İçeriğe Yönlendir

Çekiş Problemi


Gökhan Erdoğan

Recommended Posts

Serkan Çaglar
çağlar bey:ben o sorunlu arabamı geçen sene sattım.sıfır dizel fiesta aldım.ben burada tahminen aynı sorunları yaşayan serkan ve barış arkadaşlara yardımcı olmak için yazıyorum.burada yazılanlardan daha fazlasını yaptım ama sorun çözülmemişti.sadece anlamadığım şu:silindirlerdeki yağ birikintileri neden sadece kışın ve motor çalıştıktan 3-5 dk sonra yığılma yapsın.kaldıki sabah ilk çalışmada ve ilk 1-2 km de hiçbir sorun olmuyordu.hatta bu yığılma hergün değil düzensiz aralıklarda 3-5 günde bir defa oluyordu.bu işede hiçbir usta mantıklı bir açıklama getiremiyordu.tek mantıklı açıklama daha önce yazdığım gibi boğaz kelebeği sorunu idi.

arabanın bujilerini dün değiştirdim ve az olan düzensiz devir sona erdi ancak hala araba kalkışta tekliyor ve artık araba gaza basınca devir 300-400 e kadar düşüyor ve araba titriyor titreme kalktıktan sonra eksozdan geldiğini düşündüğüm öksürük sesine benzer sesler duymaya başladım sonra açılıyor biraz gaza yükleniyorum (3000-5000) gazı bıraktığımda tekrar düşüyor ve yine gaza yüklendikten sonra eksozdan yine aynı sesler geliyor. daha önceki sahibi buna benzer bir olayın başına geldiğini ancak bu kadar bariz titremenin belli olmadığını benzin filtresi/enjektörü gibi birşeyi değiştirdiğin söyledi bu çözüm olabilir mi aceba?

bu aracın benzin filtresi veya enjektörü nerdedir? lütfen yardımcı olun çünkü yolda çıkmaya korkmaya başladım

Yorum bağlantısı
Barış Yaylı

Nazar değmesin bende yığılma sorunu dediğim sorun kalmadı gibi, 4 sabahtır (2 si epey soğuk) sorun çıkmadı, sorunu atlattım umarım. Bakımdan önceki hemen her sabah olan yığılma olayı yok artık.

Yorum bağlantısı
Serkan Çaglar
Nazar değmesin bende yığılma sorunu dediğim sorun kalmadı gibi, 4 sabahtır (2 si epey soğuk) sorun çıkmadı, sorunu atlattım umarım. Bakımdan önceki hemen her sabah olan yığılma olayı yok artık.

barış bey sizin adınıza çok sevindim. bende 2 gün önce denedim ve az titremeyle kalktım hafta içi servisle işe gittiğim için deneme fırsatım yoktu ama cumartesi ve pazar günü net sonucu göreceğim. inşallah sizin bahssettiğiniz gibi artık o sorun kalmaz.

Yorum bağlantısı
Vedat Özkan

merhaba ford ve otomobil severler,

yaklaşık sekiz aydır sizlerin yazdıklarını beğenerekten takip ediyorum, ve bir o ay öncede (ford fiesta 2006 model 1.4 tdcı inci beyazı) fiesta aldım, çanakkale'de sağlık teknisyeni olarak s.ocağında görev yapıyorum kendimi tanıtmayı unutmuşum.

arabamda bugüne kadar hamd olsun bir sorun olmadı, lakin dün arabamı yıkattım-sehll'de otomatik araba yıkamalarında sonrada basınçlı su ile bir kaç yerine tuttum.- hemen ardında yola çıktım 200 mt. kadar gittikten sonra arabam tekler gibi yığıldı, tekledi ekranda bir uyarı ışığı yanıp hemen söndü bu iki kere oldu, araba durmadı ama kesik kesik iki kere öyle yaptı.(tam o sıralarda arkadaşlarla araba hakkında konuşuyorduk, arabadan çok menun olduğumu söylerken bunun olması biraz soz durumda bıraktı).

hani olurya o günü korkarak geçirdim ama ondan sonra yaklaşık 30 km. yol yaptım bir sorun yoktu.

benim endişemi giderecek ve bilgilendirecek ardaşların cevaplarını beklerim şimdiden teşekkür ederim.

fiesta 1.4 tdcı

9 000 km. 6 000 km önce bakımı yapıldı gerekli filtreleri değişti ve

soğuk veya sıcak çalışmasında hiçsorun yoktu.

