İçeriğe Yönlendir

Blow Off


Ayhan Şentürk

Recommended Posts

Ayhan Şentürk

arkadaşlar sitemizde bu konu ile ilgili bir tartışma konusu yok.

eminim aramızda benim gibi taktırmayı düşülnen arkadaşlar vardır..

taktıran veya yakın bir arkadaşı taktıranlar varsa bu konu iicnde olumlu olumsuz yanlarını tartışalım..

buyrun arkadaşlar konuyu ben başlatıyorm..

fiesta

http://www.youtube.com/watch?v=oYmwKQQNkO4

c-max

http://www.youtube.com/watch?v=HA9EsIe6dB4

ben bu sesi cok seviyrm. ayrı bir havası var. ralli duygusu veriyor.

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

ne işe yarar bu alet.performans mı yoksa sadece hava mı?

bir de nereye takılır bu alet mi yoksa neyse. :rolleyes:

ama sana katılıyorum soyadaş, sesi ben de sevmedim ama ilgi çekici olabilir meraklısına.

paylaşım için teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hımm peki bunu fiestanın neresine takıcaz? Turbo cıkısı direk plastik boruya (üstünde duratorq yazan yer) bağlanıyor, arayamı takıcaz bu aleti?

Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit

Performansa her hangi bir katkısı yok ,sadece çuflama sesini duymaya yarıyor,

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evt peformansa yokta, vites değişimlerinde turbo pallerine binen yükü azaltıyor, bunuda vites değişiminde gazdan ayağımızı tam çekmeden vites değiştirerek basınç birikmesini engellemiş oluruz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

arkadaşlar ben sise anlayabileceğiniz gibi anlatayım.

arkadaşlar tdci yani turbo dizel araclarımızda bulunan ve dier araclarda bulunan tüm turbolar aynı görevi yapmaktadır. turbolar motora hava basmaktadır.devir yükseldikce bastığı havanın basıncı yani bar ı artmaktadır. gaza bastığımızda motora hava basar durumda olan turbo pervaneleri vtes deiştireceğimiz zaman veya başka bir nedenden dolayı gazı kestiğimizde bu pervaneler aniden duramayacağı icin havayı hala basmaya devam etmektedir.ancak biz gazı kestiğimiz icin ve motorda devir düştüğü icin bu hava gidecek yer bulamaz ve doğal olarak hava gidemediği ve pervanelerde döndüğü icin pervanelere yük binecektir ve yatakları aşınacaktır.(turbo araclarda seri vtes deiştirin demelerinin sebebide budur.pervaneler zorlanarak durana kadar vtes deişip gaza basılsın die)

gelelim blow off 'a.. blow off ayağımızı her gazdan cektiğimizde yada vtes deiştireceğimizde turbonun bastığı gidecek yer bulamayan havayı atmosfere bırakır. ve dolayısıyla turbo pervaneleri dönmeye devam eder. dönmeye devam etttiği icin tekrar gaza pastığımızda pervaneler döndüğü icin turbonun pervanelerinin tekrar hızlanıp tam güc vermesi icin beklememiş oluruz.yani turbo lag sorunumuz olmaz(turbolag=gaza bastığımızda turbonun tam basıncı vermeye başlamasına kadar gecen zaman)

turbo atmosfere verdği bu hava aynı zamanda turbo icindeki sıcak havadır. yerine gelen fazla ısınmamış hava ile daha iyi performans elde edilir..turbonun ömrü uzar..

basit anlayacağınız şekilde anlatttım. tabiyki daha teknik olarak anlatılabilir..

kazandırdığı artı beygir gücü yok. fakat mevcut olan beygir gücünden daha iyi yararlanmaya katkısı var.

turbonun bastığı havayı bir valf gibi gerektiğinde atmosfere vererek pervaneler devamlı döner sıkışma olmaz.gaza tekrar bastığımızda tam güc icin beklemeyiz..

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Ayhan, turbolu ve turbosuz, hacimleri aynı iki motorun beygir güçleri ve torkları değişiktir, orada bir yanlışlık var.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ayhan, turbolu ve turbosuz, hacimleri aynı iki motorun beygir güçleri ve torkları değişiktir, orada bir yanlışlık var.

dediğin doğru ama ben turbosuz aractan bağsetmedimki hic.
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

kazandırdığı artı beygir gücü yok. fakat mevcut olan beygir gücünden daha iyi yararlanmaya katkısı var.

turbonun bastığı havayı bir valf gibi gerektiğinde atmosfere vererek pervaneler devamlı döner sıkışma olmaz.gaza tekrar bastığımızda tam güc icin beklemeyiz..

