İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Selçuk Keleş

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Ordaki burgerillas güzeldir
  3. Çiğdem Bilen

    Suda Değil Yolda : Bir Çupra Hikayesi 🐟

    Maşallah güle güle kullanın 🧿 Çok beğendiğim araçlar. 2008in phevleri gelmezse bunların phevleri ile ilgileniyorum hayırlısıyla inşallah.
  4. Ali Cihangiroğlu

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    juniper premiummu ?
  5. Bugün
  6. Kani Kaya

    Araç Tavsiyesi ve Bilgilendirme.

    Accent düşünün...
  7. Doğan Arşiray

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Dengi premium araba 3 kat pahali. Normal boyle olması. Fiyat avantaji tamamen vergi sistemi yuzunden. 3 seneye hepsi esitlenir.
  8. Tansu Kalafatoğlu

    Focus’u Nasıl Bilirdiniz?

    Focus ve fiesta aynı platformda üretilmeye tekrar başlayacak deniyor.
  9. Evren Erakçora

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Diğer markalar 100 yıllık tecrübeye sahip, demek ki bazı ince ayarlarda tecrübe eksikliği var.
  10. O ikinci durum çarpışma vs diye sorgulama da çıkıyor mu?
  11. Ü.Emre Kartal

    Araç Altının Yıkanması?

    Detaylı yıkama yapmaya gerek yok. Zaten çamurluk içini (davlumbazlar sağlamsa üste çamur gitmez fazla) yıkarken yaylara da su tutmanız yeterlidir. Zamanla toz toprak (özellikle de killiyse) sıvanıyor yaylara ve kaldıkça da zorlaşıyor temizlemek.
  12. Tansu Kalafatoğlu

    Günlük Kullanım Elektrikli Araba

    Ötv konusu bugün yarın patlak verir
  13. Osman Ünal

    Elektrikli Kervanında Bir Teslim Daha

    Evet 308 de aynı, ilk başta noluyor ya diyorsun alışınca problem olmuyor, eğer o sırada ayak fren pedalında değilse geç kalınabilir.
  14. Mertol Kip

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Lastikler frende eziliyor gibi sanki. Ama yanagi ufaltsan ya da runonflat lastiklerdeki gibi yanaklari guclendirsen bu sefer konfor bozulacak, bunlar hep workaroud tabi. Optimum noktayi uretici suspansiyon setupinda bulmali.
  15. Mertol Kip

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Digerleri neyse de yil olmus 2025 hala hiza gore sertligi degisen direksiyonu yapmadilarsa cok sacmaymis. 3 numara bence suspansiyon tasarimindan. Hankookla alakasi oldugundan da emin degilim. Bendekiler michelin e bilmemne onda da ayni sey var. Ford o dengeyi cok iyi tutturuyordu, bunlarin biraz daha dersine calismasi lazim o konuda.
  16. Mertol Kip

    Elektrikli Kervanında Bir Teslim Daha

    Ahsjdjfjd len mazda panelvan ile taşıdığın malzemeyi bir tuttun ya, pes.
  17. Abdussamed Acar