Yorum bağlantısı
Furkan Esgin

Aracın motoruna basınçlı su tuttunuz mu acaba?

Yorum bağlantısı
Vedat Özkan
Aracın motoruna basınçlı su tuttunuz mu acaba?

su tuttum fakat çok bazınçlı değildi, acaba ondan olmuş olabilir mi

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
su tuttum fakat çok bazınçlı değildi, acaba ondan olmuş olabilir mi

Evet ondan olmuş.Basınçlı veya değil önemi yok.Motora öyle rastgele su tutulmaz.Elektronik aksamlar ve soketler iyice korumaya alınarak yıkama yapılır(Hatta bu bile tavsiye edilmiyor).Sizin aracınızda ateşleme sistemleri ıslandığı için sıkıntı olmuş.Bujilerinizi kontrol edin veya ettirin.Islak bir aksam kalmış olabilir.Motor temizliği sprey sıkılarak sonrada silinerek yapılıyor en sağlam yöntem bu.Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Vedat Özkan
Evet ondan olmuş.Basınçlı veya değil önemi yok.Motora öyle rastgele su tutulmaz.Elektronik aksamlar ve soketler iyice korumaya alınarak yıkama yapılır(Hatta bu bile tavsiye edilmiyor).Sizin aracınızda ateşleme sistemleri ıslandığı için sıkıntı olmuş.Bujilerinizi kontrol edin veya ettirin.Islak bir aksam kalmış olabilir.Motor temizliği sprey sıkılarak sonrada silinerek yapılıyor en sağlam yöntem bu.Geçmiş olsun.

aracı kaputu acıp yıkamadım ve ayrıca dizeldir. hani kaputun altında gireçek kadar basınçlı bir su değildi. ilgin ve tavsiyelerin için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Büyük ihtimal soketlere su girmiştir, onları kontrol et belki tam oturmayan vardır, birde oto yıkamada yıkatmasan daha iyi olur, boyanın canına okuyor sırf çizik içinde kalıyor araba...

Yorum bağlantısı
Vedat Özkan
Büyük ihtimal soketlere su girmiştir, onları kontrol et belki tam oturmayan vardır, birde oto yıkamada yıkatmasan daha iyi olur, boyanın canına okuyor sırf çizik içinde kalıyor araba...

Ali bey teşekkür ederim, söylediklerinize bakacağım, ve tavsiyelerinizi de göz önünde tutucam. Mal canın yongası boşuna demiyorlarmış, dün o olaydan sonra Vallahi içim acayip, duygusal bir bağ mı oluştu acaba abayla :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Benim anladığım, depoya yakıt aldınız, sonra aracı dıştan yıkattınız, yıkatmadan çok aldıpınız yakıttan kaynaklı geçici tekleme yapmış da olabilir, yakıt aldı iseniz, öncesinde depo tamamına yakın boş muydu?

Yorum bağlantısı
Vedat Özkan
Benim anladığım, depoya yakıt aldınız, sonra aracı dıştan yıkattınız, yıkatmadan çok aldıpınız yakıttan kaynaklı geçici tekleme yapmış da olabilir, yakıt aldı iseniz, öncesinde depo tamamına yakın boş muydu?

