İçeriğe Yönlendir

Passat - B5.5 Sağa Çekme ve Şase Çektirme İşlemi


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Mustafa Arıkan

Merhaba arkadaşlar;

 

Aracımda sonradan oluşan bir sağa çekme durumu var. İşin hikayesini anlatayım fikirlerinizi almak istiyorum.

Aracı 3.5 yıl önce aldığımda ilk iş olarak alt takım komple değişti. Bu işlem sonrası ok gibi giden bir araçtı.

Zaman içinde sağa çekme problemi oldu tam tarih bilemiyorum.

 

İki farklı ilde farklı rot balanscılara gittim. İkisinin de söylediği aynı. Sol ön tekerde hafif kanber var, sağ ön teker hafif geride.

Bu hatayı düzeltmek için şasecide çektirip yerine getirmen gerek diyorlar. Ancak böyle bir eğriliğin oluşması için aracın ya büyük bir çukura düşmüş olması gerekiyor ya da kazada darbe alması gerekiyor. Benim aracımda böyle durumlar olmadı. Ama sağa çekme problemim de sonradan oldu.

 

Başka bir arkadaş alt takımda salıncaklardan olabilir dedi. O öyle deyince kafamı kurcaladı. Aracımın 2017 Ocak ayında sağ ve sol alt salıncak değişti. Değişirken de parçacıda bulunamadığından sağ ve sol farklı parçacılardan alındı diye hatırlıyorum. Parçalar yan sanayi. Bu da kafamı kurcalıyor.

Salıncak değişiminden sonra rot ayarına gittiğimde usta ayar bozulmamış yerinde deyip hiç bir işlem yapmadı.

Sorunumun başlangıcı bu olaydan sonra olabilir. Burası biraz şüpheli.

 

Tekrar rotçuya gitmedim. Tekrar gidip olaydan bahsetmek istiyorum. Ancak yine de fikir almak istedim. 

Daha önce şase düzelttirme tecrübesi olan var mı? Başından böyle bir durum geçen? 

Alt takımdan olma ihtimali vardır diye düşünüyorum. Başka bir sebeple bu tarz bir sorun olma durumu nedir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Orijinal parça takma imkanı varsa kalibrasyonlu bir rot cihazı ayarı sonrası çekme yapıp yapmadığı hususu deneyimlenmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Orjinal parçaya serviste istenecek fiyatı yüreğim kaldırmadığı için servise hiç sormadım bile :)

Bazıları eski usul metre ile ölçülmeli filan diyor. Alt traversi çapraz ölçmek gerekmiş. Doğru sonuç alabilir miyiz acaba?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Bence tekrar bir rotçuya gitmeli. İşini iyi yapan referanslı bir yer bulup gitmekte fayda var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

Orjinal parça salıncakta fark eder. Böyle durumlarda fiyat almakta fayda var servisten. Bazen korkulan kadar fiyat farkı olmuyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Önce neyden kaynaklandığını bilirsem mecbur da kalsam servisten alırım. Rotçuya ben bu durumdan bahsetmeden önce neyden olabilir değiştireyim dedim. Travers, aks taşıyıcı vs hepsi tek tek değişip bakılmalı gibi uçuk şeylerden bahsediyor. Sanayide usta mantığını hepiniz biliyorsunuz. :) 

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Belim palio da sağ ön tekerlek 1 derece üstü dışarı açıktı,  salıncaklar amortisör ve sağ taşıyıcı değiştirdik, fark yarım dereceye düştü, çekme yoktu ama 3 defa ayrı rotçuya gittiğimde aynı şeyi söyleyince değiştirdim, yarım derece olan farkıda altaki büyük kalın bir demir var adını hatırlayamadım travers galiba onu şaseci düzelterek dengelenir demişti rotçu  çekme yapmadığı için elletmedim.

karlı yağmurlu bir günde sağ tarfatan derin çukura düşmüştüm ben.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mustafa, aynı olay benim araçta var. Sol teker 1mm arkada. Kaç yere gittim ana gövde hasarı yok. Alt taşıyıcıları vs aracın yerli yerinde. Sonradan çıktı olay. Sol salıncak hatalı imal edilmiş. Değişimi yapıldı garantiden. Bu arada 1 yılı geçmişti değişim yapılalı. Aynı durum olmasın? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Bir saat önce, Serkan Toker yazdı:

Amortisörler ne durumda, bakıldı mı hiç ?

Ben özellikle belirtmedim abi bakın diye. Defalarca rot ayarına gittim. Olsa söylerlerdi heralde diye düşünüyorum. 

