İçeriğe Yönlendir

Tdci Fiesta'ya Intercooler


Yunus Gülşen

Recommended Posts

Yiğitcan Coşar

109 az ya o kadar şey yapınca insan daha fazlasını bekliyo hani :nazar:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

1.6 motorda focusun turbosu var, tek farkı değişken geometrili değil, en güzeli sadece çip falan takmak okadar galiba.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
1.6 motorda focusun turbosu var, tek farkı değişken geometrili değil

Hangisi daha iyi oluyor ki o zaman ?

Atıyorum bi transporter turbosu bulup onu uydursak ne kadar bi verim alınır? ki sanıyorum o zaman intercooler kesinlikle gerekir ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

1.4 TDCI fiestanın orginal turbosunu değiştirip daha güclü bir turbo takmanızı tavsiye etmem. 20bin km'de 100bin km'lik ömrünü götürebilirsiniz.

Sabahları ve akşamları serin havada aracın çekişinin arttığını net bir şekilde hissediyorum. 1.4 TDCI performantan önce ekonomi için yapılmış bir motor. Dolayısıyla yakıt akışı düşük ve turbo ile yürüyor. Düşük yakıt akışına göre üzerindeki turbonun bastığı hava yeterli ortalama yeterli bir miktarda. Daha fazla hava basılırsa ideal karışım olmayabilir.

Konunun başında verilen linkteki siteye üyeyim ve intercooler ile uğraştıklarını görünce intercooler konusunu konuştum.

1.4 TDCI motora intercooler taktığımızda çok az yakıt ekonomisi ve çok az performans alırsınız dediller. Intercooler'ın cip ile birlikte takıldığında çok daha iyi performans verdiğiini söylediler. Yalnız intercooler ve yalnız cip eksik oluyormuş. Cip ile yakıt akışı arttırılıyor ve bu akışa daha fazla hava gerektiğinden dolayı intercooler ihtiyacı oluşuyor.

68 den 109 çok iyi bence. Elimize motoru alıp gezmeyelimde sonra :D

Okadarı fazla. 90 hp'yi aşmasanız daha iyi oluyor.

68 lik motorlarda intercooler yok. Citroenlerde de aynı durum sözkonusu. 70 liklerde yok 90 lık 1.4 HDi lerde var.

90lıklardaki turbo bizim 68liklerdeki turbo ile aynımı.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Benimde istediğim değerler 90-100 arası bi değer ama çok yüklemeden olursa tabi :D

Ama turbo olaylarına falan girersem 109 az gibi geliyor demiştim :)

Ayrıca Ayhan'a da katılıyorum fazlada zorlamamak gerekir. Benim düşüncem de motorun asıl gücünü ortaya çıkarmak. Yeni bi motor yaratmak değil.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Asıl güçünü ortaya çıkartmaya çalışmasanız daha iyi olur. Asıl güc ortaya çıkarken kaput altından değişik desler gelir ve sistem durur. Arızası motora birkaç milyarcık sıkışmasıdır.

Bu motorlar 130 hp'de verir ama belki son defa veriyor olabilir.

Bir asansör 4 kişiliktir ama 6 kişi binindece birşey olmaz. 4 kişi ile 1000 defa inip çıkar. 6 kişi ile 200'den sonra riskler başlar. 8 kişide taşır ama heran ne olacağı hic belli olmaz.

Güç istiyorsanız 1.6 109 hp tdci bir focus alıp cip ile 130 hp'lere çıkartın ve arkasında sağlam tork yatan gücü hissedin.

Bu 1.4 68'liklerle fazla oynamayın. Fulleyin deponuzu, açın klimanızı, gezin gezebildiğiniz kadar. Her işinizi görür.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Bende onu diyorum. Zararsız verebileceği güç yeter bana :) 90-100 arası herhangi bişey :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Arkadaşlar araclarımızda Intercooler olmasada bazı şeyler elimizde.

Herzaman için gecerli ama havanın sıcak olduğu zamanlarda daha çok gecerli.

Sıcak zamanlarda pek dip gaz yapmanızı önermem. Dip gaz yaptığınızda turbo verebildiği maksimum basıncı basiyor ve zaten sıcak olan hava sıkıştığında çok daha fazla ısınıyor. Dolayısıyla sıcak hava geçtiği yolları ve turboyı oldukca ısıtıyor. Daha sonra normal sürüşe geçtiğinizde hafif bir yığılma, gaza bastığınızda gec tepki verme gibi durumlar hissedebilirsiniz. Bunun sebebi ise hava yollarının ve turbonun ısınmış olup gecen havayıda ısıtmasından kaynaklanıyor. Isınan havada oksijen seyrekleştiği için yakıt karışımı uygun bir karışım olmuyor ve biraz kısa süreliğinede olsa performans kaybı yaşanıyor. Bunun sonucu yanmayan yakıt siyah duman olarak karşımıza çıkabilir.

