İçeriğe Yönlendir

Explorer - Şanzıman Kaçırma Sorunu


Ali Verimli

Recommended Posts

Ali Verimli

Merhabalar arkadaşlar... cumartesi günü akşam 1997 model  4.0 v6 sohc explorer aracım kalkışta ve geri manevrada zorlanmaya başladı... seyahat esnasında da vites geçişlerinde gecikme yaşanıyor ancak ayağımı biraz gazdan çektiğimde geçiş gerçekleşiyor. burada şanzımancıya götürdüm hemen şanzıman inecek dedi ve 4500 tl gibi bir masraf çıkardı. başka bir usta ise şanzıman yağını ve filtresini değiştirmemi genelde bu sorunun yağ basıncının azalmasından kaynaklandığını söyledi. bu tip problem yaşayan var mı?  bir fikir veriseniz sevinirim...

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

"Öncelikle şanzıman yağı ve filtre değişimini gerçekleştirin" diyen ustanızı dinleyin. Sıklıkla yaşanan şanzıman sorunlarının temel sebebi yağın özelliğini kaybetmesidir. Yağ ve filtre değişimi yapılarak bu türlü sorunlar kolay ve de ucuz yoldan halledilebiliyor. Sizin sorununuz bu değilse bile en azından bu olasılığı elimine etmiş olursunuz...

 

İnternetten aracınız üzerinde yer alan şanzıman için hangi tür yağın kullanılması gerektiğini bulabilirsiniz. Yağ değişimi esnasında şanzımandan çıkan yağ ve filtrenin metal talaşı ya da diğer türlü (balata tozu, toz, kir vb.) kirleticiler içerip içermediğini kontrol etmekte fayda vardır. Şanzımanın durumu hakkında size/ustaya bilgi verecektir.

Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Ali Bey yakıt tüketiminiz artış gösterdi mi? Şanzıman arızalarının çoğu sarfiyatı olumsuz etkiliyor. Eğer sarfiyatınız aynı ise yağ değişimi çözüm olabilir.

Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul

Şanzıman yağını değiştirirken dikkat edilmesi gereken bir husus var.

Çoğu usta yeni şanzıman yağını (benimki 5 ileri otomatik şanzıman ve castrol transmax dex3 kullandım,Ford Mercon onaylıdır..) araç geri viteste iken yağ haznesine doldurup

yağ çubuğu ile miktarı kontrol ediyor. Fakat kitapçıkta hatta yağ çubuğunun  üzerinde araç "P" konumunda iken seviyenin çubuk üzerindeki çizgiye göre ayarlanması gerektiği belirtiliyor . Fazla yağ ve eksik yağ problemdir.

Geçmiş olsun..

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

yağ seviyesini en doğru nasıl ölçebiliriz. araç boşta ve çalışır durumda iken mi çekip çubuğu bakacaz ?

 

yoksa farkı bir şekildemi

Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul

Selam,

Şanzıman yağı kontrolü için eğer araç hiç çalışmamışsa yani ilk çalıştırma yapılacak ise ve hava sıcaklığı 10 derece ve üzerinde ise ;

Aracı çalıştırıyorsunuz ve vitesi her seçenekte 20-25 sn  bekleterek P-N-R- 1-2 seçeneklerinde gezdiriyorsunuz.En son tekrar "P" konumuna döndükten sonra el frenini çekin ve aracı çalışır bırakıyorsunuz.Çubuğu çekip temizleyip tekrar içeri  oturtup çıkarttıktan sonra yağ seviyesi iki delik arasında olmalı..

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul

Ve ya aracı 30 km kadar kullanıp yağı normal çalışma sıcaklığına getirip , yukarıdaki işlemin ayınısını uygularsanız bu sefer kontrol sırasında yağ seviyesi yağ çubuğu üzerinde "crosshatch" yani taralı bölge içinde kalmalıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul

Bu bilgiler Ford Explorer marka araçlar için geçerlidir ve bilgileri bakım kitapçığından aldım .

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Hmm . Bende bi kitapciga bakim jeep lerde  bosa alinacak die biliordm emin degilim ama. markadan markaya degisiyor olablir 

Yorum bağlantısı
Fırat Başyemenici
On 14.05.2018 at 14:09, Ali Verimli yazdı:

Merhabalar arkadaşlar... cumartesi günü akşam 1997 model  4.0 v6 sohc explorer aracım kalkışta ve geri manevrada zorlanmaya başladı... seyahat esnasında da vites geçişlerinde gecikme yaşanıyor ancak ayağımı biraz gazdan çektiğimde geçiş gerçekleşiyor. burada şanzımancıya götürdüm hemen şanzıman inecek dedi ve 4500 tl gibi bir masraf çıkardı. başka bir usta ise şanzıman yağını ve filtresini değiştirmemi genelde bu sorunun yağ basıncının azalmasından kaynaklandığını söyledi. bu tip problem yaşayan var mı?  bir fikir veriseniz sevinirim...

