İçeriğe Yönlendir

Bir Sanayi Günlüğü


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Mercedes'in sebebi bilinmedik şekilde direksiyon açı sensörü bozuldu. O yüzden ESP devre dışı kaldı. Sürüşu etkilemese de ( her gün ESP devreye girmiyor sonuçta) bı güvenlik zafiyeti yarattığı için ve genelde limitte bir performans ile kullanıldığında limite geldiğimi hatırlattığı dan kafamı bozuyordu. W203 kasa da arızası sadece ESP devre dışı biraksada yeni bir çok mercedes serisinde daha absürt sıkıntılara sebep veriyormus dip not olarak ekleyelim. Vites değiştirme me hız sınırlaması yada gaz vermeme gibi.

 

 

Neyse sonuçta 2005 araba ve elektronik donanım sevmeme rağmen bozuluyor işte. 

 

İşin aksi yani bı hafta önce lastik basınç uyarısı deaktif edildiğini öğrendigim için ve donanım varsa çalışmalı mantığı ile stardiagnos dan aktif ettirdim. Bı hafta sonu tatilden dönerken ESP ve lastik basınç sensörü arızası verdi. Önce daha önceden deaktif olan lastik basınç sistemine yordum arızayı. Döndüğümde sanayide cihaza baglattigimda hatanın direksiyon açı sensörü olduğunu öğrendim. İzmit sanayide önce iş bilmez bı usta rot ayarına yordu. Gittik 50 lira bayıldık olmadı. Sonra dediler sensör kalibrasyon ister. Mercedes elektronik işleri yapan bı yerde direksiyon tam tur 3 kez sag sol yapıldı. Meğer kalibrasyon dediği buymuş. Bende cihazla yapılıyor sandım. Yemedi.

 

Parçaciya gittim orjinal sıfır parça 1450 dedi. Elimde yok sipariş edecem dedi. Dedim ben bı cikmaci bakayım. İzmit'te bulgardan çıkma getiren yer var. Gittim sökmek lazım çok farklı versiyonu var dedi. Söktuk bizimki hakket farklı imiş mercedes canı sıkıldıkça bı parçayı değişmiş yada pek becerememisler ondan sürekli yenilenmiş. Olmadı tabi iki hafta sonra bulgardan alacam dedim iyi dedik.

 

Bu arada bakmaya devam ediyorum. Nette parça var ama bizim versiyonla aynı değil . Tabi cikmaciya kalsa uyar abi. 

 

Neyse İzmit'te başka bı cikmaci buldum. Ama adam ehli keyf. Dükkan kapalı telefon ediyon gelecem diyor arkada tavla sesi var . 1 saat bekletti. Neyse geldi bı kolinin içinden buldu bı parca iyi sevindik parça bulundu diye. Ne kadar bu 500 TL . Napalim tamam. Takacan mı sen Peki yok. Ee parça çıkma bozuk ise nolcak. Bozuksa Mal benim muhabbeti. Tamam deneyip verelim parayı. Yok olmaz para peşin. Daha adamı parça almaya zor bulduk bozuksa sen gör patinaji. Neyse yalandan iki yere kalemle işaret attı. Parayı saydık eline usta bulacaz. Sök tak yapacak adam araba mercedes olunca gözler açılıyor . Dedim diğer cikmaciya gideyim hiç olmazsa esnaf biri hem cikma işi yapıyor hemde kendi söküp takıyor işi biliyor hiç olmazsa. Parçayı aldım gittim yanına söktuk taktık. İ ih olmadı. Cikmaciyi arıyom kalibrasyon yaptır yok şu ustaya git baksın felan. Neyse daha önce gittiğim sansar elektrikci de star diagnos vardı ona baktirdim. Parça bozuk dedi. Döndüm geri cikmaci ustaya sokturduk. Eskisi takıldı. Aldığım adamı ararsın beklersin neyse geldi bin tane söylendi parayı verdi. Döndüm sökme takma yapan ustaya hak geçmesin 3 kere sök tak yaptı bide el mahkum parça getirecek bize diye borcum ne dedim 50 de ona verdim. Ki helal olsun adam uğraştı benle bayağı başka elindeki parçalarla denedik vs . Neyse arada ilk bı mercedesci cihaza bağladı diye 30 lira aldı o da memnun olmadan yani .

 

 

Bı hafta sonu böyle gitti .

 

2 hafta oldu bizim çıkmaciya gittim. Parçayı bulamamış. Yapacak bişi yok.

 

Telefonla bı kaç yeri aradım 700 1000 lira çıkmaya istiyorlar ve hep alakasız yerlerde Artvin vs .