 

Bir saat önce, Barış Kalkan yazdı:

Belim palio da sağ ön tekerlek 1 derece üstü dışarı açıktı,  salıncaklar amortisör ve sağ taşıyıcı değiştirdik, fark yarım dereceye düştü, çekme yoktu ama 3 defa ayrı rotçuya gittiğimde aynı şeyi söyleyince değiştirdim, yarım derece olan farkıda altaki büyük kalın bir demir var adını hatırlayamadım travers galiba onu şaseci düzelterek dengelenir demişti rotçu  çekme yapmadığı için elletmedim.

karlı yağmurlu bir günde sağ tarfatan derin çukura düşmüştüm ben.

Teşekkürler hocam.

 

Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Mustafa, aynı olay benim araçta var. Sol teker 1mm arkada. Kaç yere gittim ana gövde hasarı yok. Alt taşıyıcıları vs aracın yerli yerinde. Sonradan çıktı olay. Sol salıncak hatalı imal edilmiş. Değişimi yapıldı garantiden. Bu arada 1 yılı geçmişti değişim yapılalı. Aynı durum olmasın? 

Abi burası Türkiye herşey mümkün. Benim şüphem de o yönde. Tahminime göre salıncak değiştikten sonra oldu. Farklı yerlerden alınınca da iyice şüphe etmeye başladım. 

Sorunun neyden kaynaklandığını deneme yanılma yapmadan öğrenmem mümkün mü aslında onu öğrenmek istiyorum. Rotçular sallamasyon iş yapıyor. 

 

Bizim araçlarda salıncak diye resimdeki en dıştaki parça oluyor. Bende de o parça değişti. Bu arabanın alt takım da bir tuhaf. 12 parça var. Çeyiz takımı gibi :) 

8d049899833.jpg?revision=1523431880

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Sizin şu anki dingil mesafenizi ölçüp fabrika verisiyle karşılaştırıp kusurlu tarafı bulun bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

akıllı bir şaseci ölçüm yaparak salıncaktaki farkı bulabilir, ama cetvel yada normal metre değilde lazer ile ölçüm yaparak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Parça kodu olarak "8E0 407 693 AG" bu olması lazım. 

P. Tesi bakacak 200-250 arası olması lazım dedi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Mustafa benzer sıkıntı bende de 18 jantlara geçince başladı ve 4 mmsol 3mm sağ taraf geride, önde, dışarda vs diye bir sürü masraf ettirdiler. Neyse hepsi düzeldi şaseci denen sahtekar adamlarda (ki haram olsun yapılan iş ile alınan para çok fahiş)lakin araç hala sağa çekiyor. Rotçu arkadaş ile epey azalttık olayı ayar yapa yapa.
Bende ön takım değiştim komple sol başka marka sağ Sachs marka amortisör takmışlar.
Parçacı kurnazlık yapmış bizim salak ustada bakmamış. Sonradan ayıktım yoksa fiyat olarak da fazla alacaktı çakal.
Sol amortisör hariç herşeyi oem parçaya çevirdim bi o kaldı.
Kısaca bende artık kabulettim düşün kıl adamım...
İnşallah çözersin de yol gösterir bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bende cektirdim eski arabada. Lakin rotcu auarlayamadi. Corumda ip gibi yaptilar sonra.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Rot ayarı gerçekten çok önemli bir iş. 1 aylık makinesi olan bir rotçu, 2 defa yapmasına rağmen direksiyondaki eğriliği düzeltememişti. Sonrasında kendi arkadaşıma götürdüm, tek kalemde problemi çözdü. Maharetli eller burada çok önemli. Çekirdekten yetişen eleman kalmadı artık. Önümüzdeki yıllarda bizi zor günler bekliyor.

 

VW halkın arabası değil mi? Parçası ucuzdur. Bilmem ne parçası bile serviste bulunuyor diyorsunuz hemde yan sanayiden ucuza. Neden korkuyorsunuz anlamadım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
5 saat önce, Mert Yeldan yazdı:


P. Tesi bakacak 200-250 arası olması lazım dedi

Teşekkürler. 

 

4 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:

Mustafa benzer sıkıntı bende de 18 jantlara geçince başladı ve 4 mmsol 3mm sağ taraf geride, önde, dışarda vs diye bir sürü masraf ettirdiler. Neyse hepsi düzeldi şaseci denen sahtekar adamlarda (ki haram olsun yapılan iş ile alınan para çok fahiş)lakin araç hala sağa çekiyor. Rotçu arkadaş ile epey azalttık olayı ayar yapa yapa.
Bende ön takım değiştim komple sol başka marka sağ Sachs marka amortisör takmışlar.
Parçacı kurnazlık yapmış bizim salak ustada bakmamış. Sonradan ayıktım yoksa fiyat olarak da fazla alacaktı çakal.
Sol amortisör hariç herşeyi oem parçaya çevirdim bi o kaldı.
Kısaca bende artık kabulettim düşün kıl adamım...
İnşallah çözersin de yol gösterir bana.

