İçeriğe Yönlendir

Tdci Fiesta'ya Intercooler


Yunus Gülşen

Recommended Posts

Yunus Gülşen
(düzenlendi)

Uzun süredir uzak kaldım, bu sebebpten herkese selamlar;

Gözüme ilk çarpan gomtan araç deiştirmiş sanırım hayırlısı olsun (LPG demi taktırmış?), Mehmet Özyürek'te hala sorunsuz bi şekilde LPG siyle rahat rahat dolaşıyormuş ne mutlu ona yakında kapalı alana da park eder inşallah :)

takip edemeyen arkadaşlar için olan biteni kısa kısa özetliyen bi tarihce kısmı olsa çok güsel olurmuş :p

Aşşağıda verdiğim linkeki forumda Fiesta TDCi ye intercooler çalışmaları yapılmış, bol bol resimlerle süslemişler

Biraz inceledim transit intercooler'ı yada var olan TDCi intercooler'larını uygulayan projeler var

Abartmadan bir resim ekliyorum, sayfa Ingilizce ama resimler sanırım herkes için yeterli olur

Böyle bişi yapsak ne faydası olur?, nerde yapılabilir?

Motor daha rahat çalışır?

Yakıt tüketimi az bişi düşer?

Az bişi performans artar?

Çok değerli fikirlerinizi bekliyorum

Link

http://www.tdciforum.co.uk/viewtopic.php?t=388

dscf0152mediumpb2.th.jpg

Resimdeki orjinal intercoolerlı bir araç

Forumda adamın orjinal intercoolerına bakarak benzer bi modu kendi aracına yapıyor anladığım kadarıyla

tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özkan Yaman

öncelikle hoşgeldiniz. ^_^ bilmemek ayıp değilmişya :) bu dediğiniz intercooler ne işe yarıyor beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.hergün değişik bişey duyyoruz bu fiesta'da neler varmışta haberimiz yokmuş

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen

intercooler, en azından benim istediğim şöyle bişi yapması gerekiyor;

dizel aracımızda nekadar hava alsak okadar tork üretiyoruz ya,

bu çok havayı motora vermek içinde turbo sıkıştırıp gönderiyor

şimdik liseden kadın satıcısı nurettin denklemini hatırlayanlar bilir

P * V = n * R * T

turbon havayı sıkıştırdığında havanın molekülleri sabit hacim ile sıkışıp birbirine maç kuyruğundaymış gibi deliler gibi itişip kakışıp çarpışarak ısınıyorsa

ısınan havada genleşiyorsa yani sıkışmak istemiyorsa

eğer biz bu havayı alırda arabanın önünde delicesine esen rüzgar sayesinde bir geniş yüzeyli ısı değiştirici ile soğutursak aynı turbo gücü daha çok hava sıkıştırabilir

tabi bunun genel olarak uzun yolda geçerli olması gerekir

şehir içinde, düşük hızlarda, fazla rüzgar almadığı zaman yada dur kalk sırasında rüzgar olmadığı hatta ve hatta öndeki aracın sıcak egzosunu yediği için pek bir verim gösterirmi bilemiyorum

Acaba ford mühendisleri neden koymamış?

forumdaki genç insan çok büyük bi farktan bahsediyor ama tabi nekadar dorudur bilemem

danışmak en iyisidir dedim ondan burdayım :)

hergün değişik bişey duyyoruz bu fiesta'da neler varmışta haberimiz yokmuş

bu arada bizim fiestalarda benim bildiğim kadarı ile intercooler yok

Yorum bağlantısı
Özkan Yaman

annadım ben onuu;) desene bizim takmamıza gerek yok uzun yol yapmıyoruz nasıl olsa malatya gibi bi yerdede şehir içinden çıkamıyosun zaten neyse size bu uygulamada başarılar...(bu arada fiestada neler varmış değilde neler uygulanabiliomuş diyim)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
aaa hatta ctesi günü de kanalboyunda gördüm.

Gezecek başka yer mi var ki :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
öncelikle hoşgeldiniz. ^_^ bilmemek ayıp değilmişya :) bu dediğiniz intercooler ne işe yarıyor beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.hergün değişik bişey duyyoruz bu fiesta'da neler varmışta haberimiz yokmuş

daha basit olarak intercooler bir çeşit hava sağutma radyatörüdür. ara soğutucuda diyebilirz.

turboda sıkışan hava ısınıyor, 150-200'C sıcaklıklara kadar cıkıyor ve motora genleşmiş sıcak hava gönderiliyor.motora giren hava soğuk olduğunda daha iyi verim alırız. aracımızda intercooler varsa turbodan cıkan hava direk motorda değilde intercoolerdan gecerek 40-50 'C lere düşürülür ve sonra motora girer böylece daha verimli bir motor olmuş olur.

ben intercoolerın tüm turbolarda kullanılmasından yanayım,cünki turbodan cıkan hava cok ısınıyor sonra bu hava intercoolerdan gecerek azda olsa soğuyor. isterse 40 'c lere değil 100'C kere düşsün yine faydalıdır.