 

Dedim sanayi sanayi bakacaz Kartal Bostancı Maslak İkitelli. Bı kaç telefon görüşmesi yaptım ama parça ayrı sök tak ayrı yerde olunca da ayrı sıkıntı. Kartal da bı tane parçacı var. Tabi bu hafta İzmit'te sıfır parça 1450 den 1600 e çıktı :) kur arttı ya hissiyatı yasayacaz :)

Kartal'da cikmaci var dedi çıkma 1000 TL. Ee dedim takması felan yapacak adam var mı. Var dedi doktoru bu işin. Dedim fiyat al. 200 TL sök tak. Neymiş kalibrasyon dahilmis. Zaten onu sanayiden çıkana kadar 3 manevrada kendi yapıyor. Neyse öncesinde maslakta sorduk olmayan parça 1800 e yükseldi. Arada mercedes parça toptanancisi var onu aramıştım 1650 demişti. 

 

1000 liraya razı mı olsam derken baktık ki parça bizimkinden değil zaten. Öyle olunca sıfırı 1450 liraya getirtirize geldi iş. :) Zaten görmediğim parçadan huylaniyom başka bişi için peşin para verip ( ki onu da kredi kartından çekecez) olmazsa iadesi ile mı uğraşcaz. Dedim ben ararrim. Çıktım kartal dan Bostancı ya iş orayı da çok sevmiyorum çünkü maaşlar euro ile ödeniyor gibi rakamlar bizim oraya göre yüksek. Ha iş bilen adam var mı var, el mahkum görürse yine gözler açılıyor. Bı tane servis var iş bilen olarak bildiğim tecrübe isteyen işleri orda yaptırıyom ama giden paraya da acimiyom değil. Neyse sanayi sakin di ramazan diye 4 u geçiyor olmasına rağmen bu gün git yarın gel yapmadılar. Karşi  dükkanda Mercedes elektronigi işi yapan bı yere yönlendirdi. Teşhis hazır gittik ama tekrar teşhis konuldu. Neyse aynı terane. Parça tamir olursa 750 çıkması 1000 sıfırı bı anda 2600 oldu. Dedim 1450 ye veren var. O yurt dışından gelmeymis de orjinal değildirmis. He doğrudur dedim. Neyse söküldü tamir olmuyor denildi elindeki çıkma parça da rezerve imiş miş.  Bi bakalım felan derken yine bi koli dolusu çıkma parçadan bı tane denk geldi. Soketleri eksik felan neyse test edildi çalışıyor felan eski parçadan soketleri transfer edildi takıldı derken borcumuz ne kadar oldu şimdi dedim. Tamir olsaydı şuydu da şöyle yaptıkta felan derken diyorum borç ne şimdi. Aslında şöyle de felan. Hadi sana 800 olsun. İyi dedim tamam Garanti var mı. İşte elektronik parça da felan . Dedim eve gidene kadar sağlam kalır mı :). öyle bişi olursa mal bizim.

 

İyi dedim arıza gitti para bitti. 

 

Bu da böyle bir sanayi günlüğü idi.

 

Aynı arıza aynı parça 5 usta 5 parçacı farklı rakamlar kim kimi kopsrirsa bir sanayi günü de böyle bitti

  • Beğen 5
  • Mutlu 2
  • Şaşkın 8
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Sanırım bu sebeple hala Doğan, Şahin revaçta.

Sizin arabayı görenin gözler açılıyor, benimkini gören sırtını dönüyor.

Sırf esnafına kızdığımdan rutin bakım için Çanakkale’den kalkıp İzmir’e gitmişliğim var.

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Geçmiş olsun diyelim. Keşke ebay vb sitelere baksaydınız Dicem ama olan olmuş. Bir daha sorun çıkarmaz inşallah.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
17 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Mustafa, açı sensörü nasıl tamir oluyor ki. Foto varmı? 

O kısmı kapalı kapılar ardında. Ama nette de tamir yapıldığı yazıyor. Ankara'da vs bu işi yapanlar var. Büyük ihtimalle okuyucu vs değişiyor benim anladığım. Eski parçayı aldım . :) Çünkü airbag sargısı ile beraber bı parca bizimki. Bazı modellerde acı sensörü ayrı olarak airbag sargısı üstüne geçmeli.

9 dakika önce, Tahir Ak yazdı:

Geçmiş olsun diyelim. Keşke ebay vb sitelere baksaydınız Dicem ama olan olmuş. Bir daha sorun çıkarmaz inşallah.

eBay da da baktım da kur böyle iken görmedigim denemediğim parça için 100 ile 150 Euro arasi para verip elime gecme geçme me riskine giremedim.

24 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Sanırım bu sebeple hala Doğan, Şahin revaçta.

Sizin arabayı görenin gözler açılıyor, benimkini gören sırtını dönüyor.

Sırf esnafına kızdığımdan rutin bakım için Çanakkale’den kalkıp İzmir’e gitmişliğim var.

