İçeriğe Yönlendir

LPG Fiyatlarındaki Dengesizlik


Ali Gök

ucuz lpg kalitesiz lpg midir ?  

53 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

18 dakika önce, Ali Gök yazdı:

aynı konuyu ben açmıştım. orda bazı paylaşımlarda bulunulmuştu.  bilgi alabilemeniz açısından paylaşayım linkini

 

 

bayramdan 1 hafta önce istanbuldan 2.69 dan doldurup yola çıktım. 3 gün sonra çeşmede 3.89 dan almaya başladım lpg yi. ortalama 3.5 ile yolculuğu geri tamamladım :D 

 

 

sizin konunuzun varlığını bilmiyordum. bütün konuyu okudum ama ortak sorunumuz olan fiyat farkları konusunda kimsenin bir fikri yok sanırım. EPDK eliyle bi düzenleme yapılması gerekiyor diye düşünüyorum yoksa bundan sonraki araçlarımızı mecbur dizel almak zorunda kalacağız gibi gözüküyor. bu şehir dışı istasyonlardaki fiyat farkları yüzünden.

Yorum bağlantısı

eğerki düzenleme gelirse tahminimce ucuz lpg satanlarda yüksekten satmak zorunda kalır. 

 

birde nedense neye iyileştirme yapılsa bizim cepten gider oldu son birkaç yılda. inşallah sisteme dokunmazlar :D 

Yorum bağlantısı
2 dakika önce, Ali Gök yazdı:

eğerki düzenleme gelirse tahminimce ucuz lpg satanlarda yüksekten satmak zorunda kalır. 

 

birde nedense neye iyileştirme yapılsa bizim cepten gider oldu son birkaç yılda. inşallah sisteme dokunmazlar :D 

ucuz satan yine satar diye düşünüyorum. ankarada yaşayanlar bilir eskişehir yolunda damla petrol var. benzin 6,32 civarlarında satılırken 6,04-5,98 gibi fiyatlara benzin satıyordu. aynı şekilde mazot 5,72 seviyelerinde iken 5,40 dan kiraladığım araca mazot almıştım. lpg içinde aynısı olur. burada shell bp PO opet gibi firmaların benzin ve mazot ta şehir içi dışı 3 kuruş oynamalar yaparken lpg de 80 kuruşa kadar oynama yapmasının önüne geçebilmek. eğer ki düzenleme yapılırsa yine bu ucuz satanlar olacağı için diğer firmalarda yüksekten uçamazlar ama bir standartları olur düşüncesindeyim.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
49 dakika önce, Ali Ünal yazdı:

fiyat farkları konusunda kimsenin bir fikri yok sanırım

 

işin içindeyiz fikir çok bizde... konu içinde gerekli açıklamaları yaptık EPDK tavan fiyatı belirler dedik, ucuza satılması ticari koşullar gereğidir, firmalar bazı yerler de satış artırmak veya istasyoncuyu rakiplere karşı korumak için fiyatı zararına bile çekebilirler... iller arasında lpg fiyatları değişir nakliye maliyetinden dolayı, EPDK her bölgeye ayrı fiyatlandırma yapar, eğer sizin düşündüğünüz gibi EPDK satış fiyatlarında standardizasyona giderse bu tüketicinin zararına olur... misal bizde lpg tavan fiyatı 3,95 ama firmamız ile anlaşmamız ve yol boyundaki rakiplerimizin olması sonucunda lpgyi 3,42 den satıyoruz, fiyat standart olsa 3,95 den almak zorunda kalır tüketici...

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
1 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

işin içindeyiz fikir çok bizde... konu içinde gerekli açıklamaları yaptık EPDK tavan fiyatı belirler dedik, ucuza satılması ticari koşullar gereğidir, firmalar bazı yerler de satış artırmak veya istasyoncuyu rakiplere karşı korumak için fiyatı zararına bile çekebilirler... iller arasında lpg fiyatları değişir nakliye maliyetinden dolayı, EPDK her bölgeye ayrı fiyatlandırma yapar, eğer sizin düşündüğünüz gibi EPDK satış fiyatlarında standardizasyona giderse bu tüketicinin zararına olur... misal bizde lpg tavan fiyatı 3,95 ama firmamız ile anlaşmamız ve yol boyundaki rakiplerimizin olması sonucunda lpgyi 3,42 den satıyoruz, fiyat standart olsa 3,95 den almak zorunda kalır tüketici...

 

3.42 den lpg alırım. Adrese teslim, kapıda ödeme vs gibi artılarınız var mı yoksa bi avuç çekirdekten fazlası yok mu?

 

Çok pahalıdan alıyorum, 3.62tl. Gerçi bu fiyatlara da alışırız. Neye alışmadık ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
 
3.42 den lpg alırım. Adrese teslim, kapıda ödeme vs gibi artılarınız var mı yoksa bi avuç çekirdekten fazlası yok mu?
 