Demişsin de....
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

arkadaşlar ben sise anlayabileceğiniz gibi anlatayım.

basit anlayacağınız şekilde anlatttım. tabiyki daha teknik olarak anlatılabilir..

sağol ya bize özürlü muamelesi yaptın ya bravo yani :rolleyes::(:rolleyes::crazy::rofl:

Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş

Kuzenimin aracına taktırdık.. Çuflayacam diye 3. kazasını yaptı 1,5 ay içinde.. :rolleyes: Bunun neresi mantıklı.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Misafir

arkadaşlar ben sise anlayabileceğiniz gibi anlatayım.

arkadaşlar tdci yani turbo dizel araclarımızda bulunan ve dier araclarda bulunan tüm turbolar aynı görevi yapmaktadır. turbolar motora hava basmaktadır.devir yükseldikce bastığı havanın basıncı yani bar ı artmaktadır. gaza bastığımızda motora hava basar durumda olan turbo pervaneleri vtes deiştireceğimiz zaman veya başka bir nedenden dolayı gazı kestiğimizde bu pervaneler aniden duramayacağı icin havayı hala basmaya devam etmektedir.ancak biz gazı kestiğimiz icin ve motorda devir düştüğü icin bu hava gidecek yer bulamaz ve doğal olarak hava gidemediği ve pervanelerde döndüğü icin pervanelere yük binecektir ve yatakları aşınacaktır.(turbo araclarda seri vtes deiştirin demelerinin sebebide budur.pervaneler zorlanarak durana kadar vtes deişip gaza basılsın die)

gelelim blow off 'a.. blow off ayağımızı her gazdan cektiğimizde yada vtes deiştireceğimizde turbonun bastığı gidecek yer bulamayan havayı atmosfere bırakır. ve dolayısıyla turbo pervaneleri dönmeye devam eder. dönmeye devam etttiği icin tekrar gaza pastığımızda pervaneler döndüğü icin turbonun pervanelerinin tekrar hızlanıp tam güc vermesi icin beklememiş oluruz.yani turbo lag sorunumuz olmaz(turbolag=gaza bastığımızda turbonun tam basıncı vermeye başlamasına kadar gecen zaman)

turbo atmosfere verdği bu hava aynı zamanda turbo icindeki sıcak havadır. yerine gelen fazla ısınmamış hava ile daha iyi performans elde edilir..turbonun ömrü uzar..

basit anlayacağınız şekilde anlatttım. tabiyki daha teknik olarak anlatılabilir..

kazandırdığı artı beygir gücü yok. fakat mevcut olan beygir gücünden daha iyi yararlanmaya katkısı var.

turbonun bastığı havayı bir valf gibi gerektiğinde atmosfere vererek pervaneler devamlı döner sıkışma olmaz.gaza tekrar bastığımızda tam güc icin beklemeyiz..

Kesinlikle benimde araştırdıgım ve ögrendiklerimle aynı ayhanın yazdıkları ...

Ben bir kaç tane dizel arabada duymuştum canlı sesi ses cuflama sesinden daha cok ıslık sesine benziyordu .

Antalyada bu işlerden anlayan bir insanla konuştuguma göre o sesin ince cıkması bar ile ilgiliymiş dizel alırsam gidip taktırmam ama bellide olmaz :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu
(düzenlendi)

turbo dizellerde hava (gaz) kelebeği olmadığı için, turbonun kompresör tarafında herhangi bir flow değişikliği olmaz ayak gazdan çekildiğinde.

gaz kesildiğinde zaten egzost flowu düşer ve türbin yavaşlamaya başlar. gaz kelebeği gibi yolunu tıkayan başka bir engel olmadığı için, kompresörün bastığı hava her 2 turda bir silindirlere dolar.

CR dizellerde sesten başka bi işe yaramayacağını söyleyebilirim.

ha, benzinli turbolarda, evet, o zaman turbo lag ve kompressör tarafının kapalı hacme basacağından dolayı türbin hızının düşmesinden bahsedebiliriz. o zaman kapalı hacme(turbonun kompresör çıkışından hava kelebeğine kadar olan kısım) basmaması için blow off takılır ve ani frenlemesinin önüne geçilir, bir sonraki viteste gaza basıldığında turbo hava basıyor olur ve turbonun tekrar dolması için gereken zaman kısalır.

hava kelebeği olmayan araçlarda sesten gayrı performansa katkısı olacağını düşünüp blow off taktırmayı düşünen arkadaşlar şimdiden hayal kırıklığına hazır olsunlar.

