Tüm Aktiviteler
Bu akış otomatik güncelleniyor
- Bugün
-
Yeni Model Y ile 6000 Km ye geldim sayılır. Araç hakkında kayda değer değerlendirme içeren bir çok videoyu izledim. (And 'ın derlediği problemler videosu dahil) Hak verdiğim, vermediğim ve abartıldığını düşündüğüm bir çok şeyi bizzat tecrübe ettim. Aklıma geldiği kadarıyla yazayım. 1- Aracın direksiyonu çok hassas ve yüksek hızlarda kontrolü zorlaştırdığını söylüyorlar. Öncelikle aslında ilk bi kaç bin km aynı düşünceye ben de kapıldım. Aracın direksiyonu sert hissi ile yumuşak moda alıp kullandım. Evet şehir içi düşük hız manevralarda bir miktar konforu artırsa da hızlandıkça aracı stabil tutma konusunda dezavantaja döndüğünü farkettim. Zaten sert direksiyonlu bir araçta bu en sert modu koymalarının bir anlamı olmalı düşüncesiyle ve farkı daha iyi anlayabilmek için özellikle en Sert moda alıp kullanmayı denedim. Kesinlikle aracı stabil tutma konusunda sert direksiyon konfor getiriyor. Özellikle direksiyona ilk kuvvet uyguladığınız anda aracın kasasına yansıyan eylemsizliiği gayet yumuşatıyor ve özellikle yolcular açısından daha iyi hissettiriyor. Ayrıca yüksek hızlarda rüzgar da dahil aracın çizgisini bozmadan ilerleme kabiliyetini artırıyor. Artık yumuşaktan vazgeçtim ve standart modda kullanıyorum. Ayrıca aracı daha sert ve agresif kullandığınızda direksiyonun en sert modu daha keyifli ve hakim hissettiriyor. 2- Bir kaç kez sanırım otomatik ani fren sebebiyle (Phantom Brake?) aracın altından aşırı rahatsız edecek düzeyde kütürtü duydum. Birinde nispeten hızlı iken (40-50 km/h) direksiyon manevrası yaparak ani yavaşlama yapıyordum ve zaten ayağım frende idi. Bi an aracın altını birşeye vurduğumu düşündürecek kadar sert duyulan bir sesti. Bir diğerinde ise aşırı yavaş (1-2 km/h) geri geri çıkarken tam o esnada aracın arkasından birisi geçiyordu ve yine aynı yüksek kütürtü sesi geldi, muhtemelen fren yaptı ancak o kadar yavaştım ki sesle birlikte gazdan ayağımı çektiğim için fren yaptığını bile hissetmedim. Cidden aracın altının bir şeye çarptığı hissine kapıldım. Hatta ses o kadar yüksek geldi ki o esnada aracın yanında olan bi kaç kişi benle birlikte eğilip aracın altına bişey mi çarptı diye eğilip baktı. Oysa hiçbirşey yoktu. Bunlar benim yaşadığım rahatsız edecek kadar yüksek ses deneyimi ancak yine de bu yüksek kütürtü sesinin normal olmadığını düşünüyorum. 3- Fren pedalı setup ı alışılagelen araçlardan farklı evet. Zaman zaman pedal üstünde önce kuvvetli rejen hemen akabinde yeterli gelmediğinde mekanik fren in devreye girdiğini hissedebiliyorum. Verimlilik adına bu sistemin çalışması gayet başarılı buldum. Pedala alışmakta zor değil. Ancak 2 tonluk bir kütleyi ani yavaşlatmak konusunda biraz daha iyi durma mesafesi beklerdim. Sert frende ABS beklediğimden bir tık erken açıyor. Ancak bunun üzerinde gelen Hankook lastiklerden mi yoksa gerçekten lastik tabanının yetersiz kalmasından mı olduğundan emin olamadım. Juniper ile yapılmış fren mesafesi testlerine hiç bakmadım ancak araç hızlı ve ağır bu yüzden bi tık daha iyi durmaya ihtiyacı var kanaatindeyim. 