Abdussamed Acar

Fren ve Balata ile ilgili sorunlar

Recommended Posts

Vasfi Gişten

Arkadaşlar fiestanın firen hissinden hiç memnun değilim şöyle ifade edeyim arabayı durdurmak için pedala uyguladığım kuvvet bana fazla geliyor ablamın arabasında mesela çok daha az bir kuvvetle firen yapabiliyorum. Sizin arabanızda nasıl bu kuvvet olayında hidroliği değiştirsem iyileşme olur mu ? yada bunun bir ayarı filan varmi daha yeni muayeneden geçti araba firenlerde sorun yok.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Arkadaşlar fiestanın firen hissinden hiç memnun değilim şöyle ifade edeyim arabayı durdurmak için pedala uyguladığım kuvvet bana fazla geliyor ablamın arabasında mesela çok daha az bir kuvvetle firen yapabiliyorum. Sizin arabanızda nasıl bu kuvvet olayında hidroliği değiştirsem iyileşme olur mu ? yada bunun bir ayarı filan varmi daha yeni muayeneden geçti araba firenlerde sorun yok.

Hidrolik sıvınızın kaynama noktasını ölçtürmenizi öneririm. Minimum 200 derece olmalı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdem Şimşek

Arkadaşlar fiestanın firen hissinden hiç memnun değilim şöyle ifade edeyim arabayı durdurmak için pedala uyguladığım kuvvet bana fazla geliyor ablamın arabasında mesela çok daha az bir kuvvetle firen yapabiliyorum. Sizin arabanızda nasıl bu kuvvet olayında hidroliği değiştirsem iyileşme olur mu ? yada bunun bir ayarı filan varmi daha yeni muayeneden geçti araba firenlerde sorun yok.

Ben hidrolik yağını bosch marka ile değiştirdim hiç bir değişiklik olmadı! diskler yeni değişti balatalar da keza öle bir tek arka balataları değiştirmedim onlarda gayet iyi durumdalardı kampanaları tornadan geçirttim banamısın demedi firenler yine sizin bahsetiniz gibi epey bi kuvet uygulamak gerekiyor.. ha şöyle bir fark var benim lastikler artık sizlere ömür vaziyetteler cidi kabak kıvamındalar ama yaz aylaraındayız diye elemiyorum şimdilik  muhtemelen onlardan dır diyorum lastik değişiminden sonra hala aynı şekilde tutuyolarsa demekki bu aracın firenleme olayı bu diyorum ama firen ayarı gibi birşey varmıdır bilmiyorum sonuçda bu arabalarda ebs firen sistemi var en azından benimkinde öle firen basıncını kendisi ayarlıyo yani ayarı varmıdır bilmiyorum.. dediğiniz olayı bende yaşamaktayım farklı araçlara geçince acemi gibi hisetmeler felan :)  zınk diye firen yapmalar :D ve ozaman anlıyorum  hakikaten tutmuyo benim arabanın firenleri. Kaliteli bi lastikle inş  düzelir bu durum umudu içindeyim :blush:

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten

Ben hidrolik yağını bosch marka ile değiştirdim hiç bir değişiklik olmadı! diskler yeni değişti balatalar da keza öle bir tek arka balataları değiştirmedim onlarda gayet iyi durumdalardı kampanaları tornadan geçirttim banamısın demedi firenler yine sizin bahsetiniz gibi epey bi kuvet uygulamak gerekiyor.. ha şöyle bir fark var benim lastikler artık sizlere ömür vaziyetteler cidi kabak kıvamındalar ama yaz aylaraındayız diye elemiyorum şimdilik  muhtemelen onlardan dır diyorum lastik değişiminden sonra hala aynı şekilde tutuyolarsa demekki bu aracın firenleme olayı bu diyorum ama firen ayarı gibi birşey varmıdır bilmiyorum sonuçda bu arabalarda ebs firen sistemi var en azından benimkinde öle firen basıncını kendisi ayarlıyo yani ayarı varmıdır bilmiyorum.. dediğiniz olayı bende yaşamaktayım farklı araçlara geçince acemi gibi hisetmeler felan :)  zınk diye firen yapmalar :D ve ozaman anlıyorum  hakikaten tutmuyo benim arabanın firenleri. Kaliteli bi lastikle inş  düzelir bu durum umudu içindeyim :blush:

Lastikle çok alakalı olacağını sanmıyorum 2014 üretimi lassa impetus revo+ var benim arabanın üstünde.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Çelikel

Öncelikle herkese iyi günler. Aranıza yeni katıldım. 3 haftadır da ford fiesta kullanıcısıyım. Fakat 4 gündür aracımı kullanırken fren yaptıktan sonra ayağımı fren pedalından çekerken sinir bozucu bir ses geliyor. Nereden gelebilir bu ses acaba. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. :)  

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Çelikel

Soruma cevap verecek kimse yok galiba? :shok:  :(

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Soruma cevap verecek kimse yok galiba? :shok::(

Sesi tarif edebilir misiniz?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Çelikel

Sesi tarif edebilir misiniz?