ben taktırır mıyım cr dizelime?

garanti bitince evet... :rolleyes:

Blow = Üfleme off= bitirme / kesme valf = türkçesini bilmiyorum sübap diyecem o da fransızca. Yani üflemeyi kesme sübabı. Havayı waste gate (çöp/atık kapısı) ten dışarı atınca motorunuzun alabileceğinden fazla havayı üflememiş olursunuz, motorunuz bu havayı kabul edemediğinden ters basınç oluşmamış olur, turbonun temiz kısmındaki boru, kelepçe paller vs gibi ekipman zorlanmamış ve zarar görmemiş olur.

türkçesi VANA biraderim.

waste gate ile blow off farklı yollardan havayı atarlar.

waste gate basıncı regüle etmek için sıkıştırılmış temiz havayı tekrar kompresörün emmesine gönderir.

blow off ise atmosfere. yanlışsam düzelt.

aslında incelemek lazım, waste gatein geri dönüş hattını atmosfere açsak da bi sesler gelir. ama yüksek devirde gaza basarken, ayağımızı gazdan çekince değil... aaa aklıma geldi. turbo kamyonların tam gaz giderken çıakrdığı acaip ıslık sesini acaba böyle mi yapıyorlar?

değişken nozzle ring kanat açılı turbolarda da waste gate var mı acaba?

1.6 tdcilerde var mı mesela 110luklarda?

tarihinde Cansel Kansu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

mertol bey bana yanlış anlattın diyorsunuz. sonra kendiniz yine benim yazdıklarımı yazıyorsunuz. ozaman sizinkilerde yanlış..ya siz anlayamıyorsunuz. yada ben anlatamıyorum

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

biliyorum türkcem pek iyi değil. ingilizce üzerinde yoğunlaştığım icin türkce cümleleride ingillizcedeki gibi kuruyorum. yüklem bazen ortada bazen başta bazen sonda. .:rolleyes:

orada hatalıyım. affola

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Arkadaşlaaar, boşa tartışmayalım. Zaten araçlarımızdaki turbo basınçları düşük seviyede, yani zara falan yapmaz ayrıca vites değişimlerinde gazdan ayağınızı tam çekmeyin, yani rölantiye düşürmeyin motoru hemen vites değiştirin olay bitsin, bukadaar. :rolleyes:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

biliyorum türkcem pek iyi değil. ingilizce üzerinde yoğunlaştığım icin türkce cümleleride ingillizcedeki gibi kuruyorum. yüklem bazen ortada bazen başta bazen sonda. .:rolleyes:

orada hatalıyım. affola

Havan batsın..
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Havan batsın..

zaten ben ingilizcem var demek icin bilerek hatalı yazıyorum :rolleyes::rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

yanlışım olabilir. varsa düzeltilsin doğrusu yazılsın arkadaşlar.. bunda bişey yok..

Yorum bağlantısı
Misafir

Yahu tamam sonuç olarak arabaya zararı olmayan birşey dimi ? bunda bari hem fikir olalım :)

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Sürekli gazdan ayağınızı çektiğinizde basınç sıkışmasından bahsetmiş ayhan, o nasıl oluyorki zaten ayağımızı gazdan çekince egsoz gazları daha az çıkar buda egsoz gazlarının döndürdüğü fanın milini yavaşlatır e demekki gazla doğru orantılı olucak pistonlara verilen hava.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

gazdan ayağımızı cekmek derken yüksek devirle giderken aniden boşa alıp rolantide calışır duruma gelmesinden bahsetmeye calıştım

benim size anlatmak istediklerim blow off un özelliklerindede var.buradan okuyun ozaman :)

Gönderilen Resim

turbo lag buradada yazıyor. benim söylediklerimde bunlar. ama turbolag la falan alakası yok dendi..

daha önce turbolu bircok araca bindim.gaza basıtığımda turbo bar kadranlarını takip ettiğimde turbo basıncı aniden hicbir zaman yükselmiyordu.gaza basıtğımızda yavaş yavaş doluyor , aşağı yukarı 3 saniyede max basınca ulaşıyordu.işte bu gecen zaman turbo lag tır.

ayrıca düşük devirlerde gaza nekadar bassakta turbo basıncı dolmuyor,dolamıyor.5 vtes 1500 devirlerde gaza bastığımmda turbo basıncı az bir miktar artıp kalıyordu. belli bir devirden sonra gaza bastığımızda tam basıncına ulaşabiliyordu.

ama dizel ile benzin turboları farklı şekilde calışıyorsa orasını bilemem. ben benzin kullandım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...