Sakin kullanarak sistemi aşırı ısıtmamakta fayda var.

Sonucta motor devrine göre ve gaza basış durumumuza göre ECU'dan uygun yakıt akışı sağlanıyor ama malesef alınan havanın içindeki oksijen miktarı devire ve gaza basış durumumuza göre ayarlanamıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Dip gaz yaptığınızda turbo verebildiği maksimum basıncı basiyor ve zaten sıcak olan hava sıkıştığında çok daha fazla ısınıyor. Dolayısıyla sıcak hava geçtiği yolları ve turboyı oldukca ısıtıyor.

Şimdi bizim arabanın turbosunu gaza basmamız mı yoksa motorun devirimi etkiliyor?Bence turbonun basıncı gaz pedalı ile değil,motorun deviri ile alakalı.Sonuçta palleri çeviren egzos gazı değilmi?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evet doğru ayrıca Ayhan bey haklı, yaz aylarında arabayı fazla sıkıştırmadan kullandığınızda güç kaybı pek hissedilmiyor fakat yüklenirsek baya bir düşüş oluyor, özellikle rampalarda kendini çok belli ediyor, bu durumda motorla oynamadan standart haliyle arabayı sakin kullanmak en güzeli galiba, zati ekonomi amaçlı bir motoru var ve performansı benim hoşuma gidiyor yeteri kadar seri bence, eğer performans istersek arabayı değişmekten başka çare yok gibi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

2000 devir gibi düşük devirde sabit hız ilerlerken gaza yavaş yavaş basarak hızlanma yaptığımızda motor sesinde değişme olmuyor. Sabit gazdaki gibi sessiz olarak hızlanıyoruz. Ama yine 2000 devirde sabit ilerlerken hızlanmaya başladığımızda gaza biraz daha fazla bastığımız an motorun sesi değişiyor.. Tıpku benzinli motorlardaki açık hava filitresinin sesi gibi. Ama bu ses bizde okadar yüksek değil. Gaza yüklendiğimizde devir düşükte olsa hava emişi artıyor. Bu hava çıkışta turboyu devirlendiriyor. Yani düşük devirde olsa gaza basma durumuna göre turbo düşük bar veya daha yüksek bar'da hava basabiliyor.

Sizlerde hissetmişinizdir. Özellikle 2500 devirden sonra gaza fazla bastığımızda vtec(sadece örnek) gibi spor bir ses geliyor. Gazı biraz kesip yine hızlanmaya devam ettiğimizde kesiliyor.

Şimdi bizim arabanın turbosunu gaza basmamız mı yoksa motorun devirimi etkiliyor?Bence turbonun basıncı gaz pedalı ile değil,motorun deviri ile alakalı.Sonuçta palleri çeviren egzos gazı değilmi?

Atıyorum 5. vites 2500 devirde sabit 110 km hız ile ilerlerken motor 40 hp güc kullanıyordur. Ama hızlanmak isteyip gaza bastığınızda aracın hızlanabilmesi için bu gücün aynı devirde artması gerekiyor. Gaza basıp yakıt akışı arttığında giren havanında artması gerekiyor. Sabit hızda göre hızlanma durumunda motorun emdiği fazla hava çıkışta turboya uğrayarak çıkıyor ve turbo daha devirli çalışmaya başlıyor.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cansel Kansu
(düzenlendi)

egzost gazının miktarı sadece pistonun hızı ile değil, patlama basıncıyla da alakalı. yani, turbonun devri düşük devirlerde de maksimum hıza çıkabilir. 2000 devirde yokuş tırmanırken gaza sonuna kadar basıyorsanız mesela. yani türbinin devrini motorun üzerindeki yükle ilintilendirmek daha doğru olur. keza, 2. vites 4000 devirde sabit hızda yokuş aşağı giderken de türbin devri maksimum olmayabilir.

büyük turbo takmak daha fazla hava sağlar makinaya ama makinadan çıkan egzost miktarı takılan büyük turboyu beslemeye yetebilmeli. yani 2.4 transporterin turbosunu 1.4 fiestaya takmak yaradan çok zarar getirebilir. turbo işi pek çok sanayi ustasının uyguladığı gibi aslında bakkal hesabına dayanan bişey değil. o yüzden, 1.4tdci fiesta için konuşuyorum, intercooler ve chip tuning bence en uygun güç kazancı/masraf oranı sağlayacaktır.

edit: yazım hatası

tarihinde Cansel Kansu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Tamam tamam turboyla oynamıcam hadi :) O zaman intercooler + chip + kat iptali + komple egzoz ? Bu nasıl ? :)

Yakıt çok artar mı peki bu işlemler olduğu zaman ?