Arabayı yüklemeye niyetiniz yoksa takmayada gerek yok.

3-4 kg anca olur. turbodan cıkan hortum intercoolerın bitarafına bağlanacak,diğer cıkış tarafıda motorun hava girişine bağlanacak..

hava eskisi gibi turbodan cıktığı an motora girmeyecek,hortum içinden belli bir yol katedecek,basın düşermi düşmezmi,turbo tepkisi gecikirmi bilemem. borular kısa ve ısıya dayanıklı olması gerekiyor.

yada !!! turbo cıkışındaki hortum aleminyuma cevrilip, daha sonra tampona yuvarlak hava girişi açılarak ve o girişe hortum takıpıp o aleminyum borunun üzerine hava gelip soğuması sağlanabilir.düşük bi fayda ama fayda..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yunus bey çok afedersiniz ama sanırım yanlış anlaşılma ile başlamış sohbet. sizin alıntı yaptığınız resim orijinal intercooler takılmış bir fiesta ki bildiğim kadarı ile ülkemizdeki tüm fiestalarda zaten intercooler var. diğer sitedeki admin arkadaş önce bu orjinal turboyu alıp kendi aracına (kendi aracı intercooler olmayan bir fiesta) montaj aşamalaırını denemiş tampon arkasına nasıl sığacak diyerek. sonra yeni parça siparişleri gelince de kendi aracına montaj yapmış.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

merhaba arkadaşalr galiba demin yazıdığım cevabı gönderemedim tekrar olursa kusura bakmayın.ben geçen sene bu intercooler meselesini de onno ustaya sormuştum.cevap olarak ş.içinde bir faydası olmaz demişti.fiestaların orijinal donanımında yok maalesef.bence fazla gerek yok sadece havanın 35 ve üstü olduğu sıcaklıklarda klimalı yolculuklarda gerek oluyor bence.ne demiş atalarımız al fordun dizelini sev köyün güzelini......

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

tata indica dizelde de var. bence 1.6 tdci da da ufaktan var ama panelli değil. iki ayrı yerden hava girişi var sisteme.

ve şimdi anladım niçin hava borusunun aşağıdan dolaştığını... hani kırılan kaçıran meşhur boru.

gözlenebilecek fayda olmaz sanırım. ben aracımın yetersiz kaldığını daha görmedim. ha görseydim biraz "overclock" yapılabilirdi. bana 90hp yetiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

onno ustanın böyle bi cevap vermiş olması ilginç.

daha geçen ay almanyada yaptığı yeni vw nin tfsi motor incelemesinde ilk bakışta göremediği ve şaşırdığı intercooler ın emme manifolduna entegre edildiğini öğrenince, çok yerinde bir uygulama demişti. ayrıca 35 derecelik hava sıcaklığı normal atmosferik motorun bile emdiği havanın yanında soğuk kalır. zira atmosferik motor bile emiş yaparken hava 80 derecelere çıkmaktadır emme manifolduna girişte! ortam sıcaklığının bu işle çok ilgisi yok yılbaşında erzurumda değilseniz :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

yahu siz hala Onno Usta'nın fikirlerine mi bakıyorsunuz..

O değilmiydi. Focusa tüp olmaz diyen.. :)

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Şimdi Benim Makinada İnt.Col. Yok mu ?

hpim0410ea3jp1.jpg

Yoksa Bu Ne ?

Bu arada Dizel Araçlarda Kaç Yılından Sonra ODBII Kullanılmaya Başlandı.

Araçlarda OBD-II konnektörü olması aracın OBD-II uyumlu olduğu anlamına gelmiyor.

Evet aracınız J1850 PWM protokolüne sahip fakat OBD- II uyumlu olup olmadığı kesin değil.

Avrupa araçlar için genelde 2001 model sonrası Benzinli , 2004 model sonrası ise Dizel araçlar OBD-II uyumlu olmaktadır.