4- Rejen standart ta kullanıyorum. Özellikle sert girilen manevrada (ralli yapmaktan bahsetmiyorum) hafif dalgalı tümsekli düz olmayan zeminli yollarda anlık olarak gazdan ayağı tamamen çekerek tam rejen başladıktan sonra arka tekerleri beklentimden biraz daha erken kaydırmasına sebep oluyor. Buda az da olsa tedirgin hissettiriyor. Aracın dinamiklerini anladıktan sonra sert kullanıldığında pek güven vermeyen bir araç olduğunu düşünmeye başladım. Tabi ki bunu anlıyor ve buna göre kullanıyorsunuz. Bu durumda da 218Hp keyiften ziyade tecrübesiz insanlar için tehlike doğurabilecek bir hal alabilir. Bu aracı çok sert ve agresif kullanmamayı vurgulamak lazım, tecrübesi zayıf insanlardan çok patlayan olacaktır. Özellikle süspansiyon setup ı konusunda bu kadar ağır, güçlü ve yüksek bir araç için biraz daha dokunuş gerekiyor sanırım. 5- Standart otopilotta ve yazılımda hala geliştirilmesi gereken saçma davranışlar var. Örneğin hız sabitleyici de bile harita bilgisinde kavşak olarak gözüken dönüşlere yaklaşırken trafik güvenliğini bozacak şekilde aniden yavaşlıyor. Navigasyonda kavşak olarak görmüyorsa kavşak varsa bile araç yavaşlamadan ayarlı hızda devam ediyor. Keskin virajlardaki aracın kendini yavaşlatma şekli pek rafine değil, kesik kesik ve konforsuz bir tavrı var. 6-Mesela otomatik cam silme modu düzgün çalışmıyor bunu kapatıyorum ancak hız sabitleyici ve şerit takibi açtığımda silecek kendini tekrar otomatik moda alıyor ve alakasız yerlerde çalışabiliyor. Park pozisyonunda farların kapanıp park lambalarının yanması yada araçtan çıkıp kapıyı kapatınca değil kapıyı açınca yüksek sesli müziğin kapanması v.s gibi şeyler gerçekten daha mı kullanışlı yoksa ben almanlarda bunlara alıştığım için mi bana daha kullanışlı geliyor emin olamadım. Mesela araca ışıklı müzikli gösteri yaptırabiliyorsun ama gece vakti evimin sessiz garajına girdiğimde ayrılırken kapı kilitlenme sesini sadece gece için kısamıyorsun çünkü gündüz gürültülü ortamlarda o sese ihtiyacın var. Bunlara benzer ufak tefek yazılım geliştirmelerine ihtiyacı var diye düşünüyorum. 7- 6000 Km sonunda trim sesinin olmaması güzel. Aracın en beğendiğim yanı gecikmesiz, dozlaması çok güzel gaz pedalı kalibrasyonu ve kabin ses yalıtımı diyebilirim. Ancak klima sisteminin fan sesi ve koltuk soğutmanın fan sesi cidden bu sessizlikte uzun süre çalışınca kafa şişirecek kadar rahatsız ediyor. Ayrıca araç park pozisyonunda sessizlikte içinde otururken bariz farkedilen trafo inleme sesine benzer bir elektriksel inleme var. Yine aracı park ettikten bir süre sonra sessizlikte daha çok farkedilen elektrik kompanzasyon panosundan gelen takırtı tukurtu, patırtılara benzer garip sesler çıkarabiliyor. 8- Ekranın çoğunu kaplayan çevresel trafik görüntüleme sistemi ekran üzerinde sürüş esnasında sürücüye pek bir yarar sağlamıyor. Tesla ya ilk kez binen insanların ilgisini çekmekten öte sürüşe güvenliğine ya da kalitesine kattığı büyük bir değer yok. Menüsü çok güzel, kolay anlaşılır ve sade ancak sürüşteki görsel arayüz daha kullanışlı olmalı. Rengarenk olabilen ve teknik olarak hiçbir fayda sağlamayan ambiyans ışığını gece sürüşte saçma bulan ve kapatan biri olarak, iç mekanda daha kullanışlı bazı detaylara ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. 9- Dar ve manevralı sokakların aracı değil. Cidden keşmekeş şehirlerde yaşayan insanlar için bu geniş iri aracın dönüş çapına birşeyler yapılmalı. Şahsen ben Sivas 'ta rahatım ancak bu aracın direksiyon sisteminde çalışan ekibin İstanbul' un kaldırımlarına araç sıkıştırılan dar sokaklarında hiç araçla gezmediğini düşünüyorum. Velhasıl kelam; Araç fiyatını fazlasıyla hak edecek kadar iyi. Ancak sözde değil özde premiumlarla kapışacak kadar çok çok iyi değil, hala geliştirilmesi gereken basit kusurları var...