Reno 9 u biraz da bu yüzden aldım. Gündelik kullanımda yürütme maliyeti daha düşük. Parçası bol işçilik için de aynı işe göre daha az veriyor gibi geldi

Yorum bağlantısı
Emrah Taşpınar

Malesef son 2 3 yıldır genel sorun olmaya başladı iyi usta bulmak zor parayı begenmeme olayı cok fazla böyle nadir degisen pahalı parçalarda kopartmaya çalışmalar filan can sıkıyor , basit yag filtre değişimine işçilik 100 diyor , gecen ön iki balata ve arka sağ porya değişimine 180 de sen 150 ver dedi banami cok geldi gercektenmi cok bilemedim , bunla geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
Malesef son 2 3 yıldır genel sorun olmaya başladı iyi usta bulmak zor parayı begenmeme olayı cok fazla böyle nadir degisen pahalı parçalarda kopartmaya çalışmalar filan can sıkıyor , basit yag filtre değişimine işçilik 100 diyor , gecen ön iki balata ve arka sağ porya değişimine 180 de sen 150 ver dedi banami cok geldi gercektenmi cok bilemedim , bunla geçmiş olsun
Motor üst ve alt takozu değişimine 120 tl isteyen ustacık gördü bu gözler
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

4 ay önce üst takozu ve hava filtresini değiştim 20 lira işçilik aldı, 120 nedir yahu 4 vida sök tak için...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
13 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

4 ay önce üst takozu ve hava filtresini değiştim 20 lira işçilik aldı, 120 nedir yahu 4 vida sök tak için...

işten  anlamayan sanayi acemisi olsak öpücekler :)  bende 20 liraya taktırdım :)

Yorum bağlantısı
Özgen Acar

Modeli düşük lüks arabalara ne kadar niyetlenip hayran kalsam da,sanayide bu tiplerle uğraşmamak için standart modellerde devam ediyorum

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Geçmiş olsun kardeş, hep derim, kendi işinin ustası oacaksın diye, olabildiğince olmak lazım bizim memlekette,  işte böyle, premium araç alırsan vede eskiyse vah haline, zevk alıyorsun arabayı kullanırken ama bozuldumu.....

 

başka arıza açmaz inşallahta keyifle binersin kardeş, bu arada Allah bu tip çakalların elinede düşürmesin,  ben olsam hiç dinlemez sıfır alır kendim takardım, en azından bu tiplerle uğraşmazdım cebim boş kafam rahat olurdu...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ne sikintiymis ya. Gecmis olsun.
Abimde slk200k var. Cam acma dugmesi dugme kasasindan ayriliyor. Bir çok farklı varyasyon varmis parcanin, 2 cikma denendi olmadi. Abimde sifirini istedi yetkili servisten. Tam 3 ayda mi ne geldi.
Mercedes neyse ki diger markalar gibi "5 yil gecti, getirmem" demiyor.

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Ne sikintiymis ya. Gecmis olsun.
Abimde slk200k var. Cam acma dugmesi dugme kasasindan ayriliyor. Bir çok farklı varyasyon varmis parcanin, 2 cikma denendi olmadi. Abimde sifirini istedi yetkili servisten. Tam 3 ayda mi ne geldi.
Mercedes neyse ki diger markalar gibi "5 yil gecti, getirmem" demiyor.
Toyota da bu süre 10 yıl.
10 yıllık aracın parçası yok servise git iste getirir.
10 yıldan fazlasını bilmiyorum
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

tüm markalarda zorunludur, üretimden kalkan model için 10 yıl parça olacak, hatta dışardan değil bizim ülkede olacak o stok, 10 yıl içinde parça yok derlerse mahkemede alırsın tonla para, yok öyle yağma....

 

kimmiş o 5 yıl geçti getirtmem diyen marka?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
tüm markalarda zorunludur, üretimden kalkan model için 10 yıl parça olacak, hatta dışardan değil bizim ülkede olacak o stok, 10 yıl içinde parça yok derlerse mahkemede alırsın tonla para, yok öyle yağma....
 
kimmiş o 5 yıl geçti getirtmem diyen marka?
Kanunen artik tum markalar bunu diyebilir. Tuketici kanunu degisti bu konuda maalesef.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
5 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:
13 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:
tüm markalarda zorunludur, üretimden kalkan model için 10 yıl parça olacak, hatta dışardan değil bizim ülkede olacak o stok, 10 yıl içinde parça yok derlerse mahkemede alırsın tonla para, yok öyle yağma....
 
kimmiş o 5 yıl geçti getirtmem diyen marka?

