İçeriğe Yönlendir

Motor Freni Motorun Ömrünü Çalıyor mu?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba.. 

Yakıt ekonomisi için genelde motor freni kullanıyorum. Yaptığım şey 2500 3000 devir bandında iken ayağimı gazdan çekmekten ibaret. 

Yine çok dik olmayan rampalarda hızı sabit tutuyorsa ayağımı gazdan çekerim. 

Zincir trigger sistemli motorlarda motor freni zincir uzattığını okudum. Piston kırabiliyormuşta. 

 

Bunlar şehir efsanesimidir.. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

birşey olmaz, çok daha beter yükü gaza basınca yiyor araç, kamyonlar ne yapsın onlar mesela hem motor hem egzost freni kullanıyor, egzostu kullanınca siboblara binen yükü düşün, kısaca sıkıntı yok aynen devam :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
2 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

birşey olmaz, çok daha beter yükü gaza basınca yiyor araç, kamyonlar ne yapsın onlar mesela hem motor hem egzost freni kullanıyor, egzostu kullanınca siboblara binen yükü düşün, kısaca sıkıntı yok aynen devam :)

 

Sistemin adı voith retarder ve motora degil şanzımana hükmeder ama halk dilinde motor freni diye bilinir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
7 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba.. 

Yakıt ekonomisi için genelde motor freni kullanıyorum. Yaptığım şey 2500 3000 devir bandında iken ayağimı gazdan çekmekten ibaret. 

Yine çok dik olmayan rampalarda hızı sabit tutuyorsa ayağımı gazdan çekerim. 

Zincir trigger sistemli motorlarda motor freni zincir uzattığını okudum. Piston kırabiliyormuşta. 

 

Bunlar şehir efsanesimidir.. 

5000 devire kadar sıkıntı yok. Ayagı lap diye çekmeyin debriyajdan. Klimayı açın ışıkları arka cam ısıtıcı ne varsa açın. Rampa inişlerinde faydası olur. Araç çok eskimez teoride evet ama pratikte o deger çok uzakta.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Triger uzamasına sebep motoru istop ettirme noktasında laka laka yaptırmak aniden debriyaj bırakmak eski nesil araçlarda kedigözü kasislerden hızlı geçmek vs. Darbe olması lazım yani. 

Yüksek devir (3-4-5) bilakis ısınmış motorda yaglamayı ve su sirkülasyonunu hızlandırarak soğutmayı güçlendirir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök

hiçbişey olmaz . rahat olun yapıştırın gitsin iniş aşağı motor yorulmasın die boşa alıp frene mi basmamız lazım :D  can güvenliği herşeyden öncedir 

 

araca zararı olmaz faydası olur 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim Bin motor araba saate 90 gps hızı ile giderken 3000, 

120 km hızla giderken 4000 devir ceviriyor. 

 

7 saat kadar 3500 4000 devir gitmem gerekcek bir rotam var. Aracımı 7 saat yüksek devirde kullanmanın araca zararı olurmu ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
8 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

7 saat kadar 3500 4000 devir gitmem gerekcek bir rotam var. Aracımı 7 saat yüksek devirde kullanmanın araca zararı olurmu ?

 

7 saat sonunda daha sağlıklı bir motorunuz olacak.. 

Çünkü genelde tüketim odaklı araç kullandığınızı görüyorum ve muhtemelen kurum bağlamıştır her yeri.. 7 saat sonunda tertemiz olacak.. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
9 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Benim Bin motor araba saate 90 gps hızı ile giderken 3000, 

120 km hızla giderken 4000 devir ceviriyor. 

 

7 saat kadar 3500 4000 devir gitmem gerekcek bir rotam var. Aracımı 7 saat yüksek devirde kullanmanın araca zararı olurmu ?

 

Ortalama 110 km/s ile gitseniz 770 km yol yapar. Türkiye'de o kadar uzun bir otoban yok zaten. :) Tali yol vs desek , sabit hızda gitmeniz de mümkün değil. İllaki duracaksınız , devir düşeceksiniz vs. Bir sıkıntı olmaz merak etmeyin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

motor açılacak kendini bulacak mümkünse az daha basın motor rahatlasın biraz :good1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
(düzenlendi)

motor freni aslında mekanik olarak , aracın yakıtı kesmesi ve subapları açmaya devam etmesi demektir. orada yavaşlatan etmen pistonun silindire sürtünmesi olarak gerçekleşir. dolayısıyla yaptığı olay , aracı kısmen de olsa yavaşlatmaktan ziyade , şahlanması , daha da fazla hızlanmasını engellemektir. ayrıca zincir veya kayış farketmeksizin , bu parçaya yani trigere yük binmez. ne gaza bastığınızda ne de kompresör yaptırdığınızda.

tarihinde Murat Azalma tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

İstanbuldan Marmarise bir yolculuk yapacağim. 

Daha önce 98 km ortalama ile Balıkesir, 88 km ortalama ile İzmir gezilerim oldu. 

Mühtemelen bu yolu boydan boyan ortalama 90 km hızla tamamlarım diye düşünmekteyim. Arabam cift depolu olduğu için 380 km sini LPg tankı ile, 370 km kısmınıda Benzin yakarak tamamlayacağım :) 

Rotam : https://goo.gl/maps/bVV6qKc1sqw

Arabamın otoban hızlarındaki devir bandı :) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=KbK23vTZQvY

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Ali Gök yazdı:

neden benzinle gidiyorsunuz ?

 

7 saat lpgde 4000 devirde kavurmak istemiyorum motoru. Ayrıca hiç yakıt ikmalı ve mola yapmadan çok kısa sürede tempo düşürmeden marmarisde olmak istiyorum. 

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
12 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

7 saat lpgde 4000 devirde kavurmak istemiyorum motoru. Ayrıca hiç yakıt ikmalı ve mola yapmadan çok kısa sürede tempo düşürmeden marmarisde olmak istiyorum. 

Bende aynı mantıkla 450 kmlik yolumun ortalarında 10-20km benzinle gitmeyi düşünüyordum. Büyük ihtimalle ben de mola vermeyeceğim çünkü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Yanlış yaparsınız derim ben. 4000 rpm de lpg den birşey olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

tabiki tercih meselesi.

 

ama lpg tasarruf için takıldıysa kullanılmalı derim ben. benzine verilen para yazık oluyor .

 

araba ilk çalıştırdığında ısınana kadar benzinde geziyor bende ara ara da lpg bitiyor yine benzine geçiyor onun dışında hiç benzine almam heralde.

 

tatil için gidilecekse siz yinede mola verin molasız 700 km yol belli bir süre sonra dikkat eksikliği doğurur.  en azından 2 defa tuvalete durun yahu :D 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Araç 4.000 devirde kaç ile gidiyor, sürekli bu hızlamı gideceksiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

İki tane shell lpg istasyonun rotamda durulacak yer olarak işaretledim..  Nakit parayla ödeyip çıkayım, sürem uzamasın. Öbür türlü kredi kartı için in çık sıra bekle felan :)..

 

Susurluk shell : https://goo.gl/maps/rWumHSuzu9N2

Selçuk Shell https://goo.gl/maps/Zx7gbSjzQMU2

5 dakika önce, Furkan Avcı yazdı:

Araç 4.000 devirde kaç ile gidiyor, sürekli bu hızlamı gideceksiniz?

 

Tamı tamına 120 km/h 

3500 devirde 107 km/h

gOkvMO.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Marmaris'e inerken bol bol motor freni yapacaksınız. Ayrıca bence o yolu acele geçmeye çalışmayın etrafa baka baka aheste aheste gidin. Diğer taraftan ne yaparsanız yapın İstanbul-Marmaris arasını 7 saatte gidebileceğinizi düşünmüyorum. En az 10 saat diyorum bakalım kaç saat çıkacak :biggrin:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Marmaris'e inerken bol bol motor freni yapacaksınız. Ayrıca bence o yolu acele geçmeye çalışmayın etrafa baka baka aheste aheste gidin. Diğer taraftan ne yaparsanız yapın İstanbul-Marmaris arasını 7 saatte gidebileceğinizi düşünmüyorum. En az 10 saat diyorum bakalım kaç saat çıkacak :biggrin:

 

Bende 7 saat dedim amma, evet 10 saate anca giderim o yolu :) Maksat 14:00 da otele giriş yapmak . 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Yarım saat geç girin otele bir şey olmaz ,aceleye gerek yok. 

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
7 saat önce, Serkan Ütebay yazdı:

 

Sistemin adı voith retarder ve motora degil şanzımana hükmeder ama halk dilinde motor freni diye bilinir.

o dediğin her kamyonda olmaz ve yeni bir sistem sayılır, biraz eski kamyonların tamamında egzost freni vardır ve sadece manifolt çıkışından gaz çıkışını keser, fazla basılı tutarsan ne sibob kalır nede başka şey, biraz eksik bilgi olmuş, retarderi özellikle yazmadım, çünki başka bir şey o sistem.

 

şuan önümde 4 merso 2521 var, tamamı egzost frenli, 2 axor 3340 var, retarder yok sade egzost var, 2 dodge AS950 merhuur kamyondru kendisi, ondanda var, sade egzost freni ve özellikle bu araçta sibob doğradığımda oldu, uçuyordum, frenler yetmedi,  bu arada f21 di galiba, eski vabis yani Scania çekici ondada yok, yani o dediğn özel donanımdır her kamyonda olmaz....

retarder gaz üzerinden motora yüklenmez, direk şanzıman çıkışında şafta fren uygular kabaca, egzost freni başkadır...

 

bu arada retarderi araç boştayken bile kullanabilirsin o derece farklıdır...

 

retarder sistemi

https://www.youtube.com/watch?v=v-ZxNz90sL8

 

 

Emmi sendemi bilmiyordunda beğeni oyu verdin :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
4 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Yarım saat geç girin otele bir şey olmaz ,aceleye gerek yok. 

 

Gece 01:00 da çoçuğu uyutup yol çıkacağım. Yani bol bol vaktim olacak. :)  Haziran ayının ilk haftası çıkacağım yola. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...