-
Niye bu Arabanın dualogic versiyonu yapılmazki yok satardı.
-
Yok daha neler. Egea bile zar zor 1200 yapıyor.
- Dün
-
Yağ bakımında yanlış yönlendiren parçacı yüzünden 5 30 yağ koymuştuk. Eksiltme yapması sebebi ile bugün petronas 5 40 yağ ve opar yağ filtresi ile yeniden yağ bakımı yaptım. Yaklaşık 6bin km olmuştu yağ bakımı yapalı. Kapı önünde kendim değiştirdim yağını.
-
Darbazın ben 1500 yaparım demesini bekliyorum lakin bar ile meşgul kendisi 🫣
-
Datca dönüşü 2 gün daha uzatabiliriz. yada tüm haftayı kapatabilirdik. Lakin Cumartesi İdef fuarına katılmak, tatile 1 gün erken gitmekten çok daha heyecan verici benim için. https://idef.com.tr/
-
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Kondenserin durumu bu şekilde, Arabanın içi son derece soğuk , iş bu sebeble 22 dereceye yükseltmiştim. eski ayarına yani 20 dereceye alsam kafa boyun tutulurdu. -
Geri Vites Kamerası Açılmıyor.
Metin Uzunoğlu, Çağlar Kaya'in konusunu cevapladı - Navigasyon ve Araç İçi Kamera Sistemleri
2016 mondeo da oluyordu bagaja ıslak yıkama malzemelerini koymayınca düzeldi. Dün aşırı sıcakta yine yaptı nemden şüpheleniyorum.- 3 cevap
-
- 1
-
-
Suda Değil Yolda : Bir Çupra Hikayesi 🐟
Evren Erakçora, Oğulcan Akıncıoğlu'in konusunu cevapladı - Arabam
Servis neden yağ ekmeyemiyormuş -
2007 Fiesta 1.4 tdci İç Kalorifer Peteği Hep Sıcak mı Olur
Süleyman Can, Mustafa Yanar'in konusunu cevapladı - Fiesta
Önce derece ile ölçtürün. Bu kasa fiesta buz gibi yapmıyor. 5 derece ölçtüler benimkini güneş ön cama gelince hava çok sıcaksa yetiştiremiyor. Belki normal hali budur. -
Haricinde çamurluk içleri, yayların arası vb. onlar zaten yapılıyor demişsiniz. Ben de son 1 yıldır aracını kendi yıkayanlardanım. Ne yazık ki imkansızlıktan dolayı aracımızı petroldeki o jetonlu süreli makinelerle yıkıyoruz. Açıkcası ben çamurluk içlerini yayların arasını yıkamıyorum. Bu şart mı? Bunun için en azından detaylı yıkama yaptıralım yılda 1 kez de olsa. Ama alt yıkama dediğiniz gibi bu iş bilmezlikler şehrinde tam bir intihar olur gibi... Zaten öyle bir yıkamacı da bulamam haliyle. Trakyadayız... Tarla satıp her 2 ayda bir premium araç değiştiren insanların memleketindeyiz. Güldürmeyelim kendimizi.
-
birçok otelde erken rezevasyondan bile daha düşük fiyatlar otel satmaya başlamışlar değerlendirilebilir.
-
Tekerden Direksiyona Gelen Vuruntu
Çağlar Bayur, Çağrı Alaf'in konusunu cevapladı - Mercedes Benz - Diğer
yok ben anektarı ustaya bırakırım, bitince beni arar, kavem bitmişse bi ara gelir alırım, motor yağına bile bakmam mesela şu an ne var bilmiyorum, onun rahatlığını veremeyen ustaya da araba bırakmam . terzi söküğü il,işlisi- 28 cevap
-
- 1
-
-
Geri Vites Kamerası Açılmıyor.