Sanki Cik Çik gibi bir ses çıkıyor. frene basıyorum daha sonra ayağımı kaldırınca geliyor ses.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Eray Alicikoğlu

Arkadaşlar fiestanın firen hissinden hiç memnun değilim şöyle ifade edeyim arabayı durdurmak için pedala uyguladığım kuvvet bana fazla geliyor ablamın arabasında mesela çok daha az bir kuvvetle firen yapabiliyorum. Sizin arabanızda nasıl bu kuvvet olayında hidroliği değiştirsem iyileşme olur mu ? yada bunun bir ayarı filan varmi daha yeni muayeneden geçti araba firenlerde sorun yok.

dozaj biraz fazla katılıyorum hidrolikle alakalı değil bence kaç taneye bindiysem böyleydi focusta durum farklıydı mesela çok hafif bassam bile hemen etki ediyodu alışmak lazım

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten

dozaj biraz fazla katılıyorum hidrolikle alakalı değil bence kaç taneye bindiysem böyleydi focusta durum farklıydı mesela çok hafif bassam bile hemen etki ediyodu alışmak lazım

Geçen bakıma götürdüğümde hidroliği değiştirdim. Gerçekten eskiye göre çok fark etti bende. Yinede diğer arabalara göre dozaj daha fazla ama eskisi gibide değil. Firenlerden memnun olmayan ve uzun süredir hidrolik değiştirmeyenlere tavsiye ederim.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Çelebi

Sanki Cik Çik gibi bir ses çıkıyor. frene basıyorum daha sonra ayağımı kaldırınca geliyor ses.

 

Bu ses arka kampanalardan geliyorsa eğer fren papuçlarının arka kısmına gres yağı sürülüp ayar yapılarak çözülüyor.

 

 

Geçen bakıma götürdüğümde hidroliği değiştirdim. Gerçekten eskiye göre çok fark etti bende. Yinede diğer arabalara göre dozaj daha fazla ama eskisi gibide değil. Firenlerden memnun olmayan ve uzun süredir hidrolik değiştirmeyenlere tavsiye ederim.

Hangi yağı kullandınız, servistenmi aldınız yağı? İsmi numarası falan nedir bu fren hidroliğinin?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten

Bu ses arka kampanalardan geliyorsa eğer fren papuçlarının arka kısmına gres yağı sürülüp ayar yapılarak çözülüyor.

 

 

Hangi yağı kullandınız, servistenmi aldınız yağı? İsmi numarası falan nedir bu fren hidroliğinin?

Ayrıntısını tam bilmiyorum ama markası bp di. 2 kutu filan gitti.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Çelikel

Onur bey arka frenler bitikmiş değiştirdim şimdi ses filen yok çok sağolun bilginiz için  :biggrin: 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Misafir

Puntonun ön disk ve balataları değiştikten 2-3 ay sonra ön sağ tekerde frene basınca garip bir sürtme sesi gelmeye başladı. Fren yaptığımda o bildiğimiz ıslık sesine benzer bir ses zaten geliyor, ben bunu önemsemiyorum. Ama son zamanda sağ taraftan ötme sesi gelmiyor ve frene bastığımda sanki balata bitmiş ve metal diske sürter gibi dışarıdan bile duyulabilen bir ses geliyor.  Sürekli de gelmiyor. aracı 25-30 dakika kadar sıkışık trafikte kullandıktan sonra başlıyor, sanıyorum disklerin ısınmasından sonra. Dik bir rampadan şiddetli frenle inmek isterken, veya ani duruş amacıyla pedala güçlü bir şekilde bastığımda oluyor. Bir kez duyulmaya başladıktan sonra artık her frende durmaya yakın yavaşladığımda içeriden hissedilen  titreşim ve sürtme sesi duyulmaya başlıyor.

İki kez balataları söküp kontrol ettim herhangi bir anormallik yok. Diskte içte ve dışta anormal bir çizilme veya iz yok, jant, lastik, davlumbaz, taşıyıcı aksam ve kaportayı çok dikkatli bir şekilde kontrol ettim herhangi bir yerde sürtme izi yok.

Son olarak bir takım başka bir marka balata alıp taktım. İki gündür kısa mesafeli kullanımda sürtme sesi yok. Bakalım yeni balatalar disklerdeki izlere oturduğunda ne olacak?

Mesajı paylaş


Mesajın linki