İnşallah bende tatilde uğraşacam artık. 

 

3 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Bende cektirdim eski arabada. Lakin rotcu auarlayamadi. Corumda ip gibi yaptilar sonra.

Ben de istiyorum ip gibi olsun :) 

 

3 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Rot ayarı gerçekten çok önemli bir iş. 1 aylık makinesi olan bir rotçu, 2 defa yapmasına rağmen direksiyondaki eğriliği düzeltememişti. Sonrasında kendi arkadaşıma götürdüm, tek kalemde problemi çözdü. Maharetli eller burada çok önemli. Çekirdekten yetişen eleman kalmadı artık. Önümüzdeki yıllarda bizi zor günler bekliyor.

 

VW halkın arabası değil mi? Parçası ucuzdur. Bilmem ne parçası bile serviste bulunuyor diyorsunuz hemde yan sanayiden ucuza. Neden korkuyorsunuz anlamadım.

15 yaşında olmasına rağmen evet her parçası serviste var hocam. Tabiki de her parça bu kadar ucuz değil. Diğer araçlara göre alt takımda daha çok parça var. Yukarıda gördüğün setin orjinalinin 5000TL olduğunu duydum (euro yükseldi şimdi daha da artmıştır). Pazartesi daha detaylı araştıracağım.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Çuhayı yırtan bedelini öder. 

Ne kadar ekmek o kadar köfte. 

Aslan besleyen yemine katlanır.

Vs...

Kur artışları toplumun her kesimini etkiliyor az yada çok. Hakkımızda hayırlısı diyelim. 

 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Çoruma mı gelem ne edem [emoji39]

Bende cektirdim eski arabada. Lakin rotcu auarlayamadi. Corumda ip gibi yaptilar sonra.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
11 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:

Çoruma mı gelem ne edem [emoji39]

 

Tamir ve bakım ustamız Ankara da, rot ustamız Çorum da :) Bora nın ön tabla burçları, sağ rot başı ve amortisör kafaları değişmişti sağolsun ustamız araba dükkana girer girmez aracı lifte kaldırmadan bakmadan teşhisi koydu üstelik ön tabla burçları 6 ay önce değişmişti. Ben dedim onlar değişti diye ama sökelim bakalım dedi ve gördüm ki parçalanmış :) Araba on numara olmuştu ön düzen olarak ama rot ustamız ayarlayamadı çekme yoktu parçalar değişmeden önce, ayardan sonra çekme olayını düzeltemedi ve direksiyon yamuk duruyordu. Lastikten yapar dedi uğraşmadı. Çoruma geldim orada tekrar ayar yaptım lastik yerleri değişti tekrardan ayara girdi ne çekme ne yamukluk.

On 12.05.2018 at 19:40, Mustafa Arıkan yazdı:

Ben de istiyorum ip gibi olsun :) 

 

Çoruma gel sende :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
7 saat önce, Metin Akbal yazdı:

 

Tamir ve bakım ustamız Ankara da, rot ustamız Çorum da :) Bora nın ön tabla burçları, sağ rot başı ve amortisör kafaları değişmişti sağolsun ustamız araba dükkana girer girmez aracı lifte kaldırmadan bakmadan teşhisi koydu üstelik ön tabla burçları 6 ay önce değişmişti. Ben dedim onlar değişti diye ama sökelim bakalım dedi ve gördüm ki parçalanmış :) Araba on numara olmuştu ön düzen olarak ama rot ustamız ayarlayamadı çekme yoktu parçalar değişmeden önce, ayardan sonra çekme olayını düzeltemedi ve direksiyon yamuk duruyordu. Lastikten yapar dedi uğraşmadı. Çoruma geldim orada tekrar ayar yaptım lastik yerleri değişti tekrardan ayara girdi ne çekme ne yamukluk.

 

Çoruma gel sende :D

bencede corum iyiymiş

Yorum bağlantısı
Ali Gök

2 kere lastik değiştirdiğim için rota girmiştim düz giden arabamla.  düz giden araba rottan sonra düz gitmiyordu :D 

 

eğer rot bozulmassa tövbe sokmam arabayı rot ayarına 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

1,3 Lineam vardı, can sıkıntısından rota girmiştim, rot ayarından sonra araba bir tarafa çekmeye başlamıştı. Rotçu 2. sefer ayarladı gene çekiyordu. Tekrar gittiğimde lastiklerden dedi.( lastiklerin değişme zamanı gelmişti). Lastik almadan da satmıştım onu :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...