İçeriğe Yönlendir

Sürerek Bataryayı Şarj etmek


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Yabancı bir kaynakta edindiğim bir bilgiye göre 8 saatlik kesintisiz sürüş yaparsak alternatör aküyü tamamen şarj ediyormuş. Yada ben öyle anladım. Bende uzun yola cıkacağım için, neredeyse 10 saat boyunca aracımı kullancağım. Elektrik kullanımını minimize ederek bu denileni yapmayı düşünüyorum. Fakat doğruluk payı nedir. Aracın yüksek devir çevirmesi, şarjı zorlaştırırmı

 

Kaynak : https://www.mta.org.nz/radiatorgo/motoring-tips/car-battery-care-and-life-expectancy/

Discovering you have a dead battery upon turning the key in the ignition is one of the most inconvenient, yet common, occurrences for motorists.

The life expectancy for your car battery is typically between four to six years. Several factors determine how long your battery will last, for example weather conditions, vehicle type and driving habits.

There are, however, several key pointers you can utilise to help increase the life expectancy of your car battery.

WHY IS MY BATTERY FLAT?

  • Make sure to check all of the electrical connections and ensure the battery is kept clean and dry. If corrosion has built up over time, baking soda in a water solution and an old toothbrush is ideal to clean the battery terminals. Just make sure to remove the negative terminal first. When reapplying the terminals, connect the positive terminal first.
  • Frequent, short car trips contribute to an earlier lifespan for car batteries. It takes roughly eight hours of continuous driving for the alternator to fully charge the battery. If the battery infrequently receives a full charge, strong crystalline deposits can form on the negative plates and consequently prevents the battery from charging properly – this is called sulphation. If short car trips are a part of your daily routine, avoid using electric auxiliary controls unnecessarily – this will prolong the lifespan of the battery and also save on fuel.
  • Cold weather makes it more difficult for an already weakened battery to hold its charge. Storing your car in a garage during spells of cold weather should keep the battery warmer and, therefore, easier to charge.
  • If your car isn’t in use for long periods of time, removing the negative battery connection during periods of non-use assists in the longevity of your battery. Just make sure to reconnect the terminal before attempting to start the car.
  • The electrolyte (acid/water) solution levels may be low. If your battery is not maintenance-free, you may need to adjust the solution levels. If the levels are low, be sure to use the necessary safety precautions when you are handling battery acid. Only use distilled water, or you will damage the battery.

CHARGING YOUR BATTERY

  • The type of charger you own is important in the safety of charging your vehicle. Make sure you choose a charger specific to the needs of your car from an MTA member.
  • When charging your car, it is not only safer, but better for your battery to opt for the slow charging method. A fast charge increases the potential of overcharging your battery and can create permanent damage.

REPLACEMENT AND RECYCLING

  • Your local auto garage or recycling centre will take your car battery, usually for a small fee. It is illegal to dispose of your car battery along with household waste due to its toxic nature.
  • If the battery is still in reasonable condition, it may be reconditioned for use, or its components will be extracted and melted down for use in the future.

Keeping your car battery fully charged means your battery will have a longer lifespan and use energy more efficiently.

Waiting until you break down before replacing your car battery is avoidable. As batteries can pose several dangers, it is advised you seek professional help from a battery specialist before attempting any repairs yourself.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

mantığı doğru olabilir.  cep telefonu yarım batarya da iken 10 dk takarsak % 60 oluyor.  ama 1 saat takarsak %100 oluyor. 

 

telefonu kullanmayıp elektrik harcatmassak tam dolma süresi daha da kısalıyor. muhtemelen mantık doğru %100 dolum seviyesine ulaştırıyor olabilir lakin akünün genel ömrüne katkısı olurmu bilemiyorum. misal yılda 10 bin yapan bir araba ile yılda 50 bin yapan bir arabanın akü ömrü yıl olarak aynımıdır ?

 

iki arabanında hergün mutlaka kullanıldığını farz edelim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arabadan arabaya durum değişiyor aslında. Alternatörlerimiz genelde 80-120a kapasiteli. 8 saat sanki biraz fazla gibi geldi bana.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim arabam ancak ilk 10 dakikadan sonra şarj etmeye başlıyor. Şu an akümün gücünün düştüğünü seziyorum.

Şimdi, Sani Gerşon yazdı:

Arabadan arabaya durum değişiyor aslında. Alternatörlerimiz genelde 80-120a kapasiteli. 8 saat sanki biraz fazla gibi geldi bana.

 

70 amper alternatör 45 ah bataryayı ne kadar sürede şarj eder :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Arabadan arabaya durum değişiyor aslında. Alternatörlerimiz genelde 80-120a kapasiteli. 8 saat sanki biraz fazla gibi geldi bana.