Demiş Bir Sorum Üzerine

Benim Araçta Var Mı Yok Mu ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
yunus bey çok afedersiniz ama sanırım yanlış anlaşılma ile başlamış sohbet. sizin alıntı yaptığınız resim orijinal intercooler takılmış bir fiesta ki bildiğim kadarı ile ülkemizdeki tüm fiestalarda zaten intercooler var. diğer sitedeki admin arkadaş önce bu orjinal turboyu alıp kendi aracına (kendi aracı intercooler olmayan bir fiesta) montaj aşamalaırını denemiş tampon arkasına nasıl sığacak diyerek. sonra yeni parça siparişleri gelince de kendi aracına montaj yapmış.

türkiye vergi mevzuatı motor hacmine göredir. yrut dışı beygir gücüne göre olduğu için orada intercoolersız daha az beygirli motorlar satıyor her üretici.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Benim Araçta Var Mı Yok Mu ?

senin araçta yok ama bu gidişle yakında olur

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

o Ne Peki Ustam Söküp İçine Ne Var Diye Bakıp Geri Takabilirmiyim :(

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen
yunus bey çok afedersiniz ama sanırım yanlış anlaşılma ile başlamış sohbet. sizin alıntı yaptığınız resim orijinal intercooler takılmış bir fiesta ki bildiğim kadarı ile ülkemizdeki tüm fiestalarda zaten intercooler var. diğer sitedeki admin arkadaş önce bu orjinal turboyu alıp kendi aracına (kendi aracı intercooler olmayan bir fiesta) montaj aşamalaırını denemiş tampon arkasına nasıl sığacak diyerek. sonra yeni parça siparişleri gelince de kendi aracına montaj yapmış.

yok alıntı yaptığım resmin orjinal intercooler olduğunu ilk mesajda bende soyledim zaten, ülkemizdeki tüm fiestalarda durum nedir bilmem ama o intercooler bende yok sanırım :seytan:

resim verebilirsen super olur

mesajları okuduktan sonra gereksiz bir modifikasyon gibi geldi, özellikle ben yakıt ekonomisi düşünüyordum pek bir faydası olmayacağını biliyordum sadece paylaşmak istedim, 6.vites mi taktırsak ne

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ayhan Şentürk

Sürüştede arac intercooler istiyorum diyor zaten.

Sabahları soğuk havada motor ilk ısındığında performans çok iyi. Ama ısındıktan sonra hafif bir bayılma oluyor.Ondan sonra hep aynı...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bunu alsak yine iş bitmiycek Ayhan, resimde beeperin interkul gözüküyo dikine koymuşlar, bizde böyle koyacak yer yok, ancak Mertol beyin dediği küçük 90 lık interkulu alabiliriz oda radyatörün altında orjinal yerine yan koyarak takılır bu durumda upuzuuun 2 hortum ve bol basınç kaybı yaşarız eskisinden beter olur, e ne gerekli daha büyük turbo yeni yazılım yada çip. Sonuç= bu iş yataaar, maliyet çok fazla, bu iş için İstanbul yada İzmire gidip uğraşmak lazım zaman yok, ben vazgeçtim zaten hızlı kullanmam, isterse 1000 hp olsun sollamalarda da yeterli güç var zati, eniyisi 4-5 seneyi doldurunca araç değiştirmek galiba.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Ben eksikliğini hissediyorum açıkçası...

Sabah okula giderken canavar gibi bi motor , öğlenden sonra dönerken bayık hızlanma isteği olmayan zayıf bi motor :D

Toplamda kaça mal olurki ? 250 ye bunu alsak gerisi ?

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Vallahi geçen gün şirketin Ford ranger pikapı kurcaladım tamda bizimkine uygun utacık interkulu var alsak çok kolay takarız, fakat turbo olayı sorun çıkarıcak basınç kaybı olucak gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Açıkçası tek sorun o zaten ? peki 1.6 da farklı bi turbo mu varda onda basınç kaybı olmuyo ?

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

geçen araba mezarlığı (hurdacıya) na gittim. Aslında amacım reno9 kalorier radyatörü felan almaktı ama oralarda int. kul. buldum ama almadım. bunu bende deneyeceğim kısmet olursa.

malum ön tamponu sökmüştüm. altyapı hazır yanlız "yerim dar"

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

İntercooler , Katalizör iptali , spor son susturucu , açık hava filtresi ve bide chip ile araba ne hale gelir acaba ?

Bu basınç kaybı etkilermi o zmn ?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
İntercooler , Katalizör iptali , spor son susturucu , açık hava filtresi ve bide chip ile araba ne hale gelir acaba ?

+turbo büyütülür,sağlam mapping yapılır,pistonları kaputtan fırlatmak da göze alınırsa Fatih'in araç gibi 68 lik fiesta 109 hp oluverir. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...