Erzan Aşkın 15 Mayıs 2018 Paylaş 15 Mayıs 2018 (düzenlendi) Merhaba İstanbul Avrupa yakasında tavsiye edeceğiniz enjektör rektifiye servisi var mı? 12 Temmuz 2018 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Mayıs 2018 Paylaş 15 Mayıs 2018 40 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: seyrantepe de mevcut. Gittiğimiz yer he mi? Yorum bağlantısı
Erzan Aşkın 15 Mayıs 2018 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2018 48 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: seyrantepe de mevcut. İletişim numarası ve firma ismi paylaşabilir misiniz Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 16 Mayıs 2018 Paylaş 16 Mayıs 2018 Mondeo Mk3 için biz çok çekmiştik enjektörden. İlgili konuyu bulursam paylaşayım. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mayıs 2018 Paylaş 16 Mayıs 2018 18 saat önce, Servet Aydın yazdı: Gittiğimiz yer he mi? he o yer 18 saat önce, Erzan Aşkın yazdı: İletişim numarası ve firma ismi paylaşabilir misiniz mesaj attım Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 Merhaba 2006 Mondeo 2.0 Tdci Jatco 195.000 Km aracı 2 ay önce aldım fakat araçta 1000 - 2100 devir arasında motordan bir şıkırdama tarzında bir ses geliyor 2100 deviri geçince ses kesiliyor motor sıcaklığı 70 i geçince de kesiyor bazen, sesin videosu var. Forumda paylaşılan konulara baktığımda enjektör arızası gibi duruyor, ustaya sorduğumda oda yakıt sistemi ile alakalı diyor, ama araçta duman atma çalışmama veya titreme, aşırı fazla yakma , performans düşüklüğü gibi bir sorunlar yok sadece problem bu ses, Birde hafiften gaza basınca inceden bir ıslık sesi geliyor turbo dan olabilirmi yoksa odamı enjektörlerden alakalıdır. aklıma takılan bir hususta otomotik şanzıman yağını değiştirdim usta 5 lt dexron 6 koyduğunu söyledi ama burdaki paylaşımlarda okudum kadarıyla orjinal yağı dexron 3 diye söylenmiş şanzıman için bir problem olurmu ötme veya aşınma gibi. Aracı aldım tüm eksiklerini bitirdim sayılır, mercek değişimi için farları söktüm İlker Kemal beye gönderdim, İletişim numarasını Mehmet KAYA Bey den aldım kendisine tekrardan teşekkür ediyorum. Sony teyp cd çaları çalışmıyordu ve sökemiyorlardı tırnakları kırılmış diye Çağlar abinin sökmek için vermiş olduğu teknik ile teyp söküldü şuan yapılıyor Sağol Çağlar abi, teşekkür ederim. Şimdi motordaki bu şıkırdama sesinide çözebilirsek sıra kasnak ve bilyaların ordan gelen sürtünme sesine gelecek :)) 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 70 derece sonrası ses kayboluyor ise herşey olması gerektiği gibi. Motor ısınana kadar avanslı çalışıyor motor. Biraz da yakıt markasına göre daha sesli çalışıyor olmalı Turbo da eser miktarda ıslık sesi yapar. Nihayetinde 5000dd misal bir anda 100bin.dd oluyor. Bence ellemeyin aracı 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 öncelikle şu meşhur tdci kasnağını değişin ses değişbilir bile. ayrıca jatco da 60 tan sonra gazlayın 85 lere çıkın. 70-85 arası gitmeyin , arabanın kimyasına yakırı birşeyler var o aralıkta 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 Videodaki seslerde bir gariplik duyamadım. Sıkıntı olsa zaten başka türlü şeyler de olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: öncelikle şu meşhur tdci kasnağını değişin ses değişbilir bile. ayrıca jatco da 60 tan sonra gazlayın 85 lere çıkın. 