    2025 Juniper (Yeni Model Y)

    Yeni Model Y ile 6000 Km ye geldim sayılır. Araç hakkında kayda değer değerlendirme içeren bir çok videoyu izledim. (And 'ın derlediği problemler videosu dahil) Hak verdiğim, vermediğim ve abartıldığını düşündüğüm bir çok şeyi bizzat tecrübe ettim. Aklıma geldiği kadarıyla yazayım. 1- Aracın direksiyonu çok hassas ve yüksek hızlarda kontrolü zorlaştırdığını söylüyorlar. Öncelikle aslında ilk bi kaç bin km aynı düşünceye ben de kapıldım. Aracın direksiyonu sert hissi ile yumuşak moda alıp kullandım. Evet şehir içi düşük hız manevralarda bir miktar konforu artırsa da hızlandıkça aracı stabil tutma konusunda dezavantaja döndüğünü farkettim. Zaten sert direksiyonlu bir araçta bu en sert modu koymalarının bir anlamı olmalı düşüncesiyle ve farkı daha iyi anlayabilmek için özellikle en Sert moda alıp kullanmayı denedim. Kesinlikle aracı stabil tutma konusunda sert direksiyon konfor getiriyor. Özellikle direksiyona ilk kuvvet uyguladığınız anda aracın kasasına yansıyan eylemsizliiği gayet yumuşatıyor ve özellikle yolcular açısından daha iyi hissettiriyor. Ayrıca yüksek hızlarda rüzgar da dahil aracın çizgisini bozmadan ilerleme kabiliyetini artırıyor. Artık yumuşaktan vazgeçtim ve standart modda kullanıyorum. Ayrıca aracı daha sert ve agresif kullandığınızda direksiyonun en sert modu daha keyifli ve hakim hissettiriyor. 2- Bir kaç kez sanırım otomatik ani fren sebebiyle (Phantom Brake?) aracın altından aşırı rahatsız edecek düzeyde kütürtü duydum. Birinde nispeten hızlı iken (40-50 km/h) direksiyon manevrası yaparak ani yavaşlama yapıyordum ve zaten ayağım frende idi. Bi an aracın altını birşeye vurduğumu düşündürecek kadar sert duyulan bir sesti. Bir diğerinde ise aşırı yavaş (1-2 km/h) geri geri çıkarken tam o esnada aracın arkasından birisi geçiyordu ve yine aynı yüksek kütürtü sesi geldi, muhtemelen fren yaptı ancak o kadar yavaştım ki sesle birlikte gazdan ayağımı çektiğim için fren yaptığını bile hissetmedim. Cidden aracın altının bir şeye çarptığı hissine kapıldım. Hatta ses o kadar yüksek geldi ki o esnada aracın yanında olan bi kaç kişi benle birlikte eğilip aracın altına bişey mi çarptı diye eğilip baktı. Oysa hiçbirşey yoktu. Bunlar benim yaşadığım rahatsız edecek kadar yüksek ses deneyimi ancak yine de bu yüksek kütürtü sesinin normal olmadığını düşünüyorum. 3- Fren pedalı setup ı alışılagelen araçlardan farklı evet. Zaman zaman pedal üstünde önce kuvvetli rejen hemen akabinde yeterli gelmediğinde mekanik fren in devreye girdiğini hissedebiliyorum. Verimlilik adına bu sistemin çalışması gayet başarılı buldum. Pedala alışmakta zor değil. Ancak 2 tonluk bir kütleyi ani yavaşlatmak konusunda biraz daha iyi durma mesafesi beklerdim. Sert frende ABS beklediğimden bir tık erken açıyor. Ancak bunun üzerinde gelen Hankook lastiklerden mi yoksa gerçekten lastik tabanının yetersiz kalmasından mı olduğundan emin olamadım. Juniper ile yapılmış fren mesafesi testlerine hiç bakmadım ancak araç hızlı ve ağır bu yüzden bi tık daha iyi durmaya ihtiyacı var kanaatindeyim. 4- Rejen standart ta kullanıyorum. Özellikle sert girilen manevrada (ralli yapmaktan bahsetmiyorum) hafif dalgalı tümsekli düz olmayan zeminli yollarda anlık olarak gazdan ayağı tamamen çekerek tam rejen başladıktan sonra arka tekerleri beklentimden biraz daha erken kaydırmasına sebep oluyor. Buda az da olsa tedirgin hissettiriyor. Aracın dinamiklerini anladıktan sonra sert kullanıldığında pek güven vermeyen bir araç olduğunu düşünmeye başladım. Tabi ki bunu anlıyor ve buna göre kullanıyorsunuz. Bu durumda da 218Hp keyiften ziyade tecrübesiz insanlar için tehlike doğurabilecek bir hal alabilir. Bu aracı çok sert ve agresif kullanmamayı vurgulamak lazım, tecrübesi zayıf insanlardan çok patlayan olacaktır. Özellikle süspansiyon setup ı konusunda bu kadar ağır, güçlü ve yüksek bir araç için biraz daha dokunuş gerekiyor sanırım. 5- Standart otopilotta ve yazılımda hala geliştirilmesi gereken saçma davranışlar var. Örneğin hız sabitleyici de bile harita bilgisinde kavşak olarak gözüken dönüşlere yaklaşırken trafik güvenliğini bozacak şekilde aniden yavaşlıyor. Navigasyonda kavşak olarak görmüyorsa kavşak varsa bile araç yavaşlamadan ayarlı hızda devam ediyor. Keskin virajlardaki aracın kendini yavaşlatma şekli pek rafine değil, kesik kesik ve konforsuz bir tavrı var. 6-Mesela otomatik cam silme modu düzgün çalışmıyor bunu kapatıyorum ancak hız sabitleyici ve şerit takibi açtığımda silecek kendini tekrar otomatik moda alıyor ve alakasız yerlerde çalışabiliyor. Park pozisyonunda farların kapanıp park lambalarının yanması yada araçtan çıkıp kapıyı kapatınca değil kapıyı açınca yüksek sesli müziğin kapanması v.s gibi şeyler gerçekten daha mı kullanışlı yoksa ben almanlarda bunlara alıştığım için mi bana daha kullanışlı geliyor emin olamadım. Mesela araca ışıklı müzikli gösteri yaptırabiliyorsun ama gece vakti evimin sessiz garajına girdiğimde ayrılırken kapı kilitlenme sesini sadece gece için kısamıyorsun çünkü gündüz gürültülü ortamlarda o sese ihtiyacın var. Bunlara benzer ufak tefek yazılım geliştirmelerine ihtiyacı var diye düşünüyorum. 7- 6000 Km sonunda trim sesinin olmaması güzel. Aracın en beğendiğim yanı gecikmesiz, dozlaması çok güzel gaz pedalı kalibrasyonu ve kabin ses yalıtımı diyebilirim. Ancak klima sisteminin fan sesi ve koltuk soğutmanın fan sesi cidden bu sessizlikte uzun süre çalışınca kafa şişirecek kadar rahatsız ediyor. Ayrıca araç park pozisyonunda sessizlikte içinde otururken bariz farkedilen trafo inleme sesine benzer bir elektriksel inleme var. Yine aracı park ettikten bir süre sonra sessizlikte daha çok farkedilen elektrik kompanzasyon panosundan gelen takırtı tukurtu, patırtılara benzer garip sesler çıkarabiliyor. 8- Ekranın çoğunu kaplayan çevresel trafik görüntüleme sistemi ekran üzerinde sürüş esnasında sürücüye pek bir yarar sağlamıyor. Tesla ya ilk kez binen insanların ilgisini çekmekten öte sürüşe güvenliğine ya da kalitesine kattığı büyük bir değer yok. Menüsü çok güzel, kolay anlaşılır ve sade ancak sürüşteki görsel arayüz daha kullanışlı olmalı. Rengarenk olabilen ve teknik olarak hiçbir fayda sağlamayan ambiyans ışığını gece sürüşte saçma bulan ve kapatan biri olarak, iç mekanda daha kullanışlı bazı detaylara ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. 9- Dar ve manevralı sokakların aracı değil. Cidden keşmekeş şehirlerde yaşayan insanlar için bu geniş iri aracın dönüş çapına birşeyler yapılmalı. Şahsen ben Sivas 'ta rahatım ancak bu aracın direksiyon sisteminde çalışan ekibin İstanbul' un kaldırımlarına araç sıkıştırılan dar sokaklarında hiç araçla gezmediğini düşünüyorum. Velhasıl kelam; Araç fiyatını fazlasıyla hak edecek kadar iyi. Ancak sözde değil özde premiumlarla kapışacak kadar çok çok iyi değil, hala geliştirilmesi gereken basit kusurları var...
  18. Ali Darbaz