Kanunen artik tum markalar bunu diyebilir. Tuketici kanunu degisti bu konuda maalesef.

hadi yaa, ne zaman değişti,  şimdi birşey diyeceğim ama  olmayacak......:angry:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
23 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

hadi yaa, ne zaman değişti,

2 seneye yaklaşıyor olmalı. Biz de aynı sorunu notebook'larda çok yaşıyor. 5 yaşında bir notebook, pili ölüyor doğal olarak ve 5 yaşında cillop gibi alet orjinal pil alamıyorsunuz. Yan sanayii sağolsun. Sadece pille de sınırlı değil tabi bu durum. Adaptör, klavyesi vs...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bakıyorum yönetmeliğe...

 

5 sene değil yazmıyor eskisinemi bakıyorum acep,  mevzuat.gov.tr den baktım, Otomobilde kullanım ömrü 10 yıl hala, servise gittim bu şartlardaki aracımla, (ayrıca üretimden kalkmasından sornada 10 yıldır)  en fazla 30 gün içinde o parçayı bana garantili olarak bulacak, hatta bulunduğum il sınırları içinde yetkili servis yoksa o parçayı kargoyla gönderecek yada takacak elemenlarla (bunların yemesi içmesi yol parası masrafı beni bağlamaz)beraber tamamen ücretiz (parça bedeli ve işçilik hariç tabii) teslim edecek ve takacaklar, öyle kolay kaçış yoook...

 

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19783&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=satış sonrası

 

Yedek parça stoku
MADDE 12 - (1) Üretici veya ithalatçılar; ekli listede yer alan mallara ait yedek parçaları firma merkezinde veya belirleyecekleri en az bir yetkili servis istasyonunda tam olarak bulundurmak zorundadır.
(2) Birden fazla yetkili servis istasyonu ile hizmet verilmesi gereken mallara ait yedek parça stoku ise; birinci fıkrada belirtilen yükümlülüğün yerine getirilmiş olması kaydıyla ve tüketiciye verilecek hizmeti aksatmayacak miktar dikkate alınarak, üretici veya ithalatçı tarafından belirlenir ve diğer yetkili servis istasyonlarında bulundurulur. 
(3) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.

 

 

şunlarda güzelmiş....

 

"Tüketicinin bulunduğu il sınırları içerisinde yetkili servis istasyonu olmaması durumunda üretici veya ithalatçılar; malın kullanım ömrü süresince, bakım ve onarımıyla ilgili olarak tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya yetkili servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ilave ücret talep edemezler."

 

Yedek parça fiyat listesi
MADDE 13 - (1) Servis istasyonları, Yedek Parça Fiyat Listesi’ni, tüketicilerin görebileceği bir yere asmak veya katalog halinde ya da elektronik ortamda tüketiciye göstermek zorundadır.

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
17 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

2 seneye yaklaşıyor olmalı. Biz de aynı sorunu notebook'larda çok yaşıyor. 5 yaşında bir notebook, pili ölüyor doğal olarak ve 5 yaşında cillop gibi alet orjinal pil alamıyorsunuz. Yan sanayii sağolsun. Sadece pille de sınırlı değil tabi bu durum. Adaptör, klavyesi vs...

notebook 5 yıl, araba 10 yıl

9 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Kullanım ömrü 10 yıl ama yedek parça stoğunun ömrü yazılmamış?

oda 10 yıl, yoksa fiestamı düşün, 2006-2008 arası üretildi benimki, 2006 model 10 yıl kullanım ömrü  2016 ya geldik, şimdi bunun parça stoğu olmayacakmı? halbuki bu araç 2008 e kadar üretildi, parçalar aynı....

 

şöyle oluyor, bu kasa 2008 de üretimden kalktığına göre 2018 sonuna dek parça stokta olmalı, en fazla 30 gün içinde gelecek o parça, 2008 de aracı alan adam ne yapacak.....  2019 da  ise iş  biter.... 

tasarım hatası dışında birşey çıkmazsa hakkımız yok artık....

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ENDÜSTRİ 4.0 ile sipariş geçeceksin 1967 şevroleye hemen parça yapılıp gelecek dron ile kapına.

Parça işi şekil değiştirecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Parça tedariği sıkıntı değil para varsa yancikta parça bulunur oracıkta.

 

Benim takildigim konu tr de orjinal parça tedariği yapan toptancı belli . Parçacılar ondan alıyor. Ki orjinal parçada bu genelde mercedes mengerler gibi yetkili bayi bide mercanlar mı ne. Eski kurdan fiyat verirsin iskonto dersin de  elinde olmayan parçayı yarın tedarikçiden alacak olup 300 lira fark ile satmaya çalışmak kaz aramaya benziyor bence.

 

Yine ani işe işçilik olarak iki katı fark cekebilmek  de bişi demiyorum :).

 

 

Bu arada mevzu sadece Mercedes için de geçerli değil. Yine şanslı marka ki parça bulunuyor. 13 yaşındaki başka bir marka da böyle bir elektronik parçanın ha diyince bulunması daha zordur.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...