İçeriğe Yönlendir

Focus I - Hararet Sorunu


Kenan Demir

Recommended Posts

Kenan Demir
(düzenlendi)

Focus mk1 imde hararet sorunu var.Genellikle yokus cikarken hararet ibresi kirmiziya dayaniyor.Ve ikaz uyari isigi yanip cekisten disuyor.Ustaya goturdum.Motor kapagini acti.1.400 Tl masraf cikardi.Motor yeni gibi oldu.Cekis falan artti.Motor sibop lari degisti kapak revize oldu.Su an. Hala zorlayinca yokus cikinca ya da uzun sure 5.viteste giderken gosterge artiyor.Su an yedek su deposunda sadece su var.Ek baglanti yapildi.Hava alindi.Yine ayni.Lutfen ayni durumda olan arkadaslar bilgileriniz onemli.Ayrica Ankara da bu isi kòkunden halleden bir usta lazim.Saygilar.

tarihinde Kenan Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
33 dakika önce, Kenan Demir yazdı:

Focus mk1 imde hararet sorunu var.Genellikle yokus cikarken hararet ibresi kirmiziya dayaniyor.Ve ikaz uyari isigi yanip cekisten disuyor.Ustaya goturdum.Motor kapagini acti.1.400 Tl masraf cikardi.Motor yeni gibi oldu.Cekis falan artti.Motor sibop lari degisti kapak revize oldu.Su an. Hala zorlayinca yokus cikinca ya da uzun sure 5.viteste giderken gosterge artiyor.Su an yedek su deposunda sadece su var.Ek baglanti yapildi.Hava alindi.Yine ayni.Lutfen ayni durumda olan arkadaslar bilgileriniz onemli.Ayrica Ankara da bu isi kòkunden halleden bir usta lazim.Saygilar.

sistemde hava var . yalancı hararet problemi bu. forumda aratır iseniz sorunuzun cevabını bulabilirsiniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş

Aynı hararet sorunu bende de var bugün ustaya bıraktım Sonucu bekliyorum kafam karışık çok sıkıntı çıkartmazlar umarım..

Yorum bağlantısı
Kenan Demir
2 saat önce, Sezgin Yılmaz yazdı:

sistemde hava var . yalancı hararet problemi bu. forumda aratır iseniz sorunuzun cevabını bulabilirsiniz

O zaman Havasini iyi alamadilar.Yorum icin sagolun.

Yorum bağlantısı
Kenan Demir
1 saat önce, İlyas Demirbaş yazdı:

Aynı hararet sorunu bende de var bugün ustaya bıraktım Sonucu bekliyorum kafam karışık çok sıkıntı çıkartmazlar umarım..

Ilyas Bey onemli olan Iyi isin eri bir ustaya goturmek.Motoru actilar.Yenileme yaptilar.Ekstradan su hava hortumu eklediler.Cekis artti ama hararet ayni kaldi.O kadarda masraf ettik.Hararet dedik O haric heryerine bakildi arabanin.😕Umarim fazla sikinti cekmezsiniz.Ben 3.4 aydir cekiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hararet mi. Yalancı hararet mi. Bunu bi anlamak gerek.
Motor neden açılmış onu da anlamadım.

Yorum bağlantısı
Kenan Demir

Anlamiyorlar Mehmet Bey anlasalar keske.Silindir kapak contasina bakmak icin actilar.Yanma var mi diye.Revizyon denilen seyi yaptilar.4 silindirin 2 sini duzelttiler guya.is olsun diye tuzak iste.Ne yapmam gerekir.Ankara da bu isi yapan kim var.?Hava alma islemi kac saat suruyor.1 hafta sanayide kaldi araba hararetten.

Hararet ve yalanci hararet ayri ayri nasil anlasilir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hararet ve yalanci hararet ayri ayri nasil anlasilir?


Yalancı hararet anında düşer.
Yorum bağlantısı
Kenan Demir

Yokuslarda sona dayaniyor ibre.Duzluge gelince ortalaniyor tekrar normale donuyor.Yine bir hava aldirayim.Sagolun Mehmet Bey.

Yorum bağlantısı
Alp Kaya

geçmiş olsun.bir arkadaşımın c max 2004 dizel aracında benzer sorun olmuştu.aracın hararet göstergesinde arıza varmış.gösterge değişti.düzeldi.

Yorum bağlantısı
Kenan Demir

Sagolun Alp Bey.Size de gecmis olsun.Gosterge, Íkaz lambasini yakip cekis olarak dusururmu acaba.?Yolun ortasinda gaza bastigimda araba duruyordu.Gostergeye bagliysa hararet. Sorunu degisiyim bende.Sagolun yorum icin.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Devirdaim radyatör fan müşiri vs yani motorun kendi değilde soğutma grubu iyice kontrol edildi mi. Antifriz yok anladığım kadarı ile.  Motor korumaya geçecek bir durum varsa hararet ya gerçekten çıkıyor yada beyin ile sıkıntı vs var ki araç kendini korumaya alıyor. Bozuk gösterge işi değildir.

Yorum bağlantısı
Alp Kaya

kenan bey araç gitmiyorsa gösterge işi değildir.o zaman aracınızda soğutma sistemi le ilgili bir arıza vardır.radyatörde tıkanıklık olabilir,devirdaimde veya hararet müşirinde,termostatta veya fan motorunda arıza olabilir.hepsi birbiri ile bağlantılı olduğu için bakılması lazım.iyi bir usta bulmalısınız.iyi akşamlar

Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas
(düzenlendi)
ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR San.Gıda ve Ti  
ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR San.Gıda ve Tic.Ltd.Şti.