Süleyman Can, Çağlar Kaya'in konusunu cevapladı - Navigasyon ve Araç İçi Kamera Sistemleri
Sonradan takılan geri görüş kamerası var. Aynı sorunu yaşayınca reset düğmesine iğnenin ucuyla 5 saniye basıyorum düzeliyor. Varsa o düğme ile yoksa ayarlardan fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyin. Bağlı olan bütün usb aux kablolalarını çıkarın.- 3 cevap
-
- 2
-
-
2006 Fiesta Rot Ayarı Sorunu ve Kamber Açıları
Çağlar Bayur, Ferit Gür'in konusunu cevapladı - Fiesta
evet çok sıkarlar ve sertleşir bunu da tamir edildi diye satarlar virajda geri toplama etkisi de azalır -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Çağlar Bayur, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
yani klimanın soğutma performansı düşük hava kanalları temizlendi mi hiç -
Geri Vites Kamerası Açılmıyor.
Çağlar Bayur, Çağlar Kaya'in konusunu cevapladı - Navigasyon ve Araç İçi Kamera Sistemleri
genelde su vs alıp oksitlenir kameralar. ana ünite geri vitese atıldı sinyalini alıyordur ekran siyahlaşıyordur ancak kamera yok gibi algılıyor olabilir böyle bir şey oldu ise- 3 cevap
-
- 2
-
-
Suda Değil Yolda : Bir Çupra Hikayesi 🐟
Oğulcan Akıncıoğlu, Oğulcan Akıncıoğlu'in konusunu cevapladı - Arabam
Sizede hayırlı olsun, yağ konusu var evet önceki tsilarda öyle idi. Yakın çevremde etsi tiguan ve cupra leon var. Tiguan 13k kmde uyarı verdi servis ekledi.Leon henüz yeni benim aracım gibi bakacağız.Dijital yağ seviyesinde şuan çizginin ortasında gözüküyor benim aracımda 4.seviyede.Leonda ise 5.seviyede.İhtiyac olursa ekleyeceğim ibiza ve leondan alıştığım bir durum. Yakıt konusu ise, Eskişehir kaş arası yolculuğum oldu ortalama 5.6. Kaş şehir içi dolaşma ve dönüş ile 6.3 olarak tamamladım.Eskişehir içi ortalamamda 7.5 üzerine çıkmadı. Premium konusu, bencede değil tıpkı jeep gibi.Benim böyle bir beklentimde yoktu temelde bu araç seat ama malzeme kalitesi vw ile audi arasına yerleşiyor gibi cupra markası ile.Trim sesi yeni C serisinde de var, bahsettiğiniz yerlerde. Ben sadece aracın burkulma dediğimiz anlarında garaj girişi vs sunrooftan aldım tıpkı leonda olduğu gibi harici henüz yok.Ayak ile bagaj açma konusunda ilk etapta çok zorlandık şuan daha iyi yerini tutturdum, diğer bahsi geçen sorunlar ile henüz karşılaşmadım herşey olması gerektiği gibi.- 32 cevap
-
- 1
-
-
Suda Değil Yolda : Bir Çupra Hikayesi 🐟
Recep Yavuz, Oğulcan Akıncıoğlu'in konusunu cevapladı - Arabam
Kazasız mutlu sürüşler.- 32 cevap
-
- 1
-
-
Suda Değil Yolda : Bir Çupra Hikayesi 🐟
Oğulcan Akıncıoğlu, Oğulcan Akıncıoğlu'in konusunu cevapladı - Arabam
1.5 tsi ünite güzel, 1.4 tsi’a göre daha lineer hızlanıyor gibi geldi özellikle hiybrit desteği ile ancak araç ağır olduğunu hissettiryor özellikle comfort modda.Şanzıman dq381 yağlı dsg, dq200 e göre daha yavaş ama ms’lik farklar ile, daha sağlam olduğu için kabul edilebilir. 1.5 tsi ünite güzel, 1.4 tsi’a göre daha lineer hızlanıyor gibi geldi özellikle hiybrit desteği ile ancak araç ağır olduğunu hissettiryor özellile comfort modda.Şanzıman dq381 yağlı dsg, dq200 e göre daha yavaş ama ms’lik farklar ile, daha sağlam olduğu için kabul edilebilir. -
Geri Vites Kamerası Açılmıyor.