Çok pahalıdan alıyorum, 3.62tl. Gerçi bu fiyatlara da alışırız. Neye alışmadık ki.
Tankeri yönlendiriyoruz hemen...
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Kuru meemır maaşımla artık kaç yüz ayda bitiririm o tankeri bilemem 😀

Yorum bağlantısı
14 saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

işin içindeyiz fikir çok bizde... konu içinde gerekli açıklamaları yaptık EPDK tavan fiyatı belirler dedik, ucuza satılması ticari koşullar gereğidir, firmalar bazı yerler de satış artırmak veya istasyoncuyu rakiplere karşı korumak için fiyatı zararına bile çekebilirler... iller arasında lpg fiyatları değişir nakliye maliyetinden dolayı, EPDK her bölgeye ayrı fiyatlandırma yapar, eğer sizin düşündüğünüz gibi EPDK satış fiyatlarında standardizasyona giderse bu tüketicinin zararına olur... misal bizde lpg tavan fiyatı 3,95 ama firmamız ile anlaşmamız ve yol boyundaki rakiplerimizin olması sonucunda lpgyi 3,42 den satıyoruz, fiyat standart olsa 3,95 den almak zorunda kalır tüketici...

Hasan bey bu bahsettiginiz hususlar benzin ve mazot icinde gecerli. Ankarada mesela shell istasyonlarinda 6.31 ve 6.36(v-power) mazot fiyatlari 6.94 ve 6.96(v-power) benzin fiyatlari, PO icin 6.31(pro dizel) ve 6.34 (euro dizel) mazot fiyatlari 6.94 benzin fiyati var. Ayni istasyonlar da lpg fiyatlarini soyleyecek olursak PO icin 3.42 3.82 araligi shell icin 3.42 3.99 araligini gordum ankara ici. Akcakoca yolculugumda benzin ve mazot fiyatlarinda shell istasyonlari sabit fiyat iken PO istasyonlari en fazla 3 kurusluk oynama yapti ve buna ankara istanbul otoban uzeri benzinlikler de dahil. diger sehirlerde yasayan forum sakinleri de oradaki fiyatlari soylesinler arada fiyat farki kac kurus olacak lpg icin kac kurus fark olusacak gorelim. Demek istedigim benzin ve mazot icin ucuz satan yerler oldugu gibi buyuk firmalar bir standart yakalayabiliyor lpg de boyle olsun. Yukarida damla petrol ornegi verdim benzin ve mazot 30 40 kurus kadar ucuz ama onunde ve arkasinda yer alan bp shell opet daha cok is yapiyor emin olun. Lpg de standart fiyat olursa benzin ve mazot gibi hem tuketici hem de sizin gibi istasyon sahipleri daha mutlu olacaktir. 

Sizin istasyon icin 3.42 fiyat verebiliyor ise firmaniz o fiyattan da kar edebiliyor demektir. Tavan fiyat 3.95 yerine 3.45 olabilir bu durumda.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Motorin ve benzin için fiyatların, markalar arasında fiyat farklılıkları vardır ama çok değildir PO da motorin 6,34 olur Shell de 6,31 olur bu ürünün üretim maliyeti ile alakalı, EPDK fiyat olarak 6,34 ü belirler, LPG ile akaryakıtın, satış ve satış öncesi işlemleri birbirinden farklı.

 

EPDK firmaların standartlarını zaten olması gerektiğinden fazla olarak belirliyor, diyor ki arkadaş, motorini şu tarihler arasında en fazla 6,34 e satabilirsin fiyatını 6,35 yaparsan büyük cezalar ödemek zorunda kalırsın, (hatta iş lisans iptaline kadar gider) firmalar da zaten istasyonlarının ürünü kaça sattığını kurulan zorunlu otomasyon sistemi ile an be an görürler. Bu sektörde akaryakıt olarak istasyoncunun karı %10 lpg olarak %5 dir, ben istasyoncu olarak 6,34 olan motorini, istasyonuma müşteri çekmek sürümden kazanmak için %5 indirimli satabilirim, bendeki fiyat 6,02 olur benim ilerimdeki istasyonda fiyat 6,34 olur, bu motorinin kalitesiz olduğunu veya işin içinde sahtekarlık olduğu anlamına gelmez.

 

Sizin örnekte verdiğiniz istasyonun ürünlerini ucuz satıyor ama diğer istasyonların daha çok rağbet görüyor olması fiyat ve ürün kalitesi ile alakalı değil, tamamen müşteri tercihidir. Müşteri psikolojisi çok farklıdır, kimi tuvaleti temiz olur diye o istasyona girer, kimi yakıtı güzel diye girer, kimi marketi güzel diye girer. 