70-85 arası gitmeyin , arabanın kimyasına yakırı birşeyler var o aralıkta Abi bu aralıkta nasıl bir sıkıntı oluyor? Bizim borada da jatco var. Denemedim dikkatimi de çekmedi pek ama bilelim ona göre kullanalım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 Hız 50 yi ve hararet 80 i geçince ses düğmeye basmış gibi kesiliyorsa normaldir. Yalnız iki şart da oluşmuş olmalı. Tekrar stop edip çalışana kadar ses yapmaz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 2 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı: Abi bu aralıkta nasıl bir sıkıntı oluyor? Bizim borada da jatco var. Denemedim dikkatimi de çekmedi pek ama bilelim ona göre kullanalım. şanzıman ile ilgili değil, o devir aralığında mk3 tdci motor gitmek istiyor, beyin dur otur diyor, git gel yaşamaya başlıyor araba. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Eylül 2018 Paylaş 27 Eylül 2018 öncelikle şu meşhur tdci kasnağını değişin ses değişbilir bile. ayrıca jatco da 60 tan sonra gazlayın 85 lere çıkın. 70-85 arası gitmeyin , arabanın kimyasına yakırı birşeyler var o aralıktaEgr körleyenler bi düşünsün acep niye motor saçmalıyor arada 1 Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül 28 Eylül 2018 Paylaş 28 Eylül 2018 On 27.09.2018 at 16:32, Servet Aydın yazdı: 70 derece sonrası ses kayboluyor ise herşey olması gerektiği gibi. Motor ısınana kadar avanslı çalışıyor motor. Biraz da yakıt markasına göre daha sesli çalışıyor olmalı Turbo da eser miktarda ıslık sesi yapar. Nihayetinde 5000dd misal bir anda 100bin.dd oluyor. Bence ellemeyin aracı Abi uzun yolda ısı 70 in altına çok düşüyor 90 100 km hızlarda dahi var bu ses taaki 2100 deviri geçene kadar. Şehir içinde de öyle motor 70 e gelene kadar ben işe gitmiş oluyorum :)) haliyle kabin içinde çok hissediliyor buda konforu olumsuz yönde etkiliyor, On 27.09.2018 at 17:27, Çağlar Bayur yazdı: öncelikle şu meşhur tdci kasnağını değişin ses değişbilir bile. ayrıca jatco da 60 tan sonra gazlayın 85 lere çıkın. 70-85 arası gitmeyin , arabanın kimyasına yakırı birşeyler var o aralıkta Çağlar abi ilk fırsatta kasnağı değiştireceğim parçacı 600 TL fiyat istiyor, kayış ve bazı bilyalar değişti ses değişmedi zaten oradan kendine özgü bir sürtünme sesi geliyor, aracın farları olmadığı için şuan kullanamıyorum ama 70-85 bantına dikkat edeceğim :)) 22 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Hız 50 yi ve hararet 80 i geçince ses düğmeye basmış gibi kesiliyorsa normaldir. Yalnız iki şart da oluşmuş olmalı. Tekrar stop edip çalışana kadar ses yapmaz. Mehmet abi bu ses hararet 80 i geçince kesiyor, fakat hararet 80 nin altında ise hız elliyi geçse bile kesmiyor 90 100 lerde de ses var, motor 2100 deviri geçince sesi kesiyor bu devrin altına düşünce tekrar başlıyor, ustada diyorki turbo o devirde tam devreye giriyor enjektörler yakıtı tam çekiyor sorunsuz çalışıyor gibi bir şey söyledi haliyle sesi kesiyor enjektörlerde sıkıntı olabilir diyor, bende şimdi önümüzdeki ay Ankara ya gideceğim İstanbul da geçme ihtimalim de var. Diyorum gitmişken enjektörlere bi baktırsam mı bu sesi yoksa hiç elletmesem mi kafam karışık bilmiyorum belkide motordan geliyordur :(( o yüzden sizlerden bilgi almak istedim. 23 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Videodaki seslerde bir gariplik duyamadım. Sıkıntı olsa zaten başka türlü şeyler de olur. Harun bey videolarda ses çok net değil doğru, ama araç içinde ve dışında ses var, yanımdan geçen her dizel aracı dinler oldum onlardaki motor sesi nasıl diye :)) takıntı yaptım sesi hayırlısı diyelim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Eylül 2018 Paylaş 29 Eylül 2018 Burak, uzun yolda hararet düşüyor dedin. Termostat arızalı zaten. Önceliği ona ver. Motor daha erken ısınacak. Ses hemen kesilir. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Liman 29 Eylül 2018 Paylaş 29 Eylül 2018 Çare burada,https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Eotoclubturkiye%2Ecom%2Fforum%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F289875-Mondeo-III---Motoru-ve-S%C3%BCr%C3%BCc%C3%BC-Kabini-Hep-So%C4%9Fuk-Mondeo%27lar-Buraya&share_tid=289875&share_fid=65199&share_type=tBurak, uzun yolda hararet düşüyor dedin. Termostat arızalı zaten. Önceliği ona ver. Motor daha erken ısınacak. Ses hemen kesilir. 3 Yorum bağlantısı
Koray Özel 1 Ekim 2018 Paylaş 1 Ekim 2018 Merhabalar Temmuz 2018 de Pompa ve Enjektör revizyonu yaptırdım kodlattım motor ısınana ya da çok eğimli bir yokuş inerken motor sıcaklığı hafif düşse bile bahsettiğiniz ses bende de oluyor ve tüm ustalar pompacılar mondeonun karaktreri böyle sıkıntı yok diyorlar. Sizde çok takılmayın. Saygılarımla 1 Yorum bağlantısı
Erzan Aşkın 1 Ekim 2018 Yazar Paylaş 1 Ekim 2018 On 28.09.2018 at 18:43, Burak Yaşar Gül yazdı: Abi uzun yolda ısı 70 in altına çok düşüyor 90 100 km hızlarda dahi var bu ses taaki 2100 deviri geçene kadar. Şehir içinde de öyle motor 70 e gelene kadar ben işe gitmiş oluyorum :)) haliyle kabin içinde çok hissediliyor buda konforu olumsuz yönde etkiliyor, Çağlar abi ilk fırsatta kasnağı değiştireceğim parçacı 600 TL fiyat istiyor, kayış ve bazı bilyalar değişti ses değişmedi zaten oradan kendine özgü bir sürtünme sesi geliyor, aracın farları olmadığı için şuan kullanamıyorum ama 70-85 bantına dikkat edeceğim :)) Mehmet abi bu ses hararet 80 i geçince kesiyor, fakat hararet 80 nin altında ise hız elliyi geçse bile kesmiyor 90 100 lerde de ses var, motor 2100 deviri geçince sesi kesiyor bu devrin altına düşünce tekrar başlıyor, ustada diyorki turbo o devirde tam devreye giriyor enjektörler yakıtı tam çekiyor sorunsuz çalışıyor gibi bir şey söyledi haliyle sesi kesiyor enjektörlerde sıkıntı olabilir diyor, bende şimdi önümüzdeki ay Ankara ya gideceğim İstanbul da geçme ihtimalim de var. Diyorum gitmişken enjektörlere bi baktırsam mı bu sesi yoksa hiç elletmesem mi kafam karışık bilmiyorum belkide motordan geliyordur :(( o yüzden sizlerden bilgi almak istedim. Harun bey videolarda ses çok net değil doğru, ama araç içinde ve dışında ses var, yanımdan geçen her dizel aracı dinler oldum onlardaki motor sesi nasıl diye :)) takıntı yaptım sesi hayırlısı diyelim. Bence ilk önce yağ termostadı nı değişip harareti normal seviyeye taşımanız daha iyi olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül 1 Ekim 2018 Paylaş 1 Ekim 2018 On 29.09.2018 at 09:11, Servet Aydın yazdı: Burak, uzun yolda hararet düşüyor dedin. Termostat arızalı zaten. Önceliği ona ver. Motor daha erken ısınacak. Ses hemen kesilir. On 29.09.2018 at 11:04, Mustafa Liman yazdı: Çare burada, https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Eotoclubturkiye%2Ecom%2Fforum%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F289875-Mondeo-III---Motoru-ve-S%C3%BCr%C3%BCc%C3%BC-Kabini-Hep-So%C4%9Fuk-Mondeo%27lar-Buraya&share_tid=289875&share_fid=65199&share_type=t 6 saat önce, Erzan Aşkın yazdı: Bence ilk önce yağ termostadı nı değişip harareti normal seviyeye taşımanız daha iyi olacaktır. Uzun yolda dağ inişlerinde havalarda soğudu için hararet düşüyor, 70 60 hatta 50 ye düşüyor kalorifer de sıcak üflüyormu hiç denemedim genelde 22 dereceye ayarlı, havalar biraz daha soğusun 27 28 yapayım bakayım sıcak üfleyecekmi durumu ozaman tekrardan paylaşacağım. Mustafa abi senin araç kadar değil hararet şehir içi yoğun trafikte genelde ortada ama dediğim gibi hava -- lere bi düşsün bakalım. 