    Yeni Arabam - Egea Cross

    Niye bu Arabanın dualogic versiyonu yapılmazki yok satardı.
  19. Ali Darbaz

    Yakıt Dostu Minik Dev Canavar.

    Yok daha neler. Egea bile zar zor 1200 yapıyor.
  20. Dün
  21. Oğuzkan Işık

    Yeni Arabam - Egea Cross

    Yağ bakımında yanlış yönlendiren parçacı yüzünden 5 30 yağ koymuştuk. Eksiltme yapması sebebi ile bugün petronas 5 40 yağ ve opar yağ filtresi ile yeniden yağ bakımı yaptım. Yaklaşık 6bin km olmuştu yağ bakımı yapalı. Kapı önünde kendim değiştirdim yağını.
  22. Ümit Türk

    Yakıt Dostu Minik Dev Canavar.

    Darbazın ben 1500 yaparım demesini bekliyorum lakin bar ile meşgul kendisi 🫣
  23. Ali Darbaz

    İş Arkadaşım Vier

    Datca dönüşü 2 gün daha uzatabiliriz. yada tüm haftayı kapatabilirdik. Lakin Cumartesi İdef fuarına katılmak, tatile 1 gün erken gitmekten çok daha heyecan verici benim için. https://idef.com.tr/
  24. Ali Darbaz

    Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS

    Kondenserin durumu bu şekilde, Arabanın içi son derece soğuk , iş bu sebeble 22 dereceye yükseltmiştim. eski ayarına yani 20 dereceye alsam kafa boyun tutulurdu.
  25. Metin Uzunoğlu

    Geri Vites Kamerası Açılmıyor.

    2016 mondeo da oluyordu bagaja ıslak yıkama malzemelerini koymayınca düzeldi. Dün aşırı sıcakta yine yaptı nemden şüpheleniyorum.
  26. Evren Erakçora

    Suda Değil Yolda : Bir Çupra Hikayesi 🐟

    Servis neden yağ ekmeyemiyormuş
  27. Süleyman Can

    2007 Fiesta 1.4 tdci İç Kalorifer Peteği Hep Sıcak mı Olur

    Önce derece ile ölçtürün. Bu kasa fiesta buz gibi yapmıyor. 5 derece ölçtüler benimkini güneş ön cama gelince hava çok sıcaksa yetiştiremiyor. Belki normal hali budur.
  28. Recep Yavuz

    Araç Altının Yıkanması?

    Haricinde çamurluk içleri, yayların arası vb. onlar zaten yapılıyor demişsiniz. Ben de son 1 yıldır aracını kendi yıkayanlardanım. Ne yazık ki imkansızlıktan dolayı aracımızı petroldeki o jetonlu süreli makinelerle yıkıyoruz. Açıkcası ben çamurluk içlerini yayların arasını yıkamıyorum. Bu şart mı? Bunun için en azından detaylı yıkama yaptıralım yılda 1 kez de olsa. Ama alt yıkama dediğiniz gibi bu iş bilmezlikler şehrinde tam bir intihar olur gibi... Zaten öyle bir yıkamacı da bulamam haliyle. Trakyadayız... Tarla satıp her 2 ayda bir premium araç değiştiren insanların memleketindeyiz. Güldürmeyelim kendimizi.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...