 

Bizim istasyon için şöyle söylemek lazım, 3,42 den benim LPG satıyor olmam tamamen firmanın bana verdiği destek ile alakalı, firmalar işi profesyonel ve toptan düşünürler, şöyle ki, bizim istasyonda satılan veya satılabilecek lpg miktarı potansiyele göre hesaplanır ve fiyat ortaya çıkar, bu çıkan fiyat sonucunda edeceği zararı firma hesaplar atıyorum litre başı 0,05 lira zararı eder bizim istasyonda, öbür tarafdan da aynı il içindeki diğer istasyondan da firma litre başı 0,08 lira kar elde eder ve firma bizim bölgemizde karlılığını 0,03 olarak hesaplar.

 

Son olarak belkide ülkemizde ticari şartlara göre alış ve satış olarak (pahalı ucuz kısmına girmiyorum) en standart olan sektör akaryakıt sektörüdür. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
17 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Kuru meemır maaşımla artık kaç yüz ayda bitiririm o tankeri bilemem 😀

 

Elden senet yaparız...

Yorum bağlantısı
7 saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

Motorin ve benzin için fiyatların, markalar arasında fiyat farklılıkları vardır ama çok değildir PO da motorin 6,34 olur Shell de 6,31 olur bu ürünün üretim maliyeti ile alakalı, EPDK fiyat olarak 6,34 ü belirler, LPG ile akaryakıtın, satış ve satış öncesi işlemleri birbirinden farklı.

 

EPDK firmaların standartlarını zaten olması gerektiğinden fazla olarak belirliyor, diyor ki arkadaş, motorini şu tarihler arasında en fazla 6,34 e satabilirsin fiyatını 6,35 yaparsan büyük cezalar ödemek zorunda kalırsın, (hatta iş lisans iptaline kadar gider) firmalar da zaten istasyonlarının ürünü kaça sattığını kurulan zorunlu otomasyon sistemi ile an be an görürler. Bu sektörde akaryakıt olarak istasyoncunun karı %10 lpg olarak %5 dir, ben istasyoncu olarak 6,34 olan motorini, istasyonuma müşteri çekmek sürümden kazanmak için %5 indirimli satabilirim, bendeki fiyat 6,02 olur benim ilerimdeki istasyonda fiyat 6,34 olur, bu motorinin kalitesiz olduğunu veya işin içinde sahtekarlık olduğu anlamına gelmez.

 

Sizin örnekte verdiğiniz istasyonun ürünlerini ucuz satıyor ama diğer istasyonların daha çok rağbet görüyor olması fiyat ve ürün kalitesi ile alakalı değil, tamamen müşteri tercihidir. Müşteri psikolojisi çok farklıdır, kimi tuvaleti temiz olur diye o istasyona girer, kimi yakıtı güzel diye girer, kimi marketi güzel diye girer. 

 

Bizim istasyon için şöyle söylemek lazım, 3,42 den benim LPG satıyor olmam tamamen firmanın bana verdiği destek ile alakalı, firmalar işi profesyonel ve toptan düşünürler, şöyle ki, bizim istasyonda satılan veya satılabilecek lpg miktarı potansiyele göre hesaplanır ve fiyat ortaya çıkar, bu çıkan fiyat sonucunda edeceği zararı firma hesaplar atıyorum litre başı 0,05 lira zararı eder bizim istasyonda, öbür tarafdan da aynı il içindeki diğer istasyondan da firma litre başı 0,08 lira kar elde eder ve firma bizim bölgemizde karlılığını 0,03 olarak hesaplar.

 

Son olarak belkide ülkemizde ticari şartlara göre alış ve satış olarak (pahalı ucuz kısmına girmiyorum) en standart olan sektör akaryakıt sektörüdür. 

Açıklama için teşekkür ederim. Lpg fiyatları için yapılacak pek birşey gözükmüyor bu durumda. en kısa sürede dizel bir araç alma yolu gözüküyor bize anlaşılan. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
2 saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Elden senet yaparız...

 

Tefeciye düşmeyeyim :D

 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bir tanker kaç litre lpg alır ? Rafineri istasyon arası nakliye kaç lira ekler maliyete ?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
13 saat önce, Serkan Toker yazdı:

Bir tanker kaç litre lpg alır ? Rafineri istasyon arası nakliye kaç lira ekler maliyete ?

 

Tankerler çeşit çeşit normal kamyon şeklinde olan tankerler 20 ton alır oda kesafet ile 35700 lt yapar, öbür tır şeklinde dorseli tankerler 27 ton kadar alır 48200 lt kadar yapar.

Rafineri ile istasyon arasındaki mesafeler değiştiği için maliyetlerde değişik olur, maliyet hesaplamasının içine  araçla ilgili ne varsa yazılır (yakıtı, lastiği, şoför maaşı, kasko, sigorta vs).