 

Şanzımanda kaydırma sorunu veren aracın yüksek ihtimalle motor arıza lambası yakması lazım ve cihazda bu hatayı vermesi gerekli diye düşünüyorum. Böyle bir konu mevcut mu?

Yorum bağlantısı
Ali Verimli
5 saat önce, Fırat Başyemenici yazdı:

Şanzımanda kaydırma sorunu veren aracın yüksek ihtimalle motor arıza lambası yakması lazım ve cihazda bu hatayı vermesi gerekli diye düşünüyorum. Böyle bir konu mevcut mu?

 motor arıza lambası yanıyor ama lpg de iken... şu an overdrive ışığı yanıp sönüyor

Yorum bağlantısı
Ali Verimli
On 14.05.2018 at 14:09, Ali Verimli yazdı:

Merhabalar arkadaşlar... cumartesi günü akşam 1997 model  4.0 v6 sohc explorer aracım kalkışta ve geri manevrada zorlanmaya başladı... seyahat esnasında da vites geçişlerinde gecikme yaşanıyor ancak ayağımı biraz gazdan çektiğimde geçiş gerçekleşiyor. burada şanzımancıya götürdüm hemen şanzıman inecek dedi ve 4500 tl gibi bir masraf çıkardı. başka bir usta ise şanzıman yağını ve filtresini değiştirmemi genelde bu sorunun yağ basıncının azalmasından kaynaklandığını söyledi. bu tip problem yaşayan var mı?  bir fikir veriseniz sevinirim...

merhabalar...

aracımın şanzıman yağ filtresi ve yağı değişti... kaçırma problemi ortadan kalktı gibi görünüyor ancak d veya r de vitesi bazen seçmiyor. cihaza bağladık tüm şanzıman seviyelerinde hata veriyor. usta elektrik arızası var diyor . hata kodlarını sildi ancak zaman zaman yine yapıyor bu durumu... ne yapacağımı bilemedim. herkesin farklı birşey söylemesinden aracımdan soğudum resmen.. :(

Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul
8 saat önce, Ali Verimli yazdı:

merhabalar...

aracımın şanzıman yağ filtresi ve yağı değişti... kaçırma problemi ortadan kalktı gibi görünüyor ancak d veya r de vitesi bazen seçmiyor. cihaza bağladık tüm şanzıman seviyelerinde hata veriyor. usta elektrik arızası var diyor . hata kodlarını sildi ancak zaman zaman yine yapıyor bu durumu... ne yapacağımı bilemedim. herkesin farklı birşey söylemesinden aracımdan soğudum resmen.. :(

Ali Bey şimdi bir yurtdışı forumunda okudum r'den d'ye attığına vitesin geçmediğini yani seçmediğini söylemiş bir kullanıcı (konsolda geçti gözüküyor ama dişliler geçmiyor hareket etmiyor yani) ,problemin aşağıda yazdığım ekipmanlardan  kaynaklanabileneciğini söylemiş;

 

"It could be TCM (transmission control module), gear selector switch or shift solenoid problem"

Fazla zamanım yok çok detaylı bakamadım fakat sanırım Özellikle TCM modülü arızaları bahsettiğiniz sıkıntılara neden olabiliyormuş.Resetlenebildiğinden bahsetmişler..

Zaman bulunca ben de bakmaya çalışırım.araştıra araştıra çözülür bir şekilde canınızı sıkmayın..

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Verimli
15 saat önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

Ali Bey şimdi bir yurtdışı forumunda okudum r'den d'ye attığına vitesin geçmediğini yani seçmediğini söylemiş bir kullanıcı (konsolda geçti gözüküyor ama dişliler geçmiyor hareket etmiyor yani) ,problemin aşağıda yazdığım ekipmanlardan  kaynaklanabileneciğini söylemiş;

 

"It could be TCM (transmission control module), gear selector switch or shift solenoid problem"

Fazla zamanım yok çok detaylı bakamadım fakat sanırım Özellikle TCM modülü arızaları bahsettiğiniz sıkıntılara neden olabiliyormuş.Resetlenebildiğinden bahsetmişler..

Zaman bulunca ben de bakmaya çalışırım.araştıra araştıra çözülür bir şekilde canınızı sıkmayın..

 

 

ilginiz için çok teşekkürler... mantıklı olabilir yazdığınız. bu problem başkadığından beri vites kolu eskisine oranla hiç zorlanmadan hareket etmeye başladı.  bir ilgisi olabilir mi acaba??? bir de yeni değiştirdiğim yağı kontrol ettim hafif bir yanık kokusu sezdim .. o da canımı sıktı biraz...:(

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...