Çağlar Kaya kendi konusunu cevapladı - Navigasyon ve Araç İçi Kamera Sistemleri
Arkadaşlar Merhaba i20 aracımda geri vites takınca multimedia ekranı geri vites moduna geçiyor. Geri vites lambaları yanıyor. Ama multimedia ekranında simsiyah ekran çıkıyor. Direksiyonu çevirince yamulan ekranda (sarı kırmızı yeşil yön çizgisi) çıkmıyor. Bu yön çizgileri direk kameradan mı geliyor? Araçtaki kamera 6 pinli. Servise sordum direk kameranın garantisi 2 yıl olduğu için yaklaşık 11 bin tl kamera parası istediler araca bakmadan. birde daha önce kamera görüntüsü bir kaç kez geldi. yani o an çalışıyor. sonra ertesi gün arabayı kullanınca bakıyorum yine çalışmıyor. Sizce problem ne olabilir. gerçekten kameramı tamamen gitti yoksa soketler de filan gevşeme yada oksitlenme gibi bir şey olabilir mi? Geri vites te iken bagaj kapağına filan deneme amaçlı vurdum filan ama görüntü gelmedi gerekirse bagaj kapağını içerden sökeceğim. -
2007 Fiesta 1.4 tdci İç Kalorifer Peteği Hep Sıcak mı Olur
Ömer Sarıgül, Mustafa Yanar'in konusunu cevapladı - Fiesta
Focus 1 de sıcak soğuk ayarı sürücü tarafında gaz pedalının hemen üzerinde havalandırma kazanında sıcak soğuk seçim telleri oraya bağlı. Bir kontrol edin seçim yaparken hafif ortada kalıyor olabilir elle tam oturtun oturmuyorsa -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Eşimi akşam saatinde Bu yaka Avm^den eve getirdiğimde ekranı şaşkınlıkla takip ettim. eskiden 10 barı görmek için klimayı sonuna kadar açmam gerekiyordu. Şimdi 22 derece ayarlı otomatik modda 19,x bar rakamlar görmek şaşırtıyor. Yeni bir şey daha eklemek isterim. Kontak kapatıldığında radyatör fanı 2 kademe çalışırken 3-4 saniye sonra duruyor. Kapatmaya yakın aldığım bu resimde aletlerin sıcaklıkları çok fazla artığı görülmekte. Alternatör 84 derece , Ecu 65 derece. Bukadar sıcak olmasına rağmen alternatör yanlış duymadınız 53 amper basıyor. Şase kodundan bakınca Alternatör: 120 Amperlik alternatör -
Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS
Ali Darbaz, Ali Darbaz'in konusunu cevapladı - Arabam
Arabadaki Otomatik klimanın gazı doldurulmasıyla ortaya yeni fonksiyonlar çıktı. Eskiden güneş arabanın içine doğrudan ışıdığında ( akşam ve sabah güneşinde ) herhangi bir atraksiyon yaşanmazdı. Güneş arabanın içine doğru ışıdığında fan devri artmaya başlıyor. Eskiden kesinlikle böyle bir durum yoktu. Aracın elektrik tüketimi şahlandı. Eskiden rölantide 32 amperi pek aşmayan araba 70 ampere elektrik tüketimine çıkmaya başladı. Sırasıyla yaşanan değişiklikler. *Araba yavaşladığında ikinci kademe fan devreye giriyor. 1 yıldır kullanıyorum hiç devreye girdiğine şahit olmamıştım. *Alternatör düşük süratlerde cayır cayır fan çevirdiği için elektrik tüketimi 50 - 70 ampere kadar çıkabiliyor. *Klima basıncı 34 derece hava sıcaklığında akşam güneşinde 19 bara çıktı. Umarım bişiyler patlatmaz. *Arabada bir güneş sensörü varsa artık çalışıyor. Güneş içeri dolduğunda kalorifer fanı devri artıyor. ( Otomatik klimalı modellerde standart varmış.) *Arabanın şase kodundan bakıldığında EXTERNAL VARIABLE COMPRESSOR WITH CLUTCH yani Klimatizasyon (Kompresör): Debriyajlı, dıştan değişken (variable) kompresör bulunmakta. Saden marka, SD6C12 bu kompresör 6kw güçünde yani 20000 BTU/saat soğutma basabiliyor. *Araba İsrail paket olduğu için kliması güçlü. Baykar Otomotiv aracı ithal ederken İsrail için hazırlanan arabalarıda almış. Daha Egea incelemesine başlamadım bile. Fiat için program bakıyorm Fap bağlanmadı . -
Bence rejen’e çok güveniyorlar, fren kullanma refleksi zayıflıyor. Eğer çok tecrübeli değilse sürücü. Bu kazalarda da fren pedalına geç basılmış olabilir bence.