Kendim den örnek vereyim, 

Kendi tankerimiz olduğu için maliyeti iyi biliyorum. Bizim istasyon akaryakıt alımlarını Mersin'deki dolum tesislerinden yapar, Mersin'den Nevşehir'e akaryakıt nakliyesi şu en son zamlardan sonra 1600-1700 TL civarında, bizim tankerin getireceği lt maksimum 24500 lt (19 ton) akaryakıt basit bi hesaplama ile birim fiyatı 6 tl den baz alırsak  24500 lt x 6 = 147000 TL + 1700 TL =148700 TL ye maliyetiniz olur litre başı olacak 148700/24500= 6,06 TL olur maliyetiniz lpg de bu şekilde hesaplanır.

 

Akaryakıt istasyonlarının ikmal işleri, lpg ye göre daha kolay, isterse istasyon kendi tanker alıp hem kendi hemde başka istasyonların  ikmallerini yapabilir, tabi burada tankerin ADR denilen standartlarda olması tankerin alım ve yürütme maliyetleri (tankerlerin alım satımı genelde euro üzerinden yapılıyor) gibi zor durumlar mevcut, bu zor durumların altında kalkabilecek ve o tankeri işletebilecek istasyoncular tanker alabilirler (bizim çalışma şeklimiz böyle)

 

İkinci seçenek akaryakıt ikmali için bu işi standartlara göre yapan Lojistik firmalarından hizmet almaktır, bu en çok tercih edilen yöntemdir, parasını verirsin nakliyeciye getirir döker ürünü fakat burada dikkat edilmesi gereken, stokların muntazam şekilde takip edilmesi ve ikmal zamanının iyi ayarlanması gerekir, yoksa istasyona geldiğinde mazot yok diyemezsin müşteriye...

 

Üçüncü seçenek firmanın istasyona ikmal yapması akaryakıtı aldığın zaman örnek veriyorum PO nun Mersin terminalinden aldın, kendi tankerin yok, lojistik ile de anlaşmadın, PO sana kendi araçları ile o yakıtı gönderir, nakliye faturasını keser (genelde piyasadan yüksekdir) sende ödersin. 

 

LPG ikmallerinde ise tek seçenek var, firmanın sana LPG yi göndermesi, Niye ?

 

Çünkü LPG nin taşınma şartları, aracın teknik özellikleri, gerekli olan standartlar, doldurma ve boşaltma prosedürleri, normal bir istasyoncunun yapacağı işler değiller ki bu prosedürler çoktur, ülkede lpg ikmali yapabilen firma harici bir kaç tane lojistik firmaları var, büyük firmalar (PO, Opet, Shell, BP, Milangaz, İpragaz) bu işleri yapabilmekteler, bunların dışında kalan markalarda istasyonlarına ikmal için taşeron lojistik firmaları kullanırlar...

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

Lpg sıvıdır.Tam adı sıvılaştırılmış petrol gazıdır.Fiyat farkıda mutfak tüplerinde kullanılması gereken gazı araçlara satmalarıdır.Geçen sene radyoda bunun ile alalı bir haber dinlemiştim.Bazı şirketler ev gazını araçlara satıp rekabet ortamını kötüye kullandıkları için şikayet ediliyorlardı.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

@Hasan Karabekiroglu bilgiler için teşekkürler. En ince detayına kadar

açıklamışsınız. 

 

Ben ilk lpg kullandığımda bu fiyat farkını merak etmiştim ama aynı markanın birkaç km arayla farklı fiyattan sattığını görünce işin lpg ile ilgili olmadığını, konuma, istasyon sahibine göre fiyatlandırıldığına uyanmıştım. 

 

Ben istanbul mahmutbey’de oturuyorum. Evin hemen yanında bp var. 300m çapla shell, opet, kadoil, po, aytemiz ve tp var. Ve burası araç sirkülasyonunun çok fazla olduğu, tem’e, arnavutköy’e, kuzey marmara otoyoluna bağlantı bölgesi. 

 

Sanırım şu an tavan fiyat 3,48. Konumdan dolayı tüm büyük markalar şu an 2,76-78 civarı satarken tp(ipragaz) görüldüğü üzere tavan fiyattan satıyor) 

 

bir gün tp’ye gidip sordum. Yok öyle bir şey dediler. Sanki aptal var karşılarında. Dedim burayı araştıracağım. Bu istasyon sahibi başka şeyler çeviriyor dedim. Kasiyer de valla abi biz de bilmiyoruz neden pahalı sattığımızı. Öyle diyorlar öyle yazıyor dedi. Kimse almıyor zaten dedi. 

 

Lpg güncel fiyatları %95 doğruluk oranıyla benzinlitre uygulamasında var. Tüm türkiye. Siz de kullanırsanız hem yolda süpriz fiyatlara lpg almazsınız hem de uygulama yayılır, herkes faydalanır. 

 

2Oo4Gq.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...