İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Intercooler


Muhittin Kaplan

Recommended Posts

Muhittin Kaplan

Hepsini Başlıkta Yazdım Zaten.

Bu Intercooler ı Nasıl Yaparım Bunun Radyatörünü Vs Nereden Bulurum.

Connect lerin felan Varmış Onlar Olur mu ?

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Ben senin yerinde olsam 1.6 TDCi lerdekine bakardım.

1.6 Fiesta mı ? Onlarda Int.Cooler Varmı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iş intercooler la bitmezki. turbo basıncı ne olacak??? ve yine sorucam ama fiestanın intercooler sız olanları varmı?

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Varmış Benimki

2003 1.4 Tdci

Burada Tartışıldı Bu Konu Varmı Yok mu ?

Peki O Radyatör Gibi Olan Nevaleden Sıcak Hava Geçerken Basınç Düşmez mi ?

Benim Turbo Kaç bar'lık

(Daha Çok İşimiz Var Sanırsam)

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

O zaman Radyatörüde Ona Göre Bulacağız

Yoksa R9 kalarifer Radyatörü Olur mu ? :blush:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayhan Şentürk
yakıt tüketimi az olur çünkü hava serin olur.doğal intercooler etkisi yaratır.daha çok hava daha çok oksijen daha az yakıt.yollar genelde boş olur sollama gibi durumlar az olacağı için ani güce gerek olmaz.diğer yolcular uyuduğu için dikkat sadece yola verilir.konuşma vesaire olmaz. :)

intercooler demişken bir soru yöneltetim.

1.4 tdci araclarıızda 5-10 km yol yapsakta turbo elle ellenmeyecek kadar ısınıyor.Turbonun motora hava bastığını biliyoruz.Aklımda bir proje var. 60-70 cm boyunda 10 cm capında bir boru bulsam.Boruyu ısıtıp uygun şekilde kıvırsam,yani bir ucu motorun altın inerek ileriye doğru baksa bir ucuda turboya yakın bir yerde turboya doğru olsa... Araba hızlandıkca turboya daha çok hava gelecek ve turboyu belki tamamen soğutamam ama en kötü ihtimal %20 soğuturum gibime geliyor.Buda havaya %10 yansıyacaktır,cünkü ısı oluşumu içerde başlıyor.

Korktuğum noktalar ise şunlar. Acaba turboyu soğutamassam sıcak olan metale soğuk hava vurarak catlatırmıyım.(ama devamlı hava vuracağı için sorun olmaz,sonuta 100 le giderken aniden hava akışı açılmayacak)

Yada araç sıcak havaya göremi ayarlıdır(ama sanmam)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bunlar işe yaramaz gibi geldi bana, tek yol intercooler 1.6 tdci ninkini alıp bizimkine takmalıyız fakat bu durumdada turbo basıncı düşücek gene yerimizde sayıcaz, 1 barı tutturmak için turboda değişmeli al başına biton iş ve masraf yatar bu iş galiba

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Emir bey hepsini okudum ama bazen kafam karışıyor.Düşündüğümüz şeyler çok basit.Eğer katkı sağlayacak olsa ford bunları değerlendirirdi, ve onlardan dahami iyi biliyoruz diye kendime soru soruyorum?

1.6 tdci ilerde turbo basıncı yüksek, dolayısıyla hava daha çok ısınacak,intercooler kesinlikle gerekli,ama bizim 1.4 68 hp lerde okadar yüksek basınc yok,aşırı bir ısı oluşaçağını sanmam.Turbodan sonra küçük bir kutu var.İçinde ne olduğunu merak ediyorm.

Ali bey eğer verimli olacaksa turbodan sonra bir kutu var TDCI yazıyor.Ondan cıkan hortuma küçük bir aleminyum boru eklesek,ve motorun altından o borunun önüne hortum çeksek ve arac giderken bu hortum hava toplayarak bu havayı o aleminyum boruya carpsa havayı kesinlikle soğutur.Zaten aleminyum kolay soğutur.Ama hemen aklıma bir soru daha geliyor :kutlama: . Şimdi sıcak havanın geçtiği yere soğuk aleminyum koyarsak şakır şakır terleme yapaçak ve birikip motora gidebilir.

Bizim araclarda hava filitresine giden hortum havayı kaput içinden alıyor,daha doğrusu turbo hava çekiyor.O hortuma hava vermeyi düşündüm ama bu sefer hava filitresindeki pislikleri iterek tozları filitreden motora gecirecek.

Klimayı actığımızda performans düşüyor.Klimadan ince bir hortum ayırıp o borunun ucuna yerleştirsek,düşen performansı otomatik arttırırmı? Sonucta soğuk hava girecek.turboda ısınsada yine eskiye göre soğuk olacak.

