Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2007 Paylaş 17 Temmuz 2007 İşte kafayı yediyse ne zaman ne yapacağını bilmiyordur... http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 18 Temmuz 2007 Paylaş 18 Temmuz 2007 Sedat bey durum normal. Klima açıkken motor daha fazla yükleniyor.Klimalı kullanımlarda özellikle kalkışlarda biraz daha fazla gaz verin. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 18 Temmuz 2007 Paylaş 18 Temmuz 2007 O zaman araç tam hareket etmeden kavrama noktasından ayağınızı çekiyor olabilirsiniz.Kavrama noktasındayken biraz ilerleyip öyle çekin ayağınızı debrijaydan.ama dikkat fazlası büyük zarar.. Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay 18 Temmuz 2007 Paylaş 18 Temmuz 2007 Emre Bey'in konusu ile ilgili olabilir diye ayrı bir konu açmak yernine, buraya yazmayı uygun buldum: Benim de benzer (ya da yakın) bir sorunum var. Araba (klima açıkken) kalkışlarda zorlanıyor. Şöyle ki: Kalkışta kavrama yapıyorum, araba bir hamle yapıyor, hemen ardından tıkanıyor kalıyor. Sonradan sonradan toparlanıp hareket ediyor. Gazı ne kadar köklersem kökliyeyim, hızlı, seri ve kesintisiz bir kalkış elde edemiyorum. Bu sorun klima açıkken kesinlikle yaşanıyor. Hatta dün kafam iyice bozuldu, çok fazla kökledim gazı, sanırım daha da kötü oldu (boğulma gibi). Klima kapalı iken ise, hamle yapıp tıkanma olmuyor ama, yine de seri bir kalkış (fırlama şeklinde) yapamıyorum. Acaba arabamdan çok şey mi istiyorum.? Yorum yazacak olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler. Araç : Ford Focus C-Max Ghia Benzinli (2005 model) Şu an 28.000 Km'de. 30.000 bakımı 27.000 de iken yapıldı. aynı durum benim focus'da da var. arkadaşımın 2006 fiesta'sını kullandığımda fiesta nın da aynı durumda olduğunu görmüştüm. ancak 1,6 Hyundai Accent Admire'da böyle bir sorun yok, yani klima açıkken kalkışta hissedilir bir güç kaybı (ford daki gibi yığılma) olmuyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2007 Paylaş 19 Temmuz 2007 Sedat Bey bence sizin motorda bi sorun var.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2007 Paylaş 19 Temmuz 2007 Bu araba sanki boğuluyor.. Hava filtesi falan ne zaman değişti.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 19 Temmuz 2007 Paylaş 19 Temmuz 2007 Birden bire dip gaz yapınca gaz yememesi normal. Önce bazı hesaplamalar yapıp öyle gönderiyor benzini.Bahsettiğiniz klasik otolar gaz kelebeği açıldığı anda motora gönderiyor benzini ondan dolayı şahlanıyor.Benim şahin de öyleydi..yoksa şahin de mi klasik Daha önce ben de bu durumu bir sorun sanıyordum ama değil. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 19 Temmuz 2007 Paylaş 19 Temmuz 2007 abicim noktayı koymuşsun..kapat gitsin konuyu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2007 Paylaş 19 Temmuz 2007 Öyle güzel anlattın ki.. Hava filtresinden girdim egzozdan çıktım.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 19 Temmuz 2007 Paylaş 19 Temmuz 2007 Hava filtresi açıktı galiba abi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 22 Temmuz 2007 Paylaş 22 Temmuz 2007 İki tezim olacak.. Bir; Ayağını tamamen gazdan çektiğinde kliman devreden çıkıp, gaza bastığında tekrar devreye giriyor olabilir.. İki; Ayağını tamamen gazdan çektikten sonra gaza bastığında motor güce ihtiyaç duyup klimayı devreden çıkarıyor olabilir.. Peki rolantide klimayı açıp kapatırken devir göstergesinde bu 200 devirlik değişim oluyor mu.. +40 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Ekim 2007 Paylaş 4 Ekim 2007 Bugün hava kanallarında toz gördüm ve filtreden şüphelendim demekki yok diyip söktüğümde olmadığını gördüm ve tepem attı ama yapacak birşey yok, yarın gidip alıcam hay Allahım yaa, gitmiş tasarruf olsun diye nelerden kaçmış adamlar <_< Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ekim 2007 Paylaş 4 Ekim 2007 filtreden şüphelendim demekki yok diyip söktüğümde olmadığını gördüm Abesle iştigal etmişler.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Ekim 2007 Paylaş 4 Ekim 2007 Hemde serviste 50.39 ytl. Yani yuh diyorum, sanayiye yol gözüktü evet. Filtre komple 50.39 ytl Filtre elemanı 11,34 eleman' mı yoksa komple filtremi alıcaz acaba? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Ekim 2007 Paylaş 4 Ekim 2007 16N619 AA 1204459 POLEN FILTRE KOMPLE 50,39 ytl. T16N619 YFST T128174 POLEN FILTRE ELEMANI 11,34 ytl. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 4 Ekim 2007 Paylaş 4 Ekim 2007 Polen filtresi alırken piyasada 10 ytl ye satılan kağıt filtreleri tercih etmemek lağzım. Arka arkaya iki sefer ucuz filtreden sonra karbonlu filtre taktım ( Üstelik yan sanayi ). Hatırladığım kadarı ile 35 ytl gibi bir fiyattı. Aralarındaki fark çok bariz. 10 ytl lik filtre sadece havalandırma kanallarından toz girmesini önlüyor. Ancak her türlü koku ( arabanın yanından geçen bayanın parfüm kokusuda dahil olmak üzere ) araç içine doluyor. Karbonlu filtrede dışarıdan gelen koku %90 nispetinde azalıyor. Esasında %100 kesilmesi gerekir ancak o kadar kusurda yan sanayi olmasından dolayı diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Ekim 2007 Paylaş 4 Ekim 2007 Yani karbonlu derken otosan filtreyi kast ediyorsunuz değilmi? 6N619 AA 1204459 POLEN FILTRE KOMPLE 50,39 ytl. bu oluyor demekki, mecburen bunu alıcaz çünki dış kokular benide rahatsız ediyor. %90 azalma büyük bir oran ve bence bu fiyata değer sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 4 Ekim 2007 Yazar Paylaş 4 Ekim 2007 Büyük İhtimalle Benim Taktığım Kağıt Filtreden takmışsınızdır. Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 5 Ekim 2007 Paylaş 5 Ekim 2007 ben serviste geçen ay focus un polen filtresini sordum.. 50 YTL dediler. hemde ucuz olanıymış... sanayide değiştireyim dedim. usta yokmuş gittiğimde bir daha da gidemedim. yakında bakımda değiştirmeyi düşünüyorum. yalnız sanayide ford yedek paröa satan bir yer var. 10 YTL - 50 YTL arası değişiyor fiyatları dedi. orta hallisinden taktıracağız artık. ali cihangir bey balıkesir'de servisemi gidiyorsunuz, yoksa sanayide tavsiye edeceğiniz bir usta varmı? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Ekim 2007 Paylaş 16 Ekim 2007 Servisten gidip kömürlü olanından 40 ytl ye aldım diğer kağıt olanı 10 ytl idi, ben kokuyuda süzmesi için deneme amaçlı kömürlüsünü kendim taktım, gerçektende kokuyu baya süzüyor mesela yolda giderken tarlada falan anız yakarlar bilirsiniz, içine daldım geçenlerde çok hafif bir koku geldi okadar baya yğundu üstelik dumanda memnun kaldım yani, seviste taktırma olayına gelince çok motorun içinde olan olan arızalar ve şanzıman kutusu ve aks gibi büyük arıza olmadığı müddetçe diğer tüm şeyleri kendim yaparım, gerekli dökümanlar Ford TIS ve Microcat yazılımları sayesinde ince detaylarıa bilirim, e tabii elinizdende gelicek butür şeyler, öyle filtre değişimi gibi şeyler zaten her kullanıcının yapabileceği şeyler olmalı değilmi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2007 Paylaş 17 Aralık 2007 Değildir... Klimayı açmanız ısınma açısından bir fayda sağlamaz... Sadece havadaki nemi alır... Motorunuz ısınıp hararet göstergeniz normal seviyesine gelmeden yeterli ısıyı alamazsınız.. Bu sürede duruma göre 2-3 dakika bazen de daha fazla sürebilir... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2007 Paylaş 17 Aralık 2007 E iyi de o zaman klimanın ne anlamı kaldı ki. Hararet göstergesi ortaya geldiği zaman klimayı açmadan da sıcak hava alabiliyorum ben. Klima ısıtmak için değil soğutmak içindir... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2007 Paylaş 17 Aralık 2007 klima soğutur. havalandırmadan gelen sıcak hava motor suyu ile sağlanır = motorunuz ısınmadan sıcak hava üflemez. siz kış soğunda aracı ısıtmak isterken neden klima açıyorsunuz? aracı yavaşlatmak için gaza basmaya benzedi bu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2007 Paylaş 17 Aralık 2007 Diğer aracımda her ikisini de yapıyordu Ben de bir sorun var sanmıştım. Diğer aracınız neydi ki ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2007 Paylaş 17 Aralık 2007 şu an dünyada üretilen hiçbir binek vasıtada motor suyu dışında ısı kaynağı kullanan ısıtma sistemi yoktur. megane/fabia türevi araçlar eski teknoloji ve yaktıkları benzini güçten çok ısıya çevirdiği içindir belki daha erken ısınmaları. bu arada her binek vasıtaya sonradan motordan bağımsız ısıtma sistemi takılabilir; ancak 1000 euro gibi bir meblağ ödemeye hazırsanız. Yorum bağlantısı
Recommended Posts