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Çok fazla yakarmı diyorum ?? İllaki artacaktır o kadarını biliyoz akıllı :)

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

daha çok yakmaz. akıllı uslu kullanımda tüketim düşer bile. ama dip gaz dolaşırsan eskisinden daha çok yakar. kat iptalini anlamadım? dizele partikül filtresi konuyor daha yeni yeni, katalitik konvertör de mi varmış?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yine de 1.4 TDCI Fiesta'ya intercooler fazla olmasada fayda getirir ama zarar getirmez diye düşünüyorum.

Tahminimce %3 performans ve yakıt ekonomisi...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cihan Tiftik
peki bunu takan yok mu? burda konuşuyoruz ama ?? bi uygulaması vs...??

Fatih Deniz var üyelerden ama uğramıyor. :(

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Tuğan Kozan

turbolu bütün araçlara intercooler şart .. araba 150 hp üstü ise turbo-timer da şart .

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ayhan Şentürk

Geçenlerde motorda hava filitre kazanına giren hortum çıkmış. (Önden havayı emen ve filitre kazanına ileten hortum.)

Bunun sonuçu önden serin hava yerine motorun arkasından sürekli sıcak hava çekti. Motor ısındıkça neredeyse klima açık gibi performans düşüklüğü hissttim.

Sıcak hava motorun performansını bukadar düşürüyosa intercooler bu motorda net hissedilir performans artışı sağlar diye düşünüyorum.

Üstte %3 demişim ama en artık %10 civarı düşünüyorum. Motora giren oksijen fazlalaşınca silindirde dolgu miktarı artacak ve gaza bastığımızda motor biraz daha fazla performans verip daha rahat devirlenecek.

1.4 tdci motorun aynısı peugeot bipperda kullanılıyor ve intercoolerlı. Tek fark turboyu intercoolera bağlantıyı kolay yapmak için turbo çıkışını aşağı doğru gelecek şekilde ayarlamışlar. Bizim arabalarda bu yüzden takılması biraz zor olabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Geçenlerde motorda hava filitre kazanına giren hortum çıkmış. (Önden havayı emen ve filitre kazanına ileten hortum.)

Bunun sonuçu önden serin hava yerine motorun arkasından sürekli sıcak hava çekti. Motor ısındıkça neredeyse klima açık gibi performans düşüklüğü hissttim.

Sıcak hava motorun performansını bukadar düşürüyosa intercooler bu motorda net hissedilir performans artışı sağlar diye düşünüyorum.

Üstte %3 demişim ama en artık %10 civarı düşünüyorum. Motora giren oksijen fazlalaşınca silindirde dolgu miktarı artacak ve gaza bastığımızda motor biraz daha fazla performans verip daha rahat devirlenecek.

1.4 tdci motorun aynısı peugeot bipperda kullanılıyor ve intercoolerlı. Tek fark turboyu intercoolera bağlantıyı kolay yapmak için turbo çıkışını aşağı doğru gelecek şekilde ayarlamışlar. Bizim arabalarda bu yüzden takılması biraz zor olabilir.

Turbo çıkış kısmındaki vidaları söküp ağzını aşşağı verebiliriz, ama balans bozulur, ilerde turbo falan almak gerekirse bipperin turbo interkul setini komple alıp takmak çok iyi olurdu gerçekten.

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

bu meseleyi bende uzun zamandir dusunuyorum cok faydali olacagi kesin zarari olmaz ve en uygun takila bilecek intercooler 1.6hdi 110 lardaki intercooleri akunun yanina hava borusunun oldugu yere rahatlikla baglaya bilir onden hava akisini rahatlikla saglaya bilirsiniz

aklima takilan baska bir kisim ise turbodan gelen yagin intercooler icinde birikme yapmasi veya dolmasi :yes:

forumdada tek eksigimiz makina muhendisi oda olsa bizi kimse tutamaz :)

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Forumun temeli makine mühendislerinden oluşuyor aslında da...

Bilgilerini kendilerine mi saklıyorlar :f1:

Yorum bağlantısı
Fatih Özçelik

Beyler bütün başlığı okudumda herkes emin değil intercooler olup olmadığından. Fiesta Sport 1.6TDCi'lerde intercooler varmıdır.? Kullanan varmıdır.? Yoksa sonradan taktırıp deneyen varmıdır ? Gereklimidir ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...