6 saat önce, Koray Özel yazdı: Merhabalar Temmuz 2018 de Pompa ve Enjektör revizyonu yaptırdım kodlattım motor ısınana ya da çok eğimli bir yokuş inerken motor sıcaklığı hafif düşse bile bahsettiğiniz ses bende de oluyor ve tüm ustalar pompacılar mondeonun karaktreri böyle sıkıntı yok diyorlar. Sizde çok takılmayın. Saygılarımla Abi bende bu ses için enjektörlere ve pompaya baktırmayı düşünüyordum sizde de aynı demek ki, neyse ben biraz daha araştırayım bir çözüm bulamazsak mecbur kabulleneceğiz yapacak bir şey yok. Saygılar Yorum bağlantısı
Taner Aksu 6 Ekim 2018 Paylaş 6 Ekim 2018 On 27.9.2018 at 15:25, Burak Yaşar Gül yazdı: Aynı şakırdama sesi bende de mevcut. 1800-2000 devirler arasında net bir şekilde belli oluyor. Ustaya gösterdim sesin geldiği aralığı denk getiremedi. Aracı sürekli kullandığım için biliyorum sesin oluşmasını sağlayacak şekilde gazı ayarladım o zaman duyabildi. Enjektör ustasına gittik ona da dinlettim. Hemen enjektörlerin revizyona girmesi gerekiyor dedi. Araç şu an 223.000 km benden önceki sahibi 120.000 kmde revizyon yaptırmış. Normal bir ses olduğunu düşünmüyorum. Var bir sorun mutlaka.Herhangi bir işlem yaptırmadım o şekilde kullanıyorum. Videoda dikkat ederseniz şakırdama sesinin yanı sıra inceden bir zırıltı sesi de var. Aynı ses bende de mevcut hatta Ankara'da Tuncay ustaya da dinlettim bu sesi, dikiz aynasının önündeki sensör kutusundan geldiğini söyledi ama çok dinledim ordan gelmiyor. Başka bir sorun var. Yorum bağlantısı
Burak Yaşar Gül 7 Ekim 2018 Paylaş 7 Ekim 2018 Evet Taner bey var bir sorun bu ses normal olamaz araca kim binse normal değil diyorlar, bende hararet 90 gelince ses gidiyor birde 2100 devire gelince ses gidiyor. Şuan için krank kasnağını ve Mustafa LİMAN abinin tavsiye ettiği yağ termostatını sipariş verdim geldi bunlar değişecek birde altarnatör kasnağını yeni tipe çevirince çoğu ses gidiyormuş forumda konusu var bunları değiştikten sonra ses kesilmez ise enjektör ve yakıt pompasını kontrol ettireceğim bir sonuç alamazsam motora kadar gideceğim :)) Yorum bağlantısı
Mustafa Liman 7 Ekim 2018 Paylaş 7 Ekim 2018 Yaz, kış, iniş, çıkış, şehir içi yada dışı farketmez. Onbeş yirmi km sonunda hararet 90 a takılı kalacak. Bunun dışındaki üst ve alt hareketlerin hepsinde bir sorun aranmalı. "Bu modeller böyle!" diyen usta(!)ların da ağzına levye ile vurulup oradan uzaklaşılacak.Şakırtı konusunun kesin çözümü enjektörlerin yeniden delphi cihazda kodlanması ve araca yeniden tek tek kaydedilmesi. Enjektorlerden birinde sorun varsa zaten cihaz kod vermeyecek ve mecburen revize edilecek. İdrardan karakter tahlili yapan enjektorcüler genelde sadece geri dönüş miktarlarını ölçerek, hatta sadece dinleyerek teşhis koyuyor ve tüm enjektörleri revize etme yoluna gidiyor. Kodlama cihazı (mutlaka delphi) yoksa orada yaptıracağınız işin sonu eskisi ile aynı olacak. Cihaz varsa zaten sadece sorunlular tespit olacak, sağlam olanlara yeni kod çıkacak. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts