İçeriğe Yönlendir

S max - 8.500 Km lik Kullanım Sonrası Izlenimlerim


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur
(düzenlendi)

Benim otobüsle 8.500 km yi devirmişiz. Şahsi ve tarafsız gözlemlerim kendi önem sıralamam ile:

Kısaca aracı tanıyalım: 7 kişilik - 1600 kg- 2.0 tdci - 140 ps - min tüketimim 6 lt/100km max tüketimim 10lt/100km. Donanım: Titanium (Standart tan farkı: Xenon farlar, direksiyonla yanan dönüş farları, 235/45/18 lastik ve farklı jant, Karartılmış arka camlar) + Opsiyon: 3. sıra arka ikili koltuk.

Güvenlik/Yol tutuş: Hali hazırda standart donamında olan Esp/Tcs sistemi bu araç için gerekli bir sistem. Virajlarda kendini toparlaması öncesi sürücüye zevk payı bırakan bir zamanlaması var. Tcs de çok ani devreye girmiyor yani biraz patinaj, biraz kaymaya izin verir gibi yaparken gizli bir el aracı tutup düzeltiyor. Opsiyon listesinden gelen 235/45/18 lastikler bu araç için çok uygun ama yollardaki çukurlar aynı fikirde değil (balonumuzu 500. km de yaptık bile). 9 kusur hava yastığına umarım hiç ihtiyacımız olmaz. Yol tutuşu ağırlığına ve yüksekliğine oranla mükemmel. Sürpriz şase hareketi yok ( yani beklenmedik anda yoldan kopmuyor). Direksiyonu beklediğimden daha hisli.

Performans/Fren: Az buçuk elden geçmiş 140 ps lik 2.0 diesel motor oldukça yeterli. 1-2-3 viteste doğru zamanlama ile 1600 kg ı hissettirmeden hızlandırıyor, daha da önemlisi ara hızlanmalarda doğru devir bandından başlayan gaz vermelerde oldukça atak. Frenajda savrulma-sürpriz yaşatmıyor. Fren pedalı hissi güzel, bastığınız kadar yavaşlıyor yani ani tepkileri yok. Virajlarda frende arka taraf üstünüze çıkmıyor bu da güzel.

İç dizayn/konfor/teyp: İlk bindiğiniz anda dış ortamla ilişkiniz kesiliyor. Tek hücreli yapsına rağmen dış ortamdan / yoldan gelen sesleri çok iyi izole etmişler. En arkada oturanın sesi bile izole pek duyulmuyor :selo: Teyp sistemi bir facia. Rezalet eski 6000 mp3 çalamayan bas seslerini vermeyen sesi açınca pörtleyen kolonlar var. Tiz ler kendi halinde. Alarm sistemi menüden iç göz iptali yapılabilin bir sistem, çift kilitleme mevcut. Bagajı yeterince geniş. Arka koltuklar 3lü bağımsız ön koltuk gibi tüm ayarlara sahip. En arka 2 li koltuklara 1.90 lık adam bile sığıyor tabiki süper konforlu değil ama problemsiz. Direksiyon da bulunan aluminyum görünüm ve ışıklı düğmeler gece kullanımında benim hoşuma gitmedi, dikkat dağıtıyor. En büyük dizayn kusuru gece sol camdan parlayan gösterge ışıkları. Camın eğimi ve göstergenin konumu buna sebep olmuş.

Farlar: xenon farları gayet yeterli. Sis farı içine konmuş park ampulleri ilginç bir detay. Farların içinde direksiyon çevirme yönünde yanan, yan tarafa yönelik takılmış halojen ampuller düşündüğümden daha fazla yararlı. Ne işe yarayacak ki dediğim bu donanım geceleri oldukça faydalı. Dönüşlerde köşeleri aydınlatıyor, kullanmadan önce düşünülmeyecek bir donanım. Arka stoplar güzel bir tasarım, yanmadan önce sanki led taklidi yapıyor.

Görünüm: Araç olduğundan daha prestijli gözüküyor. Ödenen mablağdan daha pahalı araçların yanında hiç sırıtmadan park edebiliyor. Ön çamurluktaki siyah görsel hava giriş detayı muhteşem bir başarı. Seçtiğim Gri renk harici diğer renklerde bu detay göze çarpmadığı için bence gri bu araca giden en güzel renk.

Değişen Parçalar: Hava filtresi (5000 km de zevkime değiştim ve dieselde ne kadar haklı olduğumu anladım). Vites süs körüğü (garanti , vites kolunun iç eklem parçası körüğü yırtıyori yani yine yırtılacak)

Devamlı PO dan yakıt alıyorum. Birkaç başka marka denemesi yaptım ve PO ya devam.

smaxgarajua5.jpg

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağdaş Yalman

Abi Hayırlı olsun Kazasız Belasız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mayıs sonu 2007 alınış. Resmini yıkanmış bir zamanı ile foto makinasını buluşturunca çekerim yahu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2.5 benzinli çok yakışırdı ama hem Tr de yok olsa da enayice vergi ödenecek bir hacim. Bu arada S-max in tek motor tercihi diesel. Ben aldığımda otomatiği bile yoktu. Olsa da tercih etmezdim :selo:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cezayı yedik bile :selo: Aşırı rüzgarda nazara da geldik :selo: Bela desen İstanbuldayız aramadan bulunuyor :selo: Kazayı da aradan çıkarırsak bişi kalmadı.

Yorum bağlantısı
Fırat Bozkurt

Çok iyi bir aile ve sportif araba kombinasyonu,bu sınıfta rakibi yok bence güle güle kullan Çağlar Abi :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Shell den alıp denediğim mazotta çalışma sesi oldukça arttı. 70 km az yapsın da o sesi duymiim. Bir de bilerek motor sesini dinleyince daha rahatsız oluyor insan. Zaten uzunyolda 1000 km üzeri menzil gidiyor pek problem değil yani.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Burhan Gören

Çağlar bey öncelikle iyi günlerde kullanın.Ben de S-MAX ' ı ilk alanlardanım.2006 Temmuzunda aldım.Sizinkinin ikizi.Görüşlerinize aynen katılıyorum.Teyp dışında bir olumsuz görüşüm yok.Ben yakıtı Opetten alıyorum.Bir sıkıntı yaşamadım.Bana ısrarla Bostancı daki Total den almamı söylediler.Ancak YGS nedeniyle Opetten almaya devam ettim.

selamlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Burhan bey , sizin araçta da vites körüğü yırtılması yaşadınız mı? Resimlerinizi ve toplantılara katılımlarınızı bekleriz.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Hayırlı olsun, umarım kaza bela da yaşamazsınız. Ama kurcalatmayın sizin ufaklık çok kızıyor sonra :melek:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
:melek: Yok ufaklık teybin sesi az çıkıyor diye kızıyor. Alıştı Mondeo da. Şaka tabii sesi açmıyoruz o varken.
Yorum bağlantısı
  • 11 yıl sonra...
Yunus ÜNLÜ

@Çağlar Bayur Merhaba,

Araç halen sizde midir bilmiyorum fakat Mazot'u Petrol Ofisi'nden aldığınızı söylemişsiniz. Shell'in Mazotunda da sesin çoğaldığını belirtmişsiniz. Bu araç 2.0  için yakıt alım konusundaki öneriniz halen Petrol Ofisi'midir? 

 

Saygılarımla,

İyi günler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yunus ÜNLÜ yazdı:

@Çağlar Bayur Merhaba,

Araç halen sizde midir bilmiyorum fakat Mazot'u Petrol Ofisi'nden aldığınızı söylemişsiniz. Shell'in Mazotunda da sesin çoğaldığını belirtmişsiniz. Bu araç 2.0  için yakıt alım konusundaki öneriniz halen Petrol Ofisi'midir? 

 

Saygılarımla,

İyi günler.

o bayağı yıl önce idi, çevrenizdeki istasyon ve sahipleri firma kadar önemli. smax leri sattım ancak tdci a devam,şahsi izlenimim:  şu an total den aşırı memnunum. dumanı biraz fazla olabilir (onu teşhis edememiş de olabiliri,m  zira yazılımla geziyorum katalizatör de yok)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bilgi geldi, doğrumu bilmiyorum ama, ülkedeki en dandik mazotlar, opet ve aytemiz dediler, sebeb basit, devletten bir şekilde izin alınmış, bu iki firma yoğun şekilde biodizel kullanıyor mazota katıyorlar, mazotları zaten bulanık, sağlam olanlar, sağlam denilenler; ne yazıkki dingilizler bp-shell  bizde sağlam olanlar Petrol Ofisi-Türk Petrol, Ruslardan Luk Oil, Allah tan shell bayisiyizde kurtardık, direk fuel save geliyor yakıt olarak,  aklınızda bulunsun millet...

 Opete gıcık oldum, hem biodizeli mazotuna kat hemde Ford larda opeti öner, doğruysa yuf diyorum...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Evren Erakçora yazdı:

Po mazotu güzel gelirdi bana.

bana hiç gelmemişti aksine....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bilgi geldi, doğrumu bilmiyorum ama, ülkedeki en dandik mazotlar, opet ve aytemiz dediler, sebeb basit, devletten bir şekilde izin alınmış, bu iki firma yoğun şekilde biodizel kullanıyor mazota katıyorlar, mazotları zaten bulanık, sağlam olanlar, sağlam denilenler; ne yazıkki dingilizler bp-shell  bizde sağlam olanlar Petrol Ofisi-Türk Petrol, Ruslardan Luk Oil, Allah tan shell bayisiyizde kurtardık, direk fuel save geliyor yakıt olarak,  aklınızda bulunsun millet...

 Opete gıcık oldum, hem biodizeli mazotuna kat hemde Ford larda opeti öner, doğruysa yuf diyorum...

viral reklam mı aldın nedir, total nerde hani?listede yok

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
1.6 biberon cc lerle idare ediyoruz, zevkte mi almıyak


Ford olmadığı halde, Fordçu gibi arka tamponuma girenleri siyah dumana boğmak çok eğlenceli [emoji377]
bilgi geldi, doğrumu bilmiyorum ama, ülkedeki en dandik mazotlar, opet ve aytemiz dediler, sebeb basit, devletten bir şekilde izin alınmış, bu iki firma yoğun şekilde biodizel kullanıyor mazota katıyorlar, mazotları zaten bulanık, sağlam olanlar, sağlam denilenler; ne yazıkki dingilizler bp-shell  bizde sağlam olanlar Petrol Ofisi-Türk Petrol, Ruslardan Luk Oil, Allah tan shell bayisiyizde kurtardık, direk fuel save geliyor yakıt olarak,  aklınızda bulunsun millet...
 Opete gıcık oldum, hem biodizeli mazotuna kat hemde Ford larda opeti öner, doğruysa yuf diyorum...


Shell V-Power candır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Opet iyi diye devamli ooetten alirken,bi gun totalden almistim C Max varken.Meger motor ne kadar sessizmis.Kati yakit tüketir gibi sesli çalışıyormuş motor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

o bayağı yıl önce idi, çevrenizdeki istasyon ve sahipleri firma kadar önemli. smax leri sattım ancak tdci a devam,şahsi izlenimim:  şu an total den aşırı memnunum. dumanı biraz fazla olabilir (onu teşhis edememiş de olabiliri,m  zira yazılımla geziyorum katalizatör de yok)


dizel aracım varken sadece total’den alırdım. Hem sessizlik hem performans hem de uzun km yapardı. Shell ve bp’ye göre. Opet’ten bildim bileli akaryakıt almam. Hatta sırf total istasyonu için yolumu uzatmam gerekirdi. Ama memnundum. 
 

o zamanlar total kendi işletiyordu. Şimdi demirören’in olunca değişiklik olmadı mı? Hala aynı mazota devam mı? 
 

ben motor yağını bile total alıyorum. O zamanlar mazotunun iyi olması bende öyle bi intiba bırakmış ki...

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...