3123420056

 

 

1ay uğraştım sorunla burası kesin çözüm hava almaya 100 tl aldılar

1 ay önce aldırdım 1 ay uğraştım kimse alamıyor yukarıdaki verdiğim tel numarasından ulaşın hava almaya 100 tl aldı helal hoş olsun.Birde aldım diye gidiyoruz arabayla kapağı açıyorlar zaten ogün sorun olmuyor hava alındıktan sonra arabayı bırakın alıp alınmadığı 1 gün sonra belli oluyor 

ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR San.Gıda ve Tic.Ltd.Şti.
Yetkili :  
Telefon : 3123420056
Faks : 3123845616
GSM No :  
Adres : Aslanbey cad.No:19 İSKİTLER
Ülke / Şehir : Türkiye, Ankara
Web Adresi :
Aslanbey cad.No:19 İSKİTLER
Ülke / Şehir : Türkiye, Ankara
Web Adresi :  
E-Posta : celal_uludag@hotmail.com
 
E-Posta : celal_uludag@hotmail.com
tarihinde Faruk Dogantas tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

hararet sorununu bende yaşadım.aslında hararet yapmıyor, sebebi ve çözümü çok basit boşuna para harcamayın. Motorun üzerinde bujilerin orada hararet muşurü vardır onu söktürüp

altına bir tane daha pul koydurup yeniden taktırın sorununuz hallolur. Muşur ucunun karşısına gelen yerde tabaka oluştuğu için muşurun ucuna yakınlaşıyor ve beyine hararet uyarısı veriyor arabada kendini emniyete alıyor çekiş düşüyor. pul koymakla o mesafeyi ayarlamış oluyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Kenan Demir
(düzenlendi)

Ersin Bey peki bu islemi yaptirdikdan sonra duzelir mi?Masrafi nedir.?Ilerleyen zamanlarda sikinti yapmasa bari.Conta falan yakarsa?Ondan korkuyorum.

 

 

 

 

 

tarihinde Kenan Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
19 dakika önce, Ersin Gökdemir yazdı:

Motorun üzerinde bujilerin orada hararet muşurü vardır onu söktürüp

altına bir tane daha pul koydurup yeniden taktırın sorununuz hallolur.

Bu yöntem sorunu çözüyormuş gibi görünür ancak teknik olarak yanlıştır ve sağlıklı bir çözüm değildir.

Yorum bağlantısı
Kenan Demir

Sanirim haklisiniz Koray Bey.Kesin bir cozum yok sanirim.Daha 1 saat once kepekliden tirmanirken sisti yine.Artik gercekten canimi cok sıkmaya basladi.Ankara da gidebilecegim sizlerin tavsiye edebilecegi bir usta var midir?

 

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
36 dakika önce, Kenan Demir yazdı:

Ersin Bey peki bu islemi yaptirdikdan sonra duzelir mi?Masrafi nedir.?Ilerleyen zamanlarda sikinti yapmasa bari.Conta falan yakarsa?Ondan korkuyorum.

 

 

 

 

 

ben kendi aracımda uyguladım. yaklaşık 2 yıldır problem yaşamıyorum.düzeldi. masrafı pul parası (25 kuruş) + muşuru söküp takma işçiliği ( 10 tl ). conta yakmaz çünkü araç hararet yapmıyor sadece muşurun algılamasından dolayı yapıyormuş gibi gösteriyor. zaten dediğim işlemi yaptığınızda muşurun görevini engellemiyorsunuz muşur görevini yapıyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
43 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Bu yöntem sorunu çözüyormuş gibi görünür ancak teknik olarak yanlıştır ve sağlıklı bir çözüm değildir.

teknik olarak yanlış değildir.çünkü muşurun motor ısısını doğru göstermesi için mühim olan muşur ucu ile motor içi karşı taraf arası mesafedir. pul koymakla kurum yapan karşı taraf mesafesini muşur ucundan uzaklaştırmış oluyorsunuz. ama işin tam tekniğini uygulamak isterseniz motor kapağı açılıp temizlenmesi gerekirki buda çok masraflı olur. ben sorun yaşamıyorum. denenmesinde fayda görüyorum.sorun çözülecektir. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
7 dakika önce, Ersin Gökdemir yazdı:

teknik olarak yanlış değildir.çünkü muşurun motor ısısını doğru göstermesi için mühim olan muşur ucu ile motor içi karşı taraf arası mesafedir. pul koymakla kurum yapan karşı taraf mesafesini muşur ucundan uzaklaştırmış oluyorsunuz. ama işin tam tekniğini uygulamak isterseniz motor kapağı açılıp temizlenmesi gerekirki buda çok masraflı olur. ben sorun yaşamıyorum. denenmesinde fayda görüyorum.sorun çözülecektir. 

Yani siz diyorsunuz ki bu sorun üst kapakta biriken kurumdan kaynaklanıyor?

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

muşurun girdiği yerdeki katmanlaşmadan dolayı aradaki mesafe daralıyor. tam olarak kurum deyipte sizi yanıltmayayım. lpg kullanımınında etkisi olabilir. ben 2 sene önce özel ford servisinde sorunu bu şekilde çözdüm. herhangi bir eli anahtar tutan motorcuya gidip hararet muşurunun altına bir tane ilave pul koyalım derseniz denemiş olursunuz. kaybınız olmaz. 

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
32 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Yani siz diyorsunuz ki bu sorun üst kapakta biriken kurumdan kaynaklanıyor?

muşurun girdiği yerdeki katmanlaşmadan dolayı aradaki mesafe daralıyor. tam olarak kurum deyipte sizi yanıltmayayım. lpg kullanımınında etkisi olabilir. ben 2 sene önce özel ford servisinde sorunu bu şekilde çözdüm. herhangi bir eli anahtar tutan motorcuya gidip hararet muşurunun altına bir tane ilave pul koyalım derseniz denemiş olursunuz. kaybınız olmaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...