Birde hava giriş hortumu neden kaputun içinde.?Önde yeri var ama oraya nasıl takılacak bilmiyorum.ek parcamı gerekli acaba.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kutucuğun çıkışındaki kaucuk hortumun üzerine aliminyum boru takalım diyosan olmaz herhelde çünkü kaucuktan soğuk havanın etkisi az olur bence, ayrıca senin hava emiş hortumun ön ızgaraya kadar uzanmıyormu zaten ek parçaya ne gerek varki bendeki parça direk öndeki ızgaradan alıyo havayı birde alt kısmında bir çıkış var önden su pislik falan gelirse ordan aşşağı düşüyor galiba araç hızlanınca hava zaten içeri kendisi giriyor önden hava sıkıştırma bir işe yaramaz çünki fan pervanesi fazla grişi engelliyecek sanırım westgate dönüş hızını sınırlıyacak, bizdeki turbo düşük basınç olduğundan intercooler a gerek yok bencede.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Haa bu arada senin dediğin üstünde TDCİ yazan kutunun ismi almanca motor kitapçığından araştırmalarım sonucunda "resonator" olduğunu öğrendim, bir çeşit rezonans yapıcı galiba, çıkan sesi azaltmaya yönelik bir akustik cihazmış, araştırmalarım devam edecek... :seytan:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu sitede bi ton şey var adamlar neler yapmış.

bak bu 1.6 intercool resmi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

burdada senin aliminyum boru procene benzer bişeyler yapmışlar ama detay öğrenmemiz gerek

http://www.hdiforum.co.uk/viewtopic.php?t=...9fcdf55a70c217e

bunun gibi bişeymi demek istedin

Bu link yeterli olmuştur sanırım Ayhan :seytan:

Bu arada 1.6 intercooler servis fiyatı 751 ytl çok pahalı

esas link

http://www.tdciforum.co.uk/viewtopic.php?t=388

Turbo büyütürsek bizimki 1 bar basıyo güvenlik limiti bizim motorda 1.3 bar bu durumda şu turboyu alıp intercool d takarsak sonuç alırız ama maliyet deli olur.

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...44_454082_2.htm

Yok yetmez ben porsche lamborcini falan tokatlıycam dersen....

Buda başka interkulır öne veya motorun üstüne monte edebiliriz ama kaputa havalandırma lazım subaru imprezadaki gibi

http://cgi.ebay.co.uk/Small-TwinPass-Front...1QQcmdZViewItem

Yorum bağlantısı
Osman Türe

arkadaşlar ben 2 ay önce sıfır 2007 model fiesta tdci aldım. sizlere sormak istediğim birşey var. benim yakıt gösregem(içindeki yakıtla ne kadar yol katedeceğimi gösteren) hızlı bir şekilde geri saymaktadır. örneğin :500-600 metrede 1 km geri sayıyor.(şehir içi) araç 2250 km.de acaba normal mi? şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ayhan nerdesin, intercooler imali konusundan vazgeçtin galiba, baktınmı yukarıdaki linlere?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bunu yapmak çok basit ama ama havanın motora girene kadar kat ettiği yol artacak.Esneklikten korkuyorum.Hava sıkışabiliyor.Şuanda bizim araclara 1 m''' hava alanı varsa intercoolerda 3m''' e cıkacak ve daha fazla havanın sıkışabilmesi sağlanacak.Su değilki bu direk basıncı iletsin..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bu arada gecenlerde dik uzun düz bir rampayı iniyorum.5 vites 2200 devirlerde, gaz pedalınada firenede dokunmuyorum ama yol bilgisayarı yine normal bir şekilde birer biren düşüyor.Nerde cut off. Bu yol bilgisayarı yakıt akışınımı ölcüyor yoksa hız vites ve devire göre sallamalarmı yapıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende onu dedim zaten interkul takarızda bir işe yaramaz turbo değişimi yapıp basıncı düzeltmek lazım aatarı yüzünden pahalı olur. Şu üstteki resimde metal boru varya sen hani aliminyum taksak falan demiştin, o boruyu adamlar basıncı ölçmek için takmışlar boruda çıkan hortumun ucunda psi cinsinden basınç gösteren gösterge varmış, bizde bu boruyu yapsak ve klimadan çıkan metal boruyu etrafına dolasak (zor iş baya zor) belki soğutma ozaman işe yarar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ona bende baktım, bizdeki hesaplama anlık tüketime göre değil belli bir km de yaktığı yakıta göre hesap ediyor, yani rampadan indikten sonra bi süre daha gidiyosun ozaman menzilin azalma süresi artıyor, bunu tespit etmek için baya bir dikkat ettim sinir oldum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bence intercooler işini biz başka türlü kalledelim.Çok kurcalamak gerek ve kesin sonuc alacağımızı bilmiyoruz.

Biz alttan hortum çekelim.Araba hızlandıkca topladığı havayı turboya doğru üflesin.Soğutamayız ama serinletiriz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...