Marşa bastık, akü den 250 amper çektik. Bu da akü kapasitesi üzerinde %30'luk kayıp yaptı. 70 amper ile alternatör şarja başladı. 3 saatte tüm kayıpları sıfıra indirdik ancak, sae değeri yüksek akü de bu süre yarım saate kadar düşebilir yine aynı şarj akımı ile.

 

İlave, aküleri araçlar hiçbir zaman %100 doldurmaz. Şayet öyle olsa birincisi motor yaşam alanı çürür ikincisi akü 6 ayda ölür.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

nasıl anlaşılıor ne zaman şarja bağladığı . obd cihazıyla flanmı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Ali Gök yazdı:

nasıl anlaşılıor ne zaman şarja bağladığı . obd cihazıyla flanmı

 

OBD bakınca çekilen yük değeri artıyor. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bosch'un bi kitabında rölantide bırakılan bir aracın kısa bir süre aküyü biraz doldurduğu sonra da akünün bitmeye başladığını okumuştum.
Standart bir saat değeri yoktur bunun bence, araca aküye tüketime göre değişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bosch'un bi kitabında rölantide bırakılan bir aracın kısa bir süre aküyü biraz doldurduğu sonra da akünün bitmeye başladığını okumuştum.
Standart bir saat değeri yoktur bunun bence, araca aküye tüketime göre değişir.
Artık değil. 80li yılların şarj dinamoları öyle idi. Şimdi rölanti ile 8000 dd arasında şarj akımı ve voltajı farklı 0. Müstesna olabilir arada.

Yine ilave: kore grubu araçlarda rölanti de şarjı kapatanlar var duruma göre. Kia bu konuda başı çekiyor. Oldu ki Kia araç ile takviye yapılacak. Motor deviri 1300 dd'yı geçmeli.
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Artık değil. 80li yılların şarj dinamoları öyle idi. Şimdi rölanti ile 8000 dd arasında şarj akımı ve voltajı farklı 0. Müstesna olabilir arada.

Yine ilave: kore grubu araçlarda rölanti de şarjı kapatanlar var duruma göre. Kia bu konuda başı çekiyor. Oldu ki Kia araç ile takviye yapılacak. Motor deviri 1300 dd'yı geçmeli.

Koskoca Bosch'tan daha iyi mi biliyon ? :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benim araçta voltaj düşünce akünün, rölanti devrini yüksek tutuyor. Hem 2009 Megane, hem de 2014 Duster'da durum böyle.

Megane'da hatta yol bilgisayarında "Akü şarjı düşük, şarj oluyor" yazıyordu. Bu sürede kitapçıkta stop etmeyin diyordu.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

https://www.ntv.com.tr/galeri/yasam/berkay-1-milyonluk-aracla-yolda-kaldi-unluler-ve-otomobilleri,Q6-FB9NQgE2-bElUHdfUUA/m17QSafChEemJjVFDqnqIg

 

şarkıcı berkay 1 milyon tl para saymış cadillac almış akü bitip yolda kalmış

 

yolda yürüyen bir tenekeye 1 milyon tl sayacam ve akü bitecek yolda kalacam o arabayı orda yakarım. daha ötesi yok :D:D 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
48 dakika önce, Selçuk Keleş yazdı:

Koskoca Bosch'tan daha iyi mi biliyon ? :D

Adı üstünde boş ☠️

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
6 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Artık değil. 80li yılların şarj dinamoları öyle idi. Şimdi rölanti ile 8000 dd arasında şarj akımı ve voltajı farklı 0. Müstesna olabilir arada.

Yine ilave: kore grubu araçlarda rölanti de şarjı kapatanlar var duruma göre. Kia bu konuda başı çekiyor. Oldu ki Kia araç ile takviye yapılacak. Motor deviri 1300 dd'yı geçmeli.

 

bu enerji tasarrufu için. gaza basarken değil frene basarken yükleniyor şarja.

Yorum bağlantısı

Marş esnasında kullanılan enerjinin yerine dolması için ortalama 10 km gerekiyor diye okumuştum. Hergün çalışan araç eğer kısa mesafe kullanılıyorsa aküden ödün veriyor

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Kısa mesafe de birçok kez marş yaparım hiç de sıkıntım olmadı şükür ve araç orjinal dinamo ile 2 aküyü dolduruyor yakın da 3. Aküyü de takacağım ki 80 amper saatlik dinamo ile 210 ah akü kullanlar var lakin aküleri derin deşarja hiçbir zaman zorlamıyoruz , derin deşarja girdiği an direk şarja veriyorum yoksa akünün ömrü gidiyor ve yukarıda da belirtildiği gibi otomobil hiçbir zaman aküyü tam kapasite doldurmuyor eğer akü de zayıflama sezdiyseniz şarja vermenizi tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...