinde gaz pedalına daha dikkat etmek gerekiyor. Ne kadar basılırsa o kadar yakıyor çünkü.

Dikkat etmekten gına geldi artık. Seri araç kullanmayı özledim. Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanıyorum arabayı 1 seneyi geçkin süredir.

10 günlük dizel Peugeot 301 ikame araç kullanmak zorunda kaldım. Araç yanılmıyorsam 1.6 dizeldi, hem hafif hem çok seri hemde bir o kadar da az yakıyor. 10 günlük kullanımım sonunda aracı teslim ederken yakıt ortalamasına baktığımda full şehiriçi ve seri kullanımla 4.6 lt yazıyordu yol bilgisayarında. Tabi bunları yaparken hiç güven vermiyordu o ayrı bir konu tabi. en ufak yanal rüzgarda şerit içinde geziniyor mübarek araba.

 

On 26.03.2018 at 12:09, Tuna İşgören yazdı:

 

Basinca araba yürüyor yaktığına acımıyorsun bide basınca gitmeyip üzerine bir o kadar yakan araba olunca mutsuzluk yaratıyor açıkcası 

Valla son gelen zamla birlikte benzinin fiyatı 6 yı görmeye ramak kaldığı için basınca giden aracın yaktığına da acır hale geldik. Bu gidişle bisiklete geçiş yapacağız.

 

 

On 27.03.2018 at 00:41, Mehmet Ozyurek yazdı:

Efsaneler ölmüyor malesef. Bu sebeple bu söylemleri de öldüremeyeceğiz.
Yılların benzinli ve manuel deneyiminden sonra
Uzun süredir dizel ve otomatik kullanıyorum.

Dizel ve otomatik. Benzinli ve manuele oranla bakım yönünden daha ekonomik.

Ben bıkmıştım buji buji kablosu be bobin değişmekten. Benzin pompası cabası. Lpg li ise subaplar beklenen ölüm.
Debriyaj bittiyse. Çoğu zaman baskı balata ve volandan gelir sesi. Debriyaj bilyası ve üst merkezden damlayan yağlar sürpriz hediye.

Bende senin gibi düşünüyorum Mehmet Abi.

Hiç istemesem de benzinin durdurulamayan yükselişi karşısında seçeneklerim arasına LPG'yi katacam gibi görünüyor.

Eğer LPG'li almaya karar verirsem aklımdan Focus 3 veya 3,5 kasa(tercihen 3,5) otomatik vites geçiyor. Fakat hala önceliğim dizel Focus 3-3,5 ve 2011-2012 D2 Volvo S40.

  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...