Aslında çağlar bey yakıt almadım o gün tek yaptığım akaryakıt istasyonlarında otomatik oto yıkamalarına

girdim, çıktıktan sonrada oradaki basınçlı su ile biraz tuttum birkaç yerinde çamur görünüyordu.

biraz endişe ettim olaydan sonra, İnşallah bir daha olmaz böyle bir şikayetim olursa bir servise

götürmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Erdem

mrb benim aracımdada böle bi sorun oldu dun bp den euro diesel yakıt aldım mazot ısıgı yanıyordu aldıgımda aracım 1. vitesten 2. vitese gectiginde gaza basmama ragmen ilk anda bariz bi yıgılma yapıyor ve sonra geciyor sorun ne olabilir??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yığılma gibi problemlerde turbo sistemine bakılmalı, çok kesin bir tavsiyede bulunmak aracı görmeden zordur.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Oğuzhan Çalışkanoğlu

herkese ıyı akşamlar oncelıkle aranıza yenı katıldım fiesta 1,4tdci aracım arabam bolumunde kendısınıde tanıtıcam :)

aracım 2005model 93000kmde aracımda eskı serılık yok servıse getirdim birşey çıkmadı şuana kadar bana herhangı bır masraf asla açmadı gereklı tum bakımlarını hiç aksatmadan yaptırmaktayım ama eskısı gibi devir cevırmıyor ve eskıden kısa surede ulaştıgım max hızlara ulaşamıyorum aracıma 92000kmde chıp tunıng uygulaması yaptırdım bıraz daha serı hale geldı ama suanda yıne chıpsız halıne dondu gibi anlamadım sorunumu ır turlu çozemedım yardımlarınızı beklıyorum şimdiden herkese çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Turbo ne durumda acaba?

Turbodan kaynaklanıyor olabilir.

EGR, MAF vs gibi sensörlerden kaynaklanıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çalışkanoğlu

turboyu kontrol ettirdim terleme dışında herhangı bır sorunu yok dedıler

Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez

Baskı balatanızın durumuna baktırın isterseniz. Araç boşa devir çeviriyor olabilir..

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar

maf temizliği, egr iptali birde enjektör temizliği yapıldı mı (eğer araçta başka bir arıza yoksa) biiznillah canavar olur.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çalışkanoğlu

baskı balatam yenı kontrolu yapıldı enjektorler temızlenmedı evet carbon clean denıcem maf temizliği, egr iptali bunlarıda sordurcam ınş sorunum bunlardandır:yardımlarınız için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

93.000 km de özellikle Türkiyede kullanılan bir diesel araçda henüz carbon u deneme aşamasında görüyorsanız, aşağıdaki linki inceleyin derim:

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=170800

Yazılımı değiştiğiniz yer bu konuda hiçbir bilgi vermedi mi? Yazılım değişimi için ne kadar ücret ödemiştiniz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Ekmekci
93.000 km de özellikle Türkiyede kullanılan bir diesel araçda henüz carbon u deneme aşamasında görüyorsanız, aşağıdaki linki inceleyin derim:

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=170800

Yazılımı değiştiğiniz yer bu konuda hiçbir bilgi vermedi mi? Yazılım değişimi için ne kadar ücret ödemiştiniz?

çağlar bey bu corbon clean arac kac km gelince ve kimler tarafından yapılmalıdır. ayrıca suan ki piyasadaki ücretleri nerlerdir bizleri aydınlatırmısınız?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Diesel aracım olsa, her 5000 de hava filtresi değişip, her 15.000 de bir CC yaptırırdım, Bosch Car servislerde 80 TL gibi paket fiyatı vardır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ekmekci

peki carbon clean yapılmadan önce yağ komple değiştirilmeli mi yoksa ilk önce carbon clean i yaptırp sonra mı yağını komple değiştiri, üstüne bor içerikli katkı mı kullanmalı. 2. söylediğim daha uygun gibi geldi bana ama. ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Valla 130 bini geçtim daha hiç cc yaptırmadım araba taş gibi gidiyo acaba yaptırsam